Skocz do zawartości
IGNORED

Jak down-samplować z 48000Hz na 44100Hz?


żółwik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Pożyczyłem od kumpla płytę Mike Oldfielda (wydanie 48000/24). Niestety nie akceptuje jej ani u mnie ani u jego zaden odtwarzacz.

 

Prosze o pomoc, gdyz nie wiem jakim programem zrobić DOBRĄ konwesje aby nie utraić dużo informacji z sygnału na 44100Hz ?

(Nie chce żadnych połprofesjonalnych konverterow jak np w CoolEdit, czy Sound forge)

Gdzies wyczytalem ze profesjonalnym resamprelem o jakości wtyczek studyjnych jest pligin UV22 swietnie wspolpracujacy z WaveLab.

 

Dostalem go kiedys po prosbach od jakiegos tam czlonka DIY Audio.

 

Otoz co robie; wchozde do WaveLab otwieram plik. Nastepnie w liscie efektow mam owy plugin. Uaktywniam go i ustawiam na 44,1/16Bit. Pojawia się on na tej czarnej lisie, gdzie jest mjejsce na efekty.

więc wszystko jest dobrze. Jednak jak sprawdze właściwości pliku to jest 48000Hz.

No nic, mysle ze efekt zadziala przy zapisywaniu pliku. Klikam na Save, plik zostaje zapisany (zamieniony).

Po otwarciu np. na foobarze znow jest 48000Hz. Ręce opadają...

Ma ktoś z tym do czynienia i mogłby mi wytłumaczyć ?

Czy znacie jeszcze moze jakieś inne pluginy, ale powrarzam nie typowo do zamiany częstotliwości w wiekszosci popularnych aplikacji. Lecz robiących to profesjonalnie z maksymalna precyzja. Moze byc wersja ograniczona w dugosci dzialania. (Jesli bardzo dobry to raczej bedzie, bo to plugin platny :) )

Nie chce sobie po prostu zmarnowac zla jakoscia plyty.

 

Pomózcie !

Spory bład!

UV22 to algorytm ditheringowy, który nie ma nic wspólnego z downsamplingiem niemniej jednak będzie Ci potrzebny - o czy napiszę niżej.

Skoro dysponujesz Wavelabem to skupimy się na procesie zachodzącym w tym programie.

1. Otwieramy plik *wav w Wavelabie. Otwieramy go w opcji oryginalnej czyli 24 bit/48kHz

2. Na panelu master section (ten panel z efektami) wybieramy z efektów 'Resampler' z opcją 'high'

3. Na panelu master section (ten panel z efektami) wybieramy z efektów wspomniany UV22 z opcją 'normal' - ten efekt MUSI się pojawić jako ostatni w procesie czyli w zakładce 'dithering'

4. Teraz klikamy 'render' i zaznaczamy 'whole file', 'create new file'. 'create specific file' i...

4a. zmieniamy atrybut na bit resolution=16 bit i sample rate=no change

5. Mozemy kliknąc 'rename as source' bądź wpisać wpasną nazwę pliku - tak plik będzie się nazywał po obróbce

6. Przebiega proces renderingu i uzyskujemy plik finalny 16 bit/44,1kHz

 

UV22 to algorytm ditheringowy należący do firmy Apogee - wielce zasłużonej na rynku pro.

Dither ma za zadanie dodać szum maskujacy do konwertowanego w dół pliku audio - np z 24 bit do 16 bit. Bez dithera redukcja bitowa jest jak najbardziej możliwa lecz wiąże się to z szarpanym dźwiekiem w niskich poziomach. Szum maskuje ową przypadłość - nie ma się czym przejmować, dodany szum jest niesłyszalny. Dither zawsze powinien byc ostatnim procesem w produkcji audio a po zastosowaniu dithera ŻADNA obróbka nie jest już wskazana.

Algorytmy dotheringowe mają różna nazwę. Najbardziej pro to UV22 i jego odmiana UV22HR, POW-r, MBIT+, Sony Super Bit Mapping, K2, IDR wbudowany w limiter Waves L2.

 

P.S.

Na wolnym komputerze downsampling może trwać dośc długo.

 

P.P.S.

Poniżej obrazek ilustrujący opisany zabieg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Errata

Miało być:

6. Po kliknięciu w 'OK' przebiega proces renderingu i uzyskujemy plik finalny 16 bit/44,1kHz

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

yayacek

Dzięki zaraz to sprawdzę jak będę w domu na kompie.

 

 

A ten Blaze Media Pro to rzeczywiście też już posiada lub umożliwia dodanie pluginów z najlepszymi dźwiękowo algorytmami ?

Dzieki wielkie za odpowiedzi.

Widze ze popelnilem wiele bledow.

 

yayacek a czy czymś sie rózni ten UV22 od UV22HR ?

Ja akurat posiadam UV22HR. I do czego sluzy w nim ta funkcja Autoblack ?

 

pozdrawiam

To jest jakieś inne wydanie. Ta plyte przywiozl kumpel z Angli.

