Skocz do zawartości
IGNORED

Jaki samochód?


grishnack

Rekomendowane odpowiedzi

Tak. Teraz jak juz jest -10 to odrazu zapalil. A jak przy -20 to lapie na 2, 3 cylindy i tyle. I tak wkolo.

Olej Gulf.

 

Może nie mieć prądu. Spróbuj na chwilę przed odpaleniem zapalić światła. Niech się aku rozgrzeje. Ewentualnie ma gdzieś problem z masą.

BMW E36 328i 193KM

 

Autko do którego mam sentyment (kupiłem sobie kiedyś do zabawy wersję 1.6 113KM), tylko z nieco większym silnikiem objedzie takie BMW bez większych problemów.

Całkiem nieźle trzyma się też na zakrętach.

 

Autko do którego mam sentyment (kupiłem sobie kiedyś do zabawy wersję 1.6 113KM), tylko z nieco większym silnikiem objedzie takie BMW bez większych problemów.

Całkiem nieźle trzyma się też na zakrętach.

Miałem okazję jeździć coltem GTI :-) faktycznie daje dużo frajdy :-) ale jednak wybrałem sunny GTI n14 :-)

 

Wysłane z mojego GT-I9300

Może nie mieć prądu. Spróbuj na chwilę przed odpaleniem zapalić światła. Niech się aku rozgrzeje. Ewentualnie ma gdzieś problem z masą.

Ale silnik normalnie kreci nawet przy -20, z tym ze nie chce zapalic.

 

Ja bym obstawiał swiece... zależy jak z kondycją silnika jeszcze...

 

Swiece zmieniane. Na starych bylo tak samo. Kupilem takie jak powinny byc oryginalne NGK. Silnik jest w idelanym stanie technicznym. Nic nie pali oleju, ma maly przebieg mimo wieku. Ostatni raz serwisowany w ASO w 2007r i przebieg 119tys km wbity w ksiazke. Samochod odkupilem w roku 2011 z przebiegiem 192tys. Samochod jest stary i niechodliwy wiec watpie by ktos w nim krecil przebieg biorac pod uwage ze w 2007r mial 119tys wiec wychodzi na to ze poprzedni wlasciciel zrobil nim 70tys w 3 lata. To i tak duzo.

?👈

Ale silnik normalnie kreci nawet przy -20, z tym ze nie chce zapalic.

Swiece zmieniane. Na starych bylo tak samo. Kupilem takie jak powinny byc oryginalne NGK. Silnik jest w idelanym stanie technicznym. Nic nie pali oleju, ma maly przebieg mimo wieku. Ostatni raz serwisowany w ASO w 2007r i przebieg 119tys km wbity w ksiazke. Samochod odkupilem w roku 2011 z przebiegiem 192tys. Samochod jest stary i niechodliwy wiec watpie by ktos w nim krecil przebieg biorac pod uwage ze w 2007r mial 119tys wiec wychodzi na to ze poprzedni wlasciciel zrobil nim 70tys w 3 lata. To i tak duzo.

Chyba że tak, to juz inna sprawa :-)

 

Wysłane z mojego GT-I9300

 

Raczej nie pomożemy... dobry serwis co pomierzy wydajność osprzetu...

 

Wysłane z mojego GT-I9300

Raczej nie pomożemy... dobry serwis co pomierzy wydajność osprzetu...

Zeby u nas taki byl to bym postawil...

 

Iskre dostaje?

W sumie to nie sprawdzalem. Napsze tlyko ze na starcyh siwcach bylo tak samo jak na tych nowych. Do tego podmienialem od kumpla wszystkie cewki.

?👈

Gość cycus12

(Konto usunięte)

Tylko BMW mają to do siebie, że gdy za mocno puści się wodze fantazji i za mocno naciśnie na gaz, to można szybciutko owinąć się wokół drzewa. To bardzo ładne samochody, ale niebezpieczne.

kolejne rewelacje ze świata motoryzacji, AWD kręci się bokiem, RWD owija się wokół drzewa więc co zostaje ?

 

Akumulator jest jeszcze oryginalny. Wymieniony w ASO w 2006 lub 2007r wiec troche lat juz ma, ale dobrze kreci. Bez problemu.

mój też tyle ma i jest na dotyk po kilu dniach stania.

