Skocz do zawartości
IGNORED

ODTWARZACZ PLIKÓW LEPSZY OD HIGH-END CD ...


BoDeX

Rekomendowane odpowiedzi

Mnie to zawsze rozbawia przekonanie, że wystarczy wziąc super nowoczesne części, z parametrami prawie idealnym, jakie producent podaje z włąsnych stołó pomiarowych, wrzucą je wszystkie do worka, zamieszają i już... gotowe.

I twierdza, że same parametry tych wymieszanych układów spowodują, że mają ideał.

Zresztą, ten sposób utwrł się również wśród niektórych producentów, którzy swoich urządzeń nie mierzą tylko podają dane katalowgowe kostek, jakie użyli.

 

Otóż to. Tymczasem jeden układ wpływa na drugi, poszczególne układy zakłócają się wzajemnie przez pętle masy i zasilanie, że nie wspomnę o różnych rozwiązaniach układowych, które pozwalają jedną część (np. właśnie zegar) umieścić w projekcie na wiele sposobów.

 

I potem ktoś bez większej wiedzy i doświadczenia w projektowaniu cyfrowego audio, bez odpowiednio precyzyjnych i odpowiednio szybkich urządzeń pomiarowych, daje super dokładny zegar i się dziwi, że mimo to ma sieczkę na przetworniku C/A ...

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Gość rochu

(Konto usunięte)

A co do jakości i stabilności zegara, to pomysł jest ... banalny. :)

Można śmiało wykorzystać wzorzec zegara atomowego, który dostępny jest FTA -

wystarczy dołożyć odpowiedni odbiornik, dzielniki i jest "kosmiczna precyzja" :)

 

Czy wiesz ile taki zegar kosztuje?

Czy wiesz ile taki zegar kosztuje?

 

 

Nie, ale wierzę, że ty znasz jego aktualną cenę .... :):):)

 

Gdybyś znał pojęcie FREE2AIR (FTA) nie waliłbyś takich bąków.

Mamel napisał :

"...Jakoś przez ostatnie 20 lat nie było narzekań na "stratne" 16 bitów nie wspominając o 20 bitach Telarka czy Cheskim..."

 

I tu się nie zgodzę w całej rozciągłości- właśnie Telarc czy Cheski przez ostatnie 20 lat tak narzekały na 16 bitowe płyty CD że weszły w gęsty świat płytami SACD włącznie z płytami w wersji MCH. Linn też nigdy nie przeszedł z płyt CD na pliki flac, tylko właśnie z płyt CD na płyty SACD i DVDAUDIO, a dopiero potem, czy raczej równolegle na gęste pliki flac. Nie piszcie więc że świat gęstych odtwarzaczy plików nie jest jeszcze rozwinięty, bo właśnie odtwarzacze plików korzystają ze studyjnych oryginalnych gęstych plików, natomiast odtwarzacze CD mają już te pliki skompresowane stratnie do postaci 16 bitowej.

 

Misiomor- płyty XRCD robione są, co można sprawdzić we wkładce jaka dołączana jest do każdej takiej płytki, albo w necie w całości na gęstym materiale, dopiero na koniec taki materiał zostaje stratnie skompresowany do 16 bitów. Inna sprawa to fakt że takie płyty, podobnie jak HDCD do pełni szczęścia potrzebują odpowiedniego dekodera, nie jestem jednak pewien czy dekoder XRCD stosowany w odtwarzaczach CD wydobywa dodatkowe bity jak to ma miejsce w przypadku płyt HDCD.

teoretycznie dodatkowym argumentem przemawiającym za odejściem od cd producentów jest dystrybucja i z wielokrotnie narzucanymi marżami na ceny końcowe cd, pliki można ściągnąć z odpowiedniej strony i generalnie powinno to wyjść taniej ale czy tak będzie zobaczymy

Focal + Naim

Elektronika audio nie jest czymś szalenie skomplikowanym, a jeśli ktoś uważa inaczej to jest to tylko efekt zbyt częstego obcowania z literaturą marketingową.

