Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  413 członków

Accuphase Klub
IGNORED

Klub fanów Accuphase


Gość discomaniac71

Rekomendowane odpowiedzi

Ja po Fadelu Coherence wpiąłem 7100 i było ciut lepiej,ale po wpięciu 9100 to był odlot i już nie było odwrotu niestety.

Herbie Hancock:"Czasami nie wiem,co mam grać - wyznałem."

Miles Davis: "To nic nie graj"

stefek

 

To może jest tak, jak twierdzi Pan Robert: do DP500 7100 będzie jak ulał, a do DP700 to już bez 9100 nie ma co podchodzić. Ciekawe z czym zagra mój DP85.

Oczywiście zbieżność marek jest całkowicie przypadkowa :-)

Witam >>

Zapraszam do siebie na ślepe testy . Do DC-801 mam wpięty wysoki model Siltecha (Ruby Hill)więc uważałem że do DC-800 mogę podpiąć SPX -20 . Jak ogromne było moje zdziwienie gdy taniego Siltecha zamieniłem na NBS Monitor 0 .Więc nie plećcie bzdur że kable zasilające nie mają wpływu na jakość dzwięku .Na końcu pragnę dodać że wszystkie te kable są podłaczone do Accu PS -1210 .

-> max1957

 

NBS to znane voodoo (zapytaj Lacrimosę jak się tym handluje w USA), więc może coś Ci tam jednak zepsuł. Ja mógłbym napisać, ze po zmianie sieciówek (wszystkie 2+ kPLN, niektóre wielokrotnie) ch*j usłyszałem. Niezależnie od tego, jeśli Ty wierzysz, że słyszysz (a może ja jestem głuchy) to pozostaje mi życzyć Ci dużo przyjemności ze słuchania i zmieniania.

 

Ja skończyłem na podpięciu monobloków kablami, które były do nich dołączone, tak samo zrobię z DP 700.

max1957=>

Mam znajomego ,który ma bardzo, bardzo drogi ,wyrafinowany sprzęt i lubi kable sieciowe,

pewnego dnia wpadł do mnie z 3szt. całość coś ponad 10 000zł.

Trzy kable powinny już coś zmienić w dźwięku, przełączaliśmy u mnie w systemie

on był zachwycony , a ja po cichu zastanawiałem się czy w ogóle coś słyszę ??? ;-(

Człowiek jest taką istotą ,ze jak wyda na kabel do prądu 2-5000zł i więcej to nie lubi wiedzieć ,że wyrzucił kasę, ale radzę powiedzieć to sąsiadowi i popatrzeć jaka będzie reakcja ;-)

Co tu komentować jeśli ma ci to sprawić przyjemność -poczujesz się lepiej to jak najbardziej kupować !

To nie kwestia wiary tylko słuchu w moim przypadku . W Twoim przekonanie że cd za taką kase już musi grać . Nie ignoruj kabli sieciowych . Myśle że musisz dopiero do tego dorosnąć . To kwestia czasu .

Z audiofilskim pozdrowieniem .

max1957=>

Trochę się mylisz.

Ja to wszystko przerabiałem, dziesiątki sieciówek, gniazdka specjalne w ścianie, podstawki pod kable ,wtyczki itd.

Ja po prostu już z tego wyrosłem ;-)

max1957, 20 Cze 2009, 13:22

 

>To nie kwestia wiary tylko słuchu w moim przypadku . W Twoim przekonanie że cd za taką kase już

>musi grać . Nie ignoruj kabli sieciowych . Myśle że musisz dopiero do tego dorosnąć . To kwestia

>czasu .

>Z audiofilskim pozdrowieniem .

 

Może rzeczywiście jestem dziwny, ale dokładnie tak jak napisałeś - wymagam, żeby urządzenie za 60 kzł grało dobrze z dowolną poprawnie wykonaną sieciówką. Być może to za duże wymagania jak za tak drobne pieniądze :-) Inna sprawa, że ja, w swoim systemie nie widziałem różnicy między sieciówką dostarczaną z urządzeniem, a wymyślnymi ustrojstwami po kilka kzł, więc w moim mniemaniu DP 700 spełnił moje "wygórowane" wymaganie :-)

 

Pozdr.

Coś w tych kablach ciekawego siedzi, bo żaden inny temat nie wzbudza takich kontrowersji.

