Skocz do zawartości
IGNORED

Aktywne monitory studyjne - co tak tanio


Rolandsinger

Rekomendowane odpowiedzi

rochu, 12 Gru 2007, 06:55

 

>yayacek, 12 Gru 2007, 02:06

>

>> Monitor studyjny ma za zadanie grać jak najbardziej neutralnie podczas gdy zestaw audiofilski ma

>grać ładnie.

>

>Ano to może byc szok dla wielu Audiofilów, poszukiwaczy ładnego dźwięku.

>Nie ma miło/ładnie, ciepło-zimno, ostro-łagodnie. Jest twarda brutalna prawda o nagraniu.

>Co ciekawe nagrania tzw. audiofilskie często na studyjnym sprzecie często nie wychodzą najlepiej.

>

>Od dawna wyznaje zasadę że sprzęt może być byle jaki ale ma być ze mną szczery aż do bólu.

 

Potwierdzam - sprzęt studyjny jest wierny, precyzyjny, max neutralny i przez niego możemy zmienić zainteresowania muzyczne :P ...... A Hi-Fi ma być przyjemny - nie koniecznie neutralny i dokładny choć niektóre (tylko niektóre) wyższe modele zdradzają już objawy neutralności/dokładności i są nawet stosowane w studiach (B&W 800 w Abbey Road Studios).

nedj, 12 Gru 2007, 12:22

>Aczkolwiek prawda jest taka, że do słuchania w domu niekoniecznie takie monitory muszą być

>najlepsze. Chociażby ze względu na marną jakość wielu płyt oraz niedoskonałe akustycznie

>pomieszczenia.

 

Dla tego JBL serii LSR4300 i LSR6300 poszły krok dalej

 

Introducing the new JBL LSR4300 Studio Monitors featuring RMC™ Room Mode Correction, JBL's exclusive technology that automatically analyzes and corrects the response of each speaker in the room for absolute accuracy at the mix position. The first studio monitors with powerful network intelligence built into each speaker specifically designed to deliver an accurate mix in any room, the LSR4300's are the ultimate monitor for modern production studios. The LSR4300 models feature stunning JBL sound, provide accurate mixes in any workspace, and are priced well within the reach of any project studio. The first self aware monitoring system, they're the only choice for music, post, broadcast, Surround 5.1, and beyond.

 

The award-winning JBL LSR6300 Series professional loudspeakers deliver the exceptional accuracy and performance needed in demanding music, post audio and broadcast applications. Each model provides ultra-flat response, extraordinary SPL capability and technology to optimize performance in any size production environment. All models are shielded, ready for mounting and THX® pm3T approved.

 

Tak w sumie można było by zrobić odsłuchy porównawcze ADAM-ów i JBL-ów w warunkach domowych (36m2)oraz hmmm mojego sprzętu vintage ale nie widzę sensu i tak większość nie jest na kupnie a po ostatnich 3 odsłuchach słuchawkowych to nawet chętnych było niewielu,człowiek wręcz musiał się prosić żeby ktoś ruszył d do samego centrum komunikacyjnego Krakowa, autorytety słuchawkowe po prostu się wykpiły innymi powodami

 

Szkoda gadać tak jakbym choćby za same przesyłki nic nie płacił nie mówiąc o telefonach papierkach,e.c.t.

 

Nędzne to nasze środowisko audiofilskie i wyjątkowo pasywne

 

mimo to

 

Pozdrawiam

Rafaell

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Moje pasywne adamy grają ładnie. Nie do końca neutralnie, ale prawie im się udaje :) Ta wstęga nie sieje górą jak w wielu innych aplikacjach z wsadzonym wstęgowcem - dźwięk jest raczej stonowany/równy?

