Skocz do zawartości
IGNORED

Usunięcie zwrotnicy z kolumn pasywnych = przeróbka na aktywne?

romekjagoda

Rekomendowane odpowiedzi

W sumie to nie wiem, czy bardziej nie pasuje ten temat do działu DIY.

Wiele słyszy się o zaletach kolumn aktywnych i ich znaczących przewagach nad pasywnymi ze względu na wąskie gardło zwrotnicy.

Od czasu gdy u jednego z kolegów zobaczyłem kolumny oparte o głośniki podłączone bezpośrednio do crossovera cyfrowego zacząłem sie zastanawiać nad następującym eksperymentem. Czy jeżeli z posiadanych kolumn pasywnych usunąłbym zwrotnicę i podłączył każdy głośnik bezpośrednio do takiego wielokanałowego crossovera, a tego do 6 kanałowego wzmaka (czy w przypadku kolumn 2,5 drożnych wystarczyłby 4 kanałowy?), to czy byłby to system głośników powiedzmy 'pseudoaktywnych'?

Chodzi mi o to czy kolumny pasywne da się przerobić w taki sposób na aktywne, i czy to ma w ogóle sens? Jestem teoretykiem i zielony w temacie elktroniki, ale wychodzi mi, że powinno to dac system quasi-aktywny.

Prosiłbym doświadczonych kolegów o opinie.

Powrót po dłuższej przerwie...

będzie w pełni aktywny, ale raz, że potrzebujesz dobrą zwrotnicę i wielokanałowego wzmaka, to dwa, musisz mieć trochę wiedzy, aby to wszystko sensownie ustawić. na pewno to nie jest zabawa na 5 minut...

Trochę wiedzy na początek:

Ukryta Zawartość

Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

Less is more

Everything Should Be Made as Simple as Possible, But Not Simpler ...

NPL, na pewno nie zabawa na 5 minut. Raczej pomysł ewentualny na przyszłość.

Less - dzięki za linka do wiedzy, z przyjemnością poczytam. Szukałem wcześniej na forum (żeby nie było), ale dział DIY to dla mnie terra incognita.

Jeśli przyrost jakości jest taki jak opisuje się w podanym przez Ness'a wątku, to może gra warta świeczki?