Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  215 członków

Pro-Ac Klub
IGNORED

Klub marki ProAc


Rekomendowane odpowiedzi

Ludziom się we łbach przewraca. Kolumny od 5-8 tys. zł - budżetówka. Dobre sobie. Jest taka jedna która powiedziała, że aby za 6 tys. zł robić musisz być nieźle jebn..ęty. To jest ta co duka jak gimnazjalista po angielsku w parlamencie europejskim. Ta kretynka od klimatów.

Edytowane przez PiotrJ

Badziew za 35k ? Ale mamy czasy...

Nie badziew, tylko piękne kolumny, a że drogie - takie mamy czasy;-)

 

długo szukałem czegoś lepszego od 1sc

No i znalazłeś, powiedziane "Szeptem"

 

Nie badziew, tylko piękne kolumny, a że drogie - takie mamy czasy;-)

 

 

No i znalazłeś, powiedziane "Szeptem"

 

Czyżby o włoskich pięknościach na topowych Seas'ach mowa ?

 

A ja znalazłem, tak ;) tylko żeby nie było lekko to system mam do przebudowy i zaczynam od nowa ;) choć frajdy sporo ;)

----------------------------------------------------

Asmon. Co mi po podniecaniu się wielkością magnesu. Jakby Studio 100 były lepsze to by były droższe. A nie były.

 

Pasjonatowi tematu nie wypada być takim indolentem.

 

Studio 100 stanowią szczególną pozycję w katalogu Proaka - ich produkcja była wznawiana dwukrotnie ze względu na popyt, co jest ewenementem w świecie audio.

W praktycznie niezmienionej formie (tekturowy wylot basrefleksu został zastąpiony plastikowym, a przednia ścianka zlicowana z obudową) były produkowane od 1990 roku.

W 2012 roku udało mi się kupić jedną z dwóch ostatnich par z oficjalnej polskiej dystrybucji (ostatnią w kolorze cherry o numerze seryjnym 002293, była jeszcze jedna mahoniowa - została kupiona w bardzo krótkim odstępie czasu).

Przez jakiś czas były jeszcze dostępne na indywidualne zamówienie w cenie 7200 zł.

 

Nie mają swojego odpowiednika w serii Studio a konstrukcyjnie zdecydowanie bliżej im do serii Response.

 

Wyśmiewany prze ciebie "papierzak o tekturowym basie" to Scan-Speak 18W8542.

Opis ze strony Akustyka:

" Słynny "węglowy" 18W8545-00 wywodzi się wprost z serii wcześniejszych, klasycznych 18-tek Scan-Speaka, spośród których wciąż produkowany jest już tylko 18W8542 (jego rówieśnicy to nieprodukowane już modele 18W/8543, z membraną polipropylenową, i 18W/8544, z membraną kewlarową). 18W/8542-00 został przywrócony do oferty po kilkuletniej przerwie, w odpowiedzi na duże zainteresowanie klientów. To jeden z przykładów na to, że doskonałe duńskie projekty mogą być w zasadzie nieśmiertelne... Do dzisiaj zestaw parametrów i brzmienie 18W/8542-00 czyni ten głośnik wyjątkowym. Na bazie odlewanego kosza, potężnego układu magnetycznego z systemem Symmetric Dive, 42-mm cewki drgającej i lekkiej celulozowej membrany, na stworzono głośnik o dużej mocy i wysokiej efektywności (89 dB to bardzo dobry wynik, wziąwszy pod uwagę 8-omową impedancję), odpowiedni do zastosowania w niewielkich obudowach bas-refleks (8-12 litrów), a więc przede wszystkim w dwudrożnych monitorach (np. ProAc Studio 100), a także w układach dwuipółdrożnych (całkowita objętość obudowy wolnostojącej wciąż będzie umiarkowana). Niska wartość Qts pozwala uzyskać bardzo dobrą odpowiedź impulsową."

 

Wymienione wyżej głośniki (oprócz wersji kewlarowej) stanowiły trzon modeli serii Response, powyżej 1SC.

 

Wysokotonówka to Seas Prestige 25TFFC - nie tylko moim zdaniem spokojnie wytrzymuje porównanie z D2010 Scan Speaka.

 

Setki stanowią klasyczny przykład, gdzie cena oderwała się od jakości - w sensie pozytywnym.

U mnie stanowią zdecydowanie najtańszy element toru, ale na pewno nie są jego wąskim gardłem - przy każdej zmianie elektroniki na lepszą, bezproblemowo pokazują różnicę a przy nietrafionych decyzjach, wytykają bezlitośnie błędy.

