Skocz do zawartości
IGNORED

Szukam osoby pracującej w Sony.


Gość Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z wymianą reklamacyjną telewizora Sony. Firma nie chce zrealizować wymiany na równorzędny model. Może ktoś mógłby nieoficjalnie mi w tym pomóc?

Maja do tego takie prawo, wiec raczej nikt ci nie pomorze.

?👈

Reklamacja na podstawie Ustawy o Szczególnych Warunkach Sprzedaży Konsumenckiej wyjaśni ci wszystko.Jęśli reklamacja została złożona przed upływem pół roku od nabycia mają obowiązek albo zwrócić kasę albo wymienić na taki sam model...wolny od wad.Poczytaj w necie tego dużo jest.

Jęśli reklamacja została złożona przed upływem pół roku od nabycia mają obowiązek albo zwrócić kasę albo wymienić na taki sam model...wolny od wad.

Na taki sam lub o zblizonych parametrach. Bynajmniej kiedys tak bylo. W gwarancji wszystko jest napisane.

?👈

Gość Gość

(Konto usunięte)

Na taki sam lub o zblizonych parametrach. Bynajmniej kiedys tak bylo. W gwarancji wszystko jest napisane.

Właśnie w gwarancji jest napisane że jeśli mi padnie to naprawią lub wymienią na TV o podobnej wartości i nie gorszych parametrach technicznych. Nie ma tam ani słowa o zwrocie kwoty zakupu. Ja wysłałem do nich pisemne żądanie wymiany telewizora z powołaniem się na konkretny paragraf gwarancji a oni,, mimo to jakby tego nie słyszeli, mówią jest decyzja zwrot kasy. Niby O.K ale na dzień dzisiejszy za kwotę jaką ja wydałem na ten TV nie kupię równorzędnego modelu. Są droższe. I dlatego tak mnie chcą, mimo ze jest to niezgodne z gwarancją, potraktować. Dodatkowo w gwarancji mam paragraf że na ten wymieniony telewizor dołożą mi gwarancję jaka pozostała z tego starego. W moim przypadku to jeszcze 3.5 roku. Miałem przy zakupie 5. I dlatego mi na wymianie a nie zwrocie kasy zależy. Macie jakiś pomysł?

Na taki sam lub o zblizonych parametrach. Bynajmniej kiedys tak bylo. W gwarancji wszystko jest napisane.

Gwarancja tu nie ma nic do rzeczy.NIC.Napisałem wyraźnie...na podstawie Ustawy o Szczególnych Warunkach Sprzedaży...nie na podstawie gwarancji,która jest gorszym rozwiązaniem dla konsumenta.

Gość Gość

(Konto usunięte)

Gwarancja tu nie ma nic do rzeczy.NIC.Napisałem wyraźnie...na podstawie Ustawy o Szczególnych Warunkach Sprzedaży...nie na podstawie gwarancji,która jest gorszym rozwiązaniem dla konsumenta.

Tylko widzisz u mnie gwarancja jest lepszym wyborem. Na jej podstawie Sony powinno mi wymienić telewizor i wydłużyć gwarancję na ten wymieniony. Na podstawie Ustawy akurat w moim przypadku wywalczyłbym zwrot kasy za zakup i za wysyłkę. To mi i bez walki chcą dać. A ja chciałbym zmusić Sony do wywiązania się z warunków gwarancji.

Gwarancja tu nie ma nic do rzeczy.NIC.Napisałem wyraźnie...na podstawie Ustawy o Szczególnych Warunkach Sprzedaży...nie na podstawie gwarancji,która jest gorszym rozwiązaniem dla konsumenta.

Ale takie rzeczy rozwiazuje sie na podstawie gwarancji, po to ona jest.

?👈

Ale takie rzeczy rozwiazuje sie na podstawie gwarancji, po to ona jest.

Jak nie masz o czymś pojęcia to się nie wymądrzaj i nie wypisuj bzdur.Wprowadzasz ludzi w błąd.Prawo unijne wprowadziło zmiany a nasze państwo musiało dostosować się do tych zmian.

Ustawa o której pisze wyżej jest KORZYSTNIEJSZA DLA KONSUMENTA i bardziej rygorystycznie podchodzi do tematu jakości uwzględniając prawo konsumenta do reklamacji za priorytetowe.

W gwarancji której udziela producent są różne obwarowania,które dość często nie są zgodne z unijnym i obowiązującym prawem.Wedle ustawy(która jest prawem)odpowiada za wady sprzedawca-nie producent i to za jego pośrednictwem odbywa się reklamacja.Dzisiaj paragon lub faktura są gwarancją,bo wszystko opisane jest ustawą i nie ma potrzeby udzielania takowych.Jeśli producent udziela gwarancji to przeważnie dla zaciemnienia sytuacji lub,gdy gwarancja niesie więcej dla konsumenta korzyści np.jej długość,jak choćby gwarancje kolumn,które są często dłuższe niż dwa lata.itd,itp.

 

Decyzje o sposobie reklamacji pozostawia się klientowi-to on decyduje czy składa reklamacje na podstawie gwarancji czy Ustawy chyba,że takowa nie została dostarczona a reklamacja odbywa sie na podstawie faktury.Rzecznik Praw Konsumenta znajdujący sie w każdym mieście może bardzo pomóc w takiej sprawie.

 

Tylko widzisz u mnie gwarancja jest lepszym wyborem. Na jej podstawie Sony powinno mi wymienić telewizor i wydłużyć gwarancję na ten wymieniony. Na podstawie Ustawy akurat w moim przypadku wywalczyłbym zwrot kasy za zakup i za wysyłkę. To mi i bez walki chcą dać. A ja chciałbym zmusić Sony do wywiązania się z warunków gwarancji.

