Skocz do zawartości
IGNORED

Wymiana auta


Kubek

Rekomendowane odpowiedzi

o mnie | ignoruj | PW

 

stat: 1687 / 4079 / 6 15 Lut 2008, 22:43

tomek7776, 15 Lut 2008, 19:27

 

To się jeszcze przejedź z podobnym silnikiem OPLEM ale min. takim jak ja jeździłem...

* * *

Swoją droga nie rozumiem czemu na ludziach tak duże wrażenie robi głośność ? /Że niby jak ryczy = szybciej/lepiej jeździ ? ;) Ja odbieram to jako jeden z chwytów marketingowych

 

wiesz dlaczgo,bo 95% diesli ma kulture pracy poloneza z rozregulowanymi zaworami.starego tira,itp.....

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) - a tutaj inne rozumienie elastyczności - być może jedynie słuszne :)

"Silnik spięto z manualną skrzynią biegów o dobrze dobranych sześciu przełożeniach. Z tych sześciu biegów moją uwagę zwróciła "czwórka", która umożliwia rozpędzenie się od 60km/h do aż 160km/h bez żadnej zmiany biegów. Niesamowity zakres elastyczności na jednym biegu! " - no i mamy silnik elastyczny jak guma znowu deklasujący diesla :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

andrea29

Taką Vectrą z dieslem lata od dwóch jezdzi lat mój bliski kolega.

Po kupnie był nią zachwycony ( absolutny brak konkurencji w tej klasie ).

No, po dwóch latach jazdy zdecydowanie zmienił zdanie _ nigdy więcej Opla.

Rzecz nie dotyczy awaryjności ( auto przy dużym przebiegu -zero problemów ).

Rzecz dotyczy tego jak ten samochód zachowuje się na drodze, a w/g jego opinii to jeden wielki szajs. nadający się do jazdy tylko na prostej ( facet jezdzi bardzo szybko ).

Mnie osobiście prowadzenie tego auta bardzo się podobało,ale ja jeżdżę na ogół relaksacyjnie ( znaczy się raczej wolno ) i miałem troszkę inne spostrzeżenia, natomiast motor bez żadnych wielkich uniesień, ot typowy rzemieślnik.

Vectra w przyszłym roku ma pójść do sprzedaży , a następne auto kolegi to będzie na 100% Honda Accord, w dodatku diesel ( ponoć jest już nowy ok.160KM ), obecną wersję Hondy posiada brat mego kolegi i w bezpośrednim porównaniu obaj stwierdzili dużą przewagę Accorda nad Vectrą ( prowadzenie ).

A , ta Honda miała jedną wadę ( a w zasadzie ,to ma dalej ) ,w przeciwieństwie do Opla wymagała/a dość częstego serwisowania.W starszych modelach było to nie do pomyślenia.

Ale myślę ,że radość z użytkowania jest ważniejsza od drobnych kłopotów( jakież kłopoty miał jeden z moich dostawców z Lexusem IS 220 , hihi, nikt by nie uwierzył ).

zyzio

Dyskusyjnie wygląda ta nowa Hondziawka,obecna podoba mi się bardziej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-803-100000112 1203150304_thumb.jpg

post-803-100000113 1203150303_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

To wersja amerykańska.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) - europejska wyglada tak, kombi jest sliczne :)

Ale ładniejsza jak dla mnie jest nowa Mazda 6 :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

tomek7776:

 

>najszybsze na 1/4 mili sa auta benzynowe

 

Pomyśl chwilę, co jest ważniejsze w codziennej eksploatacji samochodu: lepszy sprint spod świateł, czy sprawniejsze wyprzedzanie w trasie? Jeśli wolisz sprint, to kup benzynę. A jak już wyrośniesz z popisywania się na drodze, to wtedy docenisz diesla ;)

wiesz,ze prowadze autohandel i jezdze na codzien i benzyna i dieslem,

i oprocz volva D5 i bmw 530D nie widze sie w zadnym dieslu.no ewentualnie ta nowa civic 2,2 diesel.

natomiast podoba mi sie wiekszosc duzych benzyn.