Najbardziej odpowiada mi bas z tych maluchów. Ktoś wcześniej (przepraszam nie pamiętam już kto) napisał, że bas mógłby być lepszy. Muszę się zgodzić - mógłby, ale ja nie znam takich głośników :( Ten eton z dobrym wzmacniaczem pokazuje szybkość, która zawstydziła wiele innych konstrukcji. Bas nie schodzi do podziemi, ale naprawdę nadąża za wstęgówką.

Adasie wymagają bardzo dużo od wzmacniacza. Nie umiem stwierdzić dlaczego, ale z niektórymi wzmacniaczami dźwięk się po prostu wlecze ??? Na innych jest jak trzeba.

Znam całą ofertę adamów w większej części również słuchałem ich. Aktywne jakoś nie przypadły mi do gustu - wolę sam decydować i spasowywać wzmacniacz.

Pozdrawiam

Monitory studyjne różnią się od domowych zestawów hi-fi kilkoma rzeczami:

 

- poziomem świadomości technicznej typowego klienta

 

- sposobem dystrybucji

 

- aktywność wymusza odbiór różnicowy sygnału wejściowego (XLR) a więc radykalnie pozbywamy się problemów z pętlami masy

 

- odsłuch w polu bliskim oznacza znaczne zmniejszenie wpływu odbić - zbliżamy się w ten sposób do odsłuchu bezechowego, wymaga to rzecz jasna chociażby większej kompensacji baffle step.

 

Ciekawy jest też fakt powszechnego stosowania niskich podziałów i filtrów wysokiego rzędu - nawet 48 db/okt a więc ósmy rząd, co oznacza zniekształcenia fazowe 2 razy większe niż w typowych głośnikach hifi, i tak krytykowanych w tej kwestii przez niektórych guru od zwrotnic pierwszego rzędu.

Gość rochu

(Konto usunięte)

Kyle, 12 Gru 2007, 12:48

 

>Potwierdzam - sprzęt studyjny jest wierny, precyzyjny, max neutralny i przez niego możemy zmienić

>zainteresowania muzyczne :P ...... A Hi-Fi ma być przyjemny - nie koniecznie neutralny i dokładny

>choć niektóre (tylko niektóre) wyższe modele zdradzają już objawy neutralności/dokładności i są

>nawet stosowane w studiach (B&W 800 w Abbey Road Studios).

 

Ja szukam (chociaż częsci) prawdy o nagraniu.

Dlatego właśnie zacząłem interesować się tematem półki pro w sprzecie audio.

Większości osób które znam ten sposób prezentacji dźwieku nie odpowiada.

OK, każdy ma jakąś drogę i wizję do czego chce dotrzeć.

yayacek, 12 Gru 2007, 02:06

 

>-> Rolandsinger, 12 Gru 2007, 00:48

>

>>Tzn. że audiofilskie firmy lecą sobie z nami w kulki, wykorzystując naszą amatorską naiwność?

>

>-------------

>

>Zgadza się! Proszę sprawdzić strony firm pro bądź pro z najwyższej półki.

>Monitory studyjne niemal zawsze są tańsze niż tzw. zestawy audiofilskie, które z założenia

>prezentują zawsze dźwięk w sposób podkolorowany. Dla osoby jaka nie miała do czynienia z odsłuchami

>studyjnymi a zawsze siedziała w sprzecie dla audiofili pierwsze wrażenie może być szokujące.

 

Niestety mijasz się z prawdą i widzisz problem w kategoriach czarno-białych. Są dobre, cholernie dobre monitory jak i bardzo przeciętne. Cena o niczym nie świadczy. Poważny sprzęt studyjny, a nie klocki do studiów hip-hopowych kosztują konkretne sumy, często wyższe od klocków z rynku "audio". Przykład? Choćby Lavry, ADAM...

który ma monitory w cenach nawet 40-89kzł.

 

>Monitor

>studyjny ma za zadanie grać jaknajbardziej neutralnie podczas gdy zestaw audiofilski ma grać

>ładnie.

>

 

Skąd ta teoria?!

