Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  740 członków

Rotel Klub
IGNORED

Klub miłośników Rotela


Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, mol01 napisał:

To witamy w klubie tak zacnego użytkownika.

A dziękuję

3 minuty temu, mol01 napisał:

A napisałbyś coś o Rerstek Vector? Kiedyś na niego polowałem, ale w końcu się poddałem... taaak wiem, że tam elektrolity to pewnie śmietnik już jest.

Śmietnik był przed wymianą, tam było 10 x 2200uF na zasilaniu , teraz jest 10 x 3,3mF. Co do Restka, ja mam Vector'a w wersji po upgrade fabrycznym zbliżającym go do poziomu nowego Editor'a. 

Konstrukcyjnie pełne dual mono z zewnętrzym trafo. W środku więc każde z wejścia ma dwa osobne układy dla lewego i prawego kanału od poczatku do wyjącia, łaczy je fizycznie tylko belka spinająca wybór wejść i potencjometry podpięte pod głośność. Wyjście w pełni zbalansowane jak i RCA. Ja w tej chwili gram na dyskretnych OPA od Konrada ( Muzg Audio ), idealnie się zgrały z Michi Kokoro. Zero braku w częstotliwościach a do tego moje CLS bez wspomagania subem dają pełny mocny bas. Dwie zalety kolejne to pre słuchawkowe i jeszzce lepsze pre gramofonowe. Mam jeden z wyższych modeli Yamahy, liniowego PX z wkładka MM i nie znalazłem pre które by lapiej niż Restek zagrało. Zastanawiałem się długo nad RHA-10 ale Restek idealnie współgra więc gdy trafi mi w ręce to raczej tylko żeby podłączyć z ciekawości. Ogólnie polecam, w Niemczech niestety poniżej 1000 euro ciężko już znaleźć, po upgade fabrycznym prawie wogóle a Editor nowy to 5500 euro niestety.

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

12 minut temu, mol01 napisał:

Czemu wywaliłeś oryginalne miedziane/miedziowane śruby? Inny gwint?

Na kondensatorach ?? to orygianły, miedziane są wkręcone tylko w miedzianą płytkę. myślę, że to kwestoa trzymania. 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

8 minut temu, eMCZe napisał:

Konstrukcyjnie pełne dual mono z zewnętrzym trafo. W środku więc każde z wejścia ma dwa osobne układy dla lewego i prawego kanału od poczatku do wyjącia, łaczy je fizycznie tylko belka spinająca wybór wejść i potencjometry podpięte pod głośność. Wyjście w pełni zbalansowane jak i RCA.

Wiem wiem...

9 minut temu, eMCZe napisał:

Ja w tej chwili gram na dyskretnych OPA od Konrada ( Muzg Audio ), idealnie się zgrały z Michi Kokoro.

No Muzg ma zajefajne te dyskretne OPY i stabilizatory... Ale zegara 30MHz skubaniec mi nie chciał zrobić...

1 minutę temu, mol01 napisał:

Ale to przecie nie SM5840...

to :

20221014_182125 (1) (1).jpg

a jak to nie:

20221014_182102 (1).jpg

 

tam są dwa układy Xilinks'a (AMD) które najpierw sygnał przygotowany dla SAA7220 (który normalnie wchodzi z filtra na jedno wejście TDA1541 i jest w TDA demultipleksowany) dzieli na kanał lewy i prawy, potem SM5840 filtruje z oversamplingiem x 8 ( a nie x 4 jak SAA7220 ) i potem obrobiony przez nowy filtr sygnał jest znów przygotowany dla TDA1541. Ponieważ mamy juz wyjścia L i R to TDA1541 musiałem zmienić na pracę w trybie równoczesnym z dwoma wejściami L i R

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

12 minut temu, eMCZe napisał:

Zastanawiałem się długo nad RHA-10 ale Restek idealnie współgra więc gdy trafi mi w ręce to raczej tylko żeby podłączyć z ciekawości.

