Skocz do zawartości
IGNORED

TAS5630 wzmacniacz stereo w klasie D - płytka


trryt

Rekomendowane odpowiedzi

też byłbym za radiatorem w zamówieniu - może ktoś ma dostęp do frezarki i jest w stanie pociąć i pofrezować radiatory z długiego profilu - będzie dobra cena:)

 

co do kondensatorów - trzeba by było wejść w teorię :) - w miejscach gdzie producent zaaplikował ceramiki tam mają być - chodzi o kilka MHz tam foliowce kapitulują i nie zapewnią stabilności... poza tym dobry ceramik wcale nie jest low cost - jest droższy od MKP czy MKS z Wimy...

 

śrubki - zaciski śrubowe byłyby super...

tak btw trzeba się dobrze przyjrzeć elementom na oryginalnej płytce - te dyskusyjne ceramiki 2,2u mają być na 100V :)) więc nie tak pięknie i mało /nisko/ :)

ja mam frezarke/pile co jakis czas do dyspozycji wiec moge sie radiatorami zajac

tylko jaki/skad ten profil bedzie

zalatwicie 2 szt sampli TAS to bedzie za free :]

Takie jak mają być tak ma być.

Pittt ma racje jeśli chodzi o ich paramtery Folie są dobre gdzieś do MHz no kilku póżniej tylko ceramiki ...

Nic nie kombinujmy z C

A co do radiatorów hmmm frezowanie fajnie no właśnie tylko gdzie :) weźmiesz oryginalny pofezujesz to przydało by się poczenić pomocować bolce do wlutowania w PCB itd.

A może by jakaś firmę tematem zainteresować ?? Taki głupi pomysł, ale bardzo wątpliwe :)

do andowy na czarno lub naturalnie moge tez oczywiscie zawiezc

ja moge wg. rysunku powiercic otwory i je nagwintowac

jesli w pcb beda otwory to mozna sobie srobkami radiator przykrecic

srobki tez moge zalatwic

tak ze zadna firma nie jest potrzebna :]

przy tej ilosci osob/radiatorow to nie bedzie problem

Takie jak mają być tak ma być.

Pittt ma racje jeśli chodzi o ich paramtery Folie są dobre gdzieś do MHz no kilku póżniej tylko ceramiki ...

Nic nie kombinujmy z C

A co do radiatorów hmmm frezowanie fajnie no właśnie tylko gdzie :) weźmiesz oryginalny pofezujesz to przydało by się poczenić pomocować bolce do wlutowania w PCB itd.

A może by jakaś firmę tematem zainteresować ?? Taki głupi pomysł, ale bardzo wątpliwe :)

 

Wielkość kondzia nie będzie maił takiego znaczenia jak dasz do radiatora 5mm blachy miedzianej jak w radiatorach komputerowych i załatwione, mniej roboty niż z frezowaniem. Można nawet nie przykracać a przykleić termoprzewodzacym klejem. Troche sie rozczulacie :)

a na prototypy ile wychodzi ?(mniej wiecej ?)

A napisałem też o sprawie do AVT moze oni by coś wzięli ? Choć oni wiadomo mogą miec własnego podwykonawcę ...

a na prototypy ile wychodzi ?(mniej wiecej ?)

A napisałem też o sprawie do AVT moze oni by coś wzięli ? Choć oni wiadomo mogą miec własnego podwykonawcę ...

na prototypach jest 2x drożej...

A może ktoś zna firmę która robi jeszcze taniej niż Merkar, ale nadal dobrze? Te prototypy faktycznie drogie.

 

obawiam się, że taniej nie będzie, ale nie jest źle - 40zł za płytkę przy 20 zamówieniach to nie jest za duża cena...

Spokojnie. Zanim sie PCB dopracuje moze jeszcze paru chętnych się dopisze.

 

Póki co wersja nieco poprawiona i dołożone ARK. Żeby dołożyć te złącza musiałem nieco pozmieniać położenie elementów filtra wejściowego, ale wielkich zmian to nie pociągnęło.

