Skocz do zawartości
IGNORED

Kącik samochodowy- ciekawy test


wasylak

Rekomendowane odpowiedzi

Może to kogoś zainteresuje- ciekawy test mojego ulubionego dziennikarza motoryzacyjnego na 3 extra samochodach. Wynik testu- hmmm...może i mała niespodzianka, wszak były producent datsunów pobił Porsche w jego najlepszym wydaniu, nie mówiąc o M3. Oto linki:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

Co mnie zafrapowało, to nie zwycięstwo GTR nad Porsche, czy miażdżący pogrom M3, ale to, co wynikałoby z podstawienia GTR pod M3 w tym porównaniu:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Policzcie, ile sekund przed M3 był Veyron na mecie odmachniętej flagą, a potem porównajcie, jaka była różnica między M3 a GTR w sprincie 0-100 (0-160 km/h). Oczywiście, kierowca Veyrona nie dał z siebie wszystkiego na starcie, ale dla M3 to też nie był idealny start.

 

Baby Veyron to faktycznie dobra ksywka dla GTR.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/47138-k%C4%85cik-samochodowy-ciekawy-test/
Udostępnij na innych stronach

A jakby komuś było mało, to na dokładkę:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

1/3 ceny Lambo, jechał przez 10-11 sekund na ograniczniku do 112 mil/h, a był w 3 sektorze niecałą sekundę wolniejszy. Czy najlepszy samochód kierowcy na świecie? I to od razu w pierwszej wersji prosto z fabryki?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

szczeze to troche zaduzo w nim elektroniki - niemniej imponujacy - no i ta cena - niewiem ile bedzie w polsce kosztowal - w japonii slyszalem o 30000 funtow ( brytyjskich - niewiem z kiedy byl to przelicznik w stosunku do yena ? jena ? ) a w usa jak widac 71000$ - ale pewnie sporo powyzej 200000

no i co z tego????

 

czy ty myslisz ze takie samochody kupuja ludzie zeby byc 2-4 sekund szybszym niz inne auto???

 

Porsche ma super image i to z racji..M innymi .Np. ceramiczne najlepsze na swiecie hamulce seryjne wprowadzil Porsche itd itd....(inni oczywiscie kopjuja)

 

Najwiekszym rynkiem na takie supersportowe auta jest USA. I tam mozna sie poruszac 55maili na godzine.

 

Dla 99% Kupcow chodzi przy zakupie takich fur o status symol a nie o jakies tam roznice w przyspieszaniu.

 

Nowy 911 to rasowy samochod sportowy z klasyczna linia, super historia i super image

amen

(Jak ci za malo koni...to znajdziesz w promieniu 20 km od Stuttgart 5 firm krore ci tak podrasuja silnik , ze sie przewalisz)

szumi,

 

cóż za zdecydowana opinia!

 

Oczywiście, Porsche ma super imidż, ale sprawy prestiżu nie są tutaj omawiane. Przedmiotem jest "kompetencja" GTRa. I owa kompetencja ujawnia się nie w pojedynku z Porsche, ale z jej najgroźniejszym wojownikiem. Którego GTR objeżdża.

Inną sprawą jest, skąd ów Porsz ma swój image. Nie inaczej, tylko właśnie z kompetencji. Nie z ceramicznych hamulców, a z wyników mierzonych w sekundach i z przyjemności w prowadzeniu. I choć w imadżu GTR jest daleko w tyle, to te dwie cechy, właściwe Porsche, posiadł jak w mordę.

Dziś po prostu GTR wyznacza poprzeczkę osiągów.

wasylak

poczytaj sobie o super samochodzie wolswagen phaeton, ekstra limuzyna lepsza niz wszystkie inne, tyle , ze nikt nie chce tego kupowac , bo to volkswagen, taki absurd, ale swiat jest pelen absurdow...

Home is where the needle marks try to heal my broken heart...

tak phaeton to cud samochod - tyle ze malo o nim bylo slychac - pewnie nawet potencjalni klienci sie o nim niedowiedzieli - ogladalem program na discovery bodajze o tym cudzie - robi wrazenie

wasylak

jest pewna roznica miedzy porsche a nissanem,otóz akurat ten nissan został zrobiony tak aby jezdził najłatwiej na max szybkosci a porsche tradycyjnie juz niekoniecznie

seryjny porsche jest trudny w prowadzeniu przy duzych szybkosciach potwierdzi ci to kazdy kto tym jezdził

jedno jest jeszcze pewne chyba nie ma faceta ktory by sie nie gapił jak ulica jedzie porsche a z nissanem niekoniecznie :))

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

cena 340tys zl,

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-3042-100000800 1227381478_thumb.jpg

post-3042-100000801 1227381478_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Oczywiście, można się śmiać i narzekać, że GTR jest brzydki (mi akurat się podoba), brakuje mu prestiżu (mi by nie brakowało), brak mu duszy ( ;o))) ), i takie tam. Rzecz w tym, że jeździ zawstydzająco dobrze w porównaniu do czegokolwiek (w granicach rozsądku) i jest przy tym łatwy w opanowaniu dla zwykłego kierowcy (chętnie sprawdzę przy najbliższej okazji).

