Skocz do zawartości
IGNORED

Mono - czy warto stworzyć osobny system?


łasic

Rekomendowane odpowiedzi

- wracam do tematu mono - odtworzyłem dziś tę płytę - muszę powiedzieć że było dobrze ale nie rewelacyjnie, dźwięk wyrażny, wysokie ok - momentami bas oddziaływał na mnie przez podłogę fizycznie, czułem drgania - no ale mam wiele płyt stereo, które lepiej brzmią - dźwięk dobiegał ze środka, brak było przestrzeni , sceny i smaczków a przede wszystkim echa - mówię to bo kolega Yul sugerował / myślę że sobie żartował/ że słucham w przeciwfazie - otóż chciałem powiedzieć, że jestem elektrykiem, zawsze interesowałem się audio i o przeciwfazie wiedziałem już w latach 70-tych - chyba w tym czasie kolega Yul raczył sobie odmrozić korzonek na poligonie :) - na tej płycie Cliffa jest 8 kawałków na jednej stronie, co też ma wpływ na jakość - reasumując - mono może zabrzmieć ładnie, ale nie przesadzajmy - w końcu znakomita większość winyli została nagrana w stereo - i tego się trzymajmy - ..pzdr...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

excelvinyl winylmania blog szukaj

mówię to bo kolega Yul sugerował / myślę że sobie żartował/ że słucham w przeciwfazie - otóż chciałem powiedzieć, że jestem elektrykiem, zawsze interesowałem się audio i o przeciwfazie wiedziałem już w latach 70-tych

Excelu, sprecyzujmy, bo wszak jesteś niekwestionowanym mistrzem dezinformacji tutejszego forum. Nigdzie nie napisałem, że słuchasz w przeciwfazie, ale jak pamiętam, jedną kolumnę trójdrożną miałeś postawioną normalnie (czyli pionowo), a drugą - identyczną i od pary stereo - położoną. Znaczy to, że o zgodności fazowej głośników w zespole głośnikowym trójdrożnym nie masz nawet nie tyle zielonego, co żadnego pojęcia, mimo (a może dlatego) że jesteś elektrykiem. Nie jest grzechem czegoś nie wiedzieć, natomiast tego nie słyszeć, to na forum audiofilskim jest jakby,... no... nie bardzo. Nie twierdzę zatem że jesteś głupi, lecz na pewno głuchy. Ale - excelu - wiek ma swoje prawa, dziwne byłoby gdyby było inaczej. Czuj się usprawiedliwiony.

Pozdro,

Yul

Excelu, sprecyzujmy, bo wszak jesteś niekwestionowanym mistrzem dezinformacji tutejszego forum. Nigdzie nie napisałem, że słuchasz w przeciwfazie, ale jak pamiętam, jedną kolumnę trójdrożną miałeś postawioną normalnie (czyli pionowo), a drugą - identyczną i od pary stereo - położoną. Znaczy to, że o zgodności fazowej głośników w zespole głośnikowym trójdrożnym nie masz nawet nie tyle zielonego, co żadnego pojęcia, mimo (a może dlatego) że jesteś elektrykiem. Nie jest grzechem czegoś nie wiedzieć, natomiast tego nie słyszeć, to na forum audiofilskim jest jakby,... no... nie bardzo. Nie twierdzę zatem że jesteś głupi, lecz na pewno głuchy. Ale - excelu - wiek ma swoje prawa, dziwne byłoby gdyby było inaczej. Czuj się usprawiedliwiony.

Pozdro,

Yul

Yul - nie denerwuj się - faktycznie jedną kolumnę mam położoną na boku - wynika to z warunków estetyczno - przestrzennych mojego pokoju odsłuchowego - ale nie ma to zbyt wielkiego wpływu na doznania słuchowe - spróbuj sobie jedną kolumnę położyć /tylko w odpowiednim kierunku !/ a zapewniam Cię, że nie odczujesz zbytniego dyskomfortu...

excelvinyl winylmania blog szukaj

Gość vasa

(Konto usunięte)

Problem tylko w tym, że dostępna Black Goldline nie pasuje do SME pod względem rezonansu. Idealnie pasuje stara Black a ta jest bardzo rzadko spotykana na eBayu.