Nie kupuj - miałem i według mnie już lepiej zainwestować w RC-995.

2 minuty temu, eMCZe napisał:

tam są dwa układy Xilinks'a (AMD) które najpierw sygnał przygotowany dla SAA7220 (który normalnie wchodzi z filtra na jedno wejście TDA1541 i jest w TDA demultipleksowany) dzieli na kanał lewy i prawy, potem SM5840 filtruje z oversamplingiem x 8 ( a nie x 4 jak SAA7220 ) i potem obrobiony przez nowy filtr sygnał jest znów przygotowany dla TDA1541. Ponieważ mamy juz wyjścia L i R to TDA1541 musiałem zmienić na pracę w trybie równoczesnym z dwoma wejściami L i R

GRUBO

Teraz, mol01 napisał:

Nie kupuj - miałem i według mnie już lepiej zainwestować w RC-995

Miałem i lepiej zostać przy Vector'ze, jednak inna liga.

3 minuty temu, mol01 napisał:

No Muzg ma zajefajne te dyskretne OPY i stabilizatory

Praktycznie każdy analog lampowy robię na jego zasilaczach . paru innych rzeczach. Jak mi przywiózł OPA i włożyliśmy do Restka to aż sam się uśmiechał jak fajnie calość brzmi.

A skoro RC955 brzmi lepiej niż 10 a Restek brzmi lepiej niz 955 wraz z dużo lepszym pre gramofonowym to już nie szukam więcej. Dodatkowo obudowa 48 cm idealnie robi za podstawe pod gramofon Yamahy

Za to w tej chwili RHB10 jest nie do pobicia. W Accuphase łacznie z P400 brakuje basu, Krell nie ma góry i srednich przy nim a wszystko inne dostaje zadyszki od spadków duzo poniżej 2 ohm to chyba długo nie ruszy się z szafki. 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

19 minut temu, eMCZe napisał:

Na kondensatorach ?? to orygianły, miedziane są wkręcone tylko w miedzianą płytkę. myślę, że to kwestoa trzymania. 

No dobra, oryginały na kondach może nie były miedziane, ale na pewno nie na śrubokręt płaski:
spacer.png

26 minut temu, eMCZe napisał:

teraz jest 10 x 3,3mF

🙃 Trafo nie "pierdzi" przy załączaniu?

54 minuty temu, eMCZe napisał:

 

20220829_200754s.jpg

OS-CONy Sanyo z Alli, czy stare zapasy?

Edytowane przez mol01
5 minut temu, mol01 napisał:

No dobra, oryginały na kondach może nie były miedziane, ale na pewno nie na śrubokręt płaski:

Stare śruby miały ślady materiału z wyprowadzeń starych kondensatorów na gwintach, dodatkowo Nippony maja głebiej osadzony gwint. To wszystko razem zadecydowało, że użyłem śrub które przyszły z Japoni razem z kondensatorami ( nie mogłem znaleźć nigdzie w Polsce, TME i inni giganci dopiero za pół roku najszybciej by miały, puste magazyny w Europie ). Sam remont był rozciągnięty w czasie. Długo czekałem na główne kondensatory więc najpierw poszły do zmainy te 10000 zamiast 6800 w układach prostowniczych, potem przy okazji pomiarów końcówek włożyłem 1500 zamiast 1000 a na samym końcu dopiero Nippony. Oczywiście cały układ ochrony też dostał komplet nowych FG 

20230120_010255.thumb.jpg.4643897cb74298d5f4cdcf4ab7e91bc8.jpg

Ogólnie koszt remontu licząc po materialach to prawie połowa kwoty zakupu końcówki. Roboty nie liczę bo od A do Z robię wszystko sam ( tylko lakiernia proszkowa nie ja bo drewno też moje ), ale... słuchając pełnoletniego wzmacniacza bez zmiany kondensatorów słuchasz popsutego wzmacniacza. Niestety smutne to ale prawdziwe. Nawet gdy dzwięk Cię satysfakcjonuje to tak naprawdę nie wiesz jak brzmiał gdy był nowy i jak brzmieć powinien.

