Skocz do zawartości
IGNORED

oceny seryjnego audio w Waszych autach


Rekomendowane odpowiedzi

Ciekawi mnie jak oceniacie seryjnie montowane przez producentów samochodów zestawy audio.

 

W ocenach szkolnych powiedzmy od 1 do 6

 

Moje doświdczenia z konkretnymi modelami samochodami którymi jeździłem są takie od najgorszego do najlepszego

głośniki wszędzie były firmowe radia oprócz Escorta i Astry firmowe:

 

Ford Escort 1996 - Alpina: 3-

Honda Civic 2003: 3

Toyota Camry 2003: 3+

VW Passat 2006: 4-

Ford Focus 2000: 4

Renault Scenic 2005: 4+

Opel Astra I 1998 - Blaupunkt - 4+

Renault Laguna 2004: 5+

Laguna była w opcji z montowanymi głośnikami Cabasse.

 

Jednak w ciągu ponad 10 lat zmieniała mi się percepcja muzyczna i możliwe że obecnie jak bym usłyszał te starsze modele to jak np Astry to już by mi się tak nie podobały jak wtedy.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/41553-oceny-seryjnego-audio-w-waszych-autach/
Udostępnij na innych stronach

Proszę bardzo.W skali 1-6

Laguna II z Cabasse - 3

Passat B6 - 2

Golf V - 2

Avensis II - 3+

Mazda 6 BOSE - 3

Volvo s60 - miedzy 4 a 5 w zależności od wersji

 

W większości "grzechy" instalacji fabrycznych są te same : mała moc wzmacniaczy powoduje duże zniekształcenia, tandetne głośniki ( "Cabasse" z Laguny wyglądają jak pierdziawki z miniwieży za 300zł , w dodatku przykręcone są do tapicerki , a nie do drzwi)których wady maskuje się korekcją w radiach, symbnoliczne lub żadne wytłumienie drzwi przez co w tle słychać rezonanse, zwrotnice to przeważnie pojedyńcze kondensatorki przy tweeterach.

To, że niektóre z nich grają w takich warunkach mimo wszystko akceptowalnie, spowodowane jest zgraniem całości przez korekcję i przeważnie wysoką sprawnością zastosowanych głośniczków.

Pewien wyjątek stanowi Volvo,które jako całość gra wyraźnie lepiej od konkurencji.

Ale Volvo najczęsciej ma decki + oddzielny wzmacniacz z przetwornicą, dosyć pożądne głośniki i co ważne, dosyć dobrze zamocowane ( z naciskiem na dosyć).

Może Mark Levison w Lexusie....

No jak widać w przypadku car-audio nie mam dobrego przykładu bo nigdy nie tuningowałem tego sprzetu, zawsze na fabrycznym. Stąd Renault stanowił jakiś poziom odniesienia.

W sumie chodzi mi żeby odniesienie było do audio seryjnego, bo samemu to wiadmomo że można sobie cenowo drugi samochód zainstalować.

 

Generalnie najbardziej obecnie jestem podłamany Volkswagenem, akurat pod względem audio to porażka, choć sam samochód jest ok. Podobnie kiedyś Hondą Civic, samochód fajny ala audio do kitu.

Tu się nie ma co podłamywać, tylko cieszyć - kolosalną zaletą VW jest łatwa możliwość wymiany głośników i radia na porządne Car Audio. Nie trzeba robić paneli, pruć drzwi albo zmieniać kokpitu. VW to wyśmienity początek zabawy z Car Audio.

jest tylko jedno ale... to jest służbówka, w dodatku lizingowana przez firmę gdzie pracuję więc formalnie nie powinienem nawet w niej grzebać bez informowania lizingodawcy. Choć może zamontuje sobie cichaczem przynajmniej lepsze głośniki a przed oddaniem samochodu wymontuje.

Moje ostatnie dwa auta które solidnie poprzerabiałem to też leasingowane "służbówki". W VW musisz wytłumić drzwi i włożyć pierścienie z MDF podgłośniki - to rzeczy na zewnątrz niezauważalne. Radio po prostu wkładasz, ew. kupując w WV specjalną zaślepkę .Przed oddaniem samochodu wszystko w ciągu 1 dna wraca do stanu pierwotnego ( za wyjątkiem mat tłumiących ,które zostają ).

