Skocz do zawartości
IGNORED

VIB 170AL

irakleo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszyskich serdecznie poraz pierwszy!!!

Z gory uprzedzam że jestem początkującym audiofilem i proszę o wyrozumiałość. Niedawno zakupiłem a raczej zleciłem profesjonaliście złożenie kolumn według projektu firmy Visaton VIB 170AL z małą korektą dotyczącą zamiany zwykłego wysokotonowego na głośnik ceramiczny. Po zmianie B&W DM 630 na wspomniane Visatony jestem bardzo zadowolony i myślę ze przez jakiś czas pozosanę przy nich. Sprzedawca sugerował mi że powinienem posiadać do tych kolumn wzmacniacz o mocy 100W przy 8ohm bo dopiero wowczas będę mógł wydobyc z nich szczytowe możliwości. Zakupiłem więc zestaw NAD-a lecz jestem średnio zadowolony z efektów więc probuję coś zmodernizować. Mam do znawców tematu jedno pytanie, manowicie zy te kolumny faktycznie potrzebują tak silnego wzmacniacza? Na chwilę obecną nie mogę nawet przekroczyć godziny 11 na potencjomerze głośności bo głośniki niskotonowe błagają mnie o litość !!! Poniżej prezentuję sprzedawany sprzęt:

Ukryta Zawartość

Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
https://www.audiostereo.pl/topic/38635-vib-170al/

Niektórzy sprzedawcy powinni zająć sie zamiataniem jesiennych liści niż doradztwem w zakupie sprzętu hi fi.

Moc nie ma tutaj nic do rzeczy, to po pierwsze, a po drugie niepotrzebnie zamieniałeś wysokotonowce, być może to zamknęło trochę kolumny. Każdą zmianę głośnika należy skorygować odpowiednim dostrojeniem. Nie wystarczy zmiana tłumienia na wysokotonowym.

https://www.audiostereo.pl/topic/38635-vib-170al/#findComment-960770