Może trzeba zmienić ramię. Koetsu Black Goldline Mono można kupić za 5kzł.

http://page17.auctions.yahoo.co.jp/jp/auction/v267239083

spróbuj sobie jedną kolumnę położyć /tylko w odpowiednim kierunku !/ a zapewniam Cię, że nie odczujesz zbytniego dyskomfortu...

Excelku przestań żartować.

Znajdź w internecie dane w jakim kącie promieniuje kolumna głośnikowa wielodrożna w pionie a w jakim w poziomie, oraz w jakim poszczególne głośniki w swoich pasmach rozdzielonych przez zwrotnice. O przesunięciach fazowych i czasowych sygnału już nie czytaj, bo po co? :-)

Włodek.

Gość masza1968

(Konto usunięte)

Może trzeba zmienić ramię. Koetsu Black Goldline Mono można kupić za 5kzł.

Wiem. Za tyle samo raz spotkałem starą Black graną (jak wynikało z opisu) ok 100 godzin

Excelku przestań żartować.

Znajdź w internecie dane w jakim kącie promieniuje kolumna głośnikowa wielodrożna w pionie a w jakim w poziomie, oraz w jakim poszczególne głośniki w swoich pasmach rozdzielonych przez zwrotnice. O przesunięciach fazowych i czasowych sygnału już nie czytaj, bo po co? :-)

Włodek.

- tak, na pewno vlado masz rację - ale idzie ładnie :) - myslę, że u mnie to nie ma tak wielkiego znaczenia, bo głośniki są okrągłe...poza tym nie będę demontował półki...

excelvinyl winylmania blog szukaj

Gość absolute magnitude

(Konto usunięte)

- tak, na pewno vlado masz rację - ale idzie ładnie :) - myslę, że u mnie to nie ma tak wielkiego znaczenia, bo głośniki są okrągłe...poza tym nie będę demontował półki...

 

Excel. Słuchaj tylko w mono, wtedy nie ma znaczenia gdzie (jak) postawisz głośniki ; )

 

ale musiałbyś mf-100 okaleczyć i zrobić jej downgrade do mono.

Czy ktoś ma/miał do czynienia z Ortofonami mono (tymi "prawdziwymi") cg 25 czy cg 65 ? Ja używam SPU Mono tutaj sprawa wygląda w ten sposób że wyprowadzenia są cztery budowa jest podobna jak w normalnej SPU stereo ale cewki są obrócone o 45 stopni co ma powodować ich niewrażliwość na pionową składową ruchu igły. Po standardowym podłączeniu pinów otrzymuję identyczny sygnał w obu kanałach. Płyty stereo są odtwarzane jako mono - mam kilka potrzaskujących stereo (elektronicznie stereofonizowanych) - jako mono brzmią lepiej.

W swoim systemie mono postanowiłem pójść jeszcze dalej i złożyć sobie wzmacniacz mono SET na 2a3 i do tego szerokopasmowy głośnik sztuk jeden. Powinno być ciekawie.

A nie taka

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ?

 

Trochę drogawo jak za przyjemność z mono. Do tego ramię. BTW jaka musi być masa efektywna ramienia do tej wkładki?

 

Pozdro

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

Jeśli wybiorę i znajdę Koetsu to będzie ta :)

 

Spoko, ładna:-)

A w drewienku różanym, albo w kloniku nie mają? :-( Kamiennych nie chcę:-)))

W.

Gość masza1968

(Konto usunięte)

A nie taka http://www.ebay.pl/i...313f8277&_uhb=1 ?

 

Trochę drogawo jak za przyjemność z mono. Do tego ramię. BTW jaka musi być masa efektywna ramienia do tej wkładki?

 

Pozdro

 

Goldline nie pasuje do mojego ramienia.

Ma być podwieszona do SME309 (9,5g)

 

 

 

Spoko, ładna:-)

A w drewienku różanym, albo w kloniku nie mają? :-( Kamiennych nie chcę:-)))

W.

