Skocz do zawartości
IGNORED

Klub miłośników Audio Academy


Rekomendowane odpowiedzi

Chłopaki weźcie wyluzujcie i nie róbcie już wioski, bo normalnie jak na zabawie przed wiejską stodołą, gdzie wyrywne chłopoki chcą sobie udowodnić kto ma większego.

 

Mam tutaj na myśli głównie PH7 oraz Pana Michała, jednak status producenta do czegoś zobowiązuje, taka pyskówka nie przystoi.

Panie Michale producent, zwłaszcza w tej dziwnej branży, musi mieć grubą skórę, podobnie jak polityk i krytykę, abstrahując czy uzasadnioną, potrafić przyjąć z rezerwą. Nigdy nie będzie tak, że dane kolumny będą się podobać wszystkim, a każdy tą krytykę wyrazi na swój, odmienny sposób.

Więcej merytoryki, mniej epitetów.

 

Nie róbcie atmosfery jak w zaprzyjaźnionym klubie.

 

Generalnie masz rację. Nerwy na wodzy powinno się trzymać. Jednakowoż należy zwrócić uwagę na jedną sprawę. Czy nam się to podoba, czy też nie, to forum ma charakter opiniotwórczy. I nie może być tak, że jakiś przepraszam za określenie audiofilski Jaś Fasola, dla którego parę miesięcy temu zaskoczeniem był wpływ kabli czy rozmieszczenie kolumn na brzmienie, mógł sobie pisać kompletne bzdety i liczyć na to, że nie spotka to się z ostrą reakcją. Bo te bzdety idą w świat.

Co do Michała, to bardzo podoba mi się jego zdecydowana reakcja. W końcu pierwszy raz potraktował gościa tak, jak sobie na to zasłużył. Przełamał się, wysyłając jasny sygnał. Że nie będzie dłużej udawał, że pada deszcz, gdy w rzeczywistości ktoś mu na łeb sika.

Edytowane przez PH7

Dla mnie sprawa jest prosta, odsluch Rhea na AVS szalu nie robil ale chetnie wroce do nich w przyjazniejszych warunkach. I chyba trzeba wziac pod uwage ze nie kazdemu musza sie spodobac i tez nie kazdy slucha muzyki nieprzetworzonej. Pozdrowienia dla wszystkich!

tez nie kazdy slucha muzyki nieprzetworzonej.

 

Heh, fajne sformułowanie. Teraz moda na zdrową, ekologiczną, nieprzetworzoną żywność, a tu proszę i muzykę możemy mieć nieprzetworzoną ;)

 

 

Generalnie masz rację. Nerwy na wodzy powinno się trzymać. Jednakowoż należy zwrócić uwagę na jedną sprawę. Czy nam się to podoba, czy też nie, to forum ma charakter opiniotwórczy. I nie może być tak, że jakiś przepraszam za określenie audiofilski Jaś Fasola, dla którego parę miesięcy temu zaskoczeniem był wpływ kabli czy rozmieszczenie kolumn na brzmienie, mógł sobie pisać kompletne bzdety i liczyć na to, że nie spotka to się z ostrą reakcją. Bo te bzdety idą w świat.

Co do Michała, to bardzo podoba mi się jego zdecydowana reakcja. W końcu pierwszy raz potraktował gościa tak, jak sobie na to zasłużył. Przełamał się, wysyłając jasny sygnał. Że nie będzie dłużej udawał, że pada deszcz, gdy w rzeczywistości ktoś mu na łeb sika.

 

 

:)

No to sobie wyrobiłeś opnie o sobie :)

Tak to napewno pójdzie w świat. :)

Piotr innymi slowy hypki Ci nie odpowiadaly? Jedno slowo do tego co pisales - piszesz ze nie zawsze znamy zalozenia tworcy a jednoczesnie krytykujesz forumowicza ruszajacego galkami bass/ treble i loudness.To jak to jest, mozna, nie mozna? Tylko direct? Badz konsekwentny w swej audiofilskosci;)

Piotr innymi slowy hypki Ci nie odpowiadaly? Jedno slowo do tego co pisales - piszesz ze nie zawsze znamy zalozenia tworcy a jednoczesnie krytykujesz forumowicza ruszajacego galkami bass/ treble i loudness.To jak to jest, mozna, nie mozna? Tylko direct? Badz konsekwentny w swej audiofilskosci;)

 

Ja się nie znam.