A jeszcze bardziej smutne jest to, że większość opini o używanym sprzęcie bazuje na odsłuchach przed remontem i potem są takie a nie inne.

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

35 minut temu, eMCZe napisał:

W Accuphase łacznie z P400 brakuje basu, Krell nie ma góry i srednich przy nim a wszystko inne dostaje zadyszki od spadków duzo poniżej 2 ohm to chyba długo nie ruszy się z szafki. 

A T+A A3000 lub Parasound HCA-3500 przewidywałeś? Nio i oczywiście jeszcze maluszek Rotel RB-5000 jest na podorędziu 🙂

11 minut temu, eMCZe napisał:

nie mogłem znaleźć nigdzie w Polsce, TME i inni giganci dopiero za pół roku najszybciej by miały, puste magazyny w Europie

Dlatego pytałem co to za kondy, bo wiem, że z tą pojemnością w tym gabarycie jest spory problem.

11 minut temu, eMCZe napisał:

Oczywiście cały układ ochrony też dostał komplet nowych FG 

No nie, w protekcie dał Fine Gold 😄

11 minut temu, eMCZe napisał:

A jeszcze bardziej smutne jest to, że większość opini o używanym sprzęcie bazuje na odsłuchach przed remontem i potem są takie a nie inne.

No właśnie... I jeszcze ludzie boją się coś tam robić, bo "przecie po remoncie to już nie będzie tak grało, jak na ORYGINALNYCH KOMPONENTACH" 😄 No pewnie, że nie, bo o niebo lepiej...

Edytowane przez mol01
16 minut temu, mol01 napisał:

No nie, w protekcie dał Fine Gold

Musi być audiofilski akcent 😉 a tak na serio to dobry tani kondensator a ten układ nie ma wpływu na tor więc nic nie popsuje. 

16 minut temu, mol01 napisał:

Dlatego pytałem co to za kondy, bo wiem, że z tą pojemnością w tym gabarycie jest spory problem.

4 x  Nippon Chemicon 39mF zamiast 22mF, tyle wystarczy całkowicie, poza tym 47mF już szły na szrokość. Pozostałe to bardzo lubiany przeze mnie M-lytic Mundorfa ( ostatnio mniej go lubię bo tylko te 4 x 10mF i 4 x 1500uF tutaj to już koszt około 1000 zł ) 

ale nigdy nie żałowałem ich użycia. 

Edytowane przez eMCZe

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

5 minut temu, eMCZe napisał:

Pozostałe to bardzo lubiany przeze mnie M-lytic Mundorfa ( ostatnio mniej go lubię bo tylko te 4 x 10mF i 4 x 1500uF tutaj to już koszt około 1000 zł ) 

Ostatnio zakupiłem kondy bipolarne Mundorf ECap Audio raw 5% na próbę do zwrotnic (w których takie właśnie były) i to taka kupa była, że czym prędzej to zwróciłem...

2 minuty temu, mol01 napisał:

Mundorf ECap

Te z czerwonym... nie lubię, jak mam użyć bipolara w zwrotnicy to do pojemności 300uF pcham baterię z PP a jak już nie mam wyjścia to daje Audio Note Kaisei, produkowany w fabryce Rubycon'a nowy odpowiednik BlackGate. Ale... M-Lythic to kondensatory z myślą tylko o zasilaniu w audio i tam wpasowują się idealnie. Polecam.

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

14 minut temu, eMCZe napisał:

M-Lythic to kondensatory z myślą tylko o zasilaniu w audio i tam wpasowują się idealnie.

Ja do tej pory stosowałem w zasilaniu przeważnie Vishay BC lub Cornell Dubilier (CDE), ewentualnie Nippon KME i oczywiście Nippony LXY/LXZ przy odbiorach (no chyba, że cyfra, to OS-CON).

14 minut temu, eMCZe napisał:

Te z czerwonym...