 

Przyszła mi jeszcze na myśl taka myśl. Ten wzmacniacz ma takie fajne diody kontrolne (temperatura, clip itp.) Pytanie po co nam one na PCB? Nie lepiej zrobić pady, żeby je można wyrzucić na obudowę? Może chociaż zamiast ledów SMD wstawić tam przewlekane. Dało by to wybór albo lutuje ledy na PCB, a w razie czego lutuje tam kabelki. Na pady SMD kabelki na upartego też sie wlutuje ale jest to troche trudniejsze i ryzykowniejsze.

 

pozdrawiam

Janusz

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jako że zainteresowałem tematem AVT i mogę powiedzieć ze są zainteresowani

oto odpowiedź Pana Piotr Witczak z AVT (EP)

 

Witam

Opisaniem wzmacniacza w dziale projektów jesteśmy oczywiście zainteresowani, co do stworzenia kitów to na tą chwilę nie jestem w stanie powiedzieć czy układy zostaną sprowadzone w hurtowej ilości, porozmawiam o tym z naszym działem handlowym. Jak będzie gotowa płytka to proszę podesłać plik to wykonamy prototypy.

 

Pozdrawiam

Piotr Witczak

 

Ja zadałem mu między innymi pytanie jakie będą koszty wykonania prototypowych PCB przy założonej ilości 20 - 30 sztuk.

 

Panowie jeszcze jedno pytanko jak z otworami pod radiator jak pisałem proponuję 6 ( zakładam ze radiator wypełnia całą wolną przestrzeń od elektrolitów do elektrolitów .... ) i otwory na skrajach lub prawie na skrajach i 2 otwory zaraz przy TAS-ie skrajnie.

 

A jeszcze jedna uwaga TAS chyba ma być przylutowany do PCB od dołu wieć potrzebne będzie pod nim pole lutownicze plus proponuję 9 lub 16 przelotek między masami (3x3) (4x4)

Spokojnie. Zanim sie PCB dopracuje moze jeszcze paru chętnych się dopisze.

 

Póki co wersja nieco poprawiona i dołożone ARK. Żeby dołożyć te złącza musiałem nieco pozmieniać położenie elementów filtra wejściowego, ale wielkich zmian to nie pociągnęło.

 

Przyszła mi jeszcze na myśl taka myśl. Ten wzmacniacz ma takie fajne diody kontrolne (temperatura, clip itp.) Pytanie po co nam one na PCB? Nie lepiej zrobić pady, żeby je można wyrzucić na obudowę? Może chociaż zamiast ledów SMD wstawić tam przewlekane. Dało by to wybór albo lutuje ledy na PCB, a w razie czego lutuje tam kabelki. Na pady SMD kabelki na upartego też sie wlutuje ale jest to troche trudniejsze i ryzykowniejsze.

 

pozdrawiam

Janusz

 

ja bym dał na led-y piny co 5mm w linii i jak ktoś będzie chciał to sobie wstawi gdzie chce, w zasadzie to one są potrzebne przy uruchamianiu...

 

co do ARK na zasilaniu i wyjściu - ja bym dał jednak połączenie lutowane:)

 

Jeśli chodzi o wykonanie płytek to nie pchałbym się w jakąś współpracę z AVT, wg maila z Merkara - przy tylu płytkach co mamy - wychodzi już 40pln za 1pcb więc jest dobrze!

co do ARK na zasilaniu i wyjściu - ja bym dał jednak połączenie lutowane:)

pola beda bo przeciez gdzies te ark trzeba przylutowac wiec jesli ktos nie chce ark to nie bedzie lutowal tych zlacz a zostana mu gole pola na kabelki

uwagi do PCB:

1. zmienić obudowę stabilizatora +12V na popularniejszą /tańszą/ DPACK

2. zmienić dławik przy przetwornicy +15V z przewlekanego osiowego na SMD 12x12

3. j.w. diodę można dać też SMD

 

edit:

max-bit: TAS nie ma pada lutowanego do PCB od spodu /na szczęście!/

1) LEDy faktycznie przewlekane to dobry pomysł, dałem SMD z rozpędu tak ja w oryginale. Jak przewlekane będą tam gdzie są to nawet nie trzeba kabelków, wystarczy poodginać i już można dać na front obudowy (ta strona płytki zwrócona do fontu akurat pasuje).