 

nie wiem co to za silnik ale dawki paliwa ? może zbyt gęste za mało dostaje... filtr ?

 

Poradnik dla kupujacych uzywane, luksusowe samochody.

i jakie tu porady ? kolejny szmatławiec, ale ten przynajmniej ma komputer.

Iskra może być nawet jak coś jest nie tak... poprosru mapa zapłonu z mapą paliwa może sie rozjeżdżać przy jakimś padającym czujniku... a jak przepływka ciekawe i czujniki położenia wału i walka rozrządu ?

 

Wysłane z mojego GT-I9300

Tylnonapędowe samochody są tylko problematyczne w zimie. I w zasadzie tylko w górach.

I na wsiach w godzinach wczesno porannych.

 

kolejne rewelacje ze świata motoryzacji, AWD kręci się bokiem, RWD owija się wokół drzewa więc co zostaje ?

Widzę, że kolega poza swoim warsztatem niewiele wie. Ja rozumiem, że obracasz się wyłącznie wokół niemieckich aut, które są według ciebie cool, ale nie przesadzaj. Ze względu właśnie na to co wcześniej pisałem wiele marek rezygnuje z napędu na tylną oś. Statystyki policyjne nie kłamią, większość niedoświadczonych kierowców gdzie napęd jest na tylną oś kończy na drzewie, i zazwyczaj są to stere dojechane beemki.

 

O AWD które kręci się bokiem ja nie pisałem. Znowu coś poplątałeś.

Rotel A14, RCD-971 & Dynaudio Focus 140.

wiele marek rezygnuje z napędu na tylną oś. Statystyki policyjne nie kłamią, większość niedoświadczonych kierowców gdzie napęd jest na tylną oś kończy na drzewie, i zazwyczaj są to stere dojechane beemki.

 

I bardzo dobrze - selekcja naturalna. Nie ma dziś wojen, jakoś pomyłki genetyczne muszą eliminować się z ogólnej puli.

Zostaną ci, co wiedzą, jak używać RWD i wiedzą, że RWD to dużo więcej funu niż jakikolwiek inny typ napędu.

AWD jest skuteczniejsze ale nie daje tyle radochy.

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

I bardzo dobrze - selekcja naturalna. Nie ma dziś wojen, jakoś pomyłki genetyczne muszą eliminować się z ogólnej puli.

Zostaną ci, co wiedzą, jak używać RWD i wiedzą, że RWD to dużo więcej funu niż jakikolwiek inny typ napędu.

AWD jest skuteczniejsze ale nie daje tyle radochy.

No niezla radocha jak poproszy I autem ciska jak zyda pop pustym sklepie a dobry AWD pomyka bez problem 2x szybciej.

AWD jest skuteczniejsze ale nie daje tyle radochy.

AWD wcale nie jest takie bezpieczne, bo daje złudne poczucie że mamy super trzymającą się drogi furę, podczas gdy pod względem hamowania nic nie jest lepiej, wszystkie sprawne samochody mają 4 koła hamowane.

AWD wcale nie jest takie bezpieczne, bo daje złudne poczucie że mamy super trzymającą się drogi furę, podczas gdy pod względem hamowania nic nie jest lepiej, wszystkie sprawne samochody mają 4 koła hamowane.

 

Mimo wszystko - łatwiej jeździć AWD. Ale gdy straci przyczepność - to mogiła, podczas gdy w RWD wystarczy kontra i gaz w podłogę. :)

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

Iskra może być nawet jak coś jest nie tak... poprosru mapa zapłonu z mapą paliwa może sie rozjeżdżać przy jakimś padającym czujniku... a jak przepływka ciekawe i czujniki położenia wału i walka rozrządu ?

 

Pod kompem czysto. Zreszta przeplywke i czujnik walka podmienialem.

 

nie wiem co to za silnik ale dawki paliwa ? może zbyt gęste za mało dostaje... filtr ?

