Skocz do zawartości
IGNORED

Kupiłem Pro-Ject 6.9 i ... kłopot mam !

Piopio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

W ramach ciągłego udoskonalania systemu zakupiłem Pro-Ject 6.9. Dotychczas uzytkowałem Thorens TD-280 MKII - byłem zadowolony ale do wyższej półki Thorensowi brakowało. Wkładkę mam Denon DL-103 - jej póki co nie zmieniam.

Rozpakowawszy nowy nabytek (pominowszy uszkodzenia w czasie transporu - to inna bajka) ustawieniu wszystkiego - włączam POWER i przeżywam szok - silnik zamiast kręcić talerzem - buczy. Sam z siebie nie jest w stanie ruszyć talerzem. Gdy pomogę palcem to zaczyna kręcić ale warczy jak mała wiertarka. Potem albo gra normalnie, albo w zwolnionym tempie albo po prostu staje. Mam dwa paski napędowe - na obu jest to samo. Nie znam się na gramofonach ale wydaje mi się, że ten silnik po prostu się zepsuł ... czy może jest jakaś inna tajemnicza przyczyna ? Gramofon ustawiłem wg instrukcji - trochę mi to zajęło czasu ale w końcu pokapowałem się o co chodzi.

Drugi problem to olej silikonowy w właściwie jego brak - gramofon ma tłumienie olejowe ale w moim nie ma oleju ... czy do tego potrzebny jest specjalny olej Pro-Jecta czy może jest jakiś zamiennik ??

W każdym razie bez tłumienia, gdy łaskawie zakręci talerzem to gra super ! Rasowy dźwięk. Nie czuję dyskomfortu w porównaniu z CD. A cała kalibracja jeszcze przedem mną !!! A zdarzało się, że droższe gramofony w porównaniu z CD grały tragicznie.

czekam koledzy na pomoc bo kolekcja LP czeka ;-)

pozdrawiam

Fanless PC + Roon ROCK -> WiFi -> Arcam SA30 (Gigawatt LC-2 mk2) DIRAC! -> QED Silver Anniversary XT -> Fyne Audio F500SP

Najlepiej pomóc sobie samemu ;-)

Zamówiłem już silnik i olej u dystrybutora.

Ale pojawiła się myśl warta grzechu ...

Czy do Pro-jecta 6.9 można zastosować najnowsze ramię 9CC Pro-Jecta i czy to ma większy sens ?

Koszt ok 1200 zł.