Dlatego pisałem,że masz szczęście.

w Lagunie musiałem ,ponad to co powyżej, przecinać tapicerkę drzwi i montować panele MDF, skracając o połowę długość kieszeni w drzwiach.

W Toyocie specjalnej przeróbki drzwi nie było,ale osłony tweteerów zostały przerobione zupełnie, a kokpit dostosowany do normalnego radia poprzez rzeżbioną maskownicę.Jeżeli będzie trzeba, w kilka godzin mogę przywrócić stan poprzedni ( W lagunie musiałbym w tym celu kupować nowe boczki drzwi, ale nikt tego ne wymagał ).

Wszystko jest do zrobienia i "służbówka" nie jest przeszkodą, jeżeli się naprawdę chce.

VW Passat 2003 ocena 3

Toyota Avensis 2006 ocena 3

Opel Vectra 2007 ocena 2 (tragicznie !)

Skoda Superb 2007 ocena 3

 

Generalnie koszmar. Wystarczy 2-3 tys PLN włożyć aby grało lepiej, ale wytłumacz to żonie :)

a ja nie podejmę się oceny żadnego fabrycznego audio jakie miałem ...dlatego że zawsze natychmiast po zakupie je wywalam i montuję własne :)

 

ciekawostka - Alfa Romeo GT , jesli ktoś ma system Bose (system buhaha , wielkie słowa...)to z przodu

pod siateczką pod którą zwyczajowo bywają tweetery ...producent umieścił plastkową zaślepkę :D ...siateczka jest przyozdobiona dumnie brzmiącym logo Bose... jak dla mnie to kpina z nabywców

  • 2 tygodnie później...

Toyota Aygo: 1 (da się słuchać tylko wiadomości w radiu)

Toyota Yaris: 1 (jw)

Toyota Auris, Corolla: 2+

Toyota Avensis: 3+

Toyota Rav4, Verso: 3-

Toyota LC120: 3+

Toyota Hilux: 3 (byłem bardzo zaskoczony, że znacznie lepiej niż w np Corolli)

W następnym wpisie opublikuję moją ocenę Mark Levinson w Lexus LS i GS ale do tego musze się poważnie przygotować. Referencyjne płytki Chesky Records itd :)

Pozdrawiam, Konrad

>W następnym wpisie opublikuję moją ocenę Mark Levinson w Lexus LS i GS ale do tego musze się

>poważnie przygotować. Referencyjne płytki Chesky Records itd :)

No no, czekamy ....

Ja topowy system w Volvo s60 na początku oceniłem jako bardzo przeciętny, ale po jakimś czasie (samochód wypożyczony na kilka dni )zaczął mi się nawet podobać. Większość innych nigdy mi się nie spodobała...

Fabryczny zestaw "Premium sound" w Volvo S60/V70 ma duży potencjał, zmiana kliku rzeczy daje zdecydowaną poprawę.

Bez wymiany urządzeń możemy mieć dźwięk innej klasy.

Wzmacniacz (rzeczywista moc sinus 4x40W) jest zasilony kabelkami 2x2,5mm2, kondensatory na wyjściu przetwornicy mają tylko 2x3000uF.

Znajdzie się jeszcze trochę szczegółów natury podstawowej i tych drobniejszych, ale to już rozważania na osobny temat.

S60/V70 ma fabrycznie częściowo wytłumione drzwi matą bitumiczną (jakieś 25%).

 

Reasumując:

System wyjeżdżający z fabryki ma dźwięk spokojny, nie męczący w długim słuchaniu co doskonale pasuje do komfortu jazdy tymi samochodami, mimo tego nie brakuje mu energii w brzmieniu.

System "Dolby ProLogic" daje bardzo dobrą przestrzeń i lokalizację dźwięków.

Góra nie męczy i nie ma dużych zniekształceń. Średnica jest trochę wycofana, ale łato to poprawić po wejściu w ukryte ustawienia equalizera.

Basu jest wystarczająco dużo jednak kończy się w pewnym momencie i nie chce niżej zejść, ma jednostajną barwę. Przyczyną jest m.in. dobór elementów w torze sygnału.

