Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  257 członków

Technics Klub
IGNORED

Klub fanów firmy TECHNICS


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich i proszę o radę. Zamierzam kupić na allegro jakiś magnetofon Technicsa, bo znalazłem ogromną ilość kaset, które kolekcjonowałem w podstawówce i w liceum. Kompletnie nie orientuję się, który wybrać. Czy moglibyście mi podać który model wart jest posiadania go? Zaznaczam, że nie chcę przepłacać. Będzie grał z NADem 375. Dziękuję za pomoc.

Z Technicsa u mnie fajnie odtwarza nagrane na innych deckach kasety RS-TR555, ale jeśli masz wzmacniacz NADa to może lepiej by było też decka z tej samej stajni. NADy mają układ play trim do dostrojenia wysokich częstotliwości kaset nagranych na innych deckach, podobnie Yamacha.

Z Technicsów ponoć bardzo dobrze odtwarza stare kasety RS-AZ7 i RS-B100, ale osobiście ich nie słyszałem.

Jednak NADa z play trim pewnie upolujesz za stówkę lub dwie na Allegro, Technicsy droższe będą ;)

 

A tak w międzyczasie - zanim może ktoś podpowie w jakich przypadkach należy posługiwać się Super Bass Turnover - który z Tunerów Technics'a polecilibyście do zestawu SU-V8 i SH-8020? Podobno niektóre tunery Technicsa grały wybitnie. Na pierwszy rzut oka (podkreślam: oka nie ucha) na kompatybilny wygląda ST-8044K, ST-S1, ewentualnie ST-8055K. Te dwa piersze mają identyczne włączniki "góra - dół". Bardzo "retro":-) Czy ktoś mógłby wypowiedzieć się o walorach muzycznych wspomnianych tunerów? A może polecacie jakieś inne Technicsy do zestawu vintage? Za wszystkie podpowiedzi z góry dzięki.

 

Z nowszych polecam ST-G90, to wybitny tuner, ale już inne wzornictwo, wcześniejszy ST-G7 też znakomity.

Brawo Kolego ja posiadam SE-A5 jestem bardzo zadowolony ,obecinie szukam drugiej takiej koncowki.No ale Twoja to rarytas gratuluje.Widze ,że w tym klubie same stare posty.No nic Pozdrawiam posiadaczy sprzetu Technics.

 

Brawo Kolego ja posiadam SE-A5 jestem bardzo zadowolony,obecnie szukam drugiej takiej koncowki.No ale Twoja to rarytas gratuluje.Pozdrawiam.

Klubowicze pomóżcie: jak wymienić żaróweczkę z podświetlenia loga "New Class A". Jedyne co mi się udało to upierniczyć plastikowy uchwyt :( Żarówka siedzi w białej obudowie i nie mam pojęcia jak się do niej dobrać, przód już rozbierałem.

Edytowane przez czolgista778

Yamaha NS1000 Monitor | Krell KSA-80 | Krell KRC-3mk2 | SBT + Tomanek ULPS | Metrum Octave DAC (14VA PSU) |

Siltech SQ38-G3 | Nordost Flatline | Tara Labs RSC Air 75 coax | Ecosse Nu Diva

Klubowicze pomóżcie: jak wymienić żaróweczkę z podświetlenia loga "New Class A". Jedyne co mi się udało to upierniczyć plastikowy uchwyt :( Żarówka siedzi w białej obudowie i nie mam pojęcia jak się do niej dobrać, przód już rozbierałem.

:-( U mnie jakiś czas temu "New Class A" też nie świeciło, ale o samodzielnej rozbiórce nawet nie myślałem. Oddałem do serwisu Panasonica, a konkretnie w ręce pracujacego w nim pasjonata Technics'a i...po 1h już świeciło. Może wystarczy szybki "call" do zaprzyjaźnionego serwisu, ewentualnie poczekać jeszcze na "help" od klubowiczów. Światełko "New Class A" jednak fajne jest:-)

Tak sobie przemyślałem i uż chyba wiem co i jak. To pewnie będzie podobny system jak w tunerze TX900 Yamahy, trzeba dostać się od tyłu i wystarczy obrócić żaróweczkę o 45 stopni i wyjdzie. Dzisiaj to przetestuje, bardzo ciężko się tam do czegokolwiek dostać, jest strasznie przepakowany.

Yamaha NS1000 Monitor | Krell KSA-80 | Krell KRC-3mk2 | SBT + Tomanek ULPS | Metrum Octave DAC (14VA PSU) |

Siltech SQ38-G3 | Nordost Flatline | Tara Labs RSC Air 75 coax | Ecosse Nu Diva

Pytanie w temacie SU-V8:

Zauważyłem całkiem niedawno, że na rynku dostepne są 2 wersje tego wzmacniacza.

