Skocz do zawartości
IGNORED

oceny seryjnego audio w Waszych autach


Rekomendowane odpowiedzi

Same Hondy:

Civic 1,4 2003 - 2- (totalna porażka)

HRV - 3+ (radio dokładane a grało bardzo przyjemnie)

Accord poprzedni model 2,0 - 4 (tutaj zaskoczenie, aż miło posłuchać wszystkiego, trochę brakuje mocy ale jak ktoś nie słucha na full to jest to super radyjko, słucham metalu, jazzu i trochę lekkiej muzyki, rzadko poważnej ale z płyty brzmi bardzo przyjemnie. Nie wiem jak radio gra w wersji accorda executive bo tam podobno jest lepsze).

CRV poprzedni model - 2- (głośniki były takie jak w RAV-ce na zdjęciu powyżej - sam karton i tak brzmiały, wymieniłem na Pioneera i chyba głośniki Herz'a i gra zdecydowanie lepiej ale do naturalności accorda baaaardzo daleko).

Kiedyś do starszego accorda kupiłem nakamichi, dźwięk bardzo fajny ale niestety gubił stacje radiowe i miał beznadziejny odtwarzacz CD - chyba był bez bufora bo co chwila przerywał. Wymieniłem na pioneer'a.

 

pozdro,

  • 1 miesiąc później...
  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc później...

Ford Focus 2005 - seryjny system - radio Blaupunkt, z przodu głośniki dzielone, z tyłu niestety nie. Gra to wszystko zaskakująco dobrze.

Seat Ibiza 2006 chyba (auto wypożyczone na kilka dni) - radio seryjne, bodaj czy nie też Blaupunkta, ale nie pamiętam. Głośniki tylko w drzwiach nad podłogą. System o pierwszym stopniu muzykalności tzn. słychać że coś gra. Do wiadomości w sam raz.

  • 3 tygodnie później...

Skoda Roomster 2008 (moja własna)

Fabryczne radio coś z niemieckiej stajni (Grundig lub Blaupunkt), 8 głośników:

 

przód - 2x wysokotonowe w słupkach przednich

- 2x nisko średnio w połowie wysokości drzwi (chyba 13-tki bo strasznie mało niskich)

tył (fabryczne zainwestowałem w to 250pln -dostępna jako opcja))

- 2x wysokotonowe przy uchwytach/rączkach w drzwiach skierowane w stronę kierowcy

- 2x nisko średnio w połowie wysokości drzwi (ta sama śpiewka co powyżej)

 

ogólnie wrażenie dostateczne do słuchania radia może być, co do muzyki to piskliwe wysokie tony, mało średnicy, rezonujące boczki drzwiowe. obsługa radia/MP3 dosyć komfortowa.

kolejnym krokiem będzie wytłumienie drzwi oraz wymiana głośników z135mm na 165mm

Dostało się biednemu BOSE. Ja mam 8 letnią Lancię Lybra kombi z tym właśnie systemem (głośniki, wzmacniacz, bas w bagażniku). Nie jestem zorientowany w car audio wcale, ale audio doświadczenie mam i tym się kierując uważam, że gra to dobrze. Czyli 4 zdecydowanie. Jest niezła barwa, dosyć dynamicznie, bas do muzyki (bez techno i podobnych)zupełnie dobry: kontrolowany ok, głęboki.

Jeżdżę też autami służbowo czasem i np. fabryczne Nissan Note - 2,3 (da się słuchać), Suzuki SX4 - 1 (nie da się słuchać - totalna pała).

????

  • 1 miesiąc później...

Renault Laguna 2003 - płasko, bez wyrazu - 2

Saab 9-3 2006 Bose - na pewno nie audiofilsko, ale przy odpowiednich ustawieniach wystarczająco przyjemnie - 4

Mercedes A 2008 - podstawowe radio z CD - bardzo źle - jedynym plusem sterowanie przy kierownicy - 1,5

  • 1 rok później...

Panowie (i Panie?)