Naim: transport cd -> DC1 -> NDAC/TP XPS -> Hi-Line -> NAC 282/TP DTCap/NAP 250-2 -> NAC A5 -> Lipinski L-707/Target Audio MR70B

Przyjąlem do wiadomości. Kultowy monitor, ale z byle czym wg ciebie nie zagra (z moim sprzętem). Niestety ja nie potrzebuję czegoś co zagra nie wiadomo jak dobrze z niewiadomo jakim dobrym sprzętem. Ja potrzebuję "tu i teraz" a w tej dziedzinie 1SC nie zostawił na S100 suchej nitki i to pod każdym względem pobił te kultowe kolumny. Zastanawia mnie to czy mając bardzo droga elektronikę, ktoś będzie zawracał sobie głowę takimi budżetowymi jak to piszecie kolumnami, czy kupi jakieś Sonus Faber czy inne drożesze (lepsze). No właśnie Asmon. Czy słuchałeś u siebie 1SC ?

Edytowane przez PiotrJ

U mnie grają lepiej setki niz grała minima amator a ta jako nowa kosztowała 11tys ,moje były z 1992 roku.Takie są fakty.Baksik wpadaj do mnie z 1sc zobaczymy jak z CTA402 zagrają.Zapraszam

Copland CTA 402,Copland CDA 288 .Dali Mentor 5

nie szkoda Wam energii na bezsensowną wymianą zdań bo rozmową to już raczej tego nazwać nie można...

"1sc kontra Studio 100 - które lepsze.." - to jest temat do zakładki stereo albo hifi gdzie ludzie będę się kopać nawzajem

jesteśmy w klubie ProAc, szamujmy wybory kolegów, bo zarówno do jednych i drugich potrzeba wyrafinowanego toru i obie kolumny odwdzięczą się pięknym dźwiękiem

 

nadal potrzymuję co napisałem kiedyś:)

 

ale Panowie 1sc a Studio 100 to dwa INNE grania.

Po co je porównywać ? 1sc są do czarowania i wielogodzinnego słuchania a 100ki są "prawdziwsze"

Każda z tych kolumn znajdzie swoich zwolenników

----------------------------------------------------

Moje pytanie absolutnie nie było ofensywne. Pytałem z ciekawości.

Kamil jak by było bliżej to już bym się wpraszał :-). Wiesz że jestem ciekawy porównania Coplandów.

Sqad jak będziesz coś sprzedawał to daj znać.

 

Pozdro.

Moon 240i, Klipsch Heresy III, Mini PC, M2Tech HiFace Evo + Tomanek ?

Próbuję zrozumieć dlaczego dorośli ludzie mają problemy z czytaniem ze zrozumieniem, ale widać tak już jest.

Wdając się z kimś w dyskusję staram się prześledzić jego wcześniejsze wypowiedzi, temat wątku itd., no, ale...

 

Wracając do tematu - tak miałem u siebie 1SC, jak wielokrotnie już pisałem.

Niezmiennie wysoko oceniam ich dźwięk - były jednym z kandydatów do pozostania na dłużej kiedy zmieniałem Dynaudio Audience 52SE.

Wybrałem JmLaby Electry 906 jako lepsze.

Były wtedy jeszcze Elaki 510 JET - mniej mi przypadły do gustu niż 1SC, nie mówiąc o Elektrach.

 

Zastanawia mnie to czy mając bardzo droga elektronikę, ktoś będzie zawracał sobie głowę takimi budżetowymi jak to piszecie kolumnami, czy kupi jakieś Sonus Faber czy inne drożesze (lepsze).

 

Pisząc takie rzeczy dajesz dowód na to, ze zupełnie nie rozumiesz na czym polega budowanie systemu.

Focale Electry były najdroższe cenowo ze wszystkich wymienionych, więc idąc tym tokiem rozumowania powinny grać u mnie teraz Mini Utopie - owszem grały, ale niedługo, bo w moich 18 metrach miałem z nimi dźwięk jak w fabryce.

 

A teraz mam Studio 100 i chociaż towarzysząca im elektronika jest od nich znacznie droższa, zawracam sobie z zadowoleniem nimi głowę.

Kropka.

Edytowane przez Asmon

Naim: transport cd -> DC1 -> NDAC/TP XPS -> Hi-Line -> NAC 282/TP DTCap/NAP 250-2 -> NAC A5 -> Lipinski L-707/Target Audio MR70B

..

Sqad jak będziesz coś sprzedawał to daj znać.

Pozdro.

 

mało co zostało z tego co słyszałeś podczas Twojej ostatniej wizyty u mnie :), reszta na PW.

----------------------------------------------------

Dobra temat zamkniety ,teraz tak powiedzmy ,ze mam 2 tys na polepszenie systemu.W co zainwestowac?Lepsze zrodło powiedzmy do 3500? Lepsze lampy?Co bedzie krokiem w przod?A moze dac do paganiniego dokupić?Copland nie do ruszenia ,raczej.

Copland CTA 402,Copland CDA 288 .Dali Mentor 5

Dobra temat zamkniety ,teraz tak powiedzmy ,ze mam 2 tys na polepszenie systemu.W co zainwestowac?Lepsze zrodło powiedzmy do 3500? Lepsze lampy?Co bedzie krokiem w przod?A moze dac do paganiniego dokupić?Copland nie do ruszenia ,raczej.