 

duza benzyna przewaznie dobrze toleruje nowoczesna instalacje gazowa,i w tym momencie dziekujemy dieslowi.zadnych zalet.

Teo, 17 Lut 2008, 03:21

 

>Pomyśl chwilę, co jest ważniejsze w codziennej eksploatacji samochodu: lepszy sprint spod świateł,

>czy sprawniejsze wyprzedzanie w trasie? Jeśli wolisz sprint, to kup benzynę. A jak już wyrośniesz z

>popisywania się na drodze, to wtedy docenisz diesla ;)

 

Słyszałeś o redukcji??? Naczytałeś się katalogowych rubryk "wyprzedzanie w warunkach drogowych 80-120 km/h V bieg" i udajesz mądrego. Zapewniam cię, że po wrzuceniu III lub IV benzyną wyprzedzisz nie gorzej a może i szybciej niż podobnym dieslem.

Edson:

 

>po wrzuceniu III lub IV benzyną wyprzedzisz

>nie gorzej a może i szybciej niż podobnym dieslem.

 

Wybacz, ale zamiast redukować, piłować silnik na 6 kRPM i cieszyć się, że jest prawie "nie gorzej", jakoś wolę po prostu nacisnąć na gaz i bezproblemowo wyprzedzić. Obecnym dieslem wyprzedza mi się o wiele sprawniej i spokojniej, niż poprzednio używaną benzyną - 10 KM mocniejszą i sporo przy tym lżejszą.

Tomek7776, 16 Lut 2008, 08:46

 

"I co z tego, że benzynę można pałować do 7000 RPM, skoro jej maksymalny moment obrotowy nie zbliża się nawet do momentu osiąganego przez diesla?"

 

Moment nie liczy się na wale tylko na kołach. Diesel ma wyższe przełożenie z racji tego, że osiąga maksymalną moc przy niższych RPM i to przełożenie skutecznie sprowadza jego moment (już na kołach) do wartości porównywalnych z benzyną o podobnej mocy.

 

Dlatego też porównywanie momentów obrotowych nie ma sensu, porównywać można co najwyżej max. moment obrotowy mnożony przez RPM mocy maksymalnej. W takim przypadku przewaga turbodiesli znika zupełnie albo robi się bardzo niewielka i może wynikać co najwyżej z optymalizacji turbosprężarki pod średni zakres obrotów (a benzyniaki miewają zresztą doładowanie dynamiczne na przepustnicach).

Tak naprawdę to diesle i benzyniaki mają bardzo podobne obroty biegu jałowego (typowo 900RPM) za to moc maksymalna osiągana jest przy 4000RPM dla diesla i 6000RPM dla benzyny. Tak więc benzyna ma znacznie większy użyteczny zakres obrotów.

 

Subiektywna przewaga diesla wynika z tego że w normalnej eksploatacji trzymamy go blizej RPM mocy maksymalnej niż benzyniaka. Tym niemniej czasy przyspieszania 0-100 dla diesla i benzyny o podobnych mocach sa bardzo podobne, benzyniaki przyspieszają nawet nieco lepiej z racji mniejszej masy i braku laga turbosprężarki.

taaaa i benzyniaki pewnie jeszcze mniej palą ?

po cholerę komuś "znacznie większy użyteczny zakres obrotów" kiedy i tak moment obrotowy jest uzyskiwany pod koniec skali w momencie kiedy w dieslu jest to już przy ok 2500-3000. W normalnym ruchu nie potrzebujemy maksymalnej mocy uzyskiwanej przy max obrotów tylko jak największy % momentu obrotowego.

Pozdr

Nie wszystko high-end co się świeci......

>>misiomor

 

jesteś w bardzo dużym błędzie...

 

1) do jazdy codziennej używa się MOMENTU nie MOCY! Benzyna może mieć nawet 500KM i co z tego skoro Diesel lekko ponad 300KM będzie ją zapinał pod każdym względem?