Ale ph7 będzie wiedzał. Spytaj jego.

 

 

Ja się nie znam.

Ale ph7 będzie wiedzał. Spytaj jego.

nie chodzi mi o to czy sie znasz tylko czemu jesli uznajesz ze ma sie podobac a nie byc obiektywnie dobrze krytykujesz krecacego galkami.

Panowie.

Pokój, pokój miedzy chrzesciany!!!

Chyba trochę odeszliscie od konkretów, kosztem osobistych wycieczek.

Ja dla odmiany nie będę sie może wypowiadał na temat H IV (tez je miałem), za to chętnie wezwalbym do tablicy pana Michała.

Panie Michale, bardzo rad byłbym poznać terminy, które często pojawiają sie nie tylko na tym forum, a które wielu użytkowników rożnie interpretuje. Czy mógłby nam (albo mi jeśli wszyscy wiedza) zdefiniować pojęcia:

- dynamika

- mikrodynamika

- dźwięk jasny/ciemny

- dźwięk gesty

- potęga brzmienia

- selektywność

Takie podstawowe - nie sięgam do opisów dźwięku np. Pana Pacuły, bo wznieslibysmy sie zbyt wysoko :-)

Błagam, nie piszcie żebym sobie googlowal, chciałbym dostać odpowiedzi z pierwszej ręki.

Edytowane przez szpieg donpedro

Rezyslaw. Skoro znasz się na światku lampowym, to zapewne wiesz, że są lampy o mocy kilkunastu wat z odpowiednio nawiniętymi trafami, zdolne na przykład napędzić elektrostaty Martina Logana. Była nawet u nas taka prezentacja odpowiednio "nawiniętego" ukraińskiego Phasta na pojedynczych diabłach (lampa 6C33C). Posiadacze owych elektrostatów byli zszokowani, że coś takiego jest je w stanie je napędzić, a poległy u nich niezłe elektrownie.

Ty słysząc wzmaka pierwszy raz w życiu i w zestawieniu, które słyszałeś pierwszy raz w życiu, wydałeś werdykt.

Amatorka.

Dlatego zasugerowałem Ci, abyś co nieco sobie wiedzy przyswoił na temat wzmaków tej (wyjątkowej) firmy, jak nawija trafa w zestawieniu z konkretną lampą mocy danego producenta (EL 34 słowackiego JJa). Jako ciekawostkę powiem, że dystrybutor próbował je wymienić na bardziej zacne i kończyło się katastrofą (znając JJa też bym próbował no bo przecież JJ nie może dobrze grać - myślenie schematyczne).

Myślę, że nie bez powodu Michał wymienił Pliniusa na ową lampę. Sam zresztą mówi, że wystarczyła chwila i było wszystko jasne.

Teraz co do pieniactwa. To Ty kolego ilekroć zabłądzisz do tego klubu, to się pieniaczysz, deprecjonując dokonania Michała, lub wręcz go obrażając.

Teraz pytanie z mojej strony.Czy przypominasz sobie, bym kiedykolwiek wlazł do klubu 16hz i napisał coś negatywnego na temat wyrobów Grzegorza, lub jego osoby?

Znając Ciebie nie liczę specjalnie na odpowiedź. Pewnie znów wykonasz unik, wykręcając się od odpowiedzi.

Słuchałem wielokrotnie najlepszych monobloków Phasta w Polsce chyba nie muszę pisać u kogo i bardzo dobrze grały i sterowały wiele trudnych kolumn ale do pewnego momentu bo najzwyczajniej potem brakowało pary więc trafa są bardzo ważne ale aplikacja robi swoje i taki diabeł do GM70 nie ma startu w zakresie dynamiki i kontroli basu.Gdybym był złośliwy to bym Cię odesłał do lektury @ bo akurat elektrostaty pracują na "zwarciu" w zupełnie innym miejscu niż bas i tu się pocą wzmaki więc Twoje spostrzeżenia co do Loganów są nietrafione mimo wszystko życzę samych owocnych odsłuchów bo one uczą pokory.A najlepsze trafo to brak trafa więc polecam OTL-a niezapomniane przeżycie

Łączę ukłony jak mawiał klasyk

- dynamika

No to o tym cały czas gadaliśmy. Są to skoki głośności danego instrumentu lub instrumentów. Najłatwiej dynamikę wychwycimy w muzyce poważnej, ale i też Jacques Loussier i jego wariacje Bacha, którego puszczałem na AS są również świetnym przykładem dynamiki, zwłaszcza na talerzach perkusyjnych, gdzie usłyszeć można również mikrodynamikę.