A kabelki kolega jakie posiada - bo moze w tym temacie trzeba porzezbic.

Jak w O MNie tylko wpiołem transparenta music wave plus do głosnikow

Ten glosnikowiec zdaje sie calkiem ok - pytam z ciekawosci - sam czaje sie na sygnlowy Tary z wczesnej serii Air 1-Nordost troche mnie drazni.

Jeśli wzmacniacz nie do ruszenia i postanowiłeś jednak zostawić głośniki, to poszukałbym źródła a kablami raczej nie zaprzątałbym sobie głowy.

Zarejestrowałem, że wygląd ma dla Ciebie znaczenie, więc może faktycznie poszukaj od tego samego producenta?

Kompletnie nie znam brzmienia wzmacniaczy Coplanda, ale trochę miałem okazję posłuchać źródeł - CDA 266 i 289.

Narzekałeś na niedosyt basu, więc CDA 266 raczej odpada, bo to bardziej "żyleta" niż "misio".

289 - to już poważna maszyna i ma czym tąpnąć - tylko ciężko ją ustrzelić.

Może faktycznie ten 288 z allegro to dobry trop? - to jest poprzednik 289, ale różnią się w zasadzie tylko napędem.

W 288 jest teoretycznie lepszy vrds Teaca, w 289 popularny i niezawodny kss-213 Sony.

Z 288 wiąże się jednak ryzyko problemów w razie awarii napędu (z laserem nie powinno być problemu, bo to też Sony).

Może zapytaj autoryzowanego serwisanta Krella - Pana Leszka Kałużę, czy w razie problemów ma jeszcze części do jego regeneracji - mnie z powodzeniem przywrócił do życia ten sam napęd w Krellu.

Fajnie by te Coplandy razem wyglądały a i może dźwiękowo by się to wszystko zgrało?

Naim: transport cd -> DC1 -> NDAC/TP XPS -> Hi-Line -> NAC 282/TP DTCap/NAP 250-2 -> NAC A5 -> Lipinski L-707/Target Audio MR70B

Przyznam ,ze jestem napalony na niego .Co do basu to juz go mam.Wytrzezwiałem ,odsłuchałem kilkadziesiąt płyt i nie moge się oderwać.Dziś od rana stos płyt przesłuchanych gra to bajecznie.Tyle dzwięków nieznanych wcześniej .Taka nirvanka już jest !

 

Ile nowy 288 kosztował i z którego jest roku?

Copland CTA 402,Copland CDA 288 .Dali Mentor 5

Przyznam ,ze jestem napalony na niego .Co do basu to juz go mam.Wytrzezwiałem ,odsłuchałem kilkadziesiąt płyt i nie moge się oderwać.Dziś od rana stos płyt przesłuchanych gra to bajecznie.Tyle dzwięków nieznanych wcześniej .Taka nirvanka już jest !

 

Ile nowy 288 kosztował i z którego jest roku?

Koncowka lat dziewiecdziesiatych- 3k USD z hakiem.

OLsniło mnie dlaczego na początku wydawało mi się mało basu.Za długo słuchałem mozartow i przyzwyczajony byłem do miekkiego zaokrąglonego basu z podłogówek.Ot co.

Copland CTA 402,Copland CDA 288 .Dali Mentor 5

Gość

(Konto usunięte)

Przyznam ,ze jestem napalony na niego .Co do basu to juz go mam.Wytrzezwiałem ,odsłuchałem kilkadziesiąt płyt i nie moge się oderwać.Dziś od rana stos płyt przesłuchanych gra to bajecznie.Tyle dzwięków nieznanych wcześniej .Taka nirvanka już jest !

 

Ile nowy 288 kosztował i z którego jest roku?

Kamil...koniec...słuchaj...poleć coś fajnego... :-)

Edytowane przez Gość

Czyi jak moja 402 w 2002r 8100,dizajn ten sam i moze były wtedy ze sobą łączone

 

Dzis pat matheny.kari bremnes,kate melua.nowy gilmour,angus &julia stone itp.Bajka!

Copland CTA 402,Copland CDA 288 .Dali Mentor 5

:)

W 1998 - kosztował w Polsce 7950 zł. - 289 miał taką samą cenę.

Naim: transport cd -> DC1 -> NDAC/TP XPS -> Hi-Line -> NAC 282/TP DTCap/NAP 250-2 -> NAC A5 -> Lipinski L-707/Target Audio MR70B

Czyi jak moja 402 w 2002r 8100,dizajn ten sam i moze były wtedy ze sobą łączone

 

Dzis pat matheny.kari bremnes,kate melua.nowy gilmour,angus &julia stone itp.Bajka!

Dunczyk napewno dbal i dba o wspolgranie komponentow.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.