Skocz do zawartości
IGNORED

Sanyo Z5 problem


Nurek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Dłuższy czas uzywam projektora Sanyo Z5. Ogólnie jestem z niego bardzo zadowolony, sprawuje się bez zazutu. Niestety od jakiegoś czasu pojawiła się dziwna przypadłość: co jakiś czas ( dość rzadko) przy włączaniu projektora nie zaświeca się lampa, projaktor automatycznie się wyłącza i miga lampka "replace lamp". Gdy ponownie włączam projektor wszystko działa normalnie. Jest to bardzo sporadycznie występujące zjawisko ( choć raz musiałem włączać projektor pięć razy pod rząd zanim ustąpiło) i z tego powodu mam wątpliwości czy oddać go do serwisu ( jest na gwarancji) bo jak znam życie to serwis niczego nie stwierdzi. Lampa ma wychodzonych 900 godzin. W instrukcji jest napisane, że jej żywotnośc to 3000 godzin więc to chyba jeszcze za wcześnie na "zgon".

Czy ktoś z Was spotkał się z tym problemem? Czy macie jakieś rady jak to zlikwidować? Będę wdzieczny za sugestie.

głowa do góry! - powiedział kat do skazańca! :))

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/63966-sanyo-z5-problem/
Udostępnij na innych stronach

Być może wystarczy zdemontować i zamontować ponownie lampę, może coś nie styka w jej podłączeniu?

Jeśli to nie pomoże, to ja osobiście wysłałbym maszynkę do serwisu, szczególnie iż jest na gwarancji.

"...Kto zagląda pod powierzchnię, czyni to na własną odpowiedzialność..."

Don Kichote to zły człowiek był...

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/63966-sanyo-z5-problem/#findComment-1678993
Udostępnij na innych stronach

użytkujesz ten projektor na UPS-ie?

Nie miałeś jakiejś burzy albo przerwy w dostawie prądu podczas projekcji?

 

generalnie prawie każde działanie sprzętu niezgodne z instrukcją i konstrukcją

którego nie można wyeliminować ustawieniami

kwalifikuje się do naprawy serwisowej - mam na myśli gwarancję

przecież nie będziesz klikał po 5 razy, żeby bez nerwów obejrzeć film

 

w tym przypadku może chodzić o lampę,

a tu gwarancja jest tylko na 90 dni,

no chyba, że kupiłeś w promocji na 36 miesięcy

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/63966-sanyo-z5-problem/#findComment-1678994
Udostępnij na innych stronach

z demontażem lampy to bym się wstrzymał

jeśli tego nie robiłeś skutecznie wcześniej - to bardzo delikatne ustrojstwo

maszyna jest na gwarancji,

a samodzielne grzebanie może doprowadzić do utraty praw z tejże gwarancji

kwestia też jak go użytkujesz,

bo jeśli wisi na stałe i nie dotykasz - nic tam się nie miało prawa stać z lampą od strony mechanicznej,

no chyba, że wyjmujesz z szafy na każdą projekcję

 

Sanyo ma gwarancję door to door, więc pakujesz i wysyłasz na ich koszt

zanim wyślesz zrób zdjęcia tej usterki i dokładnie ją opisz,

bo w serwisie może akurat się nie ujawni i odeślą bez grzebania

a w ogóle to sugeruję najpierw tam zadzwonić, albo napisać

 

Autoryzowany serwis Sanyo-Polska jest tu:

CSI Foto i Video

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

infolinia +48 22 862 41 39

 

co do samej żywotności lampy te 3.000 godzin dotyczy trybu eko

i jest to jedynie wartość orientacyjna

w normalnych warunkach taka lampa żyje 1.500 - 2.000 godzin projekcji

i powiedzmy 3 lata

po przekroczeniu tych parametrów nie musi umrzeć,

ale po prostu świeci coraz gorzej

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/63966-sanyo-z5-problem/#findComment-1679000
Udostępnij na innych stronach

Maniek - dzięki za podpowiedź. Ze sfotografowaniem usterki to świetny pomysł. Ja się tylko obawiam, że serwis powie: przysłać do nas. Poleży sobie dwa tygodnie, chłopaki włącządwa razy i wszystko będzie OK. więc nic nie zrobią......

Projektor wisi pod sufitem i nie śiągam go między projekcjami. mechanicznie nie miał prawa się uszkodzić. Podłączyłem go od początku przez UPS ( i raz się juz przydał).także nie miał żadnych chec z nagłym brakiem prądu.....

głowa do góry! - powiedział kat do skazańca! :))

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/63966-sanyo-z5-problem/#findComment-1679042
Udostępnij na innych stronach

Samodzielna wymiana lampy jest traktowana jako czynność użytkowa nie serwisowa, jest dokładnie opisana w instrukcji obsługi, więc wątpliwe aby powodowała utratę gwarancji. No chyba, że na pokrywie lampy jest naklejona plomba gwarancyjna... ;)

"...Kto zagląda pod powierzchnię, czyni to na własną odpowiedzialność..."

Don Kichote to zły człowiek był...

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/63966-sanyo-z5-problem/#findComment-1679193
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.