 

Do wyboru, do koloru :)

 

https://www.google.pl/search?q=koetsu&client=firefox-a&hs=iT6&rls=org.mozilla:pl:official&channel=np&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=AT9uUquYO8eItAb194CABA&ved=0CEgQsAQ&biw=1476&bih=866

A czy DL-102 Denona to dobry wybór? To chyba najtańsza wkładka mono. Pytam bo płyt monofonicznych mam kilkadziesiąt i do tego zazwyczaj są to sztuki M lub NM.

Jaka masa efektywna ramienia do takiej wkładki?

 

Pozdro

Muszę przewietrzyć mój system…

Gość absolute magnitude

(Konto usunięte)

A czy DL-102 Denona to dobry wybór? To chyba najtańsza wkładka mono. Pytam bo płyt monofonicznych mam kilkadziesiąt i do tego zazwyczaj są to sztuki M lub NM.

Jaka masa efektywna ramienia do takiej wkładki?

 

Pozdro

 

 

W danych Denona nie znalazłem niczego na temat twardości DL-102 (TUTAJ LINK do tłumaczenia z japońskiej wersji danych).

Ale bazując na ogólnie dostępnej wiedzy z jakimi ramionami pracuje wkładka, przyjęliśmy z Andrzejem Analogowym założenie, że trzeba zbudować coś cięższego. (Ahaja przypadkiem dorzucił swoje 3 grosze i potwierdził to). Powstało ramię o masie własnej 21g.

Lecz teraz wisi sobie ta wkładka na ramieniu ad fontesowym alu 15g (!) lekko dociążonym (z cięźką główką) i gra całkiem, całkiem. Częstotliwości rezonansowej obecnie nie znam. Jeśli ktoś chce wpaść do mnie z Adjust+, możemy zmierzyć.

 

Jakieś wyliczenia były wcześniej owszem, ale to tylko moja zgadywanka.

Dla ramienia 21g. Przyjmując że jest "twarda" jak dl-103 czyli 5 w japońskiej skali (dla 100Hz).

Zatem compliance dla 10 Hz europejskich wynosi 11. Otrzymujemy częstotliwość rezonansową 9 Hz LINK

Jeśli jest baaaardzo twardą sztuką, to nadal źle być nie powinno.

W każdym razie 9 Hz może się zmieści.

 

Idealne ramiona dla tej wkładki to olejowo tłumione, wszelkie Grace, Gray i inne tego typu

TUTAJ jest więcej na temat ramion

 

DL-102 nie jest mistrzynią finezji Piotrze, ale klimat jaki buduje jest niesamowity.

Na pewno nie można jej też zarzucić jakiegoś upośledzenia skrajnego w brzmieniu.

Jak to ktoś napisał o dl-103 "atmosfera zadymionego jazzowego klubu".

To samo od dl-102 można powiedzieć. Świetne, mięsiste brzmienie dęciaków i bębnów... i ten wokal!

 

tumblr_mvdfd8FmOk1rqenwho2_r1_1280.jpg

 

nie jest mistrzynią finezji

 

W sensie, że sonat różańcowych Bibera nie będę na niej słuchał, ale już Wariacje Goldbergowskie spod ręki Goulda wypadają na niej znakomicie, lepiej jeszcze tego nie słyszałem! Do wokali z lat 50' idealna.

 

tumblr_m0693jyiGA1rqenwho1_500.jpg

Gość vasa

(Konto usunięte)

Przyjmując że jest "twarda" jak dl-103 czyli 5 w japońskiej skali (dla 100Hz).

Zatem compliance dla 10 Hz europejskich wynosi 11.

Skąd Ty wziąłeś taki przelicznik?

Czy jest na forum ktokolwiek kto WIE coś o różnicach w metodyce badań podatności wkładek i wpływie tejże na wyniki?

Na razie najsensowniejszą opinię wyraził Fubb: "odpuśćmy sobie opowiadania że to dla 100 Hz"

Gość absolute magnitude

(Konto usunięte)

Skąd Ty wziąłeś taki przelicznik?

Czy jest na forum ktokolwiek kto WIE coś o różnicach w metodyce badań podatności wkładek i wpływie tejże na wyniki?

Na razie najsensowniejszą opinię wyraził Fubb: "odpuśćmy sobie opowiadania że to dla 100 Hz"

 

Poszedłem na łatwiznę.

Może niepotrzebnie wnikałem w badania Ryszarda, chyba STĄD...

