Skocz do zawartości
IGNORED

Dlaczego TDA1541 jest legendarne


czolgista778

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem wiem, pozniej sie dowiedzialem ze transformatorowka jakies pole wytwarza ktore wlasnie uszkadza elektronike, teraz juz sam nic nie modyfikuje, tamten CD460 kosztowal 3.50 to jeszcze sobie moglem zaryzykowac.

Jesli chodzi o kwestie napedu to moim zdaniem 151A w Denonie czyta lepiej od CDM1, CDM na niektorych nagrywanych plytach sie jaka albo przeskakuje np. 3 pierwsze utwory.

 

Dla mnie po prostu liczy sie efekt koncowy, po prostu ktory bedzie gral lepiej po modyfikacjach.

Yamaha NS1000 Monitor | Krell KSA-80 | Krell KRC-3mk2 | SBT + Tomanek ULPS | Metrum Octave DAC (14VA PSU) |

Siltech SQ38-G3 | Nordost Flatline | Tara Labs RSC Air 75 coax | Ecosse Nu Diva

Co do powyższego sporu:

DACki w rodzaju PCM1702, PCM1704 tak jak każdy DAC z wyjściem prądowym znakomicie nadają się do współpracy z lampową analogówką, mimo że dają prąd czterokrotnie mniejszy niż TDA1541A. Co więcej, DACki typu PCM56, PCM61 które również dają prąd czterokrotnie niższy niż TDA1541 bywają aplikowane z pasywną konwersją solo, bez żadnego stopnia analogowego za rezystorem konwersji. Daje to sygnał na poziomie ok. 1V co jest nie za duzo, ale wystarczająco do wysterowania znakomitej większości współczesnych wzmacniaczy. Głoszenie rewelacji jakoby DACki prądowe dające 1,2mA prądu na wyjściu nie nadawały się do lampizacji nie ma żadnego merytorycznego uzasadnienia i jest szkodliwym wprowadzaniem zamętu do umysłów początkujących DIYowców.

czołgisto - ja bym rozszerzył twoje zdanie:

"...Dla mnie po prostu liczy sie efekt koncowy, po prostu który będzie grał lepiej po modyfikacjach..."

o dwa szczegóły, a mianowicie nakład pracy i koszty.

W jednym CD wystarczy zmienić parę kondensatorów czy operacyjne na wyjściu, a w innym 3/4 elektroniki, aby uzyskać ten sam efekt.

A Ty Muzg masz jakiś przymus bycia niemiłym?

Opampy mają swoje ograniczenia i trzeba się mocno namordować żeby z nich wycisnąć sensowny dźwięk.

Zrobić wybitny dźwięk na lampach lub dyskretniakach jest znacznie łatwiej, choć niekoniecznie taniej. Przeciętny dźwięk mnie nie interesuje, więc stosuję takie rozwiązania jakie przynoszą najlepsze rezultaty, na opampy szkoda mojego czasu i wysiłków.

Irek350, 16 Cze 2010, 13:06

 

>czołgisto - ja bym rozszerzył twoje zdanie:

>"...Dla mnie po prostu liczy sie efekt koncowy, po prostu który będzie grał lepiej po

>modyfikacjach..."

>o dwa szczegóły, a mianowicie nakład pracy i koszty.

>W jednym CD wystarczy zmienić parę kondensatorów czy operacyjne na wyjściu, a w innym 3/4

>elektroniki, aby uzyskać ten sam efekt.

 

 

W takim Philipsie to raczej nie zabawa w OPampki czy kondy, bo te sa naprawde porzadne.W denonie tez chyba Elny siedza, to juz jest grubsza robota.Chce sie po prostu pozbyc jednego z dwoch to akurat bede mial na modyfikacje drugiego.