 

Pierwsza to widoczna na zdjęciach pod linkiem:

http://www.ebay.de/itm/Technics-SU-V8-Verstarker-Top-Zustand-Voll-Funktionsfahig-/200855482078?pt=DE_Elektronik_Computer_TV_Video_Elektronik_Verst%C3%A4rker&hash=item2ec3eb6ede

 

Druga dostępna tutaj:

http://www.ebay.de/itm/TECHNICS-SU-V8-VOLLVERSTARKER-/170706015552?pt=DE_Elektronik_Computer_TV_Video_Elektronik_Verst%C3%A4rker&hash=item27bedf1540

 

 

Czy ktoś z szanownych forumowiczów orientuje się czym (oprócz diód przy pokrętłach) różnią się te wzmacniacze? Czy były np. produkowane w tym samym czasie, albo na inne rynki?

 

Czy ktoś z klubowiczów słuchał SU-V8 czy SU-V10, jak ma się do SU8080 czy SU-8099(K)?

Do Czolgisty778:

Czy w powyższym pytaniu celowo pominąłeś SU-V9? Taki przeciętny, że nie warto o nim pisać czy tak mało popularny;-)?

Może ktoś ma (miał) i podzieli się wrażeniami? Wg numeracji powinien plasowac się pomiędzy 8 a 10 choć zupełnie do nich nie podobny....

V9? Nie znam! Z tego co udało mi się wyguglać to SU-V909 z inną nazwą. V10 wygląda ekstra ale pewnie jest nie do zdobycia w Europie.

SU-8099K miałem ale to padaka, na moje ucho SA828 gra lepiej.

Yamaha NS1000 Monitor | Krell KSA-80 | Krell KRC-3mk2 | SBT + Tomanek ULPS | Metrum Octave DAC (14VA PSU) |

Siltech SQ38-G3 | Nordost Flatline | Tara Labs RSC Air 75 coax | Ecosse Nu Diva

SU-V9. Proszę bardzo

http://www.hifi-forum.de/bild/technics-su-v9_24678.html

Wygląda jakby do kompletu z korektorami SH-8065, SH-8075. Ciekawe jak on się prezentuje od strony dźwiękowej w porównaniu np. SU-8 czy SU-V10?

Witam.

 

Pytanko do użytkowników modeli 2000 i wyżej. Jakie kabelki stosujecie pomiędzy preampem a końcówką.

Obecnie posiadam Audioquest Coral 0,6m ale myślę, że możnaby z czymś innym poeksperymentować. Mam na myśli kabelki rca. Dzięki z góry za sugestie.

 

Pozdr.

Panowie,

 

Chciałbym sobie kupić do gabinetu wieżę Technicsa - którąś z tych srebrnych z serii SC-EH7x0/6x0/5x0 (jest ich na pęczki na Allegro) max do 1000 zł. Wiem, że nie jest to w żadnym wypadku sprzęt audiofilski, ani nawet solidne hi-fi. Taką mam akurat potrzebę, a wymagania w tym przypadku niewielkie: zależy mi po prostu na odtwarzaczu CD (nie musi być zmieniarka na kilka płyt), magnetofonie, w miarę czułym tunerze, głośnikach z solidnym basem oraz możliwości podpięcia w przyszłości gramofonu SL-1210. Czy któraś z tych wież jakoś się wyróżnia na tle innych, czy wszystkie reprezentują podobny, budżetowy poziom? Czy na coś powinienem zwrócić uwagę przy wyborze (np. na głośniki - któreś są lepsze od innych)? I czy taki sprzęt jest raczej długowieczny, czy wręcz przeciwnie - często się psuje (a jeśli tak, to czy części do tych wież są dostępne)?

 

Z góry dziękuję za pomoc i wszelkie uwagi.

Edytowane przez Chattab
  • 1 miesiąc później...

Stawiam piwko na Rynku Krakowskim koledze, który ma pilota do SL-P999 lub SL-P777 czyli EUR64729 i spotka się ze mną , celem zgrania na mojego kopiującego pilota.

Chodzi mi o komendę DISPLAY ON/OF, resztę komend posiadam.

 

Analogicznie z pilotem RAK RS305W do RS-BX828.

 

Ewentualnie chciałby pilota odsprzedać.