2) TAS ma pad termiczny na górze, a nie na dole i bardzo dobrze bo jakby był na dole to już lutowanie hotairem na podgrzewaczu, a najlepiej pasta i piec, a tak jak jest to nie ma problemu, po rpostu pasta termo-przewodząca na ten pad i dobrze zamocowany radiator .

3) Z AVT mnie to akurat cieszy, płytki u nich raczej będą tańsze, a ktoś z nas może się jeszcze załapać na publikacje w czasopiśmie, z góry zaznaczam że raczej ja na to czasu nie będę miał.

4) LM317 no fakt w tej obudowie to w TME 7zł a w DPACKu 2,86zł można zmienić, dławik też można poszukać co jest dostępne łatwo i podmienić, diodę tak samo

5) Proszę o osoby którym wysłałem płytkę i które wykonują jakieś poprawki żeby mi odsyłały poprawione wersje, szkoda że tu nie można załączać czegoś innego niż obrazki, byłoby najłatwiej.

Obecnie w PCB grzebnie tylko Januss Ja na razie nie za bardzo mam czas nad tym siądę w sobotę przepatrzę czy wszystko OK. Jak pisałem wycenkę zrobię elementów.

Pliki można wrzucać na dowolny serwer wymiany plików pewnie tu było by łatwiej ...

 

Obecnie w PCB grzebnie tylko Januss Ja na razie nie za bardzo mam czas nad tym siądę w sobotę przepatrzę czy wszystko OK. Jak pisałem wycenkę zrobię elementów.

Pliki można wrzucać na dowolny serwer wymiany plików pewnie tu było by łatwiej ...

Znowy to forum coś sie chrzani :)

 

Co do artykuliku mogę coś wyskrobać walnę pomiary itd ... Muszę mieć tylko co zlutowane :) wcześniej elementy PCB TAS-a :) itd..

Co do LEDów statusu to jeszcze prośba do tych którzy mają płytkę żeby sprawdzili czy na pewno dobrze to zrobiłem z tranzystorami sterującymi LEDami, w oryginale są 2N7002, ja dałem BSS123 bo do takich była biblioteka w Eaglu.

Witam

 

1. Diody zamienione na 3mm przewlekane. 5mm juz sie nie mieszczą, a mają ten sam raster.

2. Cewka i shotky przy przetwornicy zamnienione na takie obudowy jak w specyfikacji. Nie patrzyłem, ale ta cewka chyba tania nie będzie :)

3. LM317 nie zamieniałem, bo to chyba przesada z tą ceną. Za 3zl można już kupić w obudowie sot-4

4. Radiator na bazie tego co wcześniej proponowany czyli 5x10cm centralnie nad IC mocowany na 4 śruby M3 (ja będę przez sprężynki). Otwory rozmieszczone na skrajne międzyżebra. Wyszło 81x30mm. Zamiast otworów pod śruby zaplanowałem via, tak żeby śruby umasiły radiator. Rozstaw wyszedł taki, że musiałem przesunąć ścieżkę zasilania.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

No jesteśmy coraz blizej :)

Januss jak będziesz uważał ze zakończyłeś modyfikacje pchnij mi wsio via mail zacznę sprawdzać + może jakaś kosmetyka.

 

Nie ma sprawy. A jak idą prace nad kompletowaniem elementów? Jakieś oferty na TAS??

 

Dostałem ofertę z Mousera

 

W obudowie PHD 10,3Euro brutto (przy 20-30szt)

W obudowie PHDR (nie wiem czym to się różni) 8,19Euro brutto

 

Jako że mieszkam w DE wysyłka przy tej kwocie gratis.

 

edit

Wróć źle przeczytałem. Ilości są trochę inne :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Witam

 

... Zamiast otworów pod śruby zaplanowałem via, tak żeby śruby umasiły radiator. Rozstaw wyszedł taki, że musiałem przesunąć ścieżkę zasilania.

 

Radiator powinien być "umasiony" poprzez jedno oczko moim zdaniem.

Czy nie możesz zmienić tego złącza wejściowego na coś bardziej subtelnego?

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.