Skocz do zawartości
IGNORED

Cała prawda o olejach silnikowych...


PAK-FA

Rekomendowane odpowiedzi

Pierwszym problemem w samochodzie są kiepskie filtry oleju. Dobry filtr powinien filtrować cząsteczki wielkości powyżej mikrona. A teraz pokażcie mi który producent filtrów samochodowych podaje jakiekolwiek dane? Owszem mamy filtry do Golfa, Mercedesa model taki a taki i nic poza tym w danych.

Oczywiście oleje można wyczyścić poza samochodem i wlać go z powrotem, jest tylko mały problem w serwisach zlewają wszystkie oleje jak leci do jednej beczki a jak wiadomo środków eksploatacyjnych w tym także olejów różnych producentów i o różnym składzie nie powinno się mieszać. Wniosek nasuwa się sam, częsta wymiana filtrów (bo cząsteczki dewastują nam współpracujące części działając jak papier ścierny) Używanie olejów najwyższej jakości bo jego zużycie kosztuje znikomo w porównaniu z tym jak by nam przyszło wymieniać całą mechanikę.

Oczywiście jak nie ma na paliwo to jak ma być na olej z górnej półki no ale to już inny temat rozmowy :)

Chesz mi powiedziec ze ludzie wymieniaja olej bez wymiany filtra?

A MIXOL (lub coś w tym stylu) do ON dolewacie?

Nie nie: tym razem to nie wymysł naszej nacji :)

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Jak tak czytam to widzę sens.

Jeśli to zdaje egzamin przy ich paliwie- to co dopiero przy naszych zlewkach?

Krótko: nie chodzi o ochronę silnika ale turbiny i pompy WC.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeszcze nie lałem :)

Ale ja zrozumiałem: że właśnie w takich ma to sens- właśnie o te turbiny głównie chodzi.

 

Ale temat rzeka i na pewno kontrowersyjny- ja nikomu nie polecam.

 

Tutaj wątek o stosowaniu w HDI PSA:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ale trzeba sie rejestrować

 

Tutaj jest wątek podsumowujący i tłumaczący sens stosowania takich dolewek:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Chesz mi powiedziec ze ludzie wymieniaja olej bez wymiany filtra?

Chcę powiedzieć że nie trzeba tak często wymieniać dobrego oleju tylko trzeba stosować lepszy dokładniejszy filtr i go częściej wymieniać.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

  • Moderatorzy

a jakie są najlepsze filtry oleju ?

u nas najbardziej znane to filtron i bosch, macie jakieś doświadczenia ?

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

a jakie są najlepsze filtry oleju ?

u nas najbardziej znane to filtron i bosch, macie jakieś doświadczenia ?

Kurna tu nie chodzi o markę tylko wielkość cząstek, możesz sobie nawet włożyć z PZL Sędziszów tylko niech nie przepuszcza cząstek wiek szych niż mikron!

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

  • Moderatorzy

co do mixolu to dolewałem co któreś tankowanie do foki 2003 tdci 100 km i nigdy żadnych problemów z pompą , turbiną czy wtryskami nie miałem, a przy przebiegu 200 tys pojechaliśmy do chorwacji z prędkością przelotową 170 (komp na całej trasie pokazał średnią 102) i zużycie oleju było niezauważalne.

obecnie mam auto na pompowtryskiwaczach i dpf więc się nie odważam :)

 

Kurna tu nie chodzi o markę tylko wielkość cząstek, możesz sobie nawet włożyć z PZL Sędziszów tylko niech nie przepuszcza cząstek wiek szych niż mikron!

więc które mają tak gęste sito ?

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

  • Moderatorzy

Wyślij zapytanie ofertowe

to po cholerę piszesz, że powinny być takie czy siakie skoro nie jesteś w stanie wskazać dobrych?

może wszystkie spełniają jakąś tam normę.

dziurkowanego sitka raczej nikt w miejscu filtra dziś nie montuje

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Szanowny kolego to co sprzedaje się w sklepach z częściami nie ma żadnych informacji co i jak, to jak handlowanie sprzętem tylko bez informacji czy nawet jest to hi fi.

 

Ja nie potrafię wskazać dobrych bo nie ma ogólno dostępnych informacji!!! ale można o to spytać producenta i sobie filtr dobrać.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

W 2007 roku Mercedes robił test niezawodności E-Class 320CDI z Paryża do Pekinu.

Ale na terenie "wschodnim" paliwo do niego wozili własną cysterną.

