Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  384 członków

Atoll Klub
IGNORED

Klub ATOLL


Rekomendowane odpowiedzi

Amphion argon 3ls. 

U mnie jest jakieś 14m2. Sprzęt na dłuższej ścianie a pokój łączy się z jadalnią- w sensie jest otwarty na jadalnię. 

Kolumny są blisko ściany- jakieś 30 cm - sprawdzę dokładnie. 

Z uwagi na ich konstrukcję dźwiękowo jest bardziej niż ok.

Testowałem b&w oraz zollery - jedne i drugie miały bass refleks i bass się wzbudzał. 

Ok, ja mam z 50m2 na parterze w segmencie, ale trochę to nieustawne mimo sporej powierzchni, jeszcze spróbuję je te z 10cm wysunąć, te Diamondy brzmią wspaniale, grają wielkim i pełnym dźwiękiem z ogromną przestrzenią za linią kolumn, czyli tak jak lubię, no i są wzmaki jak widać, które ten bas lepiej trzymają, jeszcze podłączę Hegla H80 na próbę bo mam w innym systemie, ale też spodziewam się dobrego efektu. IN200Se tez nie gra oczywiście źle, ten bas wzbudza się sporadycznie jak jest głośno i wystarczy zatkać po jednym BR, poza tym 90% to u mnie ciche odsłuchy i te kolumny się wówczas sprawdzają rewelacyjnie, aż schowałem cały set słuchawkowy.

11 godzin temu, yesther napisał:

Cześć, mam Diamondy 30mk2 na testach i chyba zostaną, to wspaniałe brzmienie z Atollem IN200SE, chociaż nie jestem wybredny i nie przerobiłem wielu kolumn z tego zakresu cenowego, tak czy inaczej raczej się zaprzyjaźnię na dłużej z tymi Pylonami. Jest jednak małe "ale" w mojej akustyce się nieco bas wzbudza z Atollem, niestety wychodzi tu jego poluzowanie. Nie mam tego z innym moim wzmakiem Abrahamsen V2.0UP, tu kontrola basu jest lepsza. W związku z tym mam pytanie do znawców - czy IN300 będzie pod tym względem lepszy niż IN200?

W podobnym budżecie masz Pylon Jade Twenty, tylko to trochę inne granie i nie każdemu pasuje stylistyka Vintage 

11 godzin temu, Kawas napisał:

jednak na dłuższą metę mnie nie porwał, w moim odbiorze suche, bezduszne granie.

To jest neutralne granie bez podbarwień, jak zapnie się do podobnych kolumn, to może być taki efekt.

Mnie na przykład H90 z ProAcami bardziej się podobał niż H190.

 

Racja jest jak dupa, każdy ma swoją.

19 minut temu, sir.jax napisał:

To jest neutralne granie bez podbarwień, jak zapnie się do podobnych kolumn, to może być taki efekt.

Mnie na przykład H90 z ProAcami bardziej się podobał niż H190.

 

Zgadza się, zapiąłem wczoraj H80 i był włączony całą noc, z Diamondami i źródłem w postaci Audio GD NFB-1 u mnie jest obecnie fajne obszerne i bardzo nie-suche granie, ale takie czyste, skupione, dzisiaj dzień Hegla wiec może później coś skrobne bo na razie nie mogę głośniej podkręcić...:(

Edytowane przez yesther
5 godzin temu, sir.jax napisał:

To jest neutralne granie bez podbarwień, jak zapnie się do podobnych kolumn, to może być taki efekt.

Mnie na przykład H90 z ProAcami bardziej się podobał niż H190.

 

Polemizowałbym 🙂.

Neutralne - rozumiem, że takie jak producent sobie założył. A to było suche i nijakie. Oczywiście są różne gusta🙂.

Na wiosnę planuję potestować kilka integr. Hegla zapewne też pożyczę. 

3 godziny temu, Kawas napisał:

Polemizowałbym

Możesz polemizować, każdy ma swoje podejście. 

