Skocz do zawartości
IGNORED

Magnetofony szpulowe.


Rekomendowane odpowiedzi

To mnie trochę zdziwiłeś, słyszałem właśnie przeciwnie... I niestety polskie głowice są faktycznie fatalne! W ARII muszę wymieniać co niecały rok, ZRK nie potrzebnie brało się za robienie głowic! Mogli zamawiać gotowe, np. ALPSy i przy okazji uniknęliby problemu z nierównymi rdzeniami a głowice nie zużywałyby się tak szybko... Mam na przykład kaseciaka ZRK M 8047 który CHYBA fabtycznie ma głowicę AIWA, ale nie jestem tego pewien i trudno mi w to uwierzyć...

RS-TR373, 7 Sie 2010, 11:10

 

>ZRK niepotrzebnie brało się za robienie głowic!

>Mogli zamawiać gotowe, np. ALPSy

 

Nie w realiach tamtej epoki!!! Nie mogli!

 

Pamiętaj, że w owym czasie złotówka nie była tzw. walutą wymienialną (na dolary i inne waluty zachodnie), więc żeby kupić jakiekolwiek komponenty na Zachodzie, firma musiała dysponować konkretną kwotą w dolarach, uzyskaną ze sprzedaży wyrobów na Zachód. W praktyce, o ile wiem, było to trochę bardziej skomplikowane, niemniej jednak firma nie mogła sobie tak po prostu wymienić złotówek na dolary i kupować za granicą co tylko chciała. Tzw. "wkład dewizowy" w polskich wyrobach był zawsze wielkim problemem i zawsze starano się go zmniejszać do absolutnego minimum, produkując w kraju wszystko co się dało. Na importowane głowice po prostu nie było pieniędzy.

Z ciekawości poszukałem danych technicznych. Do Damy niestety mam tylko instrukcję obsługi, gdzie nie ma danych technicznych, ale ze źródeł internetowych wynika, że miała dynamikę 59dB. Natomiast do Arii (M-2411/M-2412) mam serwisówkę, według której dynamika wynosiła 56dB.

 

Chciałbym tylko zobaczyć kogoś, kto to usłyszy ;)

Witajcie po dlugiej przerwie!

Ciesze sie niezmiernie, ze krag zapalencow powieksza sie i odmaldza :D. U mnie bez zmian jesli chodzi o nowe nabytki, a jak pewnie czesc z Was zauwazyla, nawet mam ubytki :) - dwa "Węgry" poszły na Alle... za symboliczną złotówkę. Coz, musze troche rzeczy opchnac, z braku miejsca i funduszy na dokonczenie innego projektu z ktorym bujam sie od marca. Przy okazji troche sie zareklamuje :) - bede jeszcze wystawial na aukcje Teaca X10 i Akai GX630DB od 1zl oraz tasmy ktorych nie przesluchalem i nie sprawdzilem :).

Pozdrawiam serdecznie

Kilup

MaciejLK, 7 Sie 2010, 11:39

>

>Nie w realiach tamtej epoki!!! Nie mogli!

 

To wiem, tak się tylko zamarzyłem, że GDYBY mogli zakładać ALPSy... Ale faktycznie napisałem to tak, jakby w owych czasach taka możliwość istniała...

[email protected], 6 Sie 2010, 23:06

 

>Dame Pik miałem z pod lady w 1979 z numerem fabrycznym coś ok 4000 a Arie z 2 lata później z numerem ok 8000.......