 

Mogę się odwdzięczyć kodami pn. do trójgłowicowych Kenwood, bo posiadam takiego pilota,

czy do CD Technics SL-PS 900, 700, 50, 70 też DISPLAY ON/OF

Mam jeszcze starego metalowego pilota systemowego Technics z początku lat osiemdziesiątych obsługującego między innymi RS-B100 jak i stare topowe tunery Technics takie jak ST-G90 czy ST-G7 i podobne z wejściem z tyłu control input (oczywiście po kablu z odbiornika)

  • 2 tygodnie później...

Witam,

proszę o pomoc, nigdzie nie mogę znaleźć informacji na temat SL-PJ38A, czy warto się zainteresować tym odtwarzaczem - mam prostego DACa Nostromo 3. Czy może lepiej celować w wyższe modele np SL-PS840 lub SL-PS7. Z góry dzięki.

To z zestawu midi 36 cm szerokości, zdalnie sterowany tylko przez wzmacniacz midi, laser CDM4,19.

SL-PS840 z laserem SOAD70A i wirtualną baterią bawił się kiedyś Majkel z bardzo dobrymi skutkami, ale i tak stwierdził, że lepsze efekty można uzyskać z taniego plasticzanego DVD Samsunga.

SL-PS7 z laserem CDM12.1 zwany też VAM1201. Mam osobiście, to bardzo fajny odtwarzacz i zastanawiam się czy nie zagrałby lepiej sam niż przez Twojego DACa? Tym bardziej, że wszystkie wymienione posiadają tylko wyjście optyczne, czyli jak głoszą opinie znacznie słabsze niż wyjście koncentryczne.

Tu rodzi się pytanie, czy to musi być CD Technicsa, czy nie lepiej kupić Ci właśnie jakieś DVD za parę groszy z wyjściem koncentrycznym?

Ja aktualnie korzystam z SL-PS50, SL-PS7 i SL-P999 jako transportu do mojego DACa na DTA1541, jednak jest to bardziej podyktowane sentymentem do vintage i Technicsa niż zdrową kalkulacją jakości uzyskanej do wydanych pieniędzy ;)

Technics to mój pierwszy poważny sprzęt który miałem. Pewex....tam właśnie kupiłem wzmacniacz i cd Technicsa su-900, sl-ps700 to był koniec lat 80-tych...grało to z Altusami... z sentymentem to wspominam.....Niedawno spotkałem gościa któremu w 1994r sprzedałem su-900..do dziś ten wzmacniacz u niego gra i sobie chwali.

Fakt Technics był dość trwały, z wyjątkiem paru wpadek oczywiście. SL-PS700 moim zdaniem może być równie dobry jak powyższe. Ma bardzo przyzwoity laser SOAD70A w solidnym wykonaniu, z cyfrowym serwem. Jeśli już go masz to może warto by tylko przerobić wyjście optyczne na koncentryczne? Wizualnie ten klocek też mi się podobał zawsze i ma gaszony wyświetlacz.

 

Z lat osiemdziesiątych ostatnio dorwałem w idealnym stanie SU-V40, właściwie kupiłem z ciekawości jak to gra? Gra całkiem zacnie, tu moja opinia

 

http://www.audiostereo.pl/technics_su-v40_wzmacniacze-stereo-42-5207-2.html

 

W moim mniemaniu też całkiem ładny ;)

 

post-23877-0-30578800-1359880819_thumb.jpg

post-23877-0-67862900-1359880883_thumb.jpg

To z zestawu midi 36 cm szerokości, zdalnie sterowany tylko przez wzmacniacz midi, laser CDM4,19.

SL-PS840 z laserem SOAD70A i wirtualną baterią bawił się kiedyś Majkel z bardzo dobrymi skutkami, ale i tak stwierdził, że lepsze efekty można uzyskać z taniego plasticzanego DVD Samsunga.

SL-PS7 z laserem CDM12.1 zwany też VAM1201. Mam osobiście, to bardzo fajny odtwarzacz i zastanawiam się czy nie zagrałby lepiej sam niż przez Twojego DACa? Tym bardziej, że wszystkie wymienione posiadają tylko wyjście optyczne, czyli jak głoszą opinie znacznie słabsze niż wyjście koncentryczne.

Tu rodzi się pytanie, czy to musi być CD Technicsa, czy nie lepiej kupić Ci właśnie jakieś DVD za parę groszy z wyjściem koncentrycznym?

