Skocz do zawartości
IGNORED

Głośność na wyjściu CD a wzmacniacz

dowoszek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Każdy z odtwarzaczy CD ma na wyjściu, a zatem i dostarcza wzmacniaczowi, sygnał różnej mocy. Mam kilka CDków i te różnice są na prawdę spore (w skrajnym przypadku jest to "na ucho" dwa razy głośniej, przy tym samym ustawieniu gałki mocy wzmacniacza).

Przypuszczam oczywiście, że pobór prądu wzmacniacza "zależy" (podkreślam cudzysłów dla czepialskich :) od głośności dźwięku w kolumnach a nie od położenia gałki mocy wzmacniacza. Ale ponieważ jestem kompletnym laikiem w temacie elektryki, prosiłbym o opinię uprzejmego elektryka :)

I drugie pytanie, właściwie zawiera się w pierwszym, ale dla pewności... wiadomo, że wzmacniacz zaczyna "grać gorzej" przy zbliżaniu się do maksimum (jeśli chodzi o głośność/moc) swoich możliwości. A zatem, czy słabszy (cichszy) sygnał z CDka wpływa niekorzystnie na jakość dźwięku wydobywającego się z kolumn?

Pytania proszę traktować czysto teoretycznie, z punktu widzenia... elektryka :)

Ehh... to może od razu adres jakiejś pożądnej politechniki z kierunkiem elektronika czy cuś?

PS: Te artykuły nie są mi obce :) Pytam o radę ludzi "obcykanych" w temacie - wydaje mi się, że temu m.in. ma służyć to forum? :)

Arek__45, 14 Lis 2007, 17:19

>>PS: Te artykuły nie są mi obce .....czyli czytasz i nie "kumasz".....to podstawy.

To się chyba rozumie "samo przez się" ;)

Zamiast powtarzać lepiej odpowiedz na moje pytania, będzie szybciej. No chyba, że rzeczywiście ludzie mniej sprawni umysłowo (a przynajmniej w dzedzinie elektronika) nie mają co liczyć na pomoc na tym forum? :)

Ehh... ok, żeby było mniej roboty z odpowiedzią proszę tylko o potwierdzenie lub zaprzeczenie mojemu przypuszczeniu:

SŁABSZY SYGNAŁ NA WYJŚCIU CD'ka = WIĘKSZY POBÓR PRĄDU WZMACNIACZA PRZY TEJ SAMEJ "GŁOŚNOŚCI" DŹWIĘKU (co w przypadku CD z mocniejszym sygnałem na wyjściu).

Prawda czy fałsz? :)

Przy takiej samej głośności, pobór prądu będzie zawsze jednakowy.