Filtr swiezy. Moze byc mozliwosc ze lapie gdzies nieco lewego powietrza, bo czasem delikatnie przyfaluje na obrotach. Ale z drugiej strony tak stare auto, mrozy, ciegle stanie an dworzu na elektonike tez ma wplyw. To nie nowe. Idealnie jak w zegarku wszystko nie bedzie.

 

No niezla radocha jak poproszy I autem ciska jak zyda pop pustym sklepie a dobry AWD pomyka bez problem 2x szybciej.

Jednemu frajde sprawia latanie bokiem po rondzie przy predkosci 40km/h, a innemu po zakretach 200km/h i podniecanie sie przyczepnoscia auta. Ja zaliczam sie do tych pierwszych.

?👈

Są różne odmiany AWD - z haldexem czy innymi szpero-podobnymi wynalazkami (najczęściej napędzany jest przód a dołączany tył, jednak BMW i chyba też Infiniti ma odwrotnie), a są też rozwiązania z 3 dyferencjałami. Generalizacje niewskazane. Z kolei przedni napęd, uważany za bezpieczniejszy, ma wadę w postaci "odwracającego" hamowania przodem w razie zdjęcia nogi z gazu - co jest naturalną reakcją większości ludzi na poślizg.

W wiekszosci samochodow FWD sa montowane mniejsze i slabsze silniki, przez co trudniej zerwac przyczepnosc kol w czasie jazdy. Dodatkowo mniej trakcji z przodu powoduje ze nie przyspieszymy tak samo jak samochodem RWD. Slabsze i wolniejsze auto bedzie mniej podatne na wypadek niz mocniejsze i szybsze.

Każdy woli coś innego :-) ja wole awd ;-) dla mnie to najlepszy napęd. Na codzień czy lato czy zima auto normalnie przyspiesza i się prowadzi. Gdy chce się pobawić w sprint czy latanie bokiem to też z tym nie ma problemu. Rwd lepiej bokiem leci, ale w zimę jest nieprzewidywalne i trudne do opanowania... fwd w zimę sporo lepiej jeździ niż rwd, ale o jeździe bokiem można zapomnieć...

Wybrałem ten napęd bo jest uniwersalny :-) i daje dużo przyjemności z jazdy :-) Oczywiście każdy ma swoje upodobania :-)

 

Wysłane z mojego GT-I9300

W wiekszosci samochodow FWD sa montowane mniejsze i slabsze silniki, przez co trudniej zerwac przyczepnosc kol w czasie jazdy. Dodatkowo mniej trakcji z przodu powoduje ze nie przyspieszymy tak samo jak samochodem RWD. Slabsze i wolniejsze auto bedzie mniej podatne na wypadek niz mocniejsze i szybsze.

 

Logiczna oczywistość.

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

...wiele marek rezygnuje z napędu na tylną oś. Statystyki policyjne nie kłamią, większość niedoświadczonych kierowców gdzie napęd jest na tylną oś kończy na drzewie, i zazwyczaj są to stere dojechane beemki.

Logiczna oczywistość.

 

Chyba nie jest to takie oczywiste, widac to na zalaczonym przykladzie. Wedlug kolegi glowna przyczyna wypadkow jest naped RWD a nie to ze samochod bez zawieszenia jezdzi na lysych oponach.

fwd w zimę sporo lepiej jeździ niż rwd, ale o jeździe bokiem można zapomnieć...

Wybrałem ten napęd bo jest uniwersalny :-)

gdyby napęd na przód był lepszy to byśmy chodzili na rekach..........

Chyba nie jest to takie oczywiste, widac to na zalaczonym przykladzie. Wedlug kolegi glowna przyczyna wypadkow jest naped RWD a nie to ze samochod bez zawieszenia jezdzi na lysych oponach.

 

Znasz los samochodów z pierwszej partii Hondy s2000 sprowadzonej do Polski?

Wiesz jaki % tych aut skończył swój żywot na drzewie czy w rowie? WIĘKSZOŚĆ! :)

I to nie z powodu łysych opon i fatalnego stanu zawiasu. To były nowe auta.

Ale też nie z powodu napędu RWD.

Hondy skończyły tam gdzie skończyły, ponieważ były kupowane przez ludzi nie mających pojęcia jak jeździć takim samochodem.

To samo tyczy się karków w starych BMW, tylko pułap cenowy inny.