 

 

Taaaaa ... (ziew)

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Bum1234- bo problem nie w tym jaki zegar gdzie siedzi, tylko jaki sygnał podajesz, co Ci z zegara za tysiące zielonych jeśli masz do dyspozycji 16 bitów ? No chyba że mi to wyjaśnisz, może o czymś nie wiemy, natomiast każdy przyzna zalety czystego studyjnego gęstego zapisu podanego w postaci pliku z pominięciem zapisu na płycie i odczytu laserem.

 

Elberoth- bum1234 ma sporo racji, tyle że nie został chyba dobrze zrozumiany no i nie wyjaśnił swojej wypowiedzi dobitnie.

Faktycznie elektronika w przypadku płyt CD została mocno skomplikowana z powodu koszmarnego 16 bitowego zapisu, który producenci muszą w jakiś sposób "uczłowiecznić", np. podnosząc go sztucznie do poziomu 24/96 dostępnego zwykłym odtwarzaczom DVD za 100zł. Tego jednak nie akceptują audiofile uznający jedynie prosty zapis i odczyt bez poddawania sygnału jakimkolwiek zabiegom. Tu właśnie jest przwewaga studyjnych plików które bezpośrednio są odtwarzane, bez konieczności stratnej kompresji dla potrzeb płyt CD. Czy teraz jaśniej ?

Mowa o zupełnie czym innym. Natomiast Ty piszesz o rzeczach oczywistych (że pliki 24/96 są lepsze niż 16/44.1), których nikt nie podważa.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Mowa o zupełnie czym innym. Natomiast Ty piszesz o rzeczach oczywistych (że pliki 24/96 są lepsze niż 16/44.1), których nikt nie podważa.

 

ktore w momecie wejscia odtwarzaczy plikow moga sie stac standardem bo nie bedzie zadnych przeciwskazan przeciwko temu a zalezne bedzie tylko czy ludzie beda to woleli od 16bit 44.1kHz, mowiac wprost mozemy miec inna jakosc materialu wraz z materialem studyjnym i dac sobie w koncu spokoj z 16bit 44.1kHz ale niestety jeszcze troche poczekamy

chwilowy brak działalności w audio.

ktore w momecie wejscia odtwarzaczy plikow moga sie stac standardem bo nie bedzie zadnych przeciwskazan przeciwko temu a zalezne bedzie tylko czy ludzie beda to woleli od 16bit 44.1kHz, mowiac wprost mozemy miec inna jakosc materialu wraz z materialem studyjnym i dac sobie w koncu spokoj z 16bit 44.1kHz ale niestety jeszcze troche poczekamy

 

Mogą stać się standardem, ale nie muszą. Wszystko zależy od polityki wielkich wytwórni płytowych. Te na tę chwilę bardziej zajęte wydaja się być MP3 niż HiRes ...

 

Co oczywiście nic nie zmienia w głównym temacie tego wątku - a mianowicie jakością dostępnych obecnie na rynku odtwarzaczy plików. A z tym - ciągle słabo.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Mamel napisał :

"...Jakoś przez ostatnie 20 lat nie było narzekań na "stratne" 16 bitów nie wspominając o 20 bitach Telarka czy Cheskim..."

I tu się nie zgodzę w całej rozciągłości- właśnie Telarc czy Cheski przez ostatnie 20 lat tak narzekały na 16 bitowe płyty CD że weszły w gęsty świat ...

Idzie mi o co innego. Słuchając płyty CD wydanej 10-15 lat wstecz i świeżego wydania odnoszę wrażenie, że dawnych wydań słucha się znacznie lepiej. Narzekamy na jakość dzisiejszych krążków, obcinanie etc. i zauważamy, ze gęsty format gra lepiej. Lepiej do współczesnych a do starych CD też lepiej? na pewno to słyszycie? Moim zdaniem nastąpiła celowa akcja udupienia krążka na rzecz forsowania plików. Dla mnie wcale jakość gęstych nie jest jednoznacznie lepsza. Po prostu, w grę weszły inne zabawki - "equalizacja" typu u-sampler, kodeki czy inne software ...

czniać to . . . jak mawia prawdziwy noblista - jadem na ryby

Inna sprawa to fakt że takie płyty (XRCD), podobnie jak HDCD do pełni szczęścia potrzebują odpowiedniego dekodera, nie jestem jednak pewien czy dekoder XRCD stosowany w odtwarzaczach CD wydobywa dodatkowe bity jak to ma miejsce w przypadku płyt HDCD.