 

2) "Tak więc benzyna ma znacznie większy użyteczny zakres obrotów." Jak coś to oba zakresy są użyteczne, bo używa się ich od obr biegu jałowego do max obrotów silnika. Ja bym się nawet raczej skłaniał do zdania, że to Diesel dysponuje "bardziej użytecznym zakresem" bo od 1500-1800obr/min ma dostępny cały moment obrotowy. Niektóre benzyniaki trzeba ostro ciągnąć do 4000-4500 obr/min żeby osiągnęły swój max moment

 

Moc silnika bardziej odpowiada za jego prędkość maksymalną, moment za elastyczność, chociaż to też bardzo duże uogólnienie, bo dochodzi jeszcze m.in przełożenie skrzynki biegów i przekładni głównej.

Max. moment obrotowy diesla uzyskiwany przy 2500RPM (65% obrotów mocy maksymalnej) odpowiada obrotom rzędu 3800RPM dla benzyny (też ok. 65% RMP mocy maksymalnej).

 

Turbodiesel mniej pali (jest sprawniejszy energetycznie) za to benzyniak jest lżejszy i bardziej elastyczny. Ja tam jeżdżąc dieslem muszę częściej wachlować biegami niż w benzynie.

Saczek_XTRM:

 

Jaka jest definicja momentu obrotowego? Otóż jest to moc przy danych obrotach dzielona przez prędkość obrotową wału.

 

Taka definicja faworyzuje diesle jako że osiągają one maksymalną moc przy nizszych RPM. Tym niemniej czasy przyspieszania 0-100 nie kłamią i pomimo większego momentu (na wale) jakoś diesle przyspieszają gorzej niż benzyniaki o podobnej mocy. Subiektywnie lepsza elastyczność diesli wynika z tego że w normalnej eksploatacji trzyma się je na wyższych (w odniesieniu do RPM mocy maksymalnej) obrotach.

>>misiomor

 

Zanim dojedziesz benzyną do 3800RPM to Diesel już dawno odjechał. Dane, które podajesz 2500RPM dla Diesla to teraz już coraz większa rzadkość. Niemniej, okay upośledzenia też się w niektórych samochodach zdarzają.

 

>Turbodiesel mniej pali (jest sprawniejszy energetycznie) za to benzyniak jest lżejszy i bardziej

>elastyczny. Ja tam jeżdżąc dieslem muszę częściej wachlować biegami niż w benzynie.

 

Sorry, benzyna nie jest bardziej elastyczna. Nie wiem dlaczego tak twierdzisz. "Elastyczność" jest ogólnie rozumiana jako chęć auta do przyśpieszania na danym biegu. Diesla "zadusić" przy wysokim biegu na niskich obrotach jest prawie niemożliwe. Spróbuj benzyną przyśpieszyć na V biegu od 50km/h. Wachlowanie biegów zależy tylko i wyłącznie od przełożeń biegów. Te z kolei jakoś trzeba dopasować do charakterystyki silnika.

do wyczajnej jazdy w miescie a nawet dynamicznej duzy moment obrotowy to podstawa i nic sie nie zmienia od kiedy silnik wymyslono

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

>>misiomor

 

HA! niestety tutaj teoria nie działa :). Nie w ten sposób, dokłądniej mówiąc. Zauważ, że Diesle to nie Diesla a Turbo Diesle. Sam Diesel ma się... no wiadomo jak do benzyny ;). Porównywanie osiągów 0-100km/h zawsze się skończy porażką dla Diesla, bo jest conajmniej 300kg cięższy. Spróbujcie załadować kufer w wozie dodakową masą 300kg to zrozumiecie dlaczego tak jest a nie inaczej, dlaczego do sportowych wózków wymienia się szyby na plexi walcząc o każdy kg.

proponuje weryfikowac samemu na żywo swoje bardzo osobliwe interpretacje podstaw pracy silników

nowy turbodisel i benzyna o podobnej mocy do 100--- wygra turbodisel nawet cięzszy