Ciekawe czy to jest problem dla elektronika, laryngologa, psychologa czy też może socjologa :-)

 

Mam pytanie z innej beczki. Co poradzilibyście jako naturalny upgrade E450? Preferowany kierunek: dynamika/rozdzielczość, pomieszczenie ok. 80mkw, finalnie zagra pewnie z DP700. Końcówki i pre Accu znam słabo, przydałby się jakiś azymut.

Jeśli ma być dynamika to skierowałbym wzrok w stronę P7100 od Accuphase'a, może MC-501. Jeśli lampa, to dynamikę dadzą Ci raczej urządzenia w stylu VTL albo Audio Research.

 

Jeśli ma to być integra, to rozważyłbym na dzień dobry Gryphona Diablo (albo 2nd hand Callisto 2200), ew. MA-7000 od McIntosh'a (to jest de facto końcówka MC-252 z dołożoną sekcją liniową i phono MM). Niemniej w 80m2 ze średnio- albo nisko-efektywnymi kolumnami wolałbym w/w końcówki niż integry.

 

Pytanie jeszcze - jakie do tego kolumny?

 

DP-700 z systemem opartym na DP 700 się polubił, co pewnie potwierdziłoby paru kolegów z forum, którzy słuchali u mnie tego zestawienia. Niestety bez preampu się nie da, Accuphase DP 700 nie do końca poradził sobie z bezpośrednim sterowaniem końcówkami Mac'a (ale z końcówką Accu powinno być łatwiej).

 

Pozdr.

beginner1=>

Ja trochę inaczej niż Kuba, może końcówka w klasie A ?

Tyle ,że do twojego metrażu to może dwa razy A-65 ?

http://www.accuphase.pl/index.php?x=007&y=007k

Dostaniesz dynamikę ,barwę i szczegółowość.

Nasłuchałem się ostatnio 8 watowych wzmacniaczy w całkiem sporych pomieszczeniach,

oczywiście muszą być odpowiednie kolumny ?

Co po silnej końcówce jak się ją odkręca na 10% ?

Wydaje mi się ,że rola źródła jest mocno przeceniana na tym forum.

Najważniejsze dobre zestawienie końcówka, kolumny i preamp,

źródło nawet nieznacznie tańsze zagra nazwijmy to "wystarczająco" jeśli te elementy będą najwyższych lotów. Pomiędzy źródłami nie ma takiej przepaści.Ja i tak słucham w 90% z serwera :-)

Ale to już moje osobiste preferencje ;-)

No to i ja poproszę o azymut względem CD do E-213. Mam obecnie CD Rotel RCD-06 z DAC Musical Fidelity X-DAC i jest nieźle, ale coś mi tu trochę "nie gra". Zastanawiam się ewentualnie nad Musical Fidelity A1 CD Pro lub Yamaha CD S2000 lub ewentualnie Accu DAC 10 lub 20 i wówczas "puszczenie" sygnału bezpośrednio do E-213. Jak myślicie, co lepiej zrobić? Proszę o sugestie. Pomieszczenie odsłuchowe ok. 30 m2. V-t

Stereo i Kolorowo - Underground

Mój blog i recenzje różnych urządzeń audio-stereo: stereoikolorowo.blogspot.com

Ja nie wiem co Wy z tymi sieciowkami? Ja sie nie napinam, po prostu pogralem na kablu Bartka1 (nota bene swietnym za swoja cene a nawet wiecej), nastepnie podpialem Acrolink'a 7100 i zagralo lepiej - podkrecila sie dynamika i bas, brzmienie zrobilo sie jeszcze bardziej czytelne i namacalne a do tego pozostala swietna gladkosc i nie byly to zmiany, ktorych musialbym sie doszukiwac przez kilka godzin/dni tylko ewidentne roznice. Nie wiem, moze faktycznie przy tanich sieciowkach roznice sa male, ale z takim Acrolinkiem sprawa wygladala prosto - jest lepiej i to sporo a, ze cena jest kosmiczna (jak za kawalek kabla)? No trudno - DP-700 tez nie jest lepszy od DP-500 na tyle o ile wskazywala by roznica w cenie, i co z tego?