Taa, nigdy więcej...

Edytowane przez mol01
1 godzinę temu, eMCZe napisał:

W Accuphase łacznie z P400 brakuje basu, Krell nie ma góry i srednich przy nim a wszystko inne dostaje zadyszki od spadków duzo poniżej 2 ohm to chyba długo nie ruszy się z szafki. 

Dlatego ludzie kiedyś dawali piec Krella na dół i Mc'a, Classe lub lampę na resztę pasma. Widzę KST-100 na Twoim YouTube - też kiedyś na niego polowałem, ale większość jest już "po przygodach z domorosłymi serwisami".

Widzę też promujesz nasze miedziano-papierowe Miflexy 🙂

Edytowane przez mol01
3 godziny temu, mol01 napisał:

Dlatego ludzie kiedyś dawali piec Krella na dół i Mc'a, Classe lub lampę na resztę pasma

Nie lubię, znaczy nie tej konkretnie pary bo nie miałem przyjemności ale mieszania. Dużo grałem w biampie ale zawsze na  dwóch tych samych końcówkach po remoncie. I nie były to monobloki tylko końcówki stereo ale każda zasilała jeden kanał systemu. Połowa jeden końcówki górę druga połowa dół a druga końcówka to samo robiła na drugim kanale systemu. To dawało tonalną odpowiedź na tym samym poziomie niezależnie od zakresu głośności. Dodatkowo przy pełnej separacji kanałów pojawia się większa scena i analitycznosc. Wiesz co się stało gdy porównywałem bezpośrednio dwie małe Yamahy M4 w takiej konfiguracji pod Yamaha C4 a potem w tor została wpięta ogromna Yamaha MX10000 pod CX10000?? Nie patrząc co gra a tylko słuchając wybrał byś małe śmiesznie tanie w tym porównaniu M4. Przy troszeczkę słabszej górze odpowiedź basowa była niebo większa co ogólnie dawało większy balans tonalny. 

4 godziny temu, mol01 napisał:

Widzę KST-100 na Twoim YouTube - też kiedyś na niego polowałem, ale większość jest już "po przygodach z domorosłymi serwisami".

Długo grał u mnie, całkowicie pozbawiony rozlazlosci Krell'a. Grał dużo lżej i muzykalniej dowodząc że to nie alfabet w oznaczeniu klas gra. O popsutą podczas naprawy nie łatwo. Moją domorosle sam robiłem i teraz cieszy ucho innego właściciela. Co ciekawsze ma też Rotela RB-995 na sprzedaż bo wyparł go z toru właśnie mój KST100. Jakiś miesiąc temu miałem drugI też po serwisie. Był u mnie bo nie grał. Wyłączało go przy cichym graniu i strasznie mulił. Bias poprzedni "serwis" ustawił na poziomie połowy zalecanego. Na szczęście parę obrotów trymera przywróciło go do życia. 

 

4 godziny temu, mol01 napisał:

Widzę też promujesz nasze miedziano-papierowe Miflexy 🙂

Czy promuje?? Jeżeli używanie ich w DACach które preparuje przynosi porzadany efekt i klienci nie dość że są zadowoleni to jeszcze uzgadniają użycie ich na wyjściu swoich wcześniejszych analogów to dlaczego nie. 

 

Uzywam zarówno KPCU jak i KPFM na ogół dodając śladowa ilość czegoś jaśniejszego. Wcześniej inwestowałem w Audyny True Copper i moim zdaniem nie warto przepłacać. Miflex to naprawdę dobry kondensator moim skromnym zdaniem. Tor mam w miarę przezroczysty i zbalsnsowamy tonalnie a na CLS słychać każdą wprowadzoną zmianę i Miflex zawsze idzie mi w dobrym kierunku. 