- mikrodynamika

Odpowiednie ciche, ale jednak konturowe poruszenie, szarpnięcie np. struny gitarowej, czy też właśnie delikatne, ale odpowiednio akcentowane przez muzyka uderzenie pałeczką w blachy perkusyjne, dające poczucie narastania tego dźwięku.

- dźwięk jasny/ciemny

Tego to chyba nie muszę tłumaczyć. Coś gra jasno, albo ciemno. Np. najnowsze i najtańsze amplitunery do kina domowego i wzmacniacz hybrydowy z wypalającymi się lampami.

- dźwięk gesty

Gęsty, czyli jak grochówka, czy krem z dyni. Barwny, nasycony, ciężki, o dobrej podstawie basowej, która daje podkład pod wyższe partie instrumentów, jednocześnie z powietrzem. Z elektrycznego punktu widzenia, dźwięk w którym występują minimalne zniekształcenia fazowe, czyli żadne częstotliwości wzajemnie się nie znoszą, nie nakładają i nie tłumią (interpretacja dowolna)

- potęga brzmienia

No to jest jebnięcie.

- selektywność

Bas też może być selektywny. Komuś wystarczy jedno jebnięcie a ja to jeszcze rozłożę na 10 poziomów, gdzie usłyszymy pierwsze składowe, potem harmoniczne i zajrzymy jeszcze w fakturę naciągu centrali. Nieliczni zorientują się jakiej firmy jest stopa perkusyjna.

 

Są to rzeczy, które występują w muzyce i na niektórych kolumnach głośnikowych, natomiast i tak nie wszyscy to usłyszą, bo to są lata ćwiczeń, ale nie słuchu, tylko koncentracji na danym fragmencie pasma akustycznego.

Słuchałem wielokrotnie najlepszych monobloków Phasta w Polsce chyba nie muszę pisać u kogo i bardzo dobrze grały i sterowały wiele trudnych kolumn ale do pewnego momentu bo najzwyczajniej potem brakowało pary więc trafa są bardzo ważne ale aplikacja robi swoje i taki diabeł do GM70 nie ma startu w zakresie dynamiki i kontroli basu.Gdybym był złośliwy to bym Cię odesłał do lektury @ bo akurat elektrostaty pracują na "zwarciu" w zupełnie innym miejscu niż bas i tu się pocą wzmaki więc Twoje spostrzeżenia co do Loganów są nietrafione mimo wszystko życzę samych owocnych odsłuchów bo one uczą pokory.A najlepsze trafo to brak trafa więc polecam OTL-a niezapomniane przeżycie

Łączę ukłony jak mawiał klasyk

 

Potrafisz czytać ze zrozumieniem? Wyraźnie pisałem, że "specjalnie nawinięty" Phast. I taka prezentacja miała miejsce. Nigdzie natomiast nie pisałem, że diabeł to jakaś super lampa, a o ruskiej GM70 to nawet nie wspominałem.

Co do Martina Logana i jego pracy "na zwarciu" to stwierdzam, że Ci się w głowie zwarło. Największym problemem nie jest impedancja spadająca do jednego ohma w zakresie najwyższych częstotliwości, ale jej kur...wski ogólny przebieg. Także również nie będąc złośliwym odsyłam Cię jednak do lektury @.

(..............), więc łączę serdeczne pozdrowienia. Ukłony oczywiście też.

Hejka,

 

jakby ktoś był zainteresowany tym cudeńkiem to przedstawiam jego dane techniczne :)

 

Scott 570-T

 

- tuner AM / FM

- dwa wyjścia RCA (w tym jedno regulowane)

- wskaźnik siły sygnału

- wskaźnik optymalnego dostrojenia stacji

- filtr MPX

- przełącznik Mono / Stereo

- funkcja Mute (wyciszająca szum między stacjami)

- gnizado IEC

- przełącznik pracy 110V / 240V

- przełącznik DE-EMPHASIS : 25us/50us/75us

 

Radyjko jest absolutnie w stanie kolekcjonerskim! Pochodzi z okresu produkcji 1978-80r. Made in USA.