A ty czytał tą USTAWE...a?To najpierw poczytaj a potem pisz.Piszesz bzdury i nie rozumiesz różnicy.Idź do Rzecznika Praw Konsumenta.On ci pomoże...ma taki obowiązek.

Gość Gość

(Konto usunięte)

Jak nie masz o czymś pojęcia to się nie wymądrzaj i nie wypisuj bzdur.Wprowadzasz ludzi w błąd.Prawo unijne wprowadziło zmiany a nasze państwo musiało dostosować się do tych zmian.

Ustawa o której pisze wyżej jest KORZYSTNIEJSZA DLA KONSUMENTA i bardziej rygorystycznie podchodzi do tematu jakości uwzględniając prawo konsumenta do reklamacji za priorytetowe.

W gwarancji której udziela producent są różne obwarowania,które dość często nie są zgodne z unijnym i obowiązującym prawem.Wedle ustawy(która jest prawem)odpowiada za wady sprzedawca-nie producent i to za jego pośrednictwem odbywa się reklamacja.Dzisiaj paragon lub faktura są gwarancją,bo wszystko opisane jest ustawą i nie ma potrzeby udzielania takowych.Jeśli producent udziela gwarancji to przeważnie dla zaciemnienia sytuacji lub,gdy gwarancja niesie więcej dla konsumenta korzyści np.jej długość,jak choćby gwarancje kolumn,które są często dłuższe niż dwa lata.itd,itp.

 

Decyzje o sposobie reklamacji pozostawia się klientowi-to on decyduje czy składa reklamacje na podstawie gwarancji czy Ustawy chyba,że takowa nie została dostarczona a reklamacja odbywa sie na podstawie faktury.Rzecznik Praw Konsumenta znajdujący sie w każdym mieście może bardzo pomóc w takiej sprawie.

 

 

A ty czytał tą USTAWE...a?To najpierw poczytaj a potem pisz.Piszesz bzdury i nie rozumiesz różnicy.Idź do Rzecznika Praw Konsumenta.On ci pomoże...ma taki obowiązek.

Tak Modrzew47 czytałem. I wydaje mi się że widzę różnicę. Ale mnie nie zależy na wymianie lub zwrocie kasy! Na podstawie ustawy o której piszesz Sprzedawca może się powołać na nadmierne koszty związane z wymianą(brak tego modelu na rynku a równorzędne sa dużo droższe) i oddać mi kasę. A ja tego właśnie nie chcę. Chcę wymiany i przedłużenia gwarancji bo miałem 5lat. Masz rację że jakiś super oblatany w tych przepisach to nie jestem więc jak jest inaczej to mnie popraw. A u Rzecznika już byłem i podziela mój punkt widzenia. Czekam co jemu Sony odpisze.

Sprzedawca nie może powoływać się na żadne koszty,to jego problem i jego ryzyko handlowe a do tego nie może przerzucać tegoż ryzyka na inne podmioty...Kodeks Cywilny.Korzyść jest taka z gwarancji,że trwa nie dwa lata a pięć i dlatego w twoim przypadku jest korzystniejsza...tylko.Muszą ci naprawić lub wymienić na produkt taki jak określili w gwarancji,jak nie to idź do adwokata i niech on napisze im pismo przedprocesowe.Szybko to załatwią.

 

ps.Co to za telewizor?

Dlaczego uparłeś się na Sony?Są lepsze...dużo.

Gość Gość

(Konto usunięte)

Sprzedawca nie może powoływać się na żadne koszty,to jego problem i jego ryzyko handlowe a do tego nie może przerzucać tegoż ryzyka na inne podmioty...Kodeks Cywilny.Korzyść jest taka z gwarancji,że trwa nie dwa lata a pięć i dlatego w twoim przypadku jest korzystniejsza...tylko.Muszą ci naprawić lub wymienić na produkt taki jak określili w gwarancji,jak nie to idź do adwokata i niech on napisze im pismo przedprocesowe.Szybko to załatwią.

 

ps.Co to za telewizor?

Dlaczego uparłeś się na Sony?Są lepsze...dużo.

To Sony 52Z5500. Cena katalogowa to było 13000. Ja kupiłem z pięcioletnią gwarancją za 8400. Jeszcze mam 3.5 roku gwarancji. Będę wdzięczny za sugestie na co wymienić. Brałem pod uwagę Samsunga D7000, Toshibę WL768 i Panasa 55VT30. Tylko Panas kosztuje 9200zł. A co do sprzedawcy to właśnie w ustawie o której piszesz jest napisane, że może się powołać na nadmierne koszty, i wtedy właśnie zwrot kasy za zakup.

Każda ustawa musi być zgodna z Kodeksem Cywilnym,jeśli nie jest z mocy prawa jest nie ważna.Nie znam takiego zapisu o kosztach.Pewny nie jestem ale on nie ma prawa istnieć.Sprawdze.Wygrałem na podstawie KC sprawe w sądzie,gdzie zostałem pozwany o unieważnienie umowy a powód podał zbyt wysokie koszty i chciał częściowo przerzucić je na mnie.Sąd wyraził odmienne zdanie argumentując to właśnie w taki sposób,że to było jego ryzyko i nie może go przerzucać na drugą stronę bez jego zgody.

 

Najlepsze są plasmy a w tej chwili robi je Panasonic najlepsze.Ja mam jeszcze 50-tke Pioneera full HD ale niestety Pioneer zrezygnował już z ich produkcji,chociaż jeszcze można je dostać...drrrrrrooogie jednak są ale bezkonkurencyjne do dzisiaj.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.