Ja aktualnie korzystam z SL-PS50, SL-PS7 i SL-P999 jako transportu do mojego DACa na DTA1541, jednak jest to bardziej podyktowane sentymentem do vintage i Technicsa niż zdrową kalkulacją jakości uzyskanej do wydanych pieniędzy ;)

Dziękuję za informacje. Technics? Spełniam marzenia z dzieciństwa: zakupiłem tuner 8080, gramofon 1900, pozostał mi CD, wzmacniacze co prawda mam inne (marantz PM8000, oknyo m8000, nad 320C) ale na razie nie planuję zmian. Z tego co kojarzę, to CD Technics czytają dobrze CD-R i z rysami a na tym mi zależy bo mój marantz DV4200 to bleeee...

Zasadniczo CD-R powinny czytać wszystkie, ale to zależy od stanu odtwarzacza. Ostatnio kupiłem na allegro kilka różnych Technicsów i wszystkie miały problemy CD-R. Zarówno SL-PS900 jak i SL-P200, SL-P999, SL-P230 te z SOAD70A jak i SL-PG520 z CDM4,12. To wszystko już klocki vintage i zaczynają w nich szwankować różne rzeczy i nie koniecznie zaraz sam laser, tylko coś w zasilaniu czy silniki. Często też ludzie nieświadomi, co sprzedają nie zabezpieczają głowic na wysyłkę, albo, co gorsze zabezpieczają z wsadzoną w środku płytą.

 

Niestety dla wielu allegro to śmietnik, gdzie wrzuca się stare zepsute graty z opisem "100% sprawne!", potem idą w zaparte, że wszystko było ok. Żenada, musiałem wystawić sporo Negatywów ku przestrodze innych kupujących i moje obrosło odwetowymi niestety.

 

Bezwzględnie najlepiej z CD-R radził sobie kupiony wcześniej na allegro SL-P990 z SOAD60A i silnikiem halotronowym. Fajna maszynka, tylko mi dzwięk nie odpowiadał. Od nowości mam SL-PS7 i ten na CDM12.1 czyta wszystko w dodatku generując całkiem przyjemny dźwięk!

Są takie płyty których żaden CD player nie chce odtworzyc, nawet moja nowa Yamaha, np maxell CD-R nagorsze z najgorszych , potem co ciekawe Sony audio CD też ma problemy przy fast forward . Najlepsze płytki który mi bez problemu śmigają to FUJI Audio CD , można jeszcze dostać w wersji 650 MB.dzisiejsze CD są coraz gorszej jakości muszę stwierdzić na w sklepach jest cieńki wybór Ja mam taka Techniawke i czyta wszystko ,w dodatku przewija jak szalona , za to E-10 troche już szwankuje przy przewijaniu nagrywanych płyt ale gra bez problemu.

IMG_1006.JPG

CIMG1960.JPG

Edytowane przez summitsvift

Aktualnie jako przyzwoitego punktu odniesienia do sprawności CD playerów używam Marantza CD60 Skorpion z CDM 4.12 i Technicsa SL-PS7 z CDM12.1. Oczywiście jest dużo starych przyzwoitych laserów innych marek np. Pioneera czy SOAD z Technicsów też były super, tylko czasami z marnymi serwami.

 

Twoja pięćsetka Technicsa ma właśnie CDM4.12, czyli bardzo skuteczny i długowieczny mechanizm!

 

Miałem taki wzmacniacz kiedyś! Połącz cinchem wyjście REC OUT z POWER AMP DIRECT, wybierając źródła przełącznikiem REC SELECTOR przy włączonym POWER AMP DIRECT powinieneś uzyskać lepszą jakość dźwięku.

 

Do ładnego srebrnego kompletu przydałby się jeszcze RS-B555.

Miałem taki wzmacniacz kiedyś! Połącz cinchem wyjście REC OUT z POWER AMP DIRECT, wybierając źródła przełącznikiem REC SELECTOR przy włączonym POWER AMP DIRECT powinieneś uzyskać lepszą jakość dźwięku.

Kurde, stary koń jestem a tego nie znałem. To patent tylko na ten wzmacniacz czy sprawdza się też w innych? Jakie są Twoje spostrzeżenia? Wiem wiem, mam posłuchać na swoim. :)

Sony CDP-557ESD -> Inakustik Monitor Lemnos ->; Sony HAP-Z1ES -> Inakustik Excellence -> Sony TA-E80ES -> Inakustik Excellence -> Sony TA-N55ES/N80ES (bi-amp) -> Kimber Kable 8TC -> Jbl TL260.

Technics miał przekombinowane te selektory, filtry, regulatory. Rec selektor jest pierwszy na wejściu do wzmacniacza. Można korzystać ze wszystkich wejść podobnie jak z POWER AMP, a po wyłączeniu POWER AMP ponownie z reszty funkcji, które są dla mnie niepotrzebne. U mnie dźwięk był mniej zmulony jak dobrze pamiętam, ale to już było 20 lat temu ;)

Ogólnie moim skromnym zdaniem Technics miał często przekombinowane konstrukcję. I czasem tańsze prostsze grały lepiej niż topowe. No ale z tym to już różnie bywało oczywiście.