Yamaha NS1000 Monitor | Krell KSA-80 | Krell KRC-3mk2 | SBT + Tomanek ULPS | Metrum Octave DAC (14VA PSU) |

Siltech SQ38-G3 | Nordost Flatline | Tara Labs RSC Air 75 coax | Ecosse Nu Diva

W Philipsie jest 4szt NE5534, można z nimi pokombinować. Kondy wokół TDA to tylko MKT. W filtrze siedzą MKP, ale można próbować dać od innego producenta, lub FKP, MKS. Cerafiny pasuje pomierzyć, czy mają pojemność (pewnie trzymają, ale po tylu latach nie zaszkodzi zmierzyć). Na wyjściu dać MKP. Zawsze można coś zmienić, ale w wypadku tej klasy sprzętu trzeba uważać.

O Denona chyba najlepiej spytać Piotrka608.

Pytalem Piotrka, troche przymarudzil o laserze :) Ale przeciez takie cos w pare dni nie siada, a jak poisalem moj denon czyta lepiej od philipsa.

Yamaha NS1000 Monitor | Krell KSA-80 | Krell KRC-3mk2 | SBT + Tomanek ULPS | Metrum Octave DAC (14VA PSU) |

Siltech SQ38-G3 | Nordost Flatline | Tara Labs RSC Air 75 coax | Ecosse Nu Diva

Jak czyta lepiej to masz odpowiedź. Ja w tym momencie też chyba mimo wszystko bym się kierował na denona z pewnych powodów.

 

Jak sobie pomyśle ile się nasiedziałem żeby ze swojego CD-60 wycisnąć dobry dźwięk (mniej-więcej na poziomie linii DCD-2010 Denona tylko z większą przestrzenią) to chyba drugi raz by mi się nie chciało (mimo,że już wiem co i jak bym pozmieniał).

 

Tutaj przyznaje racje poprzednikom, że łatwiej będzie z denonem, chociaż ciekawym by było testem posłuchać obu konstrukcji zrobionych na tip-top.

Wraz ze zdobytą wiedzą przychodzi świadomość jak wielu rzeczy jeszcze nie wiesz...

Laser do DENONA - niestety coś o tym wiem, mam słabszego 1520, żal patrzeć jak stoi.

Philipsa albo się lubi, albo nie. Jeżeli już teraz bardziej podoba Ci się DENON, to go zostaw. On też ma ten GIC filter, który nie koniecznie może się podobać. Zmiana na multiple NFB, lub S-K to może być strzał w dziesiątkę, ale to się wiąże z dostawianiem PCB. Wszędzie czeka Cię zabawa z WO. Ktoś kiedyś te CD zaprojektował jako wysokie modele, nie niszcz tego.

Opchne w takim razie tego Philipsa, a Denona oddam na tuning.Teraz tylko pytanie, jaki tuning ?

Zabawa z opa, grzebanie w filtrze , czy po prostu caly lampizator na XLR-ach ?

Yamaha NS1000 Monitor | Krell KSA-80 | Krell KRC-3mk2 | SBT + Tomanek ULPS | Metrum Octave DAC (14VA PSU) |

Siltech SQ38-G3 | Nordost Flatline | Tara Labs RSC Air 75 coax | Ecosse Nu Diva

Tylko nie daj porżnąć obudowy tak jak na tych zdjęciach:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Da się to zrobić w sposób nie niszczący obudowy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Problem w tym ze mi sie porznieta obudowa zaje.....e podoba z tymi lampami na wierzchu :-)

Yamaha NS1000 Monitor | Krell KSA-80 | Krell KRC-3mk2 | SBT + Tomanek ULPS | Metrum Octave DAC (14VA PSU) |

Siltech SQ38-G3 | Nordost Flatline | Tara Labs RSC Air 75 coax | Ecosse Nu Diva

Ja gniazda XLR wmontowałem w taki sposób:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Tuningujesz 2560 wdlug wlasnej metody, czy 100% a'la Fikus ?

