Skocz do zawartości
IGNORED

Bez Gwiazdy nie ma jazdy - Mercedes Club


il Dottore

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Forum odżyło - mieli kłopoty z serwerem.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • 3 lata później...

Mercedes robił (robi ?) takie same numery jak samsung w telewizorach, chodzi o zaprogramowaną trwałość części :

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pompa SBC to nie jest żadna zaplanowana nieprzydatność tylko WYMÓG BEZPIECZEŃSTWA JAZDY. W samochodach z systemem SBC nie ma mechanicznego połączenia między pedałem hamulca a układem hamulcowym i całe ciśnienie było wytwarzane właśnie przez ową pompę, której żywotność ustawiono dość konserwatywnie, z dużym, marginesem bezpieczeństwa.

Dlatego sprzedałem W211 - pompie nic nie było, ale już miałem komunikat, a płacić 2000€ za wymianę DOBREJ pompy to jest trochę bezsens.

Ale SBC miało i swoje dobre strony - np na światłach (z automatem) wystarczyło nacisnąć hamulec 2x i wóz stał bez potrzeby stałego naciskania na pedał hamulca. A hamowanie awaryjne - poezja! Jakby człowiek w ścianę wjechał! :)

Teraz w W204 nie mam SBC - jest taniej ale już nie tak komfortowo. :)

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

W artykule, do ktorego powyzej podal linka Krak_oN napisano - miedzy innymi:

 

" W internecie ogłaszają się liczne firmy dokonujące regeneracji pompy SBC. Jeśli doprowadzi się do wystąpienia czerwonego komunikatu o awarii, koszt naprawy jest znacznie wyższy. Ale i tak niższy, niż cena nowej pompy.

Naprawa poza ASO: 400-1200 zł

Cena nowej części w ASO: 6700 zł "

 

Jak nalezy to rozumiec? Czy wczesniej wyswietli sie inny komunikat, niz ten na czerwono o awarii pompy SBC? Bo jesli wczesniej nie wystepuje zaden komunikat, to na jakiej podstawie podejmowac decyzje o regeneracji pompy aby koszt naprawy nie byl " znacznie wyzszy " , jak po wyswietleniu sie czerwonego komunikatu?

 

U mnie w W211 nic na razie z pompa sie nie dzieje - przebieg 166 tys - ale dobrze jest wczesniej wiedziec co i jak.

Wprawdzie pompa ma zaprogramowana ilosc cykli nacisniecia hamulca, wiec nie bardzo jest to skorelowane z przebiegiem, ale jakies orientacyjne odniesienie powinno byc.

Przy jakich wiec - w duzym przyblizeniu - przebiegach mozna sie liczyc z wystapieniem komunikatu o awarii pompy i ile km - ile czasu - mozna jeszcze z tym komunikatem jezdzic, aby nie nastapilo calkowite zablokowanie hamulcow ?

100 tys naciśnięć. Ponoć tym kompem Star od Mercedesa można podnieść limit. Komnikat jest najpierw na biało, dopiero potem na czerwono. Jak na czerwono to już nie żarty - w każdej chwili można zostać bez hamulców!

Oczywiście w razie AWARII a nie ZUŻYCIA SBC komunikat pali się na czerwono OD RAZU. Wtedy serwis NATYCHMIAST! Najlepiej na holu!

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ogólnie nie ma sie czym straszyć , liczniki czasu pracy pompy sa chyba dwa przebiegi zdrowo powyżej 200tys km zblizaja dopiero liczniki do strefy granicznej

samo kasowanie spadło ostatnio do ceny 200 zł

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

te pompy to była i jest rewelacja , niestety jakość i pewnośc działania kosztuje , jak pisał Dottore przy hamowaniu awaryjnym człowiek dopiero dowiadywał sie jak rewelacyjne ma hamulce

pompy sbc serwisuje sie jak profesjonalne urządzenia przeznaczone do bezawaryjnej pracy ciągłej czyli konkretny przebieg przymusowa wymiana - nie ma innej drogi

jesli chodzi o regeneracje podzespołów mercedesa na rynku jest sporo firm regenerujacych rozne elementy , czesc nawet chwali się ze mercedes tez tak robi jak one :)

niestety trafialem na elementy np maglownice których nikt nie umial zrobić tak aby dzialała jak trzeba i nie wymagała naprawy raz na miesiąc - pozostawała wymiana na nówke mimo powszechności takiej naprawy i korzystania z niej nawet przez ASO mercedes

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

pompy sbc serwisuje sie jak profesjonalne urządzenia przeznaczone do bezawaryjnej pracy ciągłej czyli konkretny przebieg przymusowa wymiana - nie ma innej drogi

 

Dokładnie. Jak w lotnictwie - mija resurs i wymiana, nie ma zmiłuj.

 

Aby pozostać w klimacie forum: Mercedes i Burmester.

 

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

W internecie jest sporo opisów typowych usterek mercedesów, ale niewiele one traktują o modelu SLK. Interesuje mnie głównie model R170. Czy w ten model oprócz problemów układu zamykania dachu jest pozbawiony wad innych mercedesów?

Mialbym dwa pytania:

 

1. Od jakiegos czasu po przekreceniu kluczyka - gdy silnik jest zimny - zapala sie na czerwono rysunek (symbol) akumulatora i komunikat: " Werkstaff aufsuchen ! "

Bylem z tym kiedys u mechanika, ktory pomierzyl ladowanie akumulatora - miedzy innymi - przy utrzymywaniu 3000 i 4000 obrotow. Podczas tych czynnosci komunikat zniknal, a on zasugerowal, ze gdzies w instalacji elektrycznej na jakims styku moze byc slabsze przejscie. Jednak po kilku dniach znow zaczelo sie to samo i tak jest wciaz od paru tygodni. Co ciekawe..., jak po przekreceniu kluczyka i pojawieniu sie komunikatu wcisne na kierownicy jeden z przyciskow menu komputera i od razu wroce z powrotem do pozycji wyjsciowej, to komunikat znika. Wowczas po uruchomieniu silnika nie pojawia sie wiecej tak dlugo, jak dlugo uzytkuje w tym dniu samochod, tzn., tak dlugo jak silnik jest cieply. Niestety, zawsze juz na drugi dzien - gdy silnik zimny - pojawia sie ten komunikat, a ja za kazdym razem wykonuje te sama operacje, czyli przycisk na kierownicy - komunikat ginie - drugim przyciskiem powrot do stanu poprzedniego, uruchomienie silnika i wszystko znow ok.

Domyslacie sie, co moze byc przyczyna ?

 

2. Do jakiej grubosci lakieru na poszczegolnych elementach karoserii mozna uznac, ze dany element nie byl malowany ? Innymi slowy: jakiej grubosci powinien byc fabryczny lakier dla elementow karoserii Mercedesa - nie wiem, czy dla kazdego modelu podobna grubosc, bo mnie interesuje dla modelu W211 ?

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.