=> KonradRak

Masz na myśli zestaw audio w Yarisie w wersji SOL z 6-cioma głośnikami ?, czy może jakiś inny standardowy? ja oceniłbym SOL-a wyżej - na 3-kę spokojnie :)

Wzmacniacz (rzeczywista moc sinus 4x40W) jest zasilony kabelkami 2x2,5mm2, kondensatory na wyjściu

>przetwornicy mają tylko 2x3000uF.

Wygląda wiec na to ,że mogło by pomóc w tym przypadku dołożenie zewnetrznego kondensatora, o ile ktoś nie chce zmieniać instalacji. Przyjdzie mi niebawem pojeżdzić trochę dłużej takim autkiem, niestety bez możliwości grzebania. Wynajem długoterminowy. A by mnie korciło...

Dołączam się w krytyce zestawów audio firmowych w samochodach. Wszystkie, które ostatnio słyszałem są poniżej 3. Poprzednio używałem Mondeo, to chyba nawet pała, ale jak wywaliłem głośniki zamontowałem Infinity napędzane Soundstreamem + Sub infinity to nawet z radia fabrycznego dało się wyciągnąć akceptowalny poziom brzmienia. Dodam, że wygłuszyłem drzwi matami bitumicznymi. Teraz mam Focusa 2007rok przed liftingiem to jest zdecudowana poprawa fabrycznie. Twetery przy lusterkach uczciwe 16 w drzwiach z przodu, z tyłu porażka od razu odłączyłem i podłączyłem suba. Nie mam czasu na razie na większe przeróbki ale i tak jest OK. Po zredukowaniu na "zero" regulacji tonów w fabrycznym radiu nawet się nic nie przesterowywuje.

 

Pozdrawiam.

Punto II Sound - ocena 3, system składa sie z 6 głośników i woofera w bagażniku oraz radia blaupunkt. Srednie tony mocno przygaszone (jakby przed glosnikiem byla mata wygluszajaca). Wooferek jak na rozmiar glosnika potrafi czasem zaskoczyc, ale generalnie troche za duzo wyzszego basu. Wysokie tony natarczywe.

 

Suzuki Grand Vitara 2007 - ocena 3. W miare poprawne w dzieku seryjnego sytemu sa srednie tony. Bas jest bardzo podbity w wyzszym podzakresie (ok. 90-100Hz). Absolutny brak wypelnienia nizszysch rejestrow. Wysokie tony natarczywe i meczace. W pierwszym kontakcie moze sie wydawac ze detaliczne, ale na dluzsza mete meczace. Nie polecam.

 

Renault Laguna II kombi najwyzsza opcja Cabase - ocena 2+. Spodziewalem sie dobrego basu, przyjemnych srednich i wysokich tonow. Rozczarowanie bylo olbrzymie. Dzwiek bardzo plaski, brak nizszego basu. Brzmienie jak z glosnikow komputerowych. Moze wysokie tony moznaby ocenic na 3, ale reszta to ponizej przecietnej.

 

Audi A6 (2007-najwyższa opcja wbudowanego systemu) - ocena 4+. Bardzo dobre zrownowazenie i przestrzen. Odnioslem wrazenie ze bas wzmacnia sie w nizszym zakresie (takie podbicie od 50hz w dół). Dzwiek robi duze wrazenie.

 

LexusRX300 - Mark Levinson - ocena 5-. Sprzetu słuchałem raz i to nie na swoich płytach. Niesamowity rozmach i moc. W sumie nie ma sie do czego przyczepic. Basu schodzi nisko, jest rowny. Srednie i wysokie tony kulturalne, niemeczace. Z wszystkich moich doswiadczen z car audio ocenilbym ten system najwyzej.

Miałem okazje posłuchać firmowego zestawu w BMW 530TDI kombi z 2002r.

Moja ocena to 3-

Dzwięk bardzo kiepski, z przodu w drzwiach zestaw dzielony wysoki + średni (chyba o średnicy 10cm) oraz z tyłu w suficie (!!!) za głowami pasażerów dwa szerokopasmowce 13cm.

Bas praktycznie nie istnieje, jakość średnich przeciętna, wysokie kończą się na 8-10kHz.