 

No to możliwe że moja i Twoja ARIA to bliźniaki, moja MDS 2412 ma numer 8101 :-) A MS 2411 ma numer 8771, więc też nie taka duża różnica, tą akurat dostałem prawie nieużywaną... Jej historia jest trochę smutna, bo kupili ją jacyś bogacze tak tylko dla szpanu, założyli taśmę i od czasu do czasu posłuchali, kiedy ARIA wyszła z mody została odstawiona na strych. Kilka lat temu kiedy robili remont, pracował u nich kolega mojego wujka. Kazali mu ARIE wyrzucić :-( Dobrze, że głupi nie był, bo dał ją mojemu wujkowi u którego przestała kilka lat. 3 lata temu wujek zobaczył, że interesuje się analogiem więc dał mi ją bo sam nie miał co z nią zrobić a szkoda było żeby stała... I dostałem ją w stanie idealnym, po wyczyszczeniu była jak nowa, nawet głowica zaplombowana! Nic nie było ruszane... Od tamtego czasu gra u mnie na codzień i stoi na honorowym miejscu, pięknie wyeksponowana z kolumnami Tonsil! ;-)

Mnie głownie przeszkadzały szumy własne taśmy i to było naprawdę słyszalne! Pewnie dalej jest bez układów tłumienia szumów :) Nagrywając w tamtych czasach na bardo dobrych moim zdaniem! (z przed pożaru Stilonu Gorzów) taśmach AN-35 (jedynie lepsze były studyjne R-50)otrzymywaliśmy odstęp od szumów roboczych na poziomie 50dB , odstęp od szumów modulacyjnych na poziomie 46dB. Dla porównania R-50 miała odstęp szumów roboczych na poziomie 60dB i w tym przypadku głowica w takiej Damie Pik mogła być ograniczeniem ze swoimi 59dB :)

 

Taśma R-50 była nie do dostania na rynku konsumenckim; dedykowana była do predkości 38cm/s, poza tym była gruba- 50 mikrometrów i wymagała większego naciągu (przewidzianego w specyfikacji studyjnej) żeby dobrze dolegać do głowicy.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

dulon184, 7 Sie 2010, 21:30

 

>RS-TR373, 7 Sie 2010, 21:26

>zalóz taśme video i zobaczysz JAK potrafi zagrac Aria.Audiowner to sprawdzał .

 

Osobiście nie sprawdzałem, ale wyobrażam sobie że zagra tak, jak kaseciak na taśmie chromowej ustawiony w pozycję normal, czyli za dużo góry i za mało basu. Aria nie ma kalibracji i jest fabrycznie przystosowana do taśm żelazowych.

markam, 7 Sie 2010, 22:36

 

>dulon184, 7 Sie 2010, 21:30

>

>>RS-TR373, 7 Sie 2010, 21:26

>>zalóz taśme video i zobaczysz JAK potrafi zagrac Aria.Audiowner to sprawdzał .

>

>Osobiście nie sprawdzałem, ale wyobrażam sobie że zagra tak, jak kaseciak na taśmie chromowej

>ustawiony w pozycję normal, czyli za dużo góry i za mało basu. Aria nie ma kalibracji i jest

>fabrycznie przystosowana do taśm żelazowych.

 

Dokładnie tak gra, do tego jeszcze z bardzo niskim poziomem wysterowania. Mówię tu o prędkości 19 cm/s.

Witam.Walcze z gramofonem tangecjalnym juz od dwóch tygodni i wreszcie znalazłem przyczynę.Krótko mówiąc,kto smaruje,ten jedzie.Zacinały sie wózki ramion na prowadnicach.

A teraz z innej beczki.

Mam nadzieje,że nikt z was nie ma rodziny w Zgorzelcu.Właśnie się dowiedziałem,ze pękła tama i na to miasto idzie siedmiometrowa fala powodziowa.Mi wczoraj ,tylko zalało piwnice.Przy czymś takim,to pikuś.Miejmy,tylko nadzieje,że aż tak zle nie bedzie.

markam, 7 Sie 2010, 22:36

 

>dulon184, 7 Sie 2010, 21:30

>

>>RS-TR373, 7 Sie 2010, 21:26

>>zalóz taśme video i zobaczysz JAK potrafi zagrac Aria.Audiowner to sprawdzał .

