Jump to content
IGNORED

Bach na Marantzu?


geertgen

Recommended Posts

Bardzo przepraszam, że zadaje techniczne pytanie w tym miejscu, ale na "stereo" nie uzyskałem żadnej odpwiedzi. Kupiłem zestaw Marantzów PM4000 i CD4000 i chciałbym dobrac do tego jakieś kolumny. Moga być używane, do 1 tys. zł. Biore tez pod uwage samorobne - czy znacie jakić dobry warsztat wyspecjalizowany w głośnikach do klasyki. Dodam, że chodzi mi głownie o muzyke instrumentalną i małe składy a także oratoryjno-kantatową. Pokój ma około 14 metrów. Pomóżcie!!!!

Link to comment
Share on other sites

Polecam dzlozyc troche i kupic JMLAB ps 5.1. Na stronie magazynu hifi sa w dziale ogloszenia do kupienia za 3 tys z podstawkami. Za 1000 nie kupisz nic powaznego. JMlaby sa idealne w klasyce. Wiembo mam. Czy zagraja dobrze z Mrantzem? Oto jest pytania, na ktore ja nie znam odpowiedzui. U mnie graja z YBA Integre i CD exposure cd player i jest bardzo dobrze.

Klasyka jest delikatnie mowiac trudna w odtworzeniu. Serdecznie doradzam, jesli masz mozliwosc dolozyc – zrob tak, a oszczedzisz sobie czasu nierwow, i pieniedzy

Link to comment
Share on other sites

JM Lab PS 5.1 to nie są typowe kolumny do sprzętu niższej klasy. Efekt ich połączenia z niewielkiej mocy, niewydajnym prądowo tranzystorem może być bardzo mierny.

 

Chociaż kolumny są bardzo ważne i nie ma co na nich oszczędzać, to nie należy też przechodzić w skrajność polegającą na zestawianiu wymagających (i drogich) kolumn z bardzo tanią elektroniką. Po prostu ktoś projektujący te kolumny nigdy by nie przewidział, że mogą być używane w tak egzotycznej konfiguracji.

 

Nie chcę powiedzieć, że te Marantze są złe. Ja bym jednak proponował dobrać do nich jakieś łatwe w impedancji, skuteczne niewielkie kolumienki podłogowe - np. Cabasse, albo może większe podstawkowce z 17-18 cm głośnikiem nisko-średniotonowym.

Link to comment
Share on other sites

Nie chcialem rozkrecac polemiki na temat JMLAB, ale pragne zauwazyc ze nie sa one trudnym obciażeniem dla wzmacniacza. Oczywiscie ich brzmienie determinuje w wielkim stopniu podlaczona elektronika, ale slyszalem swoje z Technicsem jakims i nie bylo tak tragicznie, uwazam ze opinie o ich wyjatkowej ostrosci sa wziete nie wiem skad.

Podtrzymuje zdanie ze warto kupic na zapas gosniki i moze pozniej cos zmienic w torze. Co do marantza to jak napisalem nie mam najbledszego pojecia jak on brzmi.

Link to comment
Share on other sites

Mars - sam slucham focali od wielu lat.Ps 5.1 znam doskonale lecz do klasyki bym ich zdecydowanie nie polecal-efekt bylby komiczny,to glosniki praktycznie pozbawione basu.A niskie tony w muzyce Bacha to element istotny.Tak naprawde Ps5.1 to tylko polowa kolumny,nalezy dokupic dedykowany sub Ps10.1 i tylko wowczas mozna nalezycie ocenic walory tych niebywalych glosnikow.Opinie o suchowatosci 5.1 wziely sie wlasnie z powodu nienalezytej konfiguracji.Przy prawidlowej konfiguracji 5.1 + 10 wymieniony zestaw Marantza padnie w bolach i cierpieniach.Oczywiscie pasywny sub focala mozna zastapic subem aktywnym ,tylko zastanawiam sie czy jest sens stosowac tak wyrafinowane systemy w budzetowce.

Pozdrr..