 

>>Gutek

 

Dla mnie zrodlo to podstawa, do tego dobre kolumny a ze wzmakiem mozna odpuscic. Zdziwil bys sie jakie zestawienie gra u mnie w tej chwili a juz pare osob je slyszalo i wszyscy byli mocno zdziwieni ;-) no i kable..., ze powtorze jeszcze raz - bez dobrych kabli ni ma hajendu :-)

 

>>Beginner1

 

Ja bym do zrodla od Accu poszukal jakiegos przejrzystego pieca. U mnie, na Focalach tandem E-450/DP-500 byl nieco za gesty i nie potrafil sie otworzyc. Mysle, ze propozycje od Qb_1 sa warte sprawdzenia, moze jakis Levinson? Jesli lampa to moze AR?

enzo=>

Nic dziwnego ,ze kombinujesz z kablami sieciowymi jak rolę wzmaka traktujesz po macoszemu ;-)

Różne jest podejście do tematu ,u mnie największe zmiany zawsze robiły kolumny i końcówka mocy,

nie mówię ,że źródło jest nieważne ,ale uważam,że zbyt duże się w nim pokłada nadzieje na poprawę dźwięku. Jest olbrzymi postęp i naprawdę źródła ze średniej półki i te bardzo drogie nie dzieli,

aż tak wielka różnica, aby one determinowały dźwięk.

Od pewnego momentu niestety przyrost jakościowy nie jest adekwatny do ilości wydanych pieniędzy,ale jak ktoś ma i chce to czemu nie?Czasem sobie mówię,że lepiej wydać na płyty niż na lepsze kable,ale ile można płyt kupować?Więc raz na jakiś zaszaleję i okabluję się półkę,dwie wyżej,hihihi.

Herbie Hancock:"Czasami nie wiem,co mam grać - wyznałem."

Miles Davis: "To nic nie graj"

Wszystko jest ważne. I CD, Wzmak i Pre. Pełne okablowanie też. Stolik, podkładki i zasilanie. Nawet bezpieczniki i gniazdka.

Co do zestawienia z DP-700.

Poleciłbym Pre Luxman CL-88, którego posiadam a do tego Accu A-50V. U mnie A-20V bez problemów napędza 50 m kw. powierzchni.

Panowie podrzućcie jakieś pomysły co do zmiany kolumn z Avalonów,tak myślę co może zagrać znacząco lepiej?Metraż 32m,ale z otwartą częściowo kuchnią,i metraż do słuchania mocno zmniejszony,trójkąt:baza ok.2,1m,od środka bazy 2,7m,za głową 1m,za kolumnami 2m,od ścian bocznych kolumny 40cm.Nie mam żadnych zastrzeżeń,ale posłuchałbym jeszcze czegoś,nie mogą to byc kolumny zbyt duże.Słuchałem ostatnio Ascendantów2,coś niebywałego,ale problemy z basem nie do opanowania.Salon bez specjalistycznych ustroji,ale dużo półek z płytami,po bokach,dość żywa akustyka.Muzyka 90% jazz,małe składy, ECM ponad wszystko!

Herbie Hancock:"Czasami nie wiem,co mam grać - wyznałem."

Miles Davis: "To nic nie graj"

-> stefek

 

Wszystko na co zamienisz Avalony (Symboli nie znam) zagra nie tyle lepiej, co prawdziwiej. Zacząłbym od CS 3.7 i Audio Physic Avanti III (a potem V,VI). Avalony mi zagrały dobrze tylko raz - ze Spectralem, poza tym to takie kiszenie się we własnej zupie i bardzo pudełkowy bas. Takie Sophie u Elberotha zmiatają wszystkie odsłuchy Avalonów jakie słyszałem w PL (wyłączam odsłuch Eidolon + Spectral, który poza ch*jowym, avalonowym basem był prima sort).

 

-> beginner

 

Uzupełnię jeszcze listę "końcówków:" :- jeśli MC-501 Ci nie podejdzie to warto sprawdzić Electrocompanieta AW-400 - naprawdę zajebiste klocki - miałem w domu, wybrałem MC-501, ale po dłuuuugim namyśle. AW-400 w przeciwieństwie do Mac'a da się spokojnie wysterować przez DP 700. AW-180 mogą być (IMO najlepsze value for money), ale już nie AW-250R. Do tego 2nd hand Gryphon Encore + Gryphon Prelude (dobra, Gryphon to mój ulubiony tranzystor).

