Skocz do zawartości
IGNORED

Coaxiale zamiast analogu

Adam

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam pytanie czysto teoretyczne, jaka była by różnica w dźwięku jakby połączyć CD ze wzmacniaczem dwoma interconnectami coaxial zamiast analogów jestem laikiem w temacie i z chęcią przeczytałbym wypowiedź fachowców

Pozdrawiam

Adam

https://www.audiostereo.pl/topic/4452-coaxiale-zamiast-analogu/
Gość bolantus

(Konto usunięte)

Ja mam podłączone DVD Denona do amplitunera Denona do wejścia CD za pomocą czinczy czyli analogowo oraz do wejścia DVD za pomocą światłowodu czyli cyfrowo i jak przełączam w ampitunerze CD na DVD i na odwrót niesłyszę żadnej różnicy w jakości nagrania podobnie jak podłączyłem koaxialnie DVD.

Może ktoś powie że mi słoń nadepnoł na ucho ale ja rzeczywiście niesłyszę różnicy pomiedzy podłączeniem analogowym a cyfrowym.

Z tego względu podłączenie koaxialne czy optyczne wykorzystuję jedynie do w przypadku oglądania filmów w systemie Digital AC-3.

Kolego Adamie. Mylisz pojęcia. Oczywiście należy podłączyć CD do wzmacniacza poprzez wyjście analogowe, a czynisz to za pomocą kabli koaksialnych (zwanych popularnie chinch'ami). Prawdopodobnie masz na myśli połączenie cyfrowe (które moze się odbywać drogą elektryczną, czyli za pomocą kabla koaksjalnego - znów chinch, lub światłowodową). Wyjścia cyfrowe w odtwarzaczach CD służą do podłączenia zewnętrzych przetworników C/A.

Problem został faktycznie podany dość niejasno, ale.....