>

>Osobiście nie sprawdzałem, ale wyobrażam sobie że zagra tak, jak kaseciak na taśmie chromowej

>ustawiony w pozycję normal, czyli za dużo góry i za mało basu. Aria nie ma kalibracji i jest

>fabrycznie przystosowana do taśm żelazowych.<

 

dulon184, 7 Sie 2010, 23:59

 

>

>wysokich Brak basu???

 

Kurde współczuję tych anomalii

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

dulon184

 

Tak się składa, że dawno już widziałem ten film :-) Ale za słabo wysterowałeś taśmę, wskaźniki dochodziły do około -3 dB z tego co widziałem... A jak sterujecie taśmy? Ja różnie, w zależności od tego jakie... Na lepszych taśmach np. BASF, Maxell pozwalam sobie spokojnie na +2, +3 dB. Nie zauważyłem żadnych przesłuchów ani zniekształceń a jakość super i mniej szumu wchodzi w nagranie. A taśmy pokroju Stilon steruję 0, +1 dB.

RS-TR373, 8 Sie 2010, 00:24.Mnie nigdy sie udało innaczej wysterowac wskażników.na każdej z nagrywanych taśm przy odtwarzaniu zawsze wskażniki cykaja slabiej niż na zwykłych tasmach Tasma równiez slabiej oddaje sygnał ,co wymusza konieczność podkręcenia głośność.Nawet przesterowanie przy nagrywaniu nie zmienia tej sytuacji .

[email protected], 8 Sie 2010, 00:18.O jakich anomaliach piszesz? jesi dla mnie jest za duzo wysokich tonów to zwyczajnie zmniejszam ich zakres na wzmacniaczu ,albo mikserze ., Dla mnie najgorsze jest to gdy na taśmie ni ma wysokich tam gdzie byc powinny .Przykładowo ...czynele perkusyjne .

Na pewno taśma chromowa nagrana na magnetofonie przystosowanym do żelazowej nie brzmi naturalnie,ale jeśli ktoś tak lubi:)W sprzęcie wyższej klasy chodzi głównie o brzmienie jak najbardziej liniowe czyli prawdziwe bez podbijania któregoś z pasm.Niektórym może się to wydawać mało efektowne...

paul_67, 8 Sie 2010, 01:21

 

Dokładnie o to mi chodzi.

 

Mój Philips na taśmie Basf nagrywa tak, że charakterystyka odczytu jest taka sama, jak w źródle zapisu. Niczego nie podbija i niczego nie osłabia. To właśnie najbardziej sobie cenię. Wychylenie wskaźników przy odczycie jest też takie samo jak przy zapisie. Gdybym teraz założył taśmę wideo, czyli jakiś tam chrom modyfikowany czymś jeszcze innym, uzyskałbym z pewnością nagranie odbiegające brzmieniem od oryginału. Stosowanie najniższej prędkości z kolei, mocno ogranicza pasmo przenoszenia i zwiększa słyszalność wszelkich uszkodzeń mechanicznych taśmy, oraz zakłóceń typu drop out.

Od długiego czasu czytam na tym forum i podziwiam fascynację taśmą wideo używaną do magnetofonów szpulowych, ale osobiście jestem przeciwnikiem takiego jej wykorzystania. Co innego taśma wideo w magnetowidzie Hi Fi użytym tylko do zapisu audio.

=>dulon184, 8 Sie 2010, 00:54

 

>[email protected], 8 Sie 2010, 00:18.O jakich anomaliach piszesz? jesi dla mnie jest za

>duzo wysokich tonów to zwyczajnie zmniejszam ich zakres na wzmacniaczu ,albo mikserze ., Dla mnie

>najgorsze jest to gdy na taśmie ni ma wysokich tam gdzie byc powinny .Przykładowo ...czynele

>perkusyjne .