Yamaha NS1000 Monitor | Krell KSA-80 | Krell KRC-3mk2 | SBT + Tomanek ULPS | Metrum Octave DAC (14VA PSU) |

Siltech SQ38-G3 | Nordost Flatline | Tara Labs RSC Air 75 coax | Ecosse Nu Diva

Ja nie robię a'la Fikus. Na DCD2560 przenoszę swoje własne doświadczenia których nabyłem po zrobieniu około 30 sztuk Denonów 655, 685, 755 i 1450AR. Lampowej analogówki w takiej konfiguracji jak ja stosuję u Fikusa nigdzie nie znajdziesz.

Głoszenie rewelacji jakoby DACki prądowe dające 1,2mA prądu na wyjściu

>nie nadawały się do lampizacji nie ma żadnego merytorycznego uzasadnienia i jest szkodliwym

>wprowadzaniem zamętu do umysłów początkujących DIYowców.

 

Ok, każdy może mieć swoje zdanie. Porównywałem aktywną i pasywną konwersję i dlatego napisałem o tym.

"Jakkolwiek będzie - będzie inaczej, aniżeli sobie wyobrażamy - ponieważ między Dobrem a Złem znajdujemy się w życiu i w świecie

wielowymiarowym,w którym dokumentnie pomieszane jest Przypadkowe z Nieuchronnym."(S. Lem 1999)

Przed chwilą obejrzałem sobie schemat tego Denona. Zacny klocek. Po dwa DACi na kanał.

Pierwsza rzecz która rzuca się w oczy to słabe zasilanie anałogówki jest zrobione na tanich stabach 7812/7912. daj tam dobry zasilacz w stylu Teddy reg. Dopiero po tej zmianie jest sens wymieniać oampy. A jeszcze lepiej zrób jak radzi Muzg spróbuj S-K.

 

Jak już strasznie się upierasz przy lampizacji to zrób na łampie 6C45π jak na tej stronie:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

Albo pojedź po bandzie i daj trafka konwersji I/V.

 

p.s. Jak dasz mi swój mail to podeśle ci serwisówke.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • 1 miesiąc później...

Witam. Odświeżam temat, bo też posiadam Philipsa CD 960 i mam mały dylemat. Proszę zatem o radę fachowców, piszących na tym forum, gdyż nie jestem elektronikiem, a nie chciałbym czegoś popsuć. Mianowicie przy kości TDA1541, którą mam zamiar wymienić na TDA1541A występują zielone kondensatory foliowe, razem 14 sztuk o wartościach 0,22uF/50V oraz 3 sztuki 0,047uF/50V. Czy zamiast tych foliowych można tam włożyć elektrolity bipolarne Black Gate NX HI-Q o wartości 14x 0,47uF/50 i

3x 0,1uF/50V, czy koniecznie trzeba pozostać przy foliowych (zamierzam dać Wimy Black Box lub Orange Drop)? Jaki były efekt, czy mogłoby to negatywnie wpłynąć na dźwięk lub funkcjonowanie CD?

Absolutnie nie polecam tu elektrolitów, po pierwsze foliowce mają znacznie mniejszy (praktycznie brak) prąd upływu, który w przypadku elektrolitów może spowodawać nieprawidłową, czy przesuniętą prace delikatnych bloków w układzie daca.

W tym miejscu służą one przecież do sprzęgania w kości daca, gdzie pojawiają się też częstotliwości rzędu MHz.

Elektrolity naprawdę kiepsko sobie radzą w częstotliwości od MHz.

 

Bardzo dobre są tu pomarańczowe MKP Philipsa. Niskostratne przeznaczone do pracy impulsowej Charakterystyczne pomarańczowe, duże płaskie pastylki.

Dzięki za rzeczową odpowiedź. Widziałem nawet te Philipsy, cenowo i gabarytowo też pasują, choć kiedyś gdzieś wyczytałem o wcześniej wspomnianych Wimach i Orange Dropach, które ponoć są rewelacyjne, ale dość drogie. Może ktoś miał z nimi do czynienia i wie w jakim stopniu wpływają na dźwięk, czy warte są takiej ceny?

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.