Monitor studyjny ma grać przede wszystkim liniowo, a zapewniam Cię, że słyszałem co najmniej kilka konstrukcji "niestudyjnych" mówiących prawdę;) w sposób bezlitosny obnażających piękno/słabość nagrań oraz toru w sposób spektakularny a nie "studyjny";)

 

>Identycznie jest ze wzmacniaczami, końcówkami mocy, preampami, przetwornikami A/D/A, korektorami

>Można zbudować do domu piękny zestaw oparty na preampie + aktywne monitory. Profesjonalny sprzęt

>(np. preampy) Crane, Portico, Imbir w porównaniu z klockami audiofilskimi to tanizna.

>Jest tylo jedna "duża" wada - sprzęt pro nie posiada pilotów oraz wygląda brzydko. Znajomi jak

>przyjdą oglądać sprzęt będą się wykrzywiać w grymasie a żona kobieta (żona) może nas z takim zakupem

>wyrzucić za drzwi. Poza tym znajomym nazwy owych sprzętów nic nie będą mówić :)

>

>Tak, już dawno zauważyłem, że sprzęt domowy jest nad wyraz drogi. Na rynku pro jest trochę inaczej -

>tam nie kupuje się klocków by zaszpanować bądź pod wpływem mody. Sprzęt dla audiofili z zasady jest

>drogi bo produkcja kierowana jest na bogatych osobników chcących dotknąć luksusu. Wmawia sie im

>więc, że im droższy tym musi byc lepszy co oczywiście nie jest prawdą

 

Absolutnie mijasz się z prawdą. Przykładem jest firma Lavry Engineering produkująca IMO najlepsze przetworniki

do zastosowań studyjnych i nie tylko. Otóż ta firma nie ignoruje rynku audiofilskiego produkując jeden z najlepszych przetworników na świecie w dwóch wersjach. Ta studyjna wersja ma typowo profesjonalne we/wy., montaż do racku itd. Wersja audiofilska ma być może podobnie niski WAF, ale:

"

The DA2002 is closely related to the Lavry DA924 professional Digital to Analog converter. It has been designed with the home audiophile in mind rather than the professional's studio. The DA2002 includes fixed output levels suitable to drive RCA type jacks found in home audiophile gear as well as XLR outputs. The DA is designed to be placed on a flat surface (unlike the rack mountable model DA924). Another must have feature for the home audiophile is SPDIF digital input on an RCA jack, making the unit compatible with CD transports equipped with SPDIF digital output. Lavry's CrystalLock - jitter elimination circuitry, makes even a mediocre CD player sound great. Extremely small quantization steps, low noise and distortion yields a true reference standard performance."

 

Co powiecie Panowie "antyaudiofile".... Poważna firma i poważne, rozsądne podejście bez voodoo i ściemy.

Ten DAC doczekał się nawet opisu w stereophile...

Teraz uwaga cena obu konstrukcji jest ta sama i nie ma mowy o naciąganiu audiofilii na bajery typu egzotyczne gniazda, czy elementy antywibracyjne. 8600USD nawiązuje cenowo do urządzeń z rynku hi-end więc o czym mowa?

Po prostu jakość i technologia kosztuje. Tylko naiwne osoby mogą sobie wmawiać, że budżetowy, "studyjny" DAC rozwali konkurencję za większe pieniądze.

Słuchałem modelu DA-10 Lavry na wysokim modelu AKG i jest to naprawdę kawał dźwięku za jedyne 900USD. Budżetówka w wykonaniu Lavry jest w bardzo dobrej jakości jakość/cena i w tym miejscu rozumiem Twój punkt widzenia, ale to urządzenie ma zalety w postaci regulacji cyfrowej i wyjscia słuchawkowego co czyni je okazyjnym cenowo dla audiofila o takich oczekiwaniach.

 

 

Polecam:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Jeśli ktoś ma pytania jaki efekt dają urządzenia Lavry to można posłuchać na produkcjach np.