Nie można podgłośnić muzyki, bo wszystko zaczyna charczeć.

> Zyzio

Oceniałem właśnie wersję SOL. Ilość głośników nie ma tu wielkiego znaczenia. Co do oceny to gdybym miał przeskalować Yaris, Aygo na 3. To Avensisowi musiałbym dać 5 a na 5 to sobie trzeba zasłużyć :). Zapominam zabrać do pracy płytek a mam teraz możliwość posłuchać Lexus LS600H w longu. To jest prawdziwe cudo techniki !

  • 2 tygodnie później...

audi a8 bez systemu BOSE (NOKIA) 1.5

Audi A8 z systemem Bose ale bez Navi (słaby tuner blaupunkta jako firmówka) z CD może być 3, z radia 2

Audi A8 z Bose i Navi (99 r) 4.+

  • 3 tygodnie później...

niedawno odebrałem Rav-ke z salonu, od razu zamówiłem aby zmienić fabryczne głośniczki-pierdziawki na nowość w salonach toyoty: audio-kit JBL...No i Coś Wspaniałego! 8 głośników, sub i wzmak HK dało efekt! Dźwięk czysty, aksamitny, świetna scena stereo (!), Nigdy bym się nie spodziewał, że w samochodzie można osiągnąć takie efekty akustyczne, (nawet mp3 brzmi jakby bez kompresji!) - co ma dla mnie znaczenie szczególnie, że wcześniej jeździłem corollą '03, w której audio należałoby ocenić nie więcej niż na 2, no może z małym +. Teraz w Rav4 (co prawda za dodatkowe 5k) mam system (i co dla mnie ważne w sumie fabryczny!!! a nie modyfikowany przez "profesjonalnych" a tak naprawdę domorosłych speców), który z całą odpowiedzialnością oceniam na 6- (na 6 oceniam Marka Levinsona, którego montuje Lexus - najlepszy fabr. system car audio na świecie!)

youtube.com/watch?v=azHdFUdMtqc

Teraz w Rav4 (co prawda za dodatkowe 5k) mam system (i co

>dla mnie ważne w sumie fabryczny!!! a nie modyfikowany przez "profesjonalnych" a tak naprawdę

>domorosłych speców)

No to pojechałeś...Nie słyszałem RAV-ki z tym JBLem, ale słyszałem kilka innych fabrycznych systemów firmowanych JBL, BOSE, Harmann czy Cabasse,( kilka nawet własnoręcznie wyrzucałem ) no i raczej do dobrze zrobionej instalacji CA to sie nawet nie umywało. No ale może u Ciebie gra porządnie, jak pisałem powyżej mnie np. Volvo też zaskoczyło. W sumie, mimo że bawię się w nagłaśnianie swoich aut już kilka ładnych lat, przyznaję że troszeczkę racji masz : nie wszyscy "nagłaśniacze" to profesjonaliści, nie wszystkie fabryczne zestawy są do bani (Ale niestety większość), nie wszystkie "robione" auta grają tak jak powinny za te pieniądze.

większość nazw uznanych producentów w autach jako fabryczna instalacja to w zasadzie sama nazwa i reszta kiszka

 

żenua w czystej postaci

 

 

wyjęte z astry 3 głośniki wyglądają jak opakowania po chipsach, wielkość magnesu zaskakuje, ma on jakieś 3 cm średnicy i wazy mniej niż czekolada

 

to jest szokujące robienie ludzi w konia za ciężkie pieniądze

 

te 5 tyś z Ravki zainwestowałbyś na pewno lepiej w dobrym zakładzie ca

 

miałbyś system 2 drożny z przodu i suba w bagażniku, nic więcej z głośników nie trzeba

 

zdr

zgadzam się z przedmówcą. Fabryczne głośniki wyjęte z ravki to lipa straszna (poniżej foto), ale z tych JBL-ów naprawdę jestem zadowolony :) wiem, że można lepiej, ale Bracie - fura totalna nówka i nie chciałem robić w niej czegokolwiek poza ASO, choćby i dlatego, że od razu strata 3-letniej gwarancji!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

youtube.com/watch?v=azHdFUdMtqc

SEAT Altea TRAGEDIA 3- Głośnik wysokotonowy powoduje ból uszu nawet przy wiadomościach z radia. Ale co najgorsze drzwi składają tylko i wyłącznie z blachy i plastiku :-( Absolutnie pierwsze co należy zrobić to wytłumić drzwi

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • 2 tygodnie później...

skoda felicia rok prod. 1998.