"Tubular Bells 2003 (Stereo Advanced Resolution 48kHz 24bit)"

 

Po sprawdzaniu az na 11 CDkach w 9 jest cisza w dwóch sa sztraszne tylko szumy.

Wszystko przez ten format. Kumpel gadal, ze w sklepie w GB gdzie to kupil na 26 plyt byly 24 reklamacje.

Nie weim kto to dopuscil do sklepow.

nie bardzo to rozumiem - zapis w formacie audio CD to 16 bitów. Jeśli zostało to nagrane inaczej to jak się tam zmieściło i dwa - w jakim to jest formacie? bo już raczej nie cd audio! i wtedy to nic dziwnego, że cd tego nie czyta. tak mi się wydaje - ale chciałbym aby może ktoś wyjaśnił ten przypadek:)

UV22HR to odmiana algorytmu pozwalająca na redukcje słowa bitowego do wartości wyzszych niż 16 bit. UV22 pozwala na redukcje w dół do wartości 16 bit. UV22HR pozwala na redukcje w dół z wartości wyższych do wartości 24 bit, 20 bit, 16 bit, 8 bit.

W Twoim przypadku wybierając UV22HR zaznaczamy 16 bit - czyli materiał z wyzszej rozdzielczości (tu 24 bit) zostanie skonwertowany do wartości 16 bit.

Opcja 'autoblack' tyczy sposobu zachowania algorytmu. Przy zaznaczeniu tej opcji dither zostanie dodany TYLKO na materiał zawierający informację. W przypadku natrafienia na cisze cyfrową w pliku audio, dither automatycznie się wyłącza by potem natychmiast się włączyć kiedy ponownie natrafi na informacje.

Cisza cyfrowa pojawia się pomiedzy końcem a początkiem następnego utworu - choc nie musi, zależy od inż. masteringu składającego materiał pod tłocznie. Jeśli więc materiał bedzie złożony w sposób taki, że:

------>utwór-------------->|znacznik końca utwóru--------------------->|znacznik początku następnego utworu--------->utwór

to w opcji 'autoblack' dither nie będzie pracował na ciszy cyfrowej jaka jest pomiedzy znacznikiem końca a znacznikiem początku utworu. Wybór opcji 'autoblack' jest wyborem jaki niesie pewne zależności. Otóz jest to z punku widzenia pro wybór najlepszy ale z punku widzenia konsumenta może sprawiać problemy. Spora bowiem grupa odtwarzaczy CD (nawet tych za grube tysiace zł) ma problemy z przetwarzaniem ciszy cyfrowej. Odtwarzacze takie wydają cichy klik kiedy natrafiają na przejście sygnał/cisza cyfrowa/sygnał - klik ten jest słyszalny po nałożeniu słuchawek i sporym podkręceniu volume na wzmacniaczu. Wynika to z wadliwego zaprojektowania w tych odtwarzaczach układu cyfrowego. Niemal wszystkie odtwarzacze DVD obarczone są przypadłościa klikania na sygnał/cisza cyfrowa.

Aby uniknąć powyższego zastosować można dither WYŁĄCZAJĄC 'autoblack' - dither zostanie dodany na cały materiał łącznie z cisza cyfrową co całkowicie wyeliminuje efekt klikania.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Dzięki za wjasnienie.

 

Seba78

To jest niby format CD, tylko niby bo plyta jest CD wytloczona o podwyzszonej gestosci (ok.90min).

Jednak jak juz napisalem te utwory mieszcza sie akurat do krawedzi plyty, jest wlasnie jedna plyta.

Z tym, ze sa jak widnjeje na opakowaniu ''Stereo Advanced Resolution 48kHz 24bit''

 

Co ciekawe kumpel ja wzial, bo nie dosyc ze miala naklejona na folii odblaskowa fajna naklejke co przyciaga wzrok i bylo tam high fidelity audio, to uwaga: byla tansza niz inne kompakty tego wykonawcy.

No moge tylko dodac, ze chyba sklep celowo ja obnizyl skoro podobno bylo 90% zwrotow. :)

No tego to nie wiem, ale odtwarzaliśmy na choćby nowym Marantzie CD7300 o ile pamiętam, mial jakies tam wielobitowe przetworniki i własnie na nim nie było ciszy, tylko ten duzy szum.

 

Same przetworniki to raczej nie wszystko, przecież tam przechodza dość skomplikowane operacje miedzy dekoderem, ukladami potem krekcja bledow, jeszcze filtr cyfrowy, potem dopiero idzie do prztwornika.

Takze nie wiem, czy na dostaczonym calkowicie innym formacie danych wszystko zadziala prawidlowo.

 

Byc moze gdzies w Japonii, czy Stanach sa jakies odtwarzacze projektowane na rozne formaty.

Jednak dziwi, po co takie cos wypuszczaja skoro sa prawie same straty.

Co ciekawi jescze na plycie bylo CD Audio, Compact Disc Digital Audio.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.