JVC Studio, Warner, ABBey road, Pink Floyd, 20th Century Fox, Abbey Road Studios, Avatar Studios, itd.

Lista podana na ich stronie jest imponująca....

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

errata:

Słuchałem modelu DA-10 Lavry na wysokim modelu słuchawek AKG i jest to naprawdę kawał dźwięku za jedyne 900USD. Budżetówka w wykonaniu Lavry jest w bardzo dobrej relacji jakość/cena i w tym miejscu rozumiem Twój punkt widzenia. To urządzenie ma zalety w postaci regulacji cyfrowej i wyjścia słuchawkowego co czyni je okazyjnym cenowo dla audiofila o takich oczekiwaniach.

@ tungsol

 

Podaj proszę linki do tych monitorów za dziesiątki tys. złotych oprócz jednej marki, którą podałeś, ale w studiach o niej nie słyszeli.

 

Najdroższy cyfrowy rejstrator wielościeżkowy Fostexa kosztuje 18 kzł, przetwornik AD 15 kzł, oba elemeny są wykorzystywane przez najlepsze studia m. in. w Polsce np. S4 PR.

 

A niektóre cymbały kupują cedeki za 30 kzł. Na czym polega sens takiego zakupu poza satysfakcją posiadacza?

No wez przestan....

 

popatrz chociazby na oferte A.D.A.M lub pierwszy z brzegu z ebay:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

nowy ponad 20.000 PLN

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

tungsol, 12 Gru 2007, 13:02

Kurna nie kuś wiesz ze mam jobla na referencyjny przekaz muzyki.Na Bayerdynamikach DT880Pro zamiast AKG to chyba szczena z uszami by opadła ;)

Pozdrawiam

Rafaell

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

>rolandsinger

A zerknij choćby w cytowany powyżej link:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Masz i ADAMy po kilkadziesiąt tysięcy, Dynaudio itp. ;-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

o nawet widzę że jest ruch u ADAM-a wycofują starsze modele stąd te przeceny według mnie warto się jeszcze trochę potargować i je kupić bo te nowe cudaki na AS to już jakieś nieporozumienie (pewnie księgowy maczał znów paluszki-z pustego i Salomon nie naleje)

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

yayacek najladniej to wylozyl.

monitory studyjne daja absolutnie plaski dzwiek, taki ktory audiofila moze odrzucic od, albo monitorow, albo plyt ktore kocha. monitor daje to co bylo zarejestrowane podczas sesji, zestawy glosnikowe koloruja dzwiek, wedle firmy i uznania.

 

ja sam w celach produkcyjnych wykorzystuje w studio Alesisy mk2, daja super dzwiek.

 

tyle ze jak wezme plyte i poslucham jej na alesisach a potem na system audio to roznica jest taka ze dla kogos kto sluchaby tego pierwszy raz, brzmialo by to jak dwie bardzo podobne plyty a nie ta sama.

@tungsol

 

masz racje i nie masz racji.

racje masz ze cena nie swiadczy o niczym. wspomniane alesisy aktywne kosztuja 300 dolcow za pare jak nie mniej. jakosciowo to wciaz jedne z najlepszych monitorow bliskiego pola.

 

natomiast zeby zrozumiec teore produkcji ktora musi sie odbywac na plaskim odsluchu musialbys sam cos porobic w studio. to ze odlsuchiwales to nie to samo co produkcja i odsluch wlasnego produktu.jak zaczniesz kolorowac razy dwa to oryginalne kolory sie pokickaja i tyle.co nie zmienia faktu ze i pewne zestawy hi-fi daja naturalny dzwiek, ale ponownie - plaski dzwiek bez upiekjszen to niekoniecznie musi byc neutralny dzwiek. neutralny moze byc ten ktory nic nie podbija ale wszystkie pasma lekko koloruje, dajac brzmienie cieple, lub zimniejsze. plaski dzwiek to plaski dzwiek i kropka.