 

Co do A-50V, A-60, A-65 zgadzam się z Gutkiem - wolałem A-klasowe Accu...dopóki nie usłyszałem P-7100, sk***ysyn jest z innej planety, łączy dynamikę i przejrzystość MC-501 ze średnicą prawie jak z A-60. Na dodatek tak jak MC-501 wysteruje płytę nagrobkową (może z wyjątkiem CS 7.2...).

 

Pozdr.

-> Gutek

 

Przy obecnym kursie JPY Electrocompaniet wychodzi bardziej opłacalnie, ale warto uderzać albo w integrę ECI-5 albo w Monobloki. AW-250R w połączeniu zarówno z Thielem CS 2.4 jak i WB A.C.T. wypadł dość żałośnie, za to od AW-180 zaczyna się granie, że hej. AW-400 miałem w domu i za 33 kzł dostajemy performance końcówek, które kosztują więcej. Nie bardzo za to darzę estymą preampty Companieta i takie AW-400 najchętniej pożeniłbym z C-2300 od Mac'a, albo Audio Research Ref3, albo Accu C-2410. Do tego przejrzyste głosniki i boże źródło i gra muzyka. EC daje się zresztą łatwo sterować z reg. wyjścia (AW 400: 330 kOm na wejściu i ok. 1.2 V do pełnej mocy).

 

Pozostaje jeszcze wspomniany Levinson. ML 334-336 traktuję średnio entuzjastycznie, za to No. 33H to już odjazd. Niestety nieprodukowane i pozostaje 2nd hand.

 

Nieśmiało jeszcze mogę podpowiedzieć nieprodukowany Accu P-1000.

 

Wszystkie wymienione powinny fajnie zagrać z Heliconami albo Euphoniami.

-> stefek

 

Mniejsze A-klasowe Accu zawsze chciałem posłuchać z Sonus Faber Elipsa. Głośnik neutralny, dynamiczny, lekko suchotniczy. A-45 mógłby (przypuszczam, nie próbowałem) tchnąć w sk***ysyna życie nie gubiąc przy tym najlepszych cech głosnika, czylu przejrzystości i dynamiki.

 

Warto też może spróbować wyższe Avalony, ale do 32m2 to voodoo-Indra za 90 kPLN albo nawet Time za pierdylion +/- 2 tysiące. Ascendant może być za mały, ale kto wie, kto wie.

 

Inna opcja, to jakieś wysokie i duże modele Harbeth'a, jeśli lubisz brytolską konserwę i brzmienie raczej spójne niż hiperanalityczne.

 

Gdyby końcówka wysterowała, to warto też sprawdzić Totem Forest - IMO best buy od Totema.

Dzięki za wskazówki.Co do Audio Physic to już je przerabiałem dość długo przez kilka modeli skończywszy na Avanti3.I raczej do tej szkoły brzmienia już bym nie chciał wracać.Elipsa i wyższe Avalony są za duże,przeczytaj jeszcze raz mój post o metrażu :).Sophie 2,to są kolumny,które chodzą mi także po głowie.Thiele to maksymalnie 2.4,będę sprawdzał w tym tygodniu,ciekaw jestem jak zagrają z Accu A-45.Harbethy chyba nie dadzą mi tej ECMowskiej przestrzeni,którą uwielbima,ale to jeszcze mogę przećwiczyć.Dziękuję i pozdrawiam.

Herbie Hancock:"Czasami nie wiem,co mam grać - wyznałem."

Miles Davis: "To nic nie graj"

-> stefek

 

Elipsa za duża do 32m2? Sądzę, że to właśnie metraż dla niej.

 

Avalon? Wg Lacrimosy zarówno Ascendant jak i Indra będą za małe do 32m2.

 

Thiel CS 2.4 powinien być akurat, a dobrze ustawiony powinien dać Ci lepszą przestrzeń niż jakikolwiek inny podłogowiec. W Hi Fi Clubie przestrzeń z Thieli nie jest taka, jaka może być z powodu ograniczeń metrażowych.

 

Jedyny problem jaki widzę z CS 2.4 to zdolność A-45 do ich prawidłowego wysterowania, ale nie będziesz wiedzieć, póki nie spróbujesz.

 

Pozdr.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.