 

Czy ktoś z Was ma doświadczenie w przerabianiu Avensis 2004 pod kątem audio? Mam do wykorzystania z poprzedniego samochodu Blaupunkta Bremen i głośniki Axton2.18? Z chęcią bym je zamontował w Avensisie ale mam wrażenie, że ten samochód ma audio niemodyfikowalne.

 

Pozdrawiam

 

Michał

  • 2 tygodnie później...

Focus 2001r (Blaupunkt 6000CD, głośniki w obu parach drzwi fabryczne)

W średnich rejonach, do ok 3/4 mocy jest całkiem fajnie, dżwięk dynamiczny i dość rozdzielczy, powyżej zaczynają być słyszalne zniekształcenia. W obsłudze wygodne, wyświetlacz czytelny bez "chińskiej choinki", czego moje nerwy by nie wytrzymały. Zdalne sterowanie przy kierownicy poprawia wygodę i bezpieczeństwo, możliwości obsługi skompresowanych formatów brak.

  • 2 miesiące później...
Gość nudel1306

(Konto usunięte)

Moje oceny to systemy seryjne bez zadnych ''ulepszen''

 

bmw serii 5 kombi 98r - totalna porazka dzwiek oceniam na 1,5

toyota corolla 94r kombi - dno totalne 1

audi a4 98r sedan - nieco lepiej niz w bmw ale i tak 2

honda civic 5d 96r - nie jest az tak tragicznie ocena 2,5

wieswagen golf 3 95r - szkoda slow 1

opel vectra b 5d 98r - masakra oceniam na 1,5

rover 216 gsi 5d 93r - naciagane 2

citroen c5 2008r - nieco lepiej od reszty czyli 3

opel calibra 95r - slow brak 1

mazda 323 3d 96r - zaskakujaco dobrze 3

opel vivaro 2003r - zamulony dzwiek dla mnie na 2

pontiac grand prix 98r - calkiem solidny system 3

wieswagen bora 2000r - bez fajerwerkow 2

  • 1 miesiąc później...

Focus I, rok 2000, system fabryczny z magnetofonem kasetowym (oryginalny zestaw z CD zostal skradziony).

Ocene tego zestawu podam przewrotnie, bo sluchalem w zyciu moze dwoch dobrych zestawow CAR-AUDIO (takich za 10000PLN i 30000PLN) i wiem, ze jest przepasc jakosciowa miedzy takimi zestawami a zestawem fabrycznym, ale nie mam doswiadczenia z duza iloscia samochodow, dlatego trudno jest mi dopasowac skale jakosciowa systemu fabrycznego do calego przekroju samochodowych systemow audio.

Trudno jest tez dobrac ocene w oparciu o rozne kryteria oceny takich zestawow.

Napisze tak:

- zestaw fabryczny focusa 2000 w stosunku do innych fabrycznych: 4

- zestaw fabryczny focusa 2000 w stosunku do modyfikacji CAR-AUDIO: 3

 

Wyjasniam dlaczego tak wysoko to ocenilem.

Otoz nauczylem sie poprawnie "stroic" system fabryczny :-)

Zapewne wiekszosc z Was ustawia regulacje barwy dzwieku tak jak ja kiedys, czyli jak jest za malo basu to dokladamy, jak jest za malo sopranu to dokladamy.

W ogole podgladajac jak sluchaja moi znajomi widze tendencje do "usmiechu dyskoteki".

 

Ja mam zupelnie inny patent.

Zaczalem regulowac barwe ... przeznaczeniem glosnikow, czyli UZYWANIEM z glowa funkcji FADER i BALANCE, delegujac odpowiednie moce i barwe na konkretne glosniki.

Z moich doswiadczen wynika, ze przy zmianach barwy na grupach glosnikow przod/tyl, kazda z tych grup nie pracuje optymalnie. Poprostu glosniki szerokopasmowe jakie sa stosowane w zestawach samochodowych nie radza sobie dobrze z akustyka w samochodzie.

Jesli regulujemy tylko barwe i sile dzwieku, to dominujace dla nas glosniki przednie pracuja wciaz w jakim chaosie. Tyl takze probuje odtworzyc wszystko i zdudnia bas, a soprany wprowadza w chaos.