Obecnie to mój trzeci tuner, więc mogę go oddać, ale tanio nie będzie! ;)

 

 

Pozdrawiam,

Goliatpl

post-12821-0-96211600-1447454479_thumb.jpg

post-12821-0-77813600-1447454493_thumb.jpg

post-12821-0-12492400-1447454500_thumb.jpg

Omen, no ja mam już 15kg, a ty? - jak podjąłeś, się rękawicy, no to ją podnieś, nie bądź tchórz, pokaż swoje foty.

Nie czytałem całego wątku ale obawiam się, że kolumny stoją na podłodze wykonanej z paneli podłogowych. Prawda?

Najpierw panele potem podkład z grubego filcu 10mm,a na to płyty granitowe :)

To dlatego słyszysz wpływ obciążenia na kolumnie na zmiany w dźwięku. Panel podłogowy "pływa" na podkładzie (gąbka, filc itp) i niestety przez to kolumna nie spoczywa na stabilnym podłożu.

Z doświadczenia wiem, że kolumny postawione na stabilnym podłożu takim jak parkiet przyklejony do wylewki, terakota, gres, itp grają zdecydowanie lepiej w całym paśmie. W Twoim przypadku, jeżeli nie możesz zmienić podłogi, postarałbym się o płyty obciążające podłogę w miejscu gdzie stoją kolumny. Tu warto poszukać materiału charakteryzującego się bardzo dużą gęstością a tym samym masą przy rozsądnych gabarytach. Polecam płyty ze stali stopowej austenitycznej. Na privie napiszę gdzie można takie kupić.

 

Pozdrawiam.

Hejka,

 

jakby ktoś był zainteresowany tym cudeńkiem to przedstawiam jego dane techniczne :)

 

Scott 570-T

 

Tak myślałem,że to twoje cudeńko.Jeśli tanio nie będzie,to może na raty,czy cuś?

 

 

 

 

- tuner AM / FM

- dwa wyjścia RCA (w tym jedno regulowane)

- wskaźnik siły sygnału

- wskaźnik optymalnego dostrojenia stacji

- filtr MPX

- przełącznik Mono / Stereo

- funkcja Mute (wyciszająca szum między stacjami)

- gnizado IEC

- przełącznik pracy 110V / 240V

- przełącznik DE-EMPHASIS : 25us/50us/75us

 

Radyjko jest absolutnie w stanie kolekcjonerskim! Pochodzi z okresu produkcji 1978-80r. Made in USA.

Obecnie to mój trzeci tuner, więc mogę go oddać, ale tanio nie będzie! ;)

 

 

Pozdrawiam,

Goliatpl

 

Tak myślałem,że to twoje cudeńko.Jeśli tanio nie będzie,to może na raty,czy cuś?

Witam koledzy jestem posiadaczem atoll in 200 poszukuje do niego kolumn myślę o aa Hyperion 4 salon to 36 metrów rodzaj muzyki to elektroniczna pop trance lubię mocny bas i dość łagodną górę czy myslicie że te kolumienki poradzą sobie słuchałem wcześniej M A silver 10 bas fajny ale góra bardzo natarcia i męcząca pozdrawiam

Witam koledzy jestem posiadaczem atoll in 200 poszukuje do niego kolumn myślę o aa Hyperion 4 salon to 36 metrów rodzaj muzyki to elektroniczna pop trance lubię mocny bas i dość łagodną górę czy myslicie że te kolumienki poradzą sobie słuchałem wcześniej M A silver 10 bas fajny ale góra bardzo natarcia i męcząca pozdrawiam

Jak ma być mocny bas to nie ten kierunek wybierz kolumny 3 drożne albo popracuj nad złagodzeniem góry w obecnych kolumnach akustyką pokoju , kwiaty w miejscach odbić dywan gruby i włochaty , grube zasłonybw oknach to złagodzić niecongórę pasma .

Edytowane przez jacm
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.