Skocz do zawartości
IGNORED

Laptop HP brak dzwieku 5.1 po HDMI

tomter

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie, co należy ustawić by po kablu HDMI z Laptopa HP z Win. 7 można było odtwarzać dźwięk wielokanałowy. Jako odtwarzacza używam program Media Center, filmy w MKV z dźwiękiem AC3 przesyłane są po HDMI tylko w stereo do amplitunera?

https://www.audiostereo.pl/topic/86963-laptop-hp-brak-dzwieku-51-po-hdmi/

To raczej na amplitunerze musisz ustawić czy chcesz słuchać w stereo czy w 5.1, przynajmniej u mnie tak na Denonie jest ;)

Nie, do amplitunera podawany jest sygnał PCM i na wskaźniku widzisz, czy są 2 kanały (dekodowane wirtualnie do surrand) czy 5 kanałów, film w MKV ma sygnał AC3czyli 5 kanałów ale laptop wysyła tylko 2 kanały....

Muszę coś sprostować

...sygnał AC3czyli 5 kanałów...

AC3 nie koniecznie musi oznaczać, że coś ma dźwięk 5 kanałowy (o subie zapomniałeś? czyli 5.1). W AC3 może być np. 2.0.

„... nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem!”

Miałem podobny problem ale nie z HDMI ale z SPDIF, po włączeniu filmu wykrywało mi tylko 2.0.

Używałem Media Player Center , musiałem wejść w ustawienia , filtr , ffdshow audio ustawienia , tam w mixer i zmienić 2.0 na Dolby.

Było też chyba inne wyjście, trzeba było chyba w acc zmienić wyjście na SPDIF i wtedy działało. Może też jest do wyboru HDMI. Teraz nie mam tego problemu bo w laptopie nie mam wyjścia cyfrowego tylko HDMI którego z kolei nie posiada wzmacniacz :(

Miałem podobny problem ale nie z HDMI ale z SPDIF, po włączeniu filmu wykrywało mi tylko 2.0.

Używałem Media Player Center , musiałem wejść w ustawienia , filtr , ffdshow audio ustawienia , tam w mixer i zmienić 2.0 na Dolby.

Było też chyba inne wyjście, trzeba było chyba w acc zmienić wyjście na SPDIF i wtedy działało. Może też jest do wyboru HDMI. Teraz nie mam tego problemu bo w laptopie nie mam wyjścia cyfrowego tylko HDMI którego z kolei nie posiada wzmacniacz :(