Link to comment
Share on other sites

Nie zamierzam bronic moich glosnikow na sile, ale musze stwierdzic ze basu, pomimo malych rozmiarow przetwornikow nigdy mi nie brakowalo. Dedykowanego suba nie slyszlelm, ale zastanwia mnie sesownosc jego zastosowania. Projekt glosniow zakladal ze kolumna bedzie lustrzanym odbiciem. Dolozenie suba, nie jestm pewnien, ale chyba nie wplynie korzystnie na rownowage brzmienia, precyzje lokalizacji, barwe itd, natomiast z pewnoscia basu bedzie wiecej.

Co do basu u bacha, to jak zapewne wiesz JMlaby nie odtwarzaja w praktyce ponoc dzwkiekow ponizej 40 hz, ale takich dzwiekow w muzyce nie ma zbyt wiele.

Reasumujac: slucham tego zestawu wlasnie w klasyce i nie uwazam zeby byl komiczny, a wrecz przeciwnie jest znakomity.

Ps Sluchasz PS 5.1 czy innej konstrukcji na focalu od wielu lat?

Link to comment
Share on other sites

Mars- Ps5.1 w prawidlowej instalacji to nie jeden sub,lecz dwa dokladnie po jednym na kazdy glosnik.Oczywiscie sa to suby pasywne.Twoich 5.1 nie krytykuje tylko twierdze ,ze do Bacha nijak nie pasuja.Bas-nie chodzi tylko o to by uzyskac kinowe wstrzasy, niski bas jest niezbedny na nadanie odpowiedniej barwy i wagi instrumentom.Pomijam juz sam fakt, ze proponowane 5.1 tylko obnaza niedoskonalosci tego systemu Marantza.Osobiscie slucham JM Focal P-7 od97r,ale ostatni zaintrygowaly mni wypowiedzi reklamowe niejakiego Martina-madrze facet gada.Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

W cenie którą podałeś nie tak łatwo znaleźć dobre kolumny, ale jest kilka za niewiele drożej, naprawdę świetnie się sprawdzają w klasyce o jaką ci chodzi, są to "podstawkowce": Wharfedale Diamond 8.2 lub Tannoy Mercury mX2 lub Acoustic Energy Aegis EVO One, wszystkie świetne, najtańsze jednak Wharfedale Diamond 8.2 za 1000zł. -

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ). Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Wiem, że bardziej szczegolowe uwagi o PS 5.1 sa troche nie na temat ale coz... w razie czego prosze kliknac obok.

Podzielam calkowicie zdanie Marsa. Słucham PS 5.1 od 1,5 roku i nie widze powodow ktore dyskwalifikowalyby te zestawy w odniesieniu do klasyki. Frank ma racje jezeli wezmiemy pod uwage muzyke organowa ale co do pozostałej... Wokale, instrumenty strunowe (z wyjatkiem oczywiscie kontrabasu) , dete - zaden z nich nawet nie zbliza sie do 40 Hz. Mi to ograniczenie zupelnie nie przeszkadza - szczególnie, ze mam rezonans w okolicach 35 - 40 Hz (co stwierdzilem dzieki plycie Fadeovera) co dodaje "miecha".

Moim skromnym zdaniem zestawienie zestawu Marantza z PS 5.1 moze nie byc najlepsze. Jesli przyjac obiegowe opinie o pewnym wyeksponowaniu przelomu srednich i wysokich w Marantzu to calosc moze byc za ostra ale... zalezy co kto lubi

Link to comment
Share on other sites

W swojej poprzedniej wypowiedzi wyraziłem się trochę nieprecyzyjnie. Chodziło mi głównie o to, że głośnik wysokotonowy w JM Labach prawdopodobnie odsłoni ziarnistość i brak wyrafinowania wysokich tonów produkowanych przez najtańszy wzmacniacz tranzystorowy Marantza.

Link to comment
Share on other sites

Guest jacek2

(Konto usunięte)

Posiadam wzmacniacz Marantz PM 16 z kolumnami Skiff - Cabasse . Zestaw ten sprawdza sie doskonale rowniez w muzyce klasycznej!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.