Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  740 członków

Rotel Klub
IGNORED

Klub miłośników Rotela


Rekomendowane odpowiedzi

Tak, są takie czarne oryginalne naklejki w kształcie pierścienia. Są w zestawie (przy papierach) jak kupujesz nowy. 

Jakby co to sprzedaję właśnie RA-1572, pewnie i naklejka by się znalazła :). 

7 godzin temu, Bieniek napisał:

Kino chcę zamienić na stereo, myślałem właśnie o Rotelu 1572, wizualnie ok, ma XLR

trzeba tylko pamiętać, że rotele nie mają budowy pełni symetrycznej, sygnał jest przekształcany na symetryczny zaraz przy wejściu.

7 godzin temu, Bieniek napisał:

Czy Rotel ma szanse mnie zachwycić?

oczywiście szanse są, ale tego nikt nie wie czy ciebie zachwyci.

ja, jakby to powiedzieć, mam sprzęty rotela od lat (jego ostatni procesor KD - a miałem ich więcej, końcówkę pięciokanałową oraz dwukanałową... czy jestem zachwycony? na pewno czuję satysfakcję. nie zrezygnowałem z kina, równolegle mam tor stereo.

w kinie nic więcej nie osiągnę zmianą sprzętu. chyba że inwestując bardzo dużo a na to mnie po prostu nie stać. a w torze stereo rb-1582mk2 bardzo ładnie współpracuje z elac vela407.

 

W dniu 8.11.2024 o 19:37, ro35 napisał:

trzeba tylko pamiętać, że rotele nie mają budowy pełni symetrycznej, sygnał jest przekształcany na symetryczny zaraz przy wejściu.

Wiem o tym, ale liczę że będzie choć ciut lepiej jak po rca.

W dniu 8.11.2024 o 19:37, ro35 napisał:

nie zrezygnowałem z kina, równolegle mam tor stereo.

Mój Denon od pierwszego dnia u mnie gra tylko w stereo. Dodatkowe końcówki wykorzystuję do aktywnego zasilania drugiej strefy w kuchni.
Pytanie tylko czy RA-1572 zagra lepiej w stereo jak kino Denona w stereo.
Swego czasu ten Denon był wyceniany na 1200$. Jest dobrze ale szukam czegoś by było jeszcze lepiej.
A może macie coś sprawdzonego z Dynaudio DM 2/7

Dzień dobry Koledzy. Wbijam do Klubu z Rotelem Ra 1572 MK 2. 

Wzmacniacz jak na moje potrzeby i wymagania bardzo OK choć zdarza mu się wywalić korki. Zauważyłem, że dochodzi do tego tylko przy uruchamianiu z trybu standby. W związku z tym odpalam i wyłączam za pomocą przycisku na obudowie. Zastanawiam się czy taki sposób jest "zdrowy" dla wzmacniacza ? chodzi o to, że kiedyś czytałem ( nie pamiętam gdzie ale chyba na jakimś forum audio ) że sprzęt z funkcją standby powinien zawsze być pod prądem. Co o tym sądzicie ?   

Dynki - rozważ zmianę. RA1572 powinien dać Ci więcej góry niż Denon. Bass też powinien śmigać jak należy.

Power Ring i wyświetlacz - po przygaszeniu w ustawieniach urządzenia nie będzie problemu. Swojego Rotela mam pod ekranem projektora, nie ma problemu.

Stand by - Możesz trzymać Rotela na standby, do tego trybu jest dedykowany dodatkowy mały transformatorek. Podczas standby główne trafo jest poza zasilaniem.

Korki - podczas uruchomienia (nie ma znaczenia czy z uśpienia, czy z Power button) *następuje duży pobór prądu. Wymień bezpieczniki z 16A na 20A i przestanie wybijać prąd.

* drobna uwaga: w ustawieniach urządzenia możesz skonfigurować, czy duże trafo ma zostać odłączone w trybie usypiania. Jeśli nie będzie usypiane, stały pobór prądu będzie wynosić ok. 30-50W/h (w zależności od modelu 1572/1592). Jeśli będzie usypiane, to wtedy działa małe trafo i pobiera ok. 2.3W/h. Po resztę informacji odsyłam do instrukcji obsługi i do Release notes na stronie producenta (dział Support / updates). W którymś release note było to opisane.