 

ponadto, to ze jest firma robiaca monitory za potezne tysiace nie zmienia faktu ze istotnie hi-fi jest skierowane do zamoznej grupy odbiorcow, podczas gdy sprzet studyjny na dzisiaj stara sie byc coraz tanszy ze wzgledu na powszechnosc oprogramowania ktore sluzy produkcji. dzis nie trzeba miec studia i sali prob zeby nagrywac. wystarczy dobra klawiatur amidi, software, bliskie pole i heja.tym samym to nei moze byc drogie, bo jest skierowane do odbiorcow o mniej grubym portfelu.

 

na koniec, studyjne rozwiazania nie oznaczaja bycie anty-audiofilem. masz po prostu wybor, albo lubisz prawde prosto w oczy albo cos ladniejszego i tyle.

 

pozdrawiam.

Gość rochu

(Konto usunięte)

shukenja, 12 Gru 2007, 14:07

 

>na koniec, studyjne rozwiazania nie oznaczaja bycie anty-audiofilem. masz po prostu wybor, albo

>lubisz prawde prosto w oczy albo cos ladniejszego i tyle.

 

Amen Bracie!

Dokładnie tak jest.

... np takie Yamaha NS-10M (ostatnio na allegro coś koło 2000,- poszły). W studiu słychać na tym było wszystko, każdy syfek złapany mikrofonem. Do produkcji idealne, ale w domu słuchać na tym bym już nie chciał. No chyba że ktoś lubi wyłapywać jakieś piardy komarów zamiast po prostu słuchać muzyczki.

-> Rolandsinger

 

Nie trudno wyszukać droższe i precyzyjniejsze, większe modele studyjne - patrz na wyższe modele monitorów Genelec albo KRK i cenę najwyższego modelu Expose (berylowy wysokotonowiec podobny do tego z JMlab Utopia)

shukenja, 12 Gru 2007, 14:07

>na koniec, studyjne rozwiazania nie oznaczaja bycie anty-audiofilem. masz po prostu wybor, albo

>lubisz prawde prosto w oczy albo cos ladniejszego i tyle.

Jakby wszystko było proste tak jak piszesz to mieli byśmy 1 jedynie prawdziwy sprzet monitorowy w studio ,no ale tak na szczęście nie jest i dzięki temu takze wielu producentów może z tego żyć.

Z Prawdiwym aż do bólu dżwiekiem jest jak z tym góralskim opowiadaniem o prawdach

 

Panocek-Józku a jaka jest ta prawdą ?

Józek-są trzy prawdy:

 

całkiem prawda,

tyż prawda

i

gówno prawda

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Rolandsinger, 12 Gru 2007, 14:20

 

>Sprzęt pro może być drogi, nie przeczę, jednak niech ktoś mi znajdzie tak precyzyjne monitory

>audiofilskie jak mid-range studyjny za 3 kzł para.

 

Nie no - oczywiście się zgadzam - monitory studyjne mają lepszy stosunek cena/jakość .... z tego powodu teraz zamawiam KRK :P ... bo nawet za 2x tyle wątpię abym uzyskał dokładność podobną w segmencie Hi-Fi ... nie wspominając już nawet o porównaniu sprzętu STUDIO vs. Hi-Fi w tej samej cenie.

shukenja, 12 Gru 2007, 14:07

 

>@tungsol

>

>masz racje i nie masz racji.

>racje masz ze cena nie swiadczy o niczym. wspomniane alesisy aktywne kosztuja 300 dolcow za pare jak

>nie mniej. jakosciowo to wciaz jedne z najlepszych monitorow bliskiego pola.