 

5 godzin temu, mol01 napisał:

przecie po remoncie to już nie będzie tak grało, jak na ORYGINALNYCH KOMPONENTACH

Taaa, znam to. Zawsze mówię że jak to grało na oryginalnych komponentach to wie tylko konstruktor i pierwszy właściciel. Ty możesz się dowiedzieć jak to powinno grać bo teraz jest popsute. 

Ponadto czsem słyszę po remoncie że to źle gra bo głośniki sam bas dają a na górze mgła. Dla mnie to znaczy że wzmacniacz już dobry tylko równie stare i popsute jak on są zwrotnice w głośnikach. Jakie się po zmianie paru starych kondensatorow w głośnikach rysuje zdziwienie gdy wszystko brzmi jak należy a efekt przerasta całkowicie to czego spodziewał się właściciel. 

5 godzin temu, mol01 napisał:

Tu coś z cytatem nie poszło 🙂

 

Końcowek Parasound i Classe w system wpiętych nie mialem więc nie porównam z tym co grało. Teraz robię remont BATa VK200 i dojdzie kolejne doświadczenie. 

 

Godzinę temu, Satori napisał:

tylko dla siebie robisz ?

Robię gdy jest zamówienie. Aktualnie 3 czekają na części do złożenia w całość. Pisz PW o więcej informacji czy dostępnych konfiguracji

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

7 godzin temu, eMCZe napisał:

wnęcze

Jaki analfabeta ze mnie 🙂

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

2 godziny temu, eMCZe napisał:

Nie lubię, znaczy nie tej konkretnie pary bo nie miałem przyjemności ale mieszania. Dużo grałem w biampie ale zawsze na  dwóch tych samych końcówkach po remoncie. I nie były to monobloki tylko końcówki stereo ale każda zasilała jeden kanał systemu. Połowa jeden końcówki górę druga połowa dół a druga końcówka to samo robiła na drugim kanale systemu. To dawało tonalną odpowiedź na tym samym poziomie niezależnie od zakresu głośności.

Też właśnie zawsze zastanawiałem się, czy w takim wypadku niema rozjazdu na charakterystyce - po pierwsze z tego względu, iż często jest to różna moc przy różnych końcówkach na każdym z pasm, a po drugie, że są różnice w narastaniu sygnału przy różnych konstrukcjach. No, ale fakt faktem, że ludziska tak właśnie robili, gdy jeszcze zestaw dwóch (a czasami czterech) poważnych końcówek mocy nie kosztował majątku.

Edytowane przez mol01
5 minut temu, mol01 napisał:

Też właśnie zawsze zastanawiałem się, czy w takim wypadku niema rozjazdu na charakterystyce

Jest słyszalna. oczywiście można kręcić i ustawiać ale wzmocnienie mało kiedy przebiega dla końcówek tak samo nawet gdy różnice w czółości skorugujemy na potencjometrach wyjściowych końcówek jeżeli nawet takie mają. Jeżeli do tego weźmiemy rozjazd w dynamice i samą charakterystykę głośników przy podziale na pasma to robi się daleko od ideału. W dużych Infinity trudniej jest wysterować stado wstęg niż woofer na przykład. 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

3 godziny temu, eMCZe napisał:

Był u mnie bo nie grał. Wyłączało go przy cichym graniu i strasznie mulił. Bias poprzedni "serwis" ustawił na poziomie połowy zalecanego. Na szczęście parę obrotów trymera przywróciło go do życia. 

No właśnie, często w końcówkach klasy AB bias jest za wysoko ustawiony, a w klasie A za nisko, już nie wspomnę o jajach z DC-offsetem, całe to akurat małe piwo w porównaniu wstawionymi 5 mniejszymi (gabarytowo) kondami "łów ESR z Chin" itp. " niespodziankami".

3 godziny temu, eMCZe napisał:

Czy promuje?? Jeżeli używanie ich w DACach które preparuje przynosi porzadany efekt i klienci nie dość że są zadowoleni to jeszcze uzgadniają użycie ich na wyjściu swoich wcześniejszych analogów to dlaczego nie. 