 

Moj przepis na strojenie jest taki.

Regulacja mojego zestawu fabrycznego ma zakresy:

TREBLE: -7 do +7

BASS: -7 do +7

BALANCE: L(left)7 do R(right)7 (mozna to nazwac: -7 do +7)

FADER: F(front)7 do R(rear)7 (mozna to nazwac: -7 do +7)

 

Ustawiam tak (wszystko oczywiscie zaleznie od stacji i zrodla utworu):

TREBLE: -4 do -1

BASS: od 0 do +2

BALANCE: R1 (czyli przesuwam dzwiek minimalnie na prawa strone co mi bardziej odpowiada przestrzennie)

FADER: R5 (czyli dzwiek mocno na tylne glosniki)

 

Co tym uzyskuje ?

Wiekszosc fabrycznych zrodel samochodowych nie potrafi optymalnie napedzic i wystroic glosnikow szerokopasmowych. Generalnie proby operowaniem barwy calego pasma (BASS i TREBLE) na glosniku szerokopasmowym nie daja dobrych rezultatow. Co innego gdy probujemy stroic barwe jednego podzakresu. Wtedy mozemy szukac optymalnej barwy na konkretnym glosniku i glosnosci przy ktorej z danego glosnika ta barwa jest najlepiej odtwarzana.

Jesli podejdziemy do par glosnikow przod/tyl jak do glosnikow w tradycyjnej kolumnie domowego audio, to analogicznie otrzymujemy:

- para tylnia: przetwarzanie basu i niskiego srodka

- para przednia: przetwarzanie wysokiego pasma i wysokiego srodka

Odnoszac sie do akustyki, lepiej jest gdy bas zostanie oslabiony na przednich glosnikach, a soprany beda glownie z przodu, bo to one odpowiada za glebie obrazu stereo.

Glebokoscia delegowania sily dzwieku na pary przod/tyl (FADER) mozemy ustalic jakosc basu przez rozlozenie sily zakresow na pary glosnikow, oraz regualcje barwy i glosnosci.

To wszystko trzeba oczywiscie ustalic wielokrotnie testujac rozne przesuniecia, barwe i sile dzwieku, az dojdzie sie do optymalnych nastaw.

W moim samochodzie nie ma czegos takiego jak "cykanie" i "dudnienie".

Jest za to na dosc wysokim poziomie glosnosci srodek odpowiednio dopelniony sila i barwa stron przod/tyl.

 

NISKI ZAKRES PASMA

------------------

Bardziej rozklada sie na tylni glosnik, ktory jest wiekszy niz przedni. Poniewaz lokalizacja basu nie jest tak istotna, dzwiek basowy mimo ze glownie odtwarzany z tylu jest znacznie precyzyjniejszy i silniejszy niz normalnie. Slychac bas o znacznie lepszej fakturze i mocy.

Przednie glosniki wreszcie moga "odetchnac" od przetwarzania basu, a tym samym dotychczasowy chaos w dzwieku znika. Przetwarzanie basu przez przednie glosniki tylko pozornie daje lepszy dzwiek (lepszy wyzszy bas), jednak wprowadza chaos. Teraz za bas odpowiada glownie tylnia para.

 

WYSOKI ZAKRES PASMA

-------------------

Odtwarzany glownie przez przednie glosniki.

Generalnie mozna zdecydowanie sciszyc przednie glosniki i to realizuje przesuniecie FADER na tyl.

 

Obecnie bardzo duzo muzyki slucham wlasnie w samochodzie w drodze do pracy i z pracy (2 godziny dziennie). Kupilem samochod uzywany w ktorym juz byl zamontowany odbiornik z magnetofonem kasetowym. Dla kogos moze wydawac sie to wada, ale mam bardzo duza ilosc kaset i niemal od razu uznalem to za zalete.

Wszystkie kasety brzmia dla mnie zuplenie inaczej niz to, jak je pamietam z przeszlosci.

W samochodzie przy tych ustawieniach wielokrotnie doznaje vzysto domowych, audiofilskich doznan, mimo ze nie jest idealnie.