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Tak naprawdę to technika jeśli chodzi o Diesle w ostatnich latach bardzo mocno poszła do przodu. Główną boleścią tych poniżej '90 jest wtrysk. Moc Diesla jest mocno ograniczana ze względu na tzw. "granicę dymienia". Kiedyś ten problem był nie do pokonania. W międzyczasie jednak doszło wiele unowocześnień - Common Rail, zbudowano filtr cząsteczek stałych PM (taki pseudo reaktor katalityczny). Jak kiedyś wyciągano 90KM z 1.9TDi, teraz nic nie stoi na przeszkodzie żeby mieć 170KM. Zysk prawie 100%, a warto zauważyć, że żywotność tych silników tylko wzrasta. O momencie nie wspomnę, bo w Dieslu nawet niewielkie modyfikacje gwałtownie podnoszą moment (moc zmienia się niewiele) - zupełnie odwrotnie jak w benzynie.

Saczek_XTRM:

 

Takie małe porównanie wolnossącej benzyny z turbodieslem (z katalogu Opla Vectry):

 

benzyna 2.2 direct: 155HP @ 5600 RPM, 220Nm @ 3800 RPM

 

turbodiesel 1.9 CDTI: 150HP @ 4000RPM, 320Nm @ 2000 - 2750RPM

 

Gdyby jednak uwzględnić różnicę przełożeń - powiedzmy że redukujemy obroty benzyniakowi z 5600 do 4000 - dostaniemy wtedy max moment obrotowy 308Nm przy 2714RPM. Diesel ciągle ma niewielką przewagę (zwłaszcza że jego moc jest minimalnie mniejsza) która wynika z odpowiedniego zestrojenia turbo, tym niemniej turbo lag (jak również większa masa samochodu) skutecznie mu tę przewagę zabierze.

 

I to zresztą widać w danych technicznych, benzyniak przyspiesza 0-100 w 9.4s podczas gdy CDTI potrzebuje w tym celu 9.8s (to samo nadwozie, manual 6 biegów w obu przypadkach).

 

źródło:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Obecnie pojawiły się na rynku małe benzyniaki z podówjnym doładowaniem, być może to przyszłość benzyny, niestety na razie skutki takiego doładowania są opłakane.....

Podobno to bardzo częsty problem....

Elastyczność jest różnie rozumiana, faktycznie przyspieszenia na wysokich biegach od niskich obrotów lepsze ma diesel, ale elastyczność to też zakres prędkości na poszczególnych biegach - tu benzyna górą.

Są na rynku benzyniaki z pojedynczym doładowaniem. Taki Ford Mondeo ST220 ma 220HP @ 5000RPM i 320Nm @ 1500 - 4800 RPM. Gdyby zredukować mu obroty przekładnią tak żeby moc max. była przy 4000RPM dostajemy moment 400Nm w zakresie 1200 - 3840RPM. Nieźle nawet w porównaniu z najnowocześniejszymi turbodieslami.

 

Porównywanie momentów obrotowych silników "żywcem" jest bez sensu. Takie porównania dają cokolwiek o wartości praktycznej dopiero kiedy wyrównamy obroty mocy maksymalnej przekładnią (która podnosi moment silnika wysokoobrotowego względem niskoobrotowego).

 

Tak jeszcze z najprostszej fizyki - moment obrotowy 320Nm w zakresie 2000 - 2750Nm (1.9 CDTI 150HP Opla) oznacza tyle, że silnik ten osiąga moc 67kW = 91HP przy 2000RPM (67KW = 320Nm*33.33RPS*2*pi) i 92kW = 125HP przy 2750RPM. Oznacza to ok. 21% zwyżkę mocy w zakresie 2000RPM - 2750RPM względem linii prostej łączącej punkty (0RPM, 0HP) i (4000RPM, 150HP) na wykresie zależności mocy od obrotów.

 

W porównaniu z wolnossącymi benzyniakami rzeczywiście czasy przyspieszeń od średnich prędkości na wysokich biegach w turbodieslach się nieco poprawiają, tym niemniej zakresy prędkości na poszczególnych biegach są węższe - poniżej pewnej prędkości wpadamy w turbodziurę, podczas gdy benzyniak jeszcze sobie jakoś radzi.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.