>

>natomiast zeby zrozumiec teore produkcji ktora musi sie odbywac na plaskim odsluchu musialbys sam

>cos porobic w studio. to ze odlsuchiwales to nie to samo co produkcja i odsluch wlasnego

>produktu.jak zaczniesz kolorowac razy dwa to oryginalne kolory sie pokickaja i tyle.co nie zmienia

>faktu ze i pewne zestawy hi-fi daja naturalny dzwiek, ale ponownie - plaski dzwiek bez upiekjszen to

>niekoniecznie musi byc neutralny dzwiek. neutralny moze byc ten ktory nic nie podbija ale wszystkie

>pasma lekko koloruje, dajac brzmienie cieple, lub zimniejsze. plaski dzwiek to plaski dzwiek i

>kropka.

>

>ponadto, to ze jest firma robiaca monitory za potezne tysiace nie zmienia faktu ze istotnie hi-fi

>jest skierowane do zamoznej grupy odbiorcow, podczas gdy sprzet studyjny na dzisiaj stara sie byc

>coraz tanszy ze wzgledu na powszechnosc oprogramowania ktore sluzy produkcji. dzis nie trzeba miec

>studia i sali prob zeby nagrywac. wystarczy dobra klawiatur amidi, software, bliskie pole i heja.tym

>samym to nei moze byc drogie, bo jest skierowane do odbiorcow o mniej grubym portfelu.

>

>na koniec, studyjne rozwiazania nie oznaczaja bycie anty-audiofilem. masz po prostu wybor, albo

>lubisz prawde prosto w oczy albo cos ladniejszego i tyle.

>

>pozdrawiam.

 

Skąd wiesz, że nie mam do czynienia z produkcją dźwięku?

Poziom o jakim myślę nie ma nic wspólnego z realizacją amatorską czy półprofesjonalną.

Posłuchaj kilka poważnych, edukacyjnych lektur;) w temacie nagrywanie, realizacja dźwięku: jak Chesky, XLO reference rec. test, Sheffield labs, TBM. Nie wspominam o starej szkole np. RCA, JVC.

 

Znam człowieka, który zjadł (na polskie warunki) na tym zęby i wierz mi, że nie był tak krytyczny

w stosunku do produktów "pro audio" jak niektórzy, gdyż sam w domu posiada klocki typowo audiofilskie,

nie tylko ze względu na walory użytkowo-estetyczne...

Problem w tym, że gość ma kasę i rozumie na co ją wydaje, a to, ze stać go na wyrafinowane brzmieniowo i wizualnie klocki, to jego sprawa. Więc nie musi niczego światu udowadniać i grać na Genelecach, które BTW Twoje alesisy połykają na śniadanie... Są ludzie, którzy nie przynoszą roboty do domu;)

 

>podczas gdy sprzet studyjny na dzisiaj stara sie byc

>coraz tanszy ze wzgledu na powszechnosc oprogramowania ktore sluzy produkcji. dzis nie trzeba miec

>studia i sali prob zeby nagrywac. wystarczy dobra klawiatur amidi, software, bliskie pole i heja.tym

>samym to nei moze byc drogie, bo jest skierowane do odbiorcow o mniej grubym portfelu.

 

Słuchałeś efektu takich nagrań na sprzęcie hmmm... wysokiej klasy?

Przecież to brzmi jak płaska decha. Większość "techniawki" i elektroniki udającej ambitną muzę jest nagrana

bardzo słabiutko i to słychać. W "o mnie" masz np. photka. Mam gdzieś jego płytkę z walką samurajów lub upadającą łuską naboju... Fajnie nagrana. Przestrzenne. Niestety słychać kiepszczotę realizacyjną na innych kawałkach.

Kilka lejbelów, szczególnie skandynawskich osiągnęło w tej materii wyższy poziom , na przykłąd Jazzland,

czy francuski Label Bleu. Posłuchaj na sprzęcie studyjnym i pro audio nagrań Tzadika np. IKue MOri albo typowo elektronicznych nagrań Yuka Hondy. Hektary przestrzeni, detali, smaczków których przeciętny sprzęt studyjny nie pokaże. Dlatego jest cenowa ek$trakla$a w sprzęcie studyjnym i nie ma, że boli. Wspomniany Lavry to dla wielu abstrakcja, dla innych punkt odniesienia i standard. Winter&Winter nagrywał w studio wyposażonym w Proacki.