 

znów farmazony bez pokrycia - XRCD nie potrzebuje dekodera bo to czyste 16 bitów

Gość rochu

(Konto usunięte)

To prawda, mamy np. "loudness war", niestaranną realizację spowodowaną łatwością manipulacji materiałem muzycznym itp. Uwaxam że sposob realizacji nagrania ma podstawowe znaczenie dla jakości odsluchu i to dużo większe niż sprzęt na którym słuchamy (oczywiście nie może tu być boombox, ale zakladam, że na tym forum nie piszemy o sprzęcie z tej półki :) ). Wystarczy posłuchać np. Kind of Blue (50 lat!) lub np. Revolver'u (44lata!), aby się przekonac jak można nagrać płytę nie dysponując tymi wszystkimi samplerami i oprogramowaniem komputerowym, które powszechnie jest używanie w studiach nagraniowych dziś.

 

Myślisz, że w obecnych tłoczeniach materiału z lat 50-60-tych nie stosuje się zabiegów "upiększających"?

A wracając do tematu opracowanie odtwarzacza plików , bądź też odtwarzacza struminiowego na poziomie najlepszych CD to tylko kwestia czasu, bo w końcu są to urządzenia, które od CD rożnią się tylko nośnikiem, a zastosownie dysku SSD bez ruchomych części (bez mechaniki) pozwala na eliminację wielu problemów np. podwyższenie niezawodnosci a przee wszystkim pozbycie się zakłóceń generowanych przez napędy.

 

Gdybyś troszeczkę uważniej czytał to co piszę, dostrzegłbyś że dokładnie to samo napisałem już jakiś czas temu:

 

Zaleta HDD nad nośnikiem CD to większa precyzja w odczycie danych (brak interpolacji) i o tym, i tylko o tym jest mowa na stronie Linna. Można także rozważać kwestie rodzaju zakłóceń generowanych podczas pracy napędu (i przedostających się m.in. przez masę do dalszych sekcji odtwarzacza), i które są szczególnie niskie w przypadku w przypadku dysków SSD, ale to już nie ten poziom dyskusji ;-)

 

i dalej:

 

Muzyka z HDD ma wielki potencjał, który ktoś kiedyś nauczy się wykorzystywać.

 

Chyba że po mnie przepisujesz ;-)

 

Twoich wycieczek osobistych nie komentuję, bo szkoda czasu.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

josef- skąd się tu biora tacy wszystkowiedzący, przeciez jest internet, wszystko mozna wyklikać, zreszta odtwarzacze z wbudowanymi układami K2 były opisywane na łamach naszej prasy audio:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

czy też fragment opisu słynnego przetwornika "...Transport Reimyo CDT-777 jest znakomity pod względem mechanicznym, ale znacznie ciekawszą zawartość kryje przetwornikReimyoDAP-999EX. Posłużono się tutaj technologią obróbki sygnałów audio o nazwie K2, pochodzącą z firmy JVC. Specjalny procesor przekładający oryginalne 16-bitowe słowa na 24-bitowe (zasada pracy K2 jest owiana tajemnicą, w źródłach można spotkać różne informacje na ten temat, niektóre utrzymują, że to jednak nie 24, a 20 bitów), wykorzystuje duży potencjał układu konwerterów.

 

Takie zabiegi nie są wprawdzie niczym niezwykłym, jeśli chodzi o samą zasadę (większość produkowanych obecnie odtwarzaczy posługuje się przecież 24-bitowymi przetwornikami, które są "napędzane“ w ten sposób). Sęk w sposobie przełożenia informacji; układy JVC K2 to nie prosta interpolacja, a jeden z najbardziej zaawansowanych i uznanych algorytmów tego typu, wykorzystywany m.in. w procesie produkcyjnym płyt XRCD...".