Jeśli wypisuję głupoty to przepraszam, ale powtarzam to po kimś.

 

Chodził mi po głowie wariant o compliance 5 dla europejskiej skali, wówczas na tym wykresie dostalibyśmy skrajną wartość 12 Hz - biorę to pod uwagę.

To tylko teoria. Pomierzymy, zobaczymy.

Gość masza1968

(Konto usunięte)

Masza, a może lepiej DL-103 ew. 103R modyfikowana przez Sound Smith?

Kiedyś się bawiłem we wkładki Denona ale żadnego uczucia z tego nie było :)

Poza tym ja już swoją docelową wkładkę mam (od soboty nawet w dwóch egzemplarzach). Teraz umyśliłem sobie przenieść ją na 12" a na 9" powiesić typową wkładkę mono dla starego czarnego jazzu.

Gość absolute magnitude

(Konto usunięte)

Niniejszym zmieniam swoją sygnaturę z "Urzekła mnie Twoja historia..."

 

na "odpuśćmy sobie opowiadania że to dla 100 Hz..."

 

zasługa to vasy i fubba.

 

 

 

jeszcze tylko pamiątkowy screenshot tej starej

 

post-43142-0-18464100-1382977478_thumb.png

siedzę sobie w pokoiku hotelowym i powoli mam dość tego kącika wzajemnej adoracji :))))))

wszystko grzecznie pięknie i nudno no to pora dorzucić coś do pieca

no nie mogę się powstrzymać, a zbierało się długo ;)

maszo

piszesz w kilku wątkach to uważam że mogę coś od siebie dodać

zdania nie zmieniam, jeśli planujesz kolejne ramię sme to uważam, że gorzej nie możesz wybrać

dlaczego?

ok.

łatwa kalibracja

świetnie wyglądają na napędzie ale czy takie ramie zagra ci na poziomie w układzie który planujesz

uważam że nie,

kupujesz dwa średnio lekkie ramiona i jesteś ugotowany, ograniczasz się bardzo nie wiem czy masz tego świadomość czy koledzy w stolicy zamiast pomóc lubią śmiać się z czyjegoś upadku, nie wiem ale tak to wygląda.

dla mnie kupowanie cadenzy mono z odjechanym szlifem to jak policzek

to zupełnie nie ten kierunek, no kto słyszał o takim szlifie w latach 50,( niestety kupując to ramie możesz być skazany na właśnie takie wkładki)i jeszcze tak nowoczesne ramie do wkładki mono, to nie ma szans na powodzenie

zgodzę się zagra ale posłuchasz u kogoś starych ciężkich ramion ortofona to się mocno zdenerwujesz, jestem tego pewien, albo chociaż nowych przeznaczonych dla SPU.

jeśli już koniecznie chcesz nowe to może ramię tomasa schicka za jednym razem załatwisz sobie słuszna drogę :)))

(ale o tym już za chwilę)

a może paweł zbuduje ramie które uniesie ciężką wkładkę.

i kolejna sprawa ciągle w twych wypowiedziach słyszę jazz, jazz, jazz

jeśli ja coś takiego słyszę, a bawię się w analog stosunkowo niedługo bo pewnie z 5-6 latek, więc zasadniczo ledwo skończyłem "przedszkole"

ale zapala mi się czerwona lampka która mówi

spu, spu, spu

a jeśli do tego dodajesz mono, to kaplica -to musi być ortofon SPU( tu też jest fakultet do zrobienia, wkładki ortof. spu nowe a stare, ale tego nie chce rozwijać bo uważam że trochę za mało doświadczony jestem)

o tym pisałem chyba, dla mnie dźwięk koetsu to coś do czego bym chciał dążyć i co nazwał bym moją fonią tylko k....a ta cena, nic to twardym trza być,ale

słuchałem starego jazzu na nipońskim tłoku z epoki na koetsu i spu i powiadam ci;

-oraj swoje poletko do upadłego nawet z dużym naciskiem ,a plony wielkie otrzymasz-

koetsu poległo, poprostu dało ciała, ale tu jednak wychodzi to że jednak płyt z epoki należy słuchać na podobnym osprzęcie.

dla mnie ten dźwięk z spu to referencja, chyba na zawsze w tych klimatach.