W dniu 14.11.2024 o 19:00, Maciej Mki napisał:

Dzień dobry Koledzy. Wbijam do Klubu z Rotelem Ra 1572 MK 2. 

Wzmacniacz jak na moje potrzeby i wymagania bardzo OK choć zdarza mu się wywalić korki. Zauważyłem, że dochodzi do tego tylko przy uruchamianiu z trybu standby. W związku z tym odpalam i wyłączam za pomocą przycisku na obudowie. Zastanawiam się czy taki sposób jest "zdrowy" dla wzmacniacza ? chodzi o to, że kiedyś czytałem ( nie pamiętam gdzie ale chyba na jakimś forum audio ) że sprzęt z funkcją standby powinien zawsze być pod prądem. Co o tym sądzicie ?   

Też uważam, że czy to przy wybudzaniu ze standby, czy poprzez załączanie z przycisku sprzęt chwilowo pobiera duży prąd rozruchowy (ładowanie kondów zasilacza itp. i z przycisku powinien być większy bo uruchamia się wtedy trafo główne oraz to małe od Stanby) niemniej RA-1572 MKII nie jest jakimś potworem z kilku-kilowatowym trafem, aby wywalało bezpiecznik 16A (3680W vs. 400W poboru maksymalnego tego wzmaka...), więc albo instalacje robił Ci piekarz i masz 10A na gniazdkach, ewentualnie gniazdko od sprzętu masz wraz z piekarnikiem/pralką/bojlerem na jednym bezpieczniku; albo masz bardzo wyjechały bezpiecznik, który stracił charakterystykę zadziałania i wywala od byle "pierdnięcia"; albo coś jest zdecydowanie nie tak że samym wzmakiem.

Wracając do rozważań, czy wyłączanie jest zdrowe, czy nie zdrowe... Po to jest wyłącznik, by wyłączać sprzęt w sposób bezpieczny, a to nie jest sprzęt pokroju Thety czy Classe, gdzie nawet jak wyłączysz sprzęt z przycisku, to cały obwód analogowy jest pod prądem, aby był zawsze w optymalnej temperaturze do zagrania od pierwszych sekund na 100% możliwości. I to o to głównie chodzi w zaleceniach, aby stosować wyłączanie do Standby, albo nawet nie wyłączać sprzętu wcale i zapewne to, o czym pisze kolega @pawel.pl też ma na celu nie tyle nie odłączanie samego "dużego trafa", tylko tego co ono zasila, aby też było pod prądem i się "podgrzewało". Inna inszość, że będąc pod prądem, w optymalnej temperaturze itd. to cały czas pracuje i się zużywa w szybszym tempie niżeli nie pracując, wpierdzielajac przy okazji prąd, więc jest zupełnie odwrotnie niż myślisz - to pozostając w Standby sprzęt bardzuej się "zużywa", a nie bedąc totalnie odłączonym od sieci.

Edytowane przez mol01
W dniu 7.11.2024 o 14:32, marek-1969 napisał:

Jak miałem dzielonkę rotela to dwa ringi wystarczały w nocy żeby chodzić do WC 🤣

Dobrze, że Ci nocą baba z mokrymi włosami z telewizora nie wychodziła 🤣

Króciutko:
podczas uruchamiania wzmacniacza (wyjścia z trybu Standby) następuje ładowanie kondensatorów i odbywa się to na wysokim prądzie (>16A). Nie pamiętam dokładnie jaki prąd idzie na ra-1572, ale już na 1592 wywalał bezpiecznik 16A niemal za każdym razem i po wymianie na 20A problem zniknął. Dlaczego czasami prąd wybija, a czasami nie? Prąd nie jest liniowy, ma spadki i jeśli zażądamy napięcia gdy właśnie jest spadek, to wtedy wybija.

To co napisałeś @mol01 o powodach utrzymywaniu urządzenia w gotowości - czyli główny transformator pozostaje pod napięciem wraz ze wszystkimi układami w trybie Stand by, jest prawdą. Dlatego taka opcja została dodana w wersji v2.0/2.1 oprogramowania ROTELa.

Osobiście nie widzę sensu używania takiej opcji, urządzenie uzyskuje właściwą temp. w ok. 10-20 min., a zużycie prądu i urządzenia jest znaczące jeśli pracuje ono 24h/dobę.