Chodziło mi o to, że stosujesz i polecasz, a ja też ostatnio w paru miejscach poleciłem spróbować - zresztą Krell od dawna stosował zwykle PP polskiego Miflexa w sygnale (a ludzie myślą, że łon taki amerykański, to tam przecie wszystko amerykańskie podzespoły są... 😄 )

3 godziny temu, eMCZe napisał:

Ponadto czsem słyszę po remoncie że to źle gra bo głośniki sam bas dają a na górze mgła.

Ja raczej słyszałem, że po recapie, to gra za twardo, szorstko i z kłująca górą... jak przed recapem był muł i wodorosty...

3 godziny temu, eMCZe napisał:

Końcowek Parasound i Classe w system wpiętych nie mialem więc nie porównam z tym co grało.

Parasound zrobił naprawdę parę ciekawych klocków, których ludzie długi czas nie doceniali - dopiero niedawno zaczął się hype na te urządzenia.

17 minut temu, eMCZe napisał:

Jest słyszalna. oczywiście można kręcić i ustawiać ale wzmocnienie mało kiedy przebiega dla końcówek tak samo nawet gdy różnice w czółości skorugujemy na potencjometrach wyjściowych końcówek jeżeli nawet takie mają.

Krell nawet robił do tego celu specjalne zwrotnice aktywne, jak np. KBX.

Edytowane przez mol01
19 minut temu, eMCZe napisał:

W dużych Infinity trudniej jest wysterować stado wstęg niż woofer na przykład. 

Mi nie trzeba mówić, że duże wstęgi i planary to udręka dla wzmacniacza.

19 minut temu, mol01 napisał:

całe to akurat małe piwo w porównaniu wstawionymi 5 mniejszymi (gabarytowo)

Miało być: "ale to akurat małe piwo w porównaniu z wstawionymi 5x mniejszymi"

5 godzin temu, eMCZe napisał:

Moją domorosle sam robiłem i teraz cieszy ucho innego właściciela.

Ja nie mówię w tym kontekście - sam domorośle naprawiam, bo z wykształcenia jestem elektrykiem/informatykiem, a zawodowo elektrotechnikiem. Mówię o tym, że ludzie czasami nie mający zielonego pojęcia o elektronice "próbują usiłować" coś naprawić i efekt bywa różny - z reguły opłakany, zwłaszcza jeśli kogoś poniesie ułańska fantazja w oszczędzaniu na komponentach... Taka nasza narodowa przywara, że każdy "jest majstrem, co zjadł wszystkie rozumy", a tak naprawdę to jeszcze "nie wie, że gówno wie" (w sensie tego, że im więcej wiesz, tym bardziej dostrzegasz rozległość danego zagadnienia i nie wszystko jest takie proste, jakby się mogło wydawać "na chłopski rozum").

Edytowane przez mol01

A wracając do tych Mundorf ECap - to jak 2x mniejszy kond na teoretycznie 4x wyższe napięcie pracy od oryginału Roedstain może być dobry...

Edytowane przez mol01

Cze, wjechał na salony vintage z wbudowanym phono i narobił zamieszana na tyle, że RA-972 idzie do sprzedania. Po kompleksowym przeglądzie u Adama z Czeladzi dwa lata temu, wszystko działa jak należy, stan wizualny db+, 60 tłustych watów które nie biorą jeńców. Ktoś chętny? 

W dniu 1.02.2023 o 00:45, mol01 napisał:

A napisałbyś coś o Rerstek Vector?

Wracając do pre Restka, poskładałem Accuphase P400 i C240 do kupy i... końcówka P400 gra słyszalnie lepiej pod Vector'em niż pod dedykowanym C240. Znów mnie zaskoczyło to pre. Wybierając znów pomiędzy P400 a RHB-10 jednak Rotel górą, dosłownie i w przenośni. Mocniejszy bas, dynamiczniejszy atak i góra która w Rotelu śpiewa i jest pełna szczegółów w Accu po prostu jest.