Aktualnie jako przyzwoitego punktu odniesienia do sprawności CD playerów używam Marantza CD60 Skorpion z CDM 4.12 i Technicsa SL-PS7 z CDM12.1. Oczywiście jest dużo starych przyzwoitych laserów innych marek np. Pioneera czy SOAD z Technicsów też były super, tylko czasami z marnymi serwami.

 

Twoja pięćsetka Technicsa ma właśnie CDM4.12, czyli bardzo skuteczny i długowieczny mechanizm!

 

Miałem taki wzmacniacz kiedyś! Połącz cinchem wyjście REC OUT z POWER AMP DIRECT, wybierając źródła przełącznikiem REC SELECTOR przy włączonym POWER AMP DIRECT powinieneś uzyskać lepszą jakość dźwięku.

 

Do ładnego srebrnego kompletu przydałby się jeszcze RS-B555.

 

a czy sa jakies decki w srebrym kolorze ? bo szukałem ale nic nie znalazłem , to kompletu mam jeszcze dvd-audio PAnasonica RA-71 ale jest lekko złote w kolorze więc kupiłem teraz DVD pioneera które się niezle komponuje do SACD i DVD-a . Zresztą ten sprzęt jest na mojej skromnej siłowni. Tuner jest natomiast bardzo dobry o wiele lepszy niż wiele nowych zintegrowanych konstrukcjach tyle ze z racji na wiek bez RDS ale nie wiem jak zrobili że zwykłe radio tak ładnie gra.

 

Dzięki za patent, spróbuje spróbuje :-)

 

Mam jeszcze pytanie jakie stare Głośniki technicsa by zagrały z tym zastawem najlepiej ?

Z tego co wiem to technics mial dobre głosniki w latach 60 jak firma upadala.Niektore modele serii SB z lat 90 nawet nawet graly tylko.Ja mam jescze SB-CS50 ktore juz sa z katowane membrana mieka itp ale jescze graja.I tu jest przyklad czy oplaca sie kupowac glosniki Technicsa ktora ta firma robila dobre glosniki w latach 70-80 te moje sa z 93 a juz ich sprzedac nie moge bo nikt nie kupi

Edytowane przez polska9999

Technics nie upadał w latach '70!!! To był ich złote lata i czasy najlepszych wzmacniaczy: SE-A1, A3, A5, V10 itp.

Zmierzchem technicsa były lata '90 wraz z wejściem zaokrąglonych serii m.in niesławny SU-V500 pochodzi z tej serii. Kanciaki jak seria SU-VX do końca lat '80 były dobre, kolumny był też nawet nawet.

W latach 90 Technics miał kilka "wyskoków" jak seria SB-M - M300/M500/M800/M1000 (kosmicznie przekombinowane, nie kupować bo nie ma do nich zawieszeń!!!) i legendarne SB-M10000 dedykowane do serii 7000.

 

Jak chiceli to potrafili, Technics Monitor 1:

139380030_1-technics-sb-m1-monitor.jpg

Edytowane przez czolgista778

Yamaha NS1000 Monitor | Krell KSA-80 | Krell KRC-3mk2 | SBT + Tomanek ULPS | Metrum Octave DAC (14VA PSU) |

Siltech SQ38-G3 | Nordost Flatline | Tara Labs RSC Air 75 coax | Ecosse Nu Diva

Czołgista tylko A1 i V10 to 1979 pozostałe, które wymieniłeś to lata osiemdziesiąte już. Serie SU-VX to lata dziewięćdziesiąte.

 

 

 

Summitsvift srebrne decki z tych linii to jak Ci już pisałem RS-b555 i jeszcze RS-TR355. ;)

Edytowane przez juras_h

Czołgista tylko A1 i V10 to 1979 pozostałe, które wymieniłeś to lata osiemdziesiąte już. Serie SU-VX to lata dziewięćdziesiąte.

 

 

 

Summitsvift srebrne decki z tych linii to jak Ci już pisałem RS-b555 i jeszcze RS-TR355. ;)

 

Stare made in Japan są niezłe ale też się cenią. Dzięki , faktycznie są, bede szukał sobie od czasu do czasu na Ebayu i allegro bo znalezienie tego graniczy z cudem

 

 

P.S nie wiesz moze czy equalizer też wychodził srebrny z tej serii z małym guzikiem power on ?

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.