32 minuty temu, pawel.pl napisał:

podczas uruchamiania wzmacniacza (wyjścia z trybu Standby) następuje ładowanie kondensatorów i odbywa się to na wysokim prądzie (>16A). Nie pamiętam dokładnie jaki prąd idzie na ra-1572, ale już na 1592 wywalał bezpiecznik 16A niemal za każdym razem i po wymianie na 20A problem zniknął. Dlaczego czasami prąd wybija, a czasami nie? Prąd nie jest liniowy, ma spadki i jeśli zażądamy napięcia gdy właśnie jest spadek, to wtedy wybija.

Ale proszę Cię, nie porównuj RA-1592 z RA-1572, który ma pewnie z 8x mniejszą pojemność w zasilaczu. A nawet, pomijając to, jakoś mi 16A bezpiecznika nie wywalało nawet podczas załączania na raz dwóch RB-990BX oraz RB-991 (z których każdy ma dużo większy zasilacz niż RA-1572) wysterowywanych przez RSP-1098, który też ma trzy trafa i sporą pojemność w zasilaczu. I pomijając wszelkie insynuacje, jestem z wykształcenia elektrykiem i instalację miałem wykonaną prawidłowo - przyczyną powyższych problemów może być nawet zbyt mały przekrój przewodów w instalacji powodujący spadek napięcia i tym samym wzrost prądu płynącego przez bezpiecznik. Swoją drogą, ciekawe czy jakbyś wymienił ten swój bezpiecznik 16A na nowy bezpiecznik 16A a nie 20A, to czy by problem również nie został wyeliminowany. Jak mówiłem, ja np. na warsztatach szkolnych robiłem testy charakterystyki wyłączników nadprądowych i po mniej więcej 10 zadziałaniach ona znacznie spadała (wynikowo bezpiecznik zaczyna wyłączać przy niższym prądzie).

Edytowane przez mol01
2 minuty temu, mol01 napisał:

Ale proszę Cię, nie porównuj RA-1592 z RA-1572, który ma pewnie z 8x mniejszą pojemność w zasilaczu. A nawet, pomijając to, jakoś mi 16A bezpiecznika nie wywalało nawet podczas załączania na raz dwóch RB-990BX oraz RB-991 (z których każdy ma dużo większy zasilacz niż RA-1572) wysterowywanych przez RSP-1098, który też ma trzy trafa i sporą pojemność w zasilaczu. I pomijając wszelkie insynuacje, jestem z wykształcenia elektrykiem i instalację miałem wykonaną prawidłowo - przyczyną powyższych problemów może być nawet zbyt mały przekrój przewodów w instalacji powodujący spadek napięcia i tym samym wzrost prądu płynącego przez bezpiecznik. Swoją drogą, ciekawe czy jakbyś wymienił ten swój bezpiecznik 16A na nowy bezpiecznik 16A a nie 20A, to czy by problem również nie został wyeliminowany.

tak, RB-1090 czasem mi wywalał bezpiecznik, ale RB-1080 nigdy, coś macie Panie niehalo, kupta se nowy bezpiecznik, sprawdźta styki przy bezpieczniku i w gniazdku, @mol01 ma rację

Przy 1572 osobiście nie miałem problemu z bezpiecznikami. Jedynie przy 1592 🙂.

Zasugerowałem koledze, aby zweryfikował temat instalacji w swoim domu, Rotele są prądożerne. Myślę, że to dobry starting point.

7 godzin temu, mol01 napisał:

Swoją drogą, ciekawe czy jakbyś wymienił ten swój bezpiecznik 16A na nowy bezpiecznik 16A

fakt, eski zużywają się. może wystarczyć nowy bezpiecznik

co do ra-1592, zakładam, że w sekcji wzmocnienia ma to samo co rb-1582. Producent chwali się, że tam są "szybkie" kondensatory. jeżeli tak jest, to może być przy starcie wysoki udar prądowy. bo tam gromadzi się spory ładunek (pojemność i napięcie baterii).

zastanawiałem się jak to zmierzyć... (mam rb-1582mk2)

aha, mam też rmb-1575. dużej mocy trafo i też niezła bateria kondensatorów. przy tym nigdy nie zbijało mi bezpiecznika. ale tysiące załączeń sprzętu przy też dużym udarze mogło mi wyeksploatować eskę.

