Skocz do zawartości
IGNORED

Eksploatacja wzmacniacza lampowego


Naroo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów. W niedalekiej przyszłości planuję zmianę mojego wzmacniacza na lampowy. Prawdopodobnie będzie to jeden z modeli Yaqin'a. Jako że nie miałem nigdy styczności z urządzeniami lampowymi mam parę pytań (jestem laikiem w tej dziedzinie i proszę o wyrozumiałość).

 

1. Jaką żywotność mają lampy typu EL34?

 

2. Czy praca po 5-10 godzin dziennie jest w jakiś sposób szkodliwa dla wzmacniacza lampowego?

 

3. Czy można go włączać i wyłączać dowolną ilość razy w ciągu dnia? Czy ma to wpływ na szybsze zużywanie się lamp?

 

4. Czy to normalne, że lampy po dłuższej pracy zaczynają bardzo cicho "piszczeć"?

 

To chyba wszystko, czekam na Wasze odpowiedzi.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

1. Żywotność lamp zależy od producenta i wersji. Można przyjąć ok. 2000 godzin dla lamp cywilnych i do 10 000 godzin dla lamp wojskowych, tutaj najlepsze są radzieckie (wiadomo...)

2. Tyle szkodliwa, że nabijasz godziny i nic więcej, jeśli nie przegrzewają się, to nic nie szkodzi, nawet, aby pracowały 24/24 h.

3. Każde właczenie to stres dla lamp, gdyż muszą one (katody) przejść ze stanu zimnego, czyli odpoczynku do stanu roboczego, czyli emisji elektronów; również pozostałe elementy lampy zmieniają stan,siatki tyż się grzeją, a szczególnie anody, na które padają elektrony emitowane z katod. Nie wiem co znaczy u Ciebie "dowolna ilość razy: n.p. 500, czy sensowne 10. 500 szybko spsuje

lampy, 10 razy dziennie do wytrzymania, rok, może 2.

4. Tego pytania nie kumam, gram na lampach wiele lat i nie zauważyłem żadnego piszczenia.

Może chodzi o inne efekty, brumienie (buczenie 50-100 Hz). Może o mikrofonowanie, naprawdę nie wiem. Proszę o sprecyzowanie pytania.

pzdr i życzę szczęścia przy wyborze lampiaka

apasio