Powyższe nie jest łatwym orzechem do zgryzienia dla konkurencji. Oraz fanów konkurencji. Będzie się musiała bardziej postarać. A fani- szukać innych powodów, dla których ich (i nie ich) porszaki i lamba są lepsze od nysana. I na razie nie znajdą nic, co wiąże się z osiągami. W końcu image to też ważna rzecz :)

wasylak:

 

1. kup se ten samochod

2. przejedz sie z twoja laska odlotowo przez Polske

3. sprzedaj ten samochod.

 

To samo zrob z Porsche.

 

Wtedy skumasz jaka jest roznica miedzy tymi samochodami

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

ale osiagi powalajace,

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

takie uszkodzenie to nic nowego

pododbnie uszkodzimy skrzynie robiac klasyczny start automatem czyli gaz klapa i hamulec klapa ktory nastepnie odpuszczamy :))

wszystkie SLk i SL maja takie same zastrzeżenia co do wyłaczenia kontroli trakcji, a AMG po zabawach jak wyzej staje i odmawia dalszej jazdy studzac skrzynie :))

czyli nie tylko nissan ot uroki automatów ktore są bardzo stworzone do szybkich startów i wyscigow na kretych torach

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

niestety trzeba sie pogodzic ze sterowanie skrzyni mysli za nas jak nazbyt mocnym silnikiem nie uszkodzic skrzyni,jak komus nie pasuje to proponuje manualna i jazde na miotle odrzutowej :))

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Był może test GTRa na torze TopGear?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

z oficjalnych modyfikacji elektroniki skrzyn automatycznych ktore nie powoduja utraty gwarancji widziałem tylko skrocenie czasu reakcji skrzyni na ładowanie klapy gazu w podłoge innych oficjalnych nie widziałem/gotowy pakiet ok 400 euro/

z automatem na gwarancji nie mozna rowniez podnosic mocy fabrycznej silnika o czym nikt nie pamięta ;-)

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Tak jak pisał szumidokolalas... liczy się image. BMW przy Porsche nigdy nie stało, o Veyronie nawet nie ma co gadać. Veyron to taki diament, na którego stać tylko nielicznych, nie stać nawet tych co jeżdżą Porsche. Z drugiej strony porównanie osiągów bezsensowne... Veyron ma tu 1000+KM ... jak ma się do do M3?Porsche? Nijak!

Wracając na chwilę jeszcze do image- tutaj właśnie widać na wcześniejszym przykładzie z VW Phaetonem. To nie brak reklamy...po prostu braktradycji. A8 z koncernu sprzedaje się bardzo dobrze.. Przypomina się historia z Jaguarem, któy kiedyś miał klasę Rolls-Royce'a a teraz kojarzy się z Fordem. Ludzie pytają się czy Saab to jeszcze nadal ten sam Saab. Motoryzacja ocipiała, ale nie koneserzy i dla nich nie liczy się ile to pali, ile kosztuje.

Nissan nie ma imidżu, ale to jedyna rzecz, której nie ma. Ma za to całą resztę. Ma też niepodważalny respekt kierowców sportowych, którzy w swoich entuzjastycznych opiniach są zupełnie zgodni. I odwoływanie się do nimbu ekskluzywności na nic się tu nie zda, bo mowa jest o osiągach i sposobie, w jaki te osiągi są dostępne dla znakomitej większości kierowców.

Veyron ma gadzylion bhp, ale GTR już nazywany jest "baby veyron". I jak się dobrze przyjrzeć filmikom z dwóch pierwszych linków i zapamiętać, jaka byłą przewaga GTRa nad M3 w przyśpieszeniu 0-160km/h, to miażdżące zwycięstwo z wyścigu Veyrona z M3 blednie całkowicie, jeśli Veyronowi wirtualnie podstawi się GTRa. Oczywiście, na tym dystansie, ale o niczym innym nie ma mowy, zresztą w torowych warunkach Bugatti też więcej nie pokaże, jedynie na długiej prostej.

Co do porównań z fejtonem- nie trafione, bo fejton chciał sprzedawać zwykły luksus, za cenę luksusu ekskluzywnego, i mieliśmy zły stosunek bang4buck. Był zaledwie perfekcyjny, a chciano nas skasować za dodaną wartość tego rodzaju luksusu, którego tam nie było (nawiasem mówiąc, to naprawdę dobry samochód). Nissan niczego nie udaje i ma dobrą cenę, b4b ma rewelacyjny wręcz, daje po prostu dużo więcej za dużo mniej.

