Skocz do zawartości
IGNORED

Marantz cd-75MK2 SE i wylany kondensator

vego

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Posiadam taki właśnie leciwy odtwarzacz cd i wczoraj tak z ciekawości zajrzałem do środka w celu zdiagnozowanie stanu kondensatorów. Okazało się, że ten największy w zasilaniu prawdopodobnie wylał (widoczne to będzie na zdjęciu). Nie mam zatem wyjścia - trzeba wymienić. Chcę wymienić od razu wszystkie 8 (domyślam się, że one wszystkie są od zasilania), tylko że nie mam pojęcia na jakie. Nie znam się kompletnie na diy, nigdy niczego nie modyfikowałem. Sprawy techniczne (czyli zabawą lutownicą) zajmie się znajomy elektronik, jednak niestety nie jest on audiofilem. Proszę o podanie propozycji, na jakie dokładnie kondensatory (firma, pojemność) warto wymienić istniejące, żeby nie pogorszyć dźwięku, a kto wie może i go poprawić. Jest to pytanie, które kieruję głównie do osób, które tuningują tego typu stare marantze/philipsy i mągą polecić co na pewno się z nimi zgra. Kondensatory mają następująco pojemność:

- ten jajwiększy 6800uf nie wiem jakiej firmy (nie da się odczytać)

- dwa po 330uf elna cerafine

- jeden 1000uf elna cerafine

- 4 po 220uf elna cerafine

Ogólnie odtwarzacz jest cały wypełnieny tymi elnami >100uf i paroma nichiconami.

Będe bardzo wdzięczny za pomoc, gdyż nie mam się do kogo zwrócić o pomoc w tej sprawie, a nie chcę kupować niczego w ciemno.

Ukryta Zawartość

Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-8714-100007889 1250624785_thumb.jpg

post-8714-100007890 1250624785_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

Ukryta Zawartość

Ukryta Zawartość

Kondensator nie wylał tylko jest przyklejony takim obleśnym klejem.

Natomiast co do wymiany to polecam sanyo mv-ax. Testowałem je w kilku cd i mój symek gra na nich. A wyjściowe zamienić na olejowe wystarczy ponoć 10uf.

Wylutuj trany mutujące, i będziesz od razy mile zaskoczony.