dlatego ciężko mi zrozumieć łączenie takich klimatów ze starych czasów i nowoczesnymi wkładkami o igłach jak brzytwy,dla mnie nie o to w tym dźwięku chodzi.

kończąc , cokolwiek wybierzesz będę kibicował :))))

aaaa jeszcze pisałeś o 103

a ja ci powiem że ciągle nie mogę zrozumieć fenomenu tej wkładki (słucham sa), może jakoś fajnie mi się ułożyło, może się nie znam ,ale mam takie dni że słucham jej z otwartymi uszami i oczami i za cholerę nie mogę dojść jak to jest że nie czuje bólu jak przechodzę na nią z przetworników 2-3 krotnie droższych

 

poooozdrawiam.

Gość masza1968

(Konto usunięte)

jeśli planujesz kolejne ramię sme to uważam, że gorzej nie możesz wybrać

fubb, dzięki za bardzo cenne uwagi ale jest jedno małe ale....

Nie kupuję SME312 pod wkładkę mono tylko pod swojego Dynavectora XX-2II.

Zostaje mi SME309 do zagospodarowania i ze względu na to, że posiadam pokaźną ilość płyt mono na głos zastanawiam się nad adekwatną wkładka.

Ortofon nie jest stawiany przeze mnie na pierwszym miejscu. Jest teraźniejszą, ekonomiczną alternatywą dla monofonicznej Koetsu Black, która nie jest produkowana chyba od przełomy lat 70-80 ale jeszcze od czasu do czasu można upolować w stanie NOS.

 

Ostatecznej decyzji jeszcze nie podjąłem bo na obecną chwilę szykuję zakup 312 a jak to już pokonam to zajmę się na poważnie co powiesić na 309.

 

Zresztą wszystko co teraz napisałem to napisałem też wcześniej.

Gość absolute magnitude

(Konto usunięte)

dla mnie ten dźwięk z spu to referencja, chyba na zawsze w tych klimatach.

dlatego ciężko mi zrozumieć łączenie takich klimatów ze starych czasów i nowoczesnymi wkładkami o igłach jak brzytwy,dla mnie nie o to w tym dźwięku chodzi.

 

Oj można zakochać się w SPU na zabój.

Jest tyle świetnych ramion do niego... szaleństwo.

A tu maluczcy muszą z dl-102 słuchać, ech.

 

 

http://youtu.be/bGOxzn30rhg

Gość masza1968

(Konto usunięte)

Wracając jeszcze do ramienia SME.

No cóż, życie składa się z różnych kompromisów dla mnie takim kompromisem jakości, możliwości, ceny i ergonomii są właśnie ramiona SME.

Miałem je, mam i zamierzam być im wierny. Dla mnie są doskonałe chodź wszystkiego na nich powiesić się nie da.

I łatwa kalibracja nie jest moim kryterium wyboru. To przy SME tylko taki miły dodatek.

Ja bym tylko tak zasugerował - powieś tego Dynavectora na 309 a do wkładki mono kup długie ciężkie ramię. Ja się zastanawiałem nad wyborem SPU mono czy cg 25 di. Zdania w tej kwestii są podzielone i szczerze mówiąc nie pamiętam już co zaważyło na wyborze SPU Mono, choć CG 25 to "prawdziwa" mono wkładka.

Jestem podobnego zdania co fubb. Jeżeli słuchasz mono jazzu i klasyki to być może nowoczesne szlify nie są tym o co chodzi. Mogę niestety tylko gdybać bo nie słuchałem tych cudeniek z Japonii. Mnie przekonuje jednak koncepcja że do starych tłoczeń najlepszy jest system "z epoki". Po to robisz dwa oddzielne systemy.

Tak czy owak kombinuj. System mono wart jest grzechu. Ja już płyt stereo od dłuższego czasu nie kupuję :)

Gość masza1968

(Konto usunięte)

 

Ja bym tylko tak zasugerował - powieś tego Dynavectora na 309

No świetnie ale on tam właśnie wisi :)

 

Dobra, przekonaliście mnie.

Nie będzie żadnych SME, Koetsu, Ortofonów.

Będzie Universum z MF Reference....

 

Dziękuję za uwagi.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.