To fakt.

Drugi fakt- to to że dolewali olej do dwusuwów.

========================

You may all know that Mercedes Benz have conducted in 2007 a long distance reliability test with a number of Mercedes E-Class 320 cdi from Paris to Beijing. Due to the fact that the diesel quality in East European Countries, Russia and China does not meet the DIN requirements, and Mercedes did not want to take the risk of their engines to flopp due to lousy fuel, the total tour has been accompanied by diesel tanks to re-fuel the E-Class cdi's. Selected members of the Mercedes clientele could apply to participate in selected parts of this test-tour, and advocats and notaries had to certify the correctness of this long term reliability test.

Although Mercedes does not like it published or made public, it is a fact that the diesel-fuel used for this test did contain 2-stroke oil to grease the high pressure pump components and to keep the engines clean during this marathon.

Why our car manufacturers do not officially allow the homoeophatic addition of 2-stroke oil to the diesel fuel has many reasons, mostly of legal nature. Besides this, which car manufacturer has any interest in excessive reliability of their engines? Their repair shops will have great problems.

=============================

  • Moderatorzy

W 2007 roku Mercedes robił test niezawodności E-Class 320CDI z Paryża do Pekinu.

Ale na terenie "wschodnim" paliwo do niego wozili własną cysterną.

To fakt.

Drugi fakt- to to że dolewali olej do dwusuwów.

========================

You may all know that Mercedes Benz have conducted in 2007 a long distance reliability test with a number of Mercedes E-Class 320 cdi from Paris to Beijing. Due to the fact that the diesel quality in East European Countries, Russia and China does not meet the DIN requirements, and Mercedes did not want to take the risk of their engines to flopp due to lousy fuel, the total tour has been accompanied by diesel tanks to re-fuel the E-Class cdi's. Selected members of the Mercedes clientele could apply to participate in selected parts of this test-tour, and advocats and notaries had to certify the correctness of this long term reliability test.

Although Mercedes does not like it published or made public, it is a fact that the diesel-fuel used for this test did contain 2-stroke oil to grease the high pressure pump components and to keep the engines clean during this marathon.

Why our car manufacturers do not officially allow the homoeophatic addition of 2-stroke oil to the diesel fuel has many reasons, mostly of legal nature. Besides this, which car manufacturer has any interest in excessive reliability of their engines? Their repair shops will have great problems.

=============================

 

ciekawe czy to był model z filtrem dpf - chodzi mi konkretnie o wpływ mixolu

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Na tych forach do których linki podawałem wyżej piszą, że przy stosunku dodatku do ON 1:250, przy obecnej jakości olejów 2T nie ma to żadnego znaczenia.

Z forum klubu Peugeot:

=====================

Ilość popiołów siarczanowych po spaleniu wpływa na pracę filtrów cząstek stałych. Jak najmniejsza ich ilość służy utrzymaniu przynajmniej takiej samej ilości cząstek stałych w spalinach, jak w paliwie bez dodatków.

W praktyce ilość około 0,1% popiołów należy uznać za bardzo małą zawartość cząstek stałych.

I tak, Liqui Moly posiada deklarowaną wartość popiołów na poziomie 0,06%, a Orlen Platinum Moto 2T 0,07%.

Stary Miksol S posiada 0,11% popiołów po spaleniu.

========================

 

Ale proponuję poczytać te w/w fora: bo są pewne niuanse o których nie jestem w stanie krotko pisać.

Zresztą: sam dopiero się z tym zapoznaje.

OK, czyli po prostu wymieniać filtr razem z olejem i nie kupować najtańszych

 

Nie!

 

Wymieniać filtry częściej i usuwać szkodliwe dla mechaniki i oleju paprochy z obiegu!!!

 

Zakładać o podanych przeze mnie parametrach czyli wielkość filtrowanych cząsteczek na poziomie 1 mikrona.

Kupować sprawdzone oleje! Podsunąłem tylko jeden; wydłuża "tylko" 4x żywotność a kosztuje może 40% drożej! Przebicie na oszczędności jest niesamowite!

 

Policzcie np. łączny koszt zalewania olejem a koszt generalnego remontu skrzyni biegów!

 

Jak to wygląda w praktyce przy stałym takim samym obciążeniu i zewnętrznej temperaturze 20 stopni Celsjusza mechanika nagrzewa się tylko o 18 stopni Celsjusza. Pozostałe oleje są w stanie utrzymać minimalny wzrost na poziomie 30-35 stopni Celsjusza!!!