 

Nie po to zrezygnowałem z takich podkrecajacych wysokie tony słuchawek jak AKG K701 dla 30 letnich Monitorów żebym musiał sobie podkręcać wysokie tony :).Ja jeszcze je słyszę ale pamiętając te Twoje czynele perkusyjne z orkiestry w filharmonii to jakoś nie zauważyłem żeby one wysuwały się wtedy przed szereg! powietrze i odległość od instrumentów znakomicie nam to plastycznie układa.

 

W sumie moim zdaniem sprawa jest banalnie prosta wymienić głowice w magnetofonie na nowe z małą szczeliną (co jak wiemy ma wpływ na nagrywanie i odtwarzanie wysokich tonów) i wymienić interkonekty na nie mulące, z porządnymi nie utleniającymi się wtykami. No i albo zmienić prąd podkładu dla taśm chromowych (ciętych z Video)albo zostać przy taśmach żelazowych do których jest przystosowana większość szpulaków a które mniej niż chromowe ścierają głowice nie przystosowane do nich!

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Jestem przeciwny takim "tjuninkom", najlepiej jest mieć magnetofon w pełni oryginalny. Moje ARIE nawet na Stilonkach przy prędkości 19 cm/s podbijają lekko górne pasmo i tak jest na każdej taśmie. Na pewno ktoś z was miał do czynienia z taśmami Shamrock. Czasami mam wrażenie, że to chrom, bo ciężko ją wysterować i brutalnie podbija górne pasmo. A to że górne pasmo jest lekko podbite to akurat dobrze, zwłaszcza jeśli ktoś nagrywa z CD, mnie osobiście nieco drażni dźwięk cyfrowy ;-) Nie mam tej dynamiki, górne pasmo jest obcięte wraz z szumami. Oryginalne płyty CD jednak ujdą, ale nie potrafię dużo słuchać płyt CD-R nagrywanych z mp3, więc jak najszybciej przegrywam z nich muzykę na szpule lub kasety, gdzie brzmienie nieco się ożywi, chociaż nie da to już takiego efektu jak płyta winylowa...

Witam,

 

poszukuje informacji na temat radzieckiego magnetofonu szpulowego Илеть 110 стерео (ilet 110c)

 

może ktoś z kolegów posiada ?

jakie szpule można maksymalne założyć do tego magnetofonu ?

i co to w ogóle warte ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

adlibitum, 8 Sie 2010, 21:09

 

Jeśli język rosyjski nie jest dla Ciebie problemem (a przy tym sprzęcie raczej nie powinien być...), to tu znajdziesz sporo informacji, zdjęć, a nawet schematy:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Zresztą sam wpisz w google jego nazwę, tylko cyrylicą. To dość popularny magnetofon za wschodnią granicą. Zdaje się, że ma sporo wspólnego z cenionym Sojuzem 110.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

dziekuje za informacje ,

ale na tej stronie juz byłem a rosyjski to niestety tragedia nigy nie miałem z tym jezykim doczynienia, wole raczej angielski ;),

a jak wpisze cos na necie to wszystko praktycznie po rosyjsku :(

 

w sumie to zaley mi głównie na informacji jakie szpuli maksymalne mozna do niego założyć ?

 

czy myslisz ze 26 wejdzie czy raczej 22 ?

adlibitum, 8 Sie 2010, 21:55

 

Zgodnie z tym, co napisano na tej stronie, maksymalny rozmiar szpuli to 22 cm. Dwie szybkości, 19 i 9.5 cm/s, przy 19 cm/s pasmo 31.5 Hz-22 kHz, zniekształcenia 0.09%. Odstęp od szumów ma niezły - 63 dB. Wbudowany wzmacniacz 2x15 W.

 

Nie znajdziesz do niego innej dokumentacji, niż rosyjska, więc raczej się mocno zastanów, czy chcesz się w to bawić. Na pewno można go kupić za śmieszne pieniądze, ale bez znajomości języka będzie ciężko cokolwiek przy nim zrobić.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.