To o czymś świadczy? Nic bardziej mylnego. Na innych kolumnach te płyty brzmiały po prostu lepiej:)))

 

 

>na koniec, studyjne rozwiazania nie oznaczaja bycie anty-audiofilem. masz po prostu wybor, albo

>lubisz prawde prosto w oczy albo cos ladniejszego i tyle.

 

Tego nie powiedziałem:) Przykład? Spendor Sp-100...

NAtomiast ja się odniosłem do yayacka, który upraszczał twierdząc, że w audio chodzi o to by było miło a w sprzęcie studyjnym by było prawdziwie. Nic bardziej mylnego i widzę, że podobnie myślisz. Znam klocki, które nie limitują a są jak mikroskop oferując brzmienie gładkie, barwne i nasycone. Niestety nie ma ich w większości sklepów oferujących audioprzeciętność;)

 

BTW jak tam wycena krążka dociskowego? Będzie tanio?

pozdrawiam

=>tungsol, 12 Gru 2007, 14:42

>BTW jak tam wycena krążka dociskowego? Będzie tanio?

>pozdrawiam

Jakby było tanio i precyzyjnie to warto by było zmiast krążka pokusić się o "historyczną replikę" wykonania talerza Micro Seiki z wykorzystaniem dobrego silnika DD najlepiej 24 polowego :( sterowanego Quarcem :D

półśrodki są najgorsze i marny z nich efekt

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Rolandsinger, 12 Gru 2007, 13:36

 

>@ tungsol

>

>Podaj proszę linki do tych monitorów za dziesiątki tys. złotych oprócz jednej marki, którą podałeś,

>ale w studiach o niej nie słyszeli.

>

>Najdroższy cyfrowy rejstrator wielościeżkowy Fostexa kosztuje 18 kzł, przetwornik AD 15 kzł, oba

>elemeny są wykorzystywane przez najlepsze studia m. in. w Polsce np. S4 PR.

>

>A niektóre cymbały kupują cedeki za 30 kzł. Na czym polega sens takiego zakupu poza satysfakcją

>posiadacza?

 

Roland nie rozśmieszaj mnie. Ja nie piszę o studio nagrań "U wujka Zdzisia".... Tam o Lavry na pewno nie słyszeli.

Chcesz wiedzieć gdzie się używa tego sprzętu? Proszę bardzo:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zakładka customers. Nie klejam ze względu na długość tych referencji.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Rafaell, 12 Gru 2007, 14:53

>=>tungsol, 12 Gru 2007, 14:42

>>BTW jak tam wycena krążka dociskowego? Będzie tanio?

>>pozdrawiam

>Jakby było tanio i precyzyjnie to warto by było zmiast krążka pokusić się o "historyczną replikę"

>wykonania talerza Micro Seiki z wykorzystaniem dobrego silnika DD najlepiej 24 polowego :(

>sterowanego Quarcem :D

>półśrodki są najgorsze i marny z nich efekt

 

Przestań bredzić, bo nie znasz tematu.

Owszem i w sprzęcie pro zdarzają się produkty gorsze i lepsze, tańsze i droższe.

Jednak to rynek dla audiofili jest bardziej nieprzewidywalny cenowo. To w swiecie audiofili produkty osiagają ceny zawrotne w ogle nieprzystające do rzeczywistości. Żaden inż dźwieku nie wywali tysiecy dolarów na produkt, który nie zasługuje na tyle kasy. Audiofil wywali, ponieważ to "nobilitacja" w kręgu znajomych itp. Cena za klocki audiofilskie wzięta jest z kosmosu - choc z drugiej strony skoro są kupujacy to p co cenę obniżać.

 

Zamiast sie spierać słownie wystarczy zerknąc na cenniki pro audio.