Edytowane przez ro35
14 minut temu, ro35 napisał:

zastanawiałem się jak to zmierzyć... (mam rb-1582mk2)

Miałem też i RB-1582 (który bazuje znowu na w/w RB-990BX/991) i też nic się nie działo. Jak zmierzyć? Prosto - połączasz miernik na zakresie AC 20A w szereg (no tu trzeba by sobie zrobić przejściówkę np. z kabla od lamki i miernik wpiąć zamiast wyłącznika na kablu), ustawić miernik na pomiar wartości maksymalnej (MAX) i włączyć wzmaka...

Albo jeszcze prościej, jak się nie boisz zdejmowania pokrywy - wpiąć miernik zamiast głównego bezpiecznika w RB-1582.

Edytowane przez mol01

Problem jest w bezpieczniku i może już luzie na zaciskach kablowych. Mam RB1590 i RA1592 jeden bezpiecznik 16a na całe piętro i nic się nie dzieje. 

Po pierwsze raz na kilka lat trzeba dociągnąć/dokręcić śruby wpięcia kabli na bezpiecznikach - luzują się i styk staje się słaby, są mikro iskrzenia przy załączaniu większych odbiorników i wyzwala to bezpiecznik - wielokrotnie to przerabiałem u siebie i znajomych. Druga rzecz to bezpiecznik, być może masz typ C czyli szybki i z czasem robi się coraz czulszy i wyzwala. Zmień na typ B. Warto też sprawdzić przykręcenie przewodów w samym gniazdu ściennym. Dopiero na końcu upatrywałbym problemu w sprzęcie.

27 minut temu, Leszek67 napisał:

Problem jest w bezpieczniku i może już luzie na zaciskach kablowych. Mam RB1590 i RA1592 jeden bezpiecznik 16a na całe piętro i nic się nie dzieje. 

Po pierwsze raz na kilka lat trzeba dociągnąć/dokręcić śruby wpięcia kabli na bezpiecznikach - luzują się i styk staje się słaby, są mikro iskrzenia przy załączaniu większych odbiorników i wyzwala to bezpiecznik - wielokrotnie to przerabiałem u siebie i znajomych. Druga rzecz to bezpiecznik, być może masz typ C czyli szybki i z czasem robi się coraz czulszy i wyzwala. Zmień na typ B. Warto też sprawdzić przykręcenie przewodów w samym gniazdu ściennym. Dopiero na końcu upatrywałbym problemu w sprzęcie.

Co do poprawy styków, to jak najbardziej. Iskrzenie nie wyzwala bezpiecznika. Spadek napięcia na styku to większy prąd na bezpieczniku. Charakterystyka C, to dużo "wolniejsze" wyzwolenie niż B. Tak bezpiecznik po kilkukrotnym zadziałaniu "traci" charakterystykę, rozłączy przy mniejszym prądzie niż nominalny. Pomiar poboru prądu miernikiem do 20A nie polecam, chyba że masz zapasowe bezpieczniki do niego. Bezpiecznik B16A wytrzymują prąd chwilowy od 3 do 5 krotności prądu znamionowego. Tak w skrócie. 

Edytowane przez OLES

Jeszcze jedno, bezpiecznik na wej. tej końcówki to chyba 12A. Więc zacząłbym od dokręcenia połączeń w rozdzielnicy plus wymiana zabezpieczenia.

Edytowane przez OLES
15 godzin temu, OLES napisał:

Co do poprawy styków, to jak najbardziej. Iskrzenie nie wyzwala bezpiecznika. Spadek napięcia na styku to większy prąd na bezpieczniku. Charakterystyka C, to dużo "wolniejsze" wyzwolenie niż B. Tak bezpiecznik po kilkukrotnym zadziałaniu "traci" charakterystykę, rozłączy przy mniejszym prądzie niż nominalny. Pomiar poboru prądu miernikiem do 20A nie polecam, chyba że masz zapasowe bezpieczniki do niego. Bezpiecznik B16A wytrzymują prąd chwilowy od 3 do 5 krotności prądu znamionowego. Tak w skrócie. 