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

30 minut temu, eMCZe napisał:

Mocniejszy bas, dynamiczniejszy atak i góra która w Rotelu śpiewa i jest pełna szczegółów w Accu po prostu jest.

Trza było do Accu zapodać zamiast Elny, czy co tam siedzi, jakieś Epcosy lub Siemensy 😆 Ciekaw jestem czy to by ruszyło ociężałym tyłkiem Accu.

A do tych Nipponów w Miśku daj jakieś boczniki foliowe i wtedy posłuchaj.

Edytowane przez mol01

Główne kondensatory były aż w tak tragicznym stanie że była konieczność wymiany? Trochę tych Rotel miałem i w nich naprawdę rzadko co wymaga wymiany.

 

Co do pojemności, może to będzie trochę kontrowersyjne co napisze ale wg mnie im większa pojemnosc tym większy muł, szczególnie jeśli trafo nie wyrabia.

 

Idealny przypadek to trafo dużo nad wymiar i pojemnosc zapewniająca idealne wygładzenie napiecia i minimalizację tętnień, zwykle ok 2200uF na 1A.

 

1 godzinę temu, Bumpalump napisał:

Co do pojemności, może to będzie trochę kontrowersyjne co napisze ale wg mnie im większa pojemnosc tym większy muł, szczególnie jeśli trafo nie wyrabia.

Wiadomo, im większa pojemność pojedynczego konda, tym większy ESR (a już takie wielkie Nippony mają kilkukrotnie większy od oryginalnych Nichiconów Great Sopply za nowości) i słabsza odpowiedź impulsowa - dlatego poleciłem dać foliowe boczniki, ale ogólnie lepsza byłaby większa ilość równolegle połączonych kondensatorów o mniejszej pojemności (jak to jest w Vectorze i dlatego to taki dobry pre). Niestety samo połączenie masy od tej centralnej miedzianej płytki utrudnia zrobienie tego w tej konstrukcji, a pojemności rodem z Sansui w układzie z tym trafem też nie mają racji bytu. Moim zdaniem, obaj stoicie po przeciwnych stronach barykady, zamiast na nią wejść i sięgnąć okiem dalej 😉

Edytowane przez mol01
1 godzinę temu, Bumpalump napisał:

Co do pojemności, może to będzie trochę kontrowersyjne co napisze ale wg mnie im większa pojemnosc tym większy muł, szczególnie jeśli trafo nie wyrabia.

Niestety mój system calość teorii obraca do góry nogami. Mam pierwsze wydanie CLS z elektroniką która była stworzona nie z myślą o tym jak przy nich zadziała wzmacniacz tylko jak zagrają głośniki, mimo niskiej skuteczności i spadków impedancji w okolicę 1 ohm nie zamierzam się ich pozbyć. Często też goszczą u mnie duże Infinity.  To stwarza trochę inne wymagania prądowe.  

W tej chwili doznaję zamulenia z Accuphase P400 tam pozostały 4 x 33mF, dynamika wraca po przejściu na RHB-10.

Poprzedni Krell KST100 dopiero po zwiększeniu pojemności x 3 zaczął oddawać  pełną dynamikę. Mając w  tym samym czasie drugą serię na regulację porównanie bezpośrednie potwierdziło, że to nie efekt placebo.

Jakieś 2 tygodnie temu, już po remoncie Rotka, testowaliśmy na RHB-10 i CLS wraz z Konradem jego DAC @MuzgAudio , zamulenia i deficytu dynamiki nie stwierdzono ( chyba, że mi nie powiedział bo żal mu się mnie zrobiło 😉

1 godzinę temu, Bumpalump napisał:

Główne kondensatory były aż w tak tragicznym stanie że była konieczność wymiany? Trochę tych Rotel miałem i w nich naprawdę rzadko co wymaga wymiany.

Patrz wyżej, Great Supply są w szufladzie gdyby ktoś był zainteresowany. 

 

Pomiary na papierze i przy pomiarach wyglądają dobrze. 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.