Dlatego dalem czworke bo jest naprawde dobrze, choc wiem ze mozna jeszcze lepiej z zestawem fabrycznym.

 

Wysoka trojka w porowaniu do zestawow CAR-AUDIO wynika z tego ze CAR-AUDIO troche za mocno czaruje mocami. A generalnie najwazniejsza jest lepsza jakosc glosnikow i zrodla.

Dlatego dobrze zestrojony zestaw fabryczny moze sie skutecznie bronic i wcale nie ma w tym sciemy.

"Po raz pierwszy w historii ludzkości możesz przenieść chorobę, na którą nie chorujesz, na kogoś, kto został na nią zaszczepiony !!!" u2be

Tak mi szybko przyszlo do glowy ze dokladnie na podobnych zasadach pracuje monitor studyjny i domowy system audio oparty o taki monitor.

Kluczem sa regulacje rozkladu mocy na glosniki.

"Po raz pierwszy w historii ludzkości możesz przenieść chorobę, na którą nie chorujesz, na kogoś, kto został na nią zaszczepiony !!!" u2be

Gość nudel1306

(Konto usunięte)

Dobry wpis Krzychu. Trzeba jednak zaznaczyc, ze nie wszyscy maja taki zestaw i rozmieszczenie glosnikow jak w w/w focusie. Ja przykladowo mam odwrotna sytuacje tj. glosniki szerokopasmowe odpowiadajace w glownej mierze za niskie czestotliwosci sa umieszczone w przednich drzwiach natomiast druga para szerokopasmowek jednak juz mniejszych i odpowiadajacych za wysokie tony jest umieszczona z tylu na podszybiu, a wiec tutaj strojenie faderem na niewiele sie zda poniewaz wokale i wysokie tony nawet po strojeniu beda dobiegac z tylu auta sprawiajac sztuczne wrazenie przestrzeni w kabinie. Basy natomiast przy wyzszych poziomach glosnosci beda zlewaly sie na twarz sluchacza. Oczywiscie takim efektom mozna zaradzic (w pewnym stopniu) poprzez regulacje barwy i wspomnianych fader/balance.

Dodam, ze moje opisy sa w skali 1-5.

"Po raz pierwszy w historii ludzkości możesz przenieść chorobę, na którą nie chorujesz, na kogoś, kto został na nią zaszczepiony !!!" u2be

FORD S-MAX: fabrycznie: bardzo dobrze bo do natychmiastowej przeróbki. W oryginale dostajemy tweetery w doskonałym miejscu bo w podszybiu na powierzchni niemal płaskiej. Sama jakość już jest mniej zadowaljąca. w drzwiach absolutna tragedia polipropylenowy syf z koszem plstykowym z namiastką cewki separującej jedyny plus to miekkie zwieszenie. Jak zwykle poza Focusem 2 drzwi w Fordach są wytłumione tylko pianką co skutkuje totalnym pierdzeniem, pierwsze co zrobiłem to wytłumienie matami bitumicznymi i porządne pierścienie z MDF. W miejsce frontu poszedł system Infinity Reference na zwrotnicy z tweeterem jedwabnym. Radio do śmiecia i do konsoli Pioneer DV4100 2 DIN. Zasilanie Kondensator Dietz 1 Farad, kable 20mm2. Wzmacniacz SoundStream 205 staruszek ale gra bardzo zacnie konieczność dużej przestrzeni załadunkowej wymusiła wykorzystanie wneki w podłodze bagażnika na montaż wooferów 2x20cm. Jak mam luźno w bagażniku to podłączam skrzynie z SoundStreamem Rubiconem 10". Teraz mozna słuchać. Pozdr.

  • 4 tygodnie później...

Bmw 5 e39 1998r -3+

Peugeot 607 JBL(jesli pamietam) 2001r -5-

Hyundai i20 2010r -4- no i plusik jeszcze za czytnik usb, a takze obsluge iPoda

zaznaczam, ze nie slucham glosno w aucie, w rzadnym z tych aut dzwiek mnie nie drazni (na ogol), ale tez nie wprawia w ekstaze. Oceny nie sa odnosnikiem do sprrzetu stojacego w domu a raczej oceniana jest satysfakcja ze sluchania. Gdybym mial brac pod uwage scene muzyczna, wszystkie auta znalazly by sie w skali na minusie:)

Edytowane przez Wojtek76

If it measures good and sounds bad, it is bad. If it sounds good and measures bad, you've measured the wrong thing. - Daniel R. von Recklinghausen

  • 4 tygodnie później...