 

Na pocieszenie dla fanów przeżyć ekstremalnych w szczytowym luksusie:

 

 

Hehe, zawsze mi się chce śmiać, kiedy myślę o tej sprawie z kluczykiem- byłoby wtedy szybciej?:)))

A będzie jeszcze ostrzej:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Porsche ma dla mnie taki image że stary Ferdek ukradł patenty Tatrze a kapitał i większość patentów firmy rozwijała się za dotacje III Rzeszy - pracy przymusowej i z rabunku myśli technicznej państw europejskich (bo Ferdek był herbatnikiem Adolfa). Porsche konstruował sobie srebrną strzałę AutoUnion (wiele patentów stosowanych później przez 30 lat) właśnie za takie dotacje bo nikt by z prywatnej kasy na to nie płacił. Po wojnie Porsche musiało płacić odszkodowania ale prawa do wielu rozwiązań (np. "garbusa" Tatry i firmy francuskie - napęd elektryczny ciężkich maszyn) nie straciło nie mówiąc o pieniądzach rodzinki ulokowanych w Szwajcarii. Samochody sportowe to fragment ich działalności, robią badania dla wielu branż a szybkie auta to dobra reklamówka dla firmy dopiero od boomu w USA w latach dziewięćdziesiątych dająca pokaźną część dochodów spółce (bo porównując do sytuacji 20-30 temu to już nieco masówka).

Powojenne spydery (w takim zabił się np. James Dean) i wiele innych rozwiązań to wynik dorobku z poprzedniego okresu, później firma się zreformowała ale niesmak pozostał. Nie lubię faszystów pomimo że od dekad poszli w kapitalizm (i teraz chcą uzdrawiać socjalny moloch Volkswagena co im się ceni). Ciekawe jest to że w Niemczech pojawiło się na ten temat wiele opracowań i programów (np. na ARD) ale poza Niemcami dużo o tym nie słychać. Mają dobry PR.

Ale co by nie mówić, samochody robią dobre. Udało im się również wyrobić sobie niezły wizerunek i wciąż uchodzą skojarzeń z produktem masowym. Porsche utożsamia dziś zanikającą już cechę prostolinijności. 911, mimo małej wpadki z 996, dizajnersko pozostaje wciąż tym samym poczciwcem. I to jest fenomen w świecie, w którym jedyną pewnością jest zmiana. "911 się nie zmienia- ona ewoluuje", to mogłoby być marketingowe podsumowanie tego fenomenu, który jeździ o wiele lepiej, niż powinien, biorąc pod uwagę jego ogólną koncepcję techniczną.

Porsche, i to też jest jego sukces, bywa stawiany do porównań z Ferrari, podczas gdy w istocie jest to zupełnie inna liga. Różni je wszystko, od konstrukcji, poprzez dywersyfikację odmian i wersji (u Ferrari dany model przypisany jest do konkretnego silnika, u Porsche mamy wspólną platformę wyjściową dla różnych wersji modelu), na dizajnie i cenie kończąc (do niedawna również niezawodności, co w klasie Ferrari nie jest jednak aż tak istotne i, paradoksalnie, stanowić może o plebejskości Porsche w tej kategorii). Łączy je posiadanie własnego, łatwo rozpoznawalnego stylu i osiągi. A że wyjściową funkcją samochodu sportowego są właśnie osiągi, to tradycja nie pozwala pozwolić się pokonać w sposób lekki, łatwy i przyjemny. Aż tu nagle przyszli Japończycy i to zrobili. Dla Ferrari akurat dobra nowina, a że sam fanem Porsche nie jestem (choć zbyt często w kontekście spraw przez Ciebie poruszonych- nie myślę, ale co prawda, to prawda), to się cieszę.

A jeśli wersja LM GTRa faktycznie się ukaże, to może być nokaut. Być może już w styczniu.

wasylak nie pisz o jakims przełomie bo japonskie wozki sportowe atakuja od kilkunastu lat bez efektu

pierwszy jaki miał zawojowac swiat to był 3000 GT i co ? małolaty je dozynaja /takie od calibry/ a w porszaka wsiadasz obojetnie jakiego i wiesz ze masz bryke

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

no tak...kurna...

 

patenty ukradzione...wszysko ukradzione..

 

a juz se chcialem uzywanego boxtera na stare lata kupic...

 

ale czeskim autem jezdzic nie bede....o NIE!!!!

 

jak juz to kupie se marzenie mojego ojca .....skode 100MB

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.