Przykład pierwszy z brzegu: Przetworniki A/D/A Weiss - światowa czołówka na rynku studyjnego audio.

I co mamy? Otóz przetwornik do studia Weiss DAC1 D/A Converter kosztuje ok jedyne 5.400 Euro, natomiast przetwornik tej samej firmy tylko na rynek audiofili Weiss Medea D/A Converter kosztuje około 9.200 Euro. Róznią się wygladem oczywiscie. Ładniejszy jest audiofilski, studyjny wygląda wręcz szkaradnie.

 

Audiofilskie kolumny - w studiach produkcyjnych owszem stoją, jednak nie we wszystkich. Stoją tam nie po to by na nich pracować - bo sie nie da (koloryzowany dźwięk) - lecz by sprawdzać jak bedzie zachowywała sie nasza produkcja na sprzęcie audiofila. W studiu stoją także boomboksy i radia mono i kolumienki z iniwieży - wszystko do celów jak powyżej.

Wysokiej klasy audiofilskie odsłuchy można spotkac częsciej w studiach masteringowych. Ma to uzasadnienie o tyle, że inż. masteringu dodaje końcowy szlif nagraniu pod daną grupe docelową. Nagrania Jacksona mają brzmiec wybornie na każdym głośniczku, natomiast plumkanie nawiedzonego harfisty nagranego przez audiofilską wytwórnię ma brzmieć genialnie na zestawach nagłosnieniowych z najdroższej audiofilskiej półki.

 

Nie da się pracowac na zestawach audiofilskich w studiu. Dzwięk jest podbarwiany, posiada jak to określają producenci, swoisty charakter itp. Monitory do studia nie moga mieć charakteru, mają być przeźroczyste jak najczystsze szkło, inaczej jakiekolwiek operowanie korekcją, dynamiką byłoby zafałszowywane przez owy charakter zestawu audiofilskiego.

 

I następny przykład. Studyjny, wysokiej klasy preamp lampowy - IMBIR Dual Tube Preamp - cena około 6.500 zł. W preamp wpinamy aktywne monitory i mamy system o bardzo wysokiej jakości i za rozsądna cene. W preamp dźwięk wpuszczamy za pomocą dobrej karty dźwiękowej (np E-MU 0404) i po sprawie.

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

yayacek

Tu sie z Toba zgadzam. Piszesz o przetworniku Weissa. To ich broszka, ze wyceniaja wersje pro audio drozej, wiadomo bizuteria kosztuje:) Ja sie odnosilem do klockow Lavry w tej samej cenie a innym opakowaniu.

Bardzo uczciwe podejscie.

 

>I następny przykład. Studyjny, wysokiej klasy preamp lampowy - IMBIR Dual Tube Preamp - cena około

>6.500 zł. W preamp wpinamy aktywne monitory i mamy system o bardzo wysokiej jakości i za rozsądna

>cene. W preamp dźwięk wpuszczamy za pomocą dobrej karty dźwiękowej (np E-MU 0404) i po sprawie.

 

Tutaj Cie zaskocze. Za te pieniadze mozesz kupic wypasione pre pasywne, ktore nie daje nic od siebie a przekazuje to co podaje zrodlo, jesli posiadasz zrodlo o sporym sygnale wyjsciowym. Wierz mi, ze takie pre mozna dostac juz za 1/4 tej ceny i jest to pzrezroczysty komponent w kategoriach absolutnych. Nie bede pisal o wplywie lamp w przypadku preampu bo to raczej oczywiste i taki dzwiek z mojej obserwacji ma swoj charakter.

W kwestii technicznej... Pioneerka z lat 70-tych będę mógł podłączyć pod takie kolumny tylko przez wyjście Pre-Out? Czyli wszystkie "tradycyjne" wzmaki i amplitunery pozbawione tego wyjścia nie nadają się do tego układu?

 

Oczywiście mówię o kolumnach aktywnych (bo chyba w tym tkwi między innymi siła monitorków studyjnych).

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.