Skocz do zawartości
IGNORED

Muzyka gitarowa - ulubieni wykonawcy

Hermes

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Na wstępie muszę napisać, że pomysł z tą zakładką uważam za bardzo trafiony. Widać, że to forum naprawdę żyje i może dlatego zaglądam tutaj kilka lub kilkanaście razy dziennie. Z racji małego doświadczenia i osłuchania na różnych konfiguracjach sprzętowych nie udzielam się raczej jako doradca w kwestiach technicznych. Mam nadzieję, że w przypadku muzyki będe mógł pisywać nieco częściej.

Ale do rzeczy. Jestem miłośnikiem muzyki gitarowej. Ciekaw jestem jakich macie ulubieńców w tej "dyscyplinie"? Ja niezmiennie od wielu lat zauroczony jestem kunsztem pana Knopflera (zarówno Dire Straits jak i twórczość solowa) - jeden z moich ulubionych utworów instumentalnych to "Wild Theme" z płyty Local Hero. Kilka lat temu po raz pierwszy posłuchałem muzyki Cheta Atkinsa ("The Other Chet Atkins" kupiona w ciemno) i od tamtej pory nie mogę praktycznie żyć bez jego muzyki. Kilka z 1001 jego genialnych wykonań to np. "Ave Maria", "Take Five" P. Desmond'a, "Godfather - Love Theme", "Caravan"... itd. To dla mnie prawdziwy geniusz, kojarzony głównie z muzyką Country (za, którą mówiąc szczerze nie przepadam) i myślę, że w Polsce niestety niezbyt popularny.

Nie gustuję natomiast w muzyce np. Joe Satrianiego, jak dla mnie jest to muzyka mało zróżnicowana, choć szybka i efektowna to na dłuższą metę monotonna i męcząca. Zaznaczam, że to moje subiektywne odczucia a nie krtytyka tego wykonawcy.

Mam nadzieję, że na forum jest więcej osób, którym dźwięk "szarpanych strun" sprawia przyjemność i że zechcą mi przybliżyć sylwetki, a także najciekawsze płyty swoich ulubionych wykonawców.

Pozdrawiam.

https://www.audiostereo.pl/topic/5007-muzyka-gitarowa-ulubieni-wykonawcy/

Moi ulubieni uzytkownicy gitar:

Jim O'Rourke

Snakefinger

Fred Frith

Henry Kaiser

Marc Ribot

John Fahey

Derek Bailey

Jimi Hendrix

Christian Fennesz

Loren Mazzacane Connors

R.L. Burnside

Lou Reed

Jon Spencer