Hey, ja mam Forda Mondeo z 2000 roku, radio fabryczne ( kaseciak ). I co mogę powiedzieć:

 

jeśli puszczam muzykę z radia, jakość jest dobra, daję +/- 4, aczkolwiek przy podgłoszeniu niektóre elementy tapicerki buczą...

Poza tym, słucham muzyki z mp3, puszczanej przez kasetę - tutaj jakość kasetowa jest słyszalna, ewidentnie, i max co z tego może być to 3.

Przy okazji dodam, że sama konstrukcja radia jest nieco "niedopracowana", tzn listwa z przyciskami 1-6 jest wyjmowana, i czasami zdarza się że przy ich wciskaniu "rozłącza się" i nie styka...

taki dobry ten Bose z A8 ?? :D

 

pod linkiem mój opis wraz ze zdjęciami tzw systemu Bose z AR GT - oczywiście wyleciał

natychmiast po zakupie auta :

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

naprawdę warto zajrzeć :D tweetery skierowane na łydki :D "subwoofer" całe 13 cm :D :D :D

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

taki dobry ten Bose z A8 ?? :D

 

pod linkiem mój opis wraz ze zdjęciami tzw systemu Bose z AR GT - oczywiście wyleciał

natychmiast po zakupie auta :

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

naprawdę warto zajrzeć :D tweetery skierowane na łydki :D "subwoofer" całe 13 cm :D :D :D

 

O BOŻĘ CO ZA G...!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • 2 tygodnie później...

Toyota Yaris 2003 - zdecydowanie najgorsze audio, jakie miałem w aucie. Radio traci zasięg, głośniki w przednich drzwiach i na podszybiu są - i tyle. Może i wymieniłbym te głośniki aby cos poprawić ,ale w sumie w aucie i tak w środku wszystko skrzypi, więc po prostu odpusciłem temat audio w aucie...

 

-3, tak wysoka ocena tylko dlatego, że CD nie przeskakuje nawet na najgorszych dziurach, ale oczywiście możliwość odczytu plików mp3 to wg japońców już za dużo, więc pożałowali...

pzdr

Dla kontrastu Jaguar X-type ten z touch screen to najlepszy fabryczny system jaki slyszalem.Dzwiek,funkcjonalnosc wszystko na bardzo wysokim poziomie.

When it comes to A Class amplifiers . I am totally biased.

  • 3 tygodnie później...

FOCUS mk2 Firmowe CD6000-porażka i wstyd dla forda

SONY 307/214 MP3/changer+ Hertz'e- można słuchac i jechać:)

Mam niestety tego CD6000 w S-Max'ie - rzeczywiscie porazka. Myslalem ze Avensis 1 generacji mial kiepski fabryczny system audio, ale Ford jest ponizej krytyki - juz chyba zestaw Skald2+ glosniki "kulki" na telnej polce Fiata 125p brzmialy lepiej... ;)

Wlasnie poszukuje jakiegos zamiennika do Forda - i niestety ze wzgledu na "jajowaty" ksztalt tego CD wybor jest mocno ograniczony.

  • 4 tygodnie później...

VW Touareg Dynaudio Sound System - 5-

Audi A5 - Bang&Olufsen - 5

Toyota Rav4 fabryczne audio - 3

Toyota Rav4 JBL - 4

Lexus IS Mark Levinson - 5+ (najlepsze fabryczne car audio jakie słyszałem)

Toyota Corolla -3-

Nissan 370z BOSE - 4

youtube.com/watch?v=azHdFUdMtqc

wczoraj pierwszy raz przez kilka godzin słuchałem Dynaudio w Touareg `10 - nawet nawet , blisko do B&O w A8

muszę przesłuchać Marka L w LS600h

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.