 

 

 

Korzyści:

 

Olej pracuje w niższej temperaturze a za tym wolniej się starzeje, mechanika ma mniejsza rozszerzalność cieplną a wiec niższe siły następują w częściach pasowanych. Samo tarcie też jest mniejsze co widać po niższej temperaturze i cichszej pracy mechaniki. No i jeszcze jedno niższe zużycie paliwa lub wyższa moc bo mechanika ma mniejsze straty na przełożeniu sił napędowych.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Z tego co się orientuję, to do silników diesla z filtrem cząstek stałych olej usi być niskopopiołowy, ma wtedy na etykiecie (z przodu lub gdzieś z tyłu) oznaczenie "C3". Jest to oznaczenie przyjęte przez wszystkich bodaj już producentów olejów. ECS to będzie jakiś skrót wyłącznie w nazewnictwie własnym tego tylko jedynego wytwórcy.

 

Tak, klasy C2 lub C3. Ja jeszcze do paliwa dolewam trochę dodatków, ale to bardziej celem dodania kilku dieslowych oktanów.. Te dodatki polecił mi jeden subarowy mechanik i rzeczywiście silnik żwawszy jest, olej wciąż czysty, a skutków ubocznych nie zauważyłem.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile way and you have their shoes

Ostatnio byłem na nartach na Słowacji i musiałem dokupić litrową bańkę syntetyka silnikowego. Bardzo się cieszę że nie jesteśmy w jakiejś chorej strefie euro i oleje są u nas tanie. Na stacji Shella - najtańszy syntetyk - 32 euro/litr, potem w Tesco kupiłem jakiś no name za... 20euro bodajże :] porażka :(

Olej do automatycznej skrzyni biegów nie może mieć za dobrych parametrów smarnych.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

"w starych automatach nie było wymiany, w nowych skrzyniach jest wymiana plus kasowanie błędów ,"

 

Niestety,wymieniało się olej,jak też filtr.

Ale część "mechaników" wyznaje takie poglądy do dziś,

Skąd takie przeświadczenie?

Spróbuj sobie wejść po lodzie pod górę a takie analogiczne działanie ma dla sprzęgła olej o za dobrych właściwościach smarnych!!!

Istotnym za to parametrem dla olejów do przekładni automatycznych jest parametr odporności na ścinanie. Z racji różnorodnych rozwiązań konstrukcyjnych automatycznych skrzyni biegów producenci środków smarnych dobierają olej do konkretnej konstrukcji, trzeba mieć bardzo dużą praktykę popartą pomiarami zużycia żeby wiedzieć że to TEN olej. Tak że jak sobie chcesz coś wlać to najpierw sprawdź wstępnie czy aby to na pewno to!!! Później możesz żonglować producentami ale frycowe zapłacisz sam :)

 

Przykładowo dla automatycznych skrzyni biegów zostańmy przy Castrolu.

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Mimo że wcześniej polecałem konkretny olej tutaj nawet nie mogę polecić producenta :)

 

Jak ktoś jest dociekliwy może sobie poszukać kart katalogowych i czasem podanych testów spełniających dane wymagania. Jak to bywa w życiu nawet jeden producent podaje różne sposoby pomiaru żebyśmy za bardzo nie mogli porównać produktów miedzy sobą :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

"w starych automatach nie było wymiany, w nowych skrzyniach jest wymiana plus kasowanie błędów ,"

 

Niestety,wymieniało się olej,jak też filtr.

Ale część "mechaników" wyznaje takie poglądy do dziś,

wymienialo sie w autach z hakiem holowniczym i na prosbe klienta

nie było obligatoryjnego nakazu jak teraz chyba ze np Zasada nie wiedzal na czym mozna czesać klienta :)

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Czesanie, czesaniem; zasada, Sobiesławem ale po 4 latach środki smarne też zaczynają się starzeć nawet te fabrycznie zapakowane w pojemnikach.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Olej do automatycznej skrzyni biegów nie może mieć za dobrych parametrów smarnych.

jak to dobrze czasami wejsc do wrozki.Niby czemu.Zęby zachodzac na siebie sie tra i scieraja a nie maja, a wiec trzeba smarowac..

jak to dobrze czasami wejsc do wrozki.Niby czemu.Zęby zachodzac na siebie sie tra i scieraja a nie maja, a wiec trzeba smarowac..

 

Poczytaj sobie o rozwiązaniach technicznych automatycznych skrzyń biegów.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.