Ja np ogarnąłem zasilanie i akustykę, poza tym w tym co napisałem nie ma nic nadzwyczajnego, to logiczne i oczywiste.

Kolega @yesther potwierdzil pewno z własnych obserwacji.

Jeśli Hegla, który moim zdaniem gra neutralnie podłączysz do podobnie grających kolumn, albo gorzej,  czyli jasno grających kolumn i gra to w nieogarniętej akustyce, to masz jak w banku bezpłciowość brzmienia i suchość. 

Mówię cały czas o dwóch Heglach, bo tylko te miałem, czyli H90 i H190, ba do obu był wpięty HD12 od Hegla, wtedy jeszcze nie miałem innego wyboru też z konkretnym kablem i bezpiecznikiem.

System audio warto składać na zasadzie przeviwienstw, łączyć ogień z wodą. 

Zmienną wtedy był tylko wzmacniacz, w każdym przypadku zasilany Enerrem Holograph Hybrid i z włożonym bezpiecznikiem Verictuma, tak by nie wnosić zmiennych, bo tak na ten czas u mnie były karmione wzmacniacze.

A okablowanie IC i SP to Albedo Monolith "o zgrozo" sreberko któremu się przypisuje jazgot, czy rozjaśnienie,  no nic z tych rzeczy.

😉

 

Racja jest jak dupa, każdy ma swoją.

W dniu 18.01.2024 o 18:36, sir.jax napisał:

Ja np ogarnąłem zasilanie i akustykę

Najwazniejsze rzeczy, jeśli chce się poważniej bawić w audio. 

Tak, Hegel H80 zagrał bardzo miło, tak bliżej norweskim fiordom 🙂 No ale już sprzedany, podobnie jak Abrahamsen, bo i tak chciałem wskoczyć na półkę wyżej i w zamian za te dwa (finansowo) przytargałem Roksana Blak, no i kolumny "zaśpiewały", jest swoboda, barwa i bardzo mi się podoba. Myślę ze 7k z gwarancją za Roksana jest bardzo dobrą opcją. Poza tym jest kilka pieczeni na jednym ogniu: słuchawki HD600 bardzo ładnie z nim grają bezposrednio, jeszcze czeka mnie test phono stage, ciekawe czy ten wbudowany wygryzie Graham Slee Accession, chociaz tu mam wątpliwości. Jesli chodzi o Hegla to moze kiedys spróbuję H300 z tymi kolumnami, jak sie Roksan znudzi. Atoll IN200SE oczywiscie zostaje, bo i tak mam dla niego miejsce w sypialni z B&W 685, gra to też pysznie. 

Edytowane przez yesther
  • 2 miesiące później...

Hej wszystkim, myślę nad Atollem IN200 lub SDA200 i mam kilka pytań, w instrukcji pobranej z neta nie znalazłem odpowiedzi.

1. Czy SDA200 też wywala korki na B16?

2. Czy będący w stand-by (ile zużywa prądu?) SDA200 można wzbudzić streamując muzykę z Tidala bez zmiany źródła?

3. Powiązane w sumie też z 2). Sam SDA200 nie jest w stanie wykryć sygnału np na wejściu optycznym i się na niego przełączyć? Co jeśli będę miał wybrane wejscie optyczne, będę streamował muzykę z Tidala i zakończę połączenie, wróci do połączenia optycznego?

4. Jak oceniacie wyższość sda ponad in? Myślę czy korzystać z osobnych klocków czy pójść w sda, ale jeśli SDA nie umie przełączać źródeł, to chętnie oddałbym to Wiim Pro.

Pany cześć po przerwie, melduje sie że kupiłem znowu Atoll 200 signature+DA200, no i tak wyszło żę mam to spięte, z Pylon D25mk2 (kolumny świeże jeszcze nie wygrzane), kablem klocem, a taki mialem w domu. Będe starał się tu zaglądać, aha wczoraj sprzedałem IN100SE, za 2550 😛 jakby kogoś interesowało, przyjechał pan, spodobalo się i zabrał. Dziś podłącze wiim pro plus, zmiana z Hifiberry DAC2 pro. no i to tyle, siema!