Seryjnie 2 glosniki szerokopasmowe.

Radio seryjnie nie bylo kupione jakies chinskie.

Ocena 1 - tylko dlatego, ze sa glosniki i cos tam slychac.

 

Toyota Yaris rok prod. 2003.

Seryjne radio i glosniki jakies 2 male na desce rozdzielczej pod szyba.

Ocena 1,5. Cos tam slychac i 0,5 za dobra stereofonie.

 

Audi A3 3d. rok prod. 1998,

Zestaw 6 glosnikow + subwoofer. tj przod zestaw 2-drozny, tyl jakies glosniczki szerokopasmowe w boczkach. Subwoofer w bagazniku nad lewym nadkolem.

Ocena 2,5.

Duzo glosnikow nie znaczy glosniej. Mala moc radia co powoduje bardzo szybko slyszalne znieksztalcenia. Slabe wysokie tony jakby wyciszone wzgledem reszty pasmy. Stereofonia tylko przecietna brak jakiejkolwiek sceny muzycznej. Pewnie bylo by lepiej gdyby nie podlaczone glosniki z tylu w boczkach. Basik ok ale nie ma co podbijac korektorem gdyz wszystko sterowane radiem = mala moc. Srednica dosyc detaliczna ale lekko przytlumiona.

I tu się przyłączę. Też nie słyszałem dobrego dzwięku z seryjnego zestawu. Wszystko na max3. Ale to jest proste do wytłumaczania.Wszyscy na świecie tną koszty. I bardziej opłaca się dołożyć do reklamy kilka zdań że sprzęt jest tam montowany np. bose bo to się bardziej opłaci niz wstawianie sprzętu za min.5kpln żeby jakoś to zagrało. Wiadomo, że te jakoś zależy od naszych indywidualnych wymagań, Dla kogoś może wystarczyć firmowe radio i głośniki np.jbl a dla innego to będzie dużo za mało.Kilka lat już siedzę w car audio i też kilka firmówek wyprułem ze swoich aut:)

Ale jeśli dobrze pogrzebiesz w sieci to idzie wyrwać dobre klamoty za dobre pieniądze. Oczywiście głośniki tylko nowe chyba że wiesz od kogo kupujesz i co i masz możliwość odsłuchu i porównania jak to gra znając jak gra nowe.Ale nie przedłużając, jeśli coś ma zagrać i ma to być nowe to musisz wydać średnio : radio min.1000pln, 1 system min.800 pln,głośnik sub.200wrms min.500pln,wzmacniacz np.4x80rms min.1000pln. Nie rozpisuję się już o kablach, kondensatorze, wygłuszeniach i montarzu bo na to też musiez wydać min.1000pln.To są ceny jeśli pogrzebiesz w sieci inaczej dorzuć do wszystkiego +30%:(. Pewnych rzeczy nie przeskoczysz. Taka jest moja opinia z mojego doświadczenia. Mam cały sprzęt na rockfordzie.Radio, 2xsystem 100wrms, wzmacniacz który napędza 2 systemy na 2 omy i subwófer 500wrms. Ale jeśli komuś wystarczy to co ma i podoba się jak to gra to nie ma sensu wywalać kasy. W końcu chodzi o to żeby słuchanie przynosiło nam radość i nie męczyło uszu:)

pozdro

  • 1 miesiąc później...

audi a3 98r. (podobnie jak wyzej)

ale z BOSE, glosniki przod, boki, tyl i oryg. sub bose w nadkolu, podlaczone do oryg. radia audi concert.

ocena dzwieku jak na fabryczny mocne 4,5

dzwiek moze nie jest audiofilski, ani neutralny, jest efekciarski, bardzo niski bas, ostra gora, typowe dla BOSE. w samochodzie dobrze sie jednak tego slucha, w dluzszej podrozy potrafi zmeczyc..

coz, to nie accuphase czy mcintosh ;)

wady: problem z procesorem w concertach.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.