 

Sęk w tym że zarówno płyty XRCD jak i HDCD dla zachowania kompatybilności ze zwykłymi, słabszymi jakościowo płytami CD mozna odtwarzać na zwykłych odtwarzaczach CD. podobnie zresztą uczyniono z najnowszą wersją płyt DVDAUDIO, które podobnie jak hybrydowe płyty SACD maja doklejona warstwę gorszą czyli 16 bitową CD, żeby zwykły Kowalski mógł taka płytę odtworzyc w zwykłym odtwarzaczu CD w kuchni jesli przypadkiem taka płyta wpadnie mu w oko w sklepie, natomiast audiofil może wykorzystać audiofilska warstwę DVDAUDIO.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gość rochu

(Konto usunięte)

A gdzie napisalem, że uwagi dotyczą świeżych tłoczeń?

 

To przeczytaj co sam napisałeś.

No chyba, że umiejętność pisania ze zrozumieniem własnego tekstu jest dla ciebie umiejętnością obcą.

...ciekawszą zawartość kryje przetwornikReimyoDAP-999EX. Posłużono się tutaj technologią obróbki sygnałów audio o nazwie K2, pochodzącą z firmy JVC. Specjalny procesor przekładający oryginalne 16-bitowe słowa na 24-bitowe (zasada pracy K2 jest owiana tajemnicą, w źródłach można spotkać różne informacje na ten temat, niektóre utrzymują, że to jednak nie 24, a 20 bitów), wykorzystuje duży potencjał układu konwerterów.

Fajnie tam piszą - "...są dyski K2 HD, oferujące teoretyczną rozdzielczość 24 bity"

kocham takie praktyczne teoretyczne "rozwiązania"

to tak jak pokolorować "czterech pancernych" i będzie Holywood

albo 32 bitowy software używać na XP 64 bit - też - niby chodzi lepiej

(miałem tego JVC z K2 (1055 chyba) z 10 lat temu i cięło to po uszach okrutnie)

czniać to . . . jak mawia prawdziwy noblista - jadem na ryby

josef- skąd się tu biora tacy wszystkowiedzący, przeciez jest internet, wszystko mozna wyklikać,

 

właśnie - odsyłam do źródła:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

czy też fragment opisu słynnego przetwornika "...Transport Reimyo CDT-777 jest znakomity pod względem mechanicznym, ale znacznie ciekawszą zawartość kryje przetwornikReimyoDAP-999EX. Posłużono się tutaj technologią obróbki sygnałów audio o nazwie K2, pochodzącą z firmy JVC. Specjalny procesor przekładający oryginalne 16-bitowe słowa na 24-bitowe (zasada pracy K2 jest owiana tajemnicą, w źródłach można spotkać różne informacje na ten temat, niektóre utrzymują, że to jednak nie 24, a 20 bitów), wykorzystuje duży potencjał układu konwerterów.

 

to odtwarzaczu robi tylko za filtr cyfrowy czyli próbuje tak zmodyfikować dźwięk, żeby było milej - a to czy zapodasz zwykłe CD czy XRCD nie ma znaczenia.

 

Sęk w tym że zarówno płyty XRCD jak i HDCD dla zachowania kompatybilności ze zwykłymi, słabszymi jakościowo płytami CD mozna odtwarzać na zwykłych odtwarzaczach CD.

 

tyle, że HDCD ma wbudowany w strumień danych muzycznych dodatkowe dane o dynamice - XRCD nie - to tylko inny sposób masteringu

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

XRCD = lepszy mastering ZWYKŁEJ płyty

HDCD = inny sposób zapisu, kompatybilny co prawda ze zwykłymi odtwarzaczami, ale na odtwarzaczach wyposażonych w filtr HDCD dający 'teoretyczną' rozdzielczość 20-bitów

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

fajnie że w końcu zaczęliście myśleć, jak pisałem w internecie i w prasie fachowej wszystko jest, wystarczy odrobina chęci. Trochę jednak smutno czyta się rozpaczliwe chlapanie językiem nad gnijącym 16 bitowym formatem CD, żadne argumenty tu nie pomogą. jesli juz Mamel przytacza przykłady komputerowe to pamiętamy jak to ludziska obstawali przy Windows XP, że niby najlepszy a i tak 7/Vista (to ten sam system) okazaly się lepsze.