Faktycznie w pośpiechu pomyliłem oznaczenia B/C. Co do iskrzenia to nie precyzyjnie opisałem, przy słabym styku i wtedy pojawiającym się większym prądzie przeskakuje jednak iskra z boku - to zaobserwowałem nocznie, a w tym samym momencie bezpiecznik zadziałał - oczywiście nie iskra była powodem, a objawem. Tak czy siak instalacja jest do sprawdzenia w pierwszym kroku.

17 godzin temu, OLES napisał:

Pomiar poboru prądu miernikiem do 20A nie polecam, chyba że masz zapasowe bezpieczniki do niego.

Skoro sam wznak ma 12A bezpiecznik na wejściu zasilania, to myślę, że i ten w mierniku wytrzyma na zakresie 20A (zapewne 25A często zwłoczny), no chyba że to będzie miernik za 20zł ze "ścieżką zabezpieczającą" zamiast bezpiecznika.

Edytowane przez mol01
12 minut temu, mol01 napisał:

Skoro sam wznak ma 12A bezpiecznik na wejściu zasilania, to myślę, że i ten w mierniku wytrzyma na zakresie 20A (zapewne 25A często zwłoczny), no chyba że to będzie miernik za 20zł ze "ścieżką zabezpieczającą" zamiast bezpiecznika.

Dokładnie o te smd bezpieczniki chodzi. I nie wiadomo, czy ten w wzmaku nie jest "bardziej zwłoczny", chociaż to faktycznie małoprawdopodobne, chyba że "naprawiany" był.

W dniu 21.11.2024 o 16:40, OLES napisał:

Dokładnie o te smd bezpieczniki chodzi. I nie wiadomo, czy ten w wzmaku nie jest "bardziej zwłoczny", chociaż to faktycznie małoprawdopodobne, chyba że "naprawiany" był.

Bezpiecznik SMD to raczej przy dobrych lotach, czasami w roli zabezpieczenia w tanich miernikach występuje ścieżka oporowa, która się po prostu przepala na płytce i "amen".

1 godzinę temu, mol01 napisał:

Bezpiecznik SMD to raczej przy dobrych lotach, czasami w roli zabezpieczenia w tanich miernikach występuje ścieżka oporowa, która się po prostu przepala na płytce i "amen".

Tak, niestety. Polecam miernik cęgowy, jest bezpiecznie dla pomiarowca i dla sprzętu 🙂.

Edytowane przez OLES

Dla posiadaczy Rotel CD 14 MKII:
W najnowszym release note jest informacja o koniecznej modyfikacji w urządzeniu (pewnie wymiana jakiegoś komponentu).

SCR-20241202-lcfj.png

Przesadzasz, wszystkie urządzenia mają swoje problemy. Fajnie, że producent na nie reaguje. Jakbym nie napisał tego posta, ludzie nawet nie dowiedzieliby się, że mają jakiś problem w swoim urządzeniu.

Powiem inaczej - kiedyś urządzenia nie miały w ogóle możliwości aktualizacji softu, bo ten raz wgrany na mikrokontroler nie mógł zostać zaktualizowany, więc zanim wprowadzono coś na rynek musiało zostać dogłębnie przetestowane (inna inszość, że soft był o wiele prostszy, bo nie miał tyłu opcji jak dziś). Teraz sytuacja jest zgoła inna (i nie mówię tu tylko o Rotelu) - wypuszcza się z grubsza przetestowane urządzenie na rynek i niejako za testerów robią użytkownicy. Gdy Ci zgłaszają jakieś problemy, robi się aktualizację softa, który te problemy niweluje/maskuje i przy okazji dodaje jakieś tam funkcjonalności ku uciesze gawiedzi. Niemniej nie wszystko da się zniwelować softem i wtedy pojawiają się właśnie takie sytuacje jak w/w. Wiem dogłębnie jak to jest, bo pracowałem jako inżynier kontroli jakości w fabryce TCL.

Edytowane przez mol01
W dniu 2.12.2024 o 12:21, pawel.pl napisał:

Dla posiadaczy Rotel CD 14 MKII:
W najnowszym release note jest informacja o koniecznej modyfikacji w urządzeniu (pewnie wymiana jakiegoś komponentu).

SCR-20241202-lcfj.png

Zreflektowali się i zmienili na możliwość modyfikacji hardware'u, a nie wymagalność. 

Screenshot_20241210-234438_Adobe Acrobat.jpg

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.