Aha, czy ktoś wie w jakiej klasie gra 200 signature, nigdzie nie moge znalezc info hmmm????

Edytowane przez bujalone
1 godzinę temu, bujalone napisał:

Atoll 200 signature+DA200, no i tak wyszło żę mam to spięte, z Pylon D25mk2

Mogę zapytać skąd ten wybór co do kolumn?

Wcześniej słuchałeś jakiegokolwiek Atolla z tymi pylonami?

Racja jest jak dupa, każdy ma swoją.

Tak, sluchalem, w salonie z setka, nastepnie mialem w domu na testach, dla mnie spoko, trafila sie mega okazja, i kupilem dwusetke, a setka sprzedana, no i tak to sie zyje tutaj 😉

  • 2 tygodnie później...

Halo halo, a prosze mi powoedziec, realnie a moze ktos z was miał styczność, czy warto zmieniać Atoll200 signature na Haiku SOL4 w klasie A, mega mi sie podoba,Sol4 mialem tez przyjemnosc sluchac go chwile, i bardzo mi sie podobał, jak oceniacie, krok do przodu czy w tył?

10 godzin temu, dedal75 napisał:

Nie wiem jak 4 ale ogólnie Haiku to krok do przodu względem Atolla. Pzdr 

Mógłbyś coś więcej napisać? Rozumiem, że porównywałeś do dzielonki st200 i am200 ?

Wpis prawie z przed 3 lat.

Nie spodziewałem się szczerze rewelacji po Haiku jednak 2 modele które wylądowały u mnie w domu naprawdę trafiły w mój gust i zrobiły na mnie chyba najlepsze wrażenie z wzmacniaczy jakie miałem , zbliżył się jedynie MF m5si w niektórych aspektach .

Bright 5 naprawdę fajne barwy, szczegółowość ,kultura , nie wyczynowe granie trzeba trochę posłuchać 😉 by docenić to co ważne , i ponadprzeciętna muzykalność to jest priorytet tego modelu , scena poprawna w szerz , i dzieje się sporo za linią kolumn . Poluzowane niskie tu mogłoby być lepiej .

Sol2 signature podobne spostrzeżenia ale dynamiczniejszy ,bardziej kontrolowany bas , też muzykalność na wysokim poziomie , precyzja i swoboda grania , 50W na kanał ale nie czuć niedoboru mocy . Góra bardziej doświetlona niż w Bright oraz podbity lekko na niektórych kawałkach przełom średnicy i wysokich . Średnica też barwna . Smaczki szczegoliki przy wieczornym odsłuchu jeszcze bardziej zaskakujące niż w Bright 5

Kilka rzeczy bym poprawił w nich , jednak napewno z jednym mógłbym zostać na dłużej .

Nie będę o wadach pisał , bo każdy ma swoje kryteria ,to trzeba posłuchać u siebie .

To nie sprzęt do łupania napewno Bright , Sol rozrywkową ogarnia lepiej . 

Wiadomo zależy od repertuaru i wymagań indywidualnych .

Pzdr

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

Nic nie wspominałem o klasach ,no ale generalnie , z całą stanowczością mogę stwierdzić że za Atollem nie tęsknię 🤷🏿‍♂️ .

Dobrze wspominam , miał udział jakiś w moim rozwoju i drodze przez audio. Pewnie jak każda firma 🤗

Edytowane przez dedal75

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

Godzinę temu, dedal75 napisał:

Nic nie wspominałem o klasach ,no ale generalnie , z całą stanowczością mogę stwierdzić że za Atollem nie tęsknię 🤷🏿‍♂️ .

Dobrze wspominam , miał udział jakiś w moim rozwoju i drodze przez audio. Pewnie jak każda firma 🤗

Głównie czemu nie tęsknisz?

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.