RWD uczy zasad sportowej jazdy. A jak się nie wywrócis to się nie naucys...o ile przeżyjesz.

Ja też dachowałem w RWD i od tamtej pory mam jakby większy respekt do oblodzonych zakrętów w środku zimy... i PRAKTYCZNIE nauczyłem się jazdy w poślizgu. :)

Trochę droga była ta nauka, ale co tam... ważne że żyję i wyciągnąłem wnioski. Nie każdemu ta sztuka się udała.

Teraz specjalnie wprowadzam auto w poślizg na zakręcie, ale to już d*** nie zabawa, bo ESP w Mercedesie nie można wyłączyć. Tzn. można ale i tak się włącza. :)

Za dużo tej elektroniki...

Kiedyś Alfą 147 (FWD) minąłem gościa w E500 (pewno akurat jadł kanapkę) wąskie drogi, świetne zakręty, Alfa to uwielbiała. I był tam taki niesamowity łuk z ograniczeniem do 40km/h. Ja akurat znałem drogę i wiedziałem, że Alfa robi ten łuk 100km/h bez zająkniecia. Tym razem wszedłem weń 120km/h (ale już w gaciach miałem pełno), Byłem w szoku, bo Alfa szła jak po szynach, opony nawet nie pisnęły. Fakt, że było sucho a ja miałem boskie kapcie Dunlop SP Sport 01. Mietek wszedł w zakręt z tą samą prędkością i w lusterku wstecznym miałem okazję zobaczyć jak działa elektronika. Facet co prawda trzymał się toru jazdy ale jakby wjechał w ścianę! Te wszystkie elektroniczne pomagiery doszły do wniosku, że bierze zakręt za szybko i... dostosowały prędkość do bezpiecznych wartości. Mina klienta - połączenie wściekłości z zaskoczeniem - bezcenna! :)

Także i tylny napęd nie pomoże w efektywnej jeździe gdy elektroniki jest za dużo.

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

Każdy woli coś innego :-) ja wole awd ;-) dla mnie to najlepszy napęd. Na codzień czy lato czy zima auto normalnie przyspiesza i się prowadzi. Gdy chce się pobawić w sprint czy latanie bokiem to też z tym nie ma problemu. Rwd lepiej bokiem leci, ale w zimę jest nieprzewidywalne i trudne do opanowania... fwd w zimę sporo lepiej jeździ niż rwd, ale o jeździe bokiem można zapomnieć...

Wybrałem ten napęd bo jest uniwersalny :-) i daje dużo przyjemności z jazdy :-) Oczywiście każdy ma swoje upodobania :-)

 

Wysłane z mojego GT-I9300

Dokladnie tak!

Użytkownik Darooo82 dnia 24.01.2014 - 18:55 napisał

Każdy woli coś innego :-) ja wole awd ;-) dla mnie to najlepszy napęd. Na codzień czy lato czy zima auto normalnie przyspiesza i się prowadzi. Gdy chce się pobawić w sprint czy latanie bokiem to też z tym nie ma problemu. Rwd lepiej bokiem leci, ale w zimę jest nieprzewidywalne i trudne do opanowania... fwd w zimę sporo lepiej jeździ niż rwd, ale o jeździe bokiem można zapomnieć...

 

Jak ktoś lubi prawdziwy hardkor to najlepsze jaja są w IRL, gdy zimą spadnie śnieg!

W 2010 była tu naprawdę konkretna zima, a całe towarzystwo (które nie umie jeździć po śliskim, bo niby gdzie mieli się nauczyć?) na letnich oponach!

Rowy były pełne! I FWD i RWD i AWD! :)

Ja przeżyłem tylko dzięki elektronice. Jazda Kompressorem po lodzie na letnich oponach po prostej powyżej 40km/h była niemożliwa. Dupa zamiatała straszliwie i tylko ESP pozwalało (na niskiej prędkości) uniknąć wykręcenia efektownego pirueta.

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

W sumie reasumując to wszystkie budżetowe firmy jak np..opel ,vw,audi ,czy inne plastiki z uporem maniaka ciągną na przód... a Mercedes , porsche, RR,Bmw itd........................?

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.