Panowie- lepszego nie odczarujecie, jeśli audiofile nie przesiedli się gremialnie na SACD to tylko dlatego że producenci sami nie mogli sie zdecydować z czego będzie większa kasa, czy już ludziska są gotowe na gęste formaty, czy tez jeszcze powciskać i wycisnąć ile się da z 16 bitów. Teraz kedy już nawet tu na forum wszyscy piszą tylko i wyłącznie jak odtworzyć te gęste pliki, to nic dziwnego że i producenci i wydawcy dwoją się i troja żeby dać radę, a jeśli jeszcze do tego sprzedaż płyt CD padła to wszystko jasne.

 

Pozdrawiam i przypominam - więcej wiedzy nie zaszkodzi.

Idzie mi o co innego. Słuchając płyty CD wydanej 10-15 lat wstecz i świeżego wydania odnoszę wrażenie, że dawnych wydań słucha się znacznie lepiej. Narzekamy na jakość dzisiejszych krążków, obcinanie etc. i zauważamy, ze gęsty format gra lepiej. Lepiej do współczesnych a do starych CD też lepiej? na pewno to słyszycie? Moim zdaniem nastąpiła celowa akcja udupienia krążka na rzecz forsowania plików. Dla mnie wcale jakość gęstych nie jest jednoznacznie lepsza. Po prostu, w grę weszły inne zabawki - "equalizacja" typu u-sampler, kodeki czy inne software ...

Dla mnie gęste pliki nie są jednoznacznie lepsze tylko wobec analogu. CD nowe, czy stare - wysiada. Słysze to na pewno i nie sa to róznice na pograniczu percepcji. Jeśli chciałbyś przetestować, to zapraszam :). Nie widze tu teorii spiskowej, to po prostu lepiej gra.

Gość masza1968

(Konto usunięte)

Dla mnie gęste pliki nie są jednoznacznie lepsze tylko wobec analogu. CD nowe, czy stare - wysiada. Słysze to na pewno i nie sa to róznice na pograniczu percepcji. Jeśli chciałbyś przetestować, to zapraszam :). Nie widze tu teorii spiskowej, to po prostu lepiej gra.

Ale przecież Ty nie masz CD :)

Gość masza1968

(Konto usunięte)

..ale nie w wyniku włamania, tylko z własnego wyboru :).

Przestaję się dziwić - moje ostatnio jedynie kurz zbiera :)

Przez ostatnie 3 miesiące nie kupiłem żadnego krążka CD za to ok 150 LP :)

Dyskusja w temacie o High-Endowych playerach CD zboczyła do lasu dzięki osobistym wycieczkom i brakiem argumentacji.

Mam nadzieję, że ten wątek nie zamieni się w chlew i osoby zainteresowane NOWĄ JAKOŚCIĄ przekazu znajdą tutaj wiele

rzeczowych informacji, wraz z próbą wyjasnienia w czym ten "nowy sposób" jest doskonalszy od klasycznego CD.

 

Może na początek mała recenzja takiego systemu.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Czy taki system ma wąskie gardła jak CD, czy stanowi dla CD zagrożenie ? - " Warto rozmawiać " :)

 

 

nowa stron mozna zamieszczać ogłoszenia kupić jakąś płytkę cd www.kali77.pl

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

XRCD = lepszy mastering ZWYKŁEJ płyty

HDCD = inny sposób zapisu, kompatybilny co prawda ze zwykłymi odtwarzaczami, ale na odtwarzaczach wyposażonych w filtr HDCD dający 'teoretyczną' rozdzielczość 20-bitów

 

Dodam, że krążki HDCD powstają na tym -

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.