Skocz do zawartości
IGNORED

Jaki samochód?


grishnack

Rekomendowane odpowiedzi

Ja się pochwalę ( na tym forum chwalenie się to obowiązek)

 

silnik Motul syntetyk 5w/40

 

skrzynia automat Ravenol atf4

 

Most tył Ravenol syntetyk 75/140 plus dodatek do szpery Mopar

 

Most przód Ravenol minerał 80/90, za kilka dni wjedzie Motul syntetyk 75/140

 

Reduktor Ravenol atf4

 

Wspomaganie Prestone

 

Chłodzenie Prestone

 

I z bańki.

nie za dużo tego jak na silnik leżący wzdłużnie ?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

Zgodnie z nowymi przepisami, na wąskich odcinkach dróg to kierowcy będą „samodzielnie decydować” o prędkości z jaką się poruszają.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Szkoda gadania, dottore to leming łykający nawet teorie spiskowe :)

 

Nawet??? SZCZEGÓLNIE teorie spiskowe! :)

Ale w Edge z gdańska na Zachodzie nie uwierzę. Made in Poland na butelce nie było.

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

Most tył Ravenol syntetyk 75/140 plus dodatek do szpery Mopar

 

Most przód Ravenol minerał 80/90, za kilka dni wjedzie Motul syntetyk 75/140

 

Reduktor Ravenol atf4

 

Wspomaganie Prestone

 

Chłodzenie Prestone

 

Most tył - ok

Most przód - ? nie pomyliło Ci się z terenówka ?

Reduktor - ponownie coś tu nie gra, osobówki nie mają reduktorów, o dziwo na allegro są (pod postacią tylnego dyferencjału).

 

Czyli po przetłumaczeniu chodziło o:

- most tył

- przedni mechanizm próżniowy

- centralny dyferencjał lub haldex

 

coś pomyliłem ? (po za tym że wzdłużnie TDI leżał tylko w b5)

 

BTW: motul (skoro 5w40 to zapewne specific 505.01) tyłka nie urywa, zwykły olej, w niczym nie jest lepszy od prawdziwego castrola. Jakbyś lał wysokie valvoline to byś miał się czym pochwalić :) ale zawsze można dolać nano pro tec engine (zwłaszcza jak latasz na PD które bardzo mocno "ściskają" olej).

wyszło wyszło

 

 

daje sobie radę poza drogą :-)

 

oleje - nic mi się nie pomyliło i w pełni świadomie wybrane

 

zapewniam że dobrze :)

zapewniam ze lepiej od castrola który jest tym co wlano do butelki, pochodzenia losowo nieznanego

motul niczym się nie rożni od oryginalnego castrola (DE), tak samo LM, gulf i wiele innych. Jakby tego było mało to legendarny specific jest dość stary "technologicznie" a nowszy x-cess przegrywa na papierze nawet z tańszym shellem ultra ETC.

 

Na papierze wszystko jest fajnie, w praktyce ma być oryginalny i full syntetyk a nie tylko z syntetycznymi dodatkami a to wbrew pozorom nie jest takie proste i oczywiste. Na szczęście świadomość użytkowników rośnie, mechaników niestety nie a o ASO lepiej nie wspominać.

 

to mówisz masz w pasku przedni most.. a co Ci rozdziela moc między przednia a tylną osią ?

 

daje sobie radę poza drogą :-)

tia, mina gapiów jak audi wyciąga grube drzewa z lasu bezcenna.

Są lepsze ale ich stosowanie to często przerost formy nad treścią, zostań przy tym co masz.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

kupuj po prostu u autoryzowanego dystrybutora i tyle, zwykłe sklepy nie wiedzą co mają a i na baniaku potrafi być nawet 50 zł różnicy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

płukankę przed przejściem albo po słabym oleju warto zrobić, tylko dobrą markową typu pro-tec flush engine, engine flush pro-line od LM itd.

 

rozszczelnieniu ?

 

Głównie o to chodzi w tym micie no nie? że się rozszczelni i będą wycieki czy też rosić będzie olejem.

jak będzie to znak że trzeba uszczelnić a nie lać selektol, mechanik dupa wołowa

 

 

a jak np. po wlaniu syntetyku przestanie brać olej to co mechanik powie?

 

będzie się drapał po głowie :D

 

u siebie płukałem przed zmianą

 

jest git, oleum nie ubywa

Głównie o to chodzi w tym micie no nie? że się rozszczelni i będą wycieki czy też rosić będzie olejem.

ale rozszczelni się na skutek czego ? płukanka nie rozpuszcza gum tylko płyty / nagar i nic więcej, samym "myciem" i tak zajmuje się rozgrzany olej.

 

Gumy rozpuszcza rozpuszczalnik który często znajduje się w olejach nie syntetycznych, tu z wiekiem mogą się pojawić problemy ze szczelnością. No ale kto dzisiaj lata na oleju do frytek. To jest taki sam mit (i głupota) jak z wiekiem przechodzie na gęstsze oleje.

 

Jak jeździsz na mineralnym, albo hydrocrack;u (np castrol) będziesz miał dużo syfu (zrywanie filmu, upalanie oleju) a z wiekiem problemy ze szczelnośćią, wtedy zazwczyaj przechodzi się na 10w i pozamiatane. Problem w tym że gęsty olej to też zło, zwłaszcza w nowych silnikach (tu nawet nie spełniają norm). Lepszym rozwiązaniem już są produkty typu ceramizer / Mos2 które wytwarzają cieniutką warstwę ślizgową niwelując w ten sposób luz. W zdrowym silniku trochę gorzej bo tego typu produkty zabijają koniunkcję oleju.

 

Dobrym sposobem na wyczyszczenie silnika jest po prostu korzystanie z mocy, przelecisz parę kilometrów z prędkością 180-200km/h i Twój motor będzie szczęśliwy, zwłaszcza układ paliwowy i wydechowy. Im nowsze auto tym mocniej powinno dostawać w palnik by się nie psuło.

 

jest git, oleum nie ubywa

to też źle :P minimalnie powinno :) a w niektórych nawet więcej niż minimalnie (benzyny turbo).

ale rozszczelni się na skutek czego ?

 

Z mitów wnioskuje że jak się zaczyna lać rzadszy to zaczyna bardziej myć,wypłukiwać (nagary które w starym silniku powinny być?) Nie znam sie na tym,chciałem się tylko upewnić.

 

Na forum BMW ludzie przechodzą na syntetyk i są szczęśliwi i że nie wolno to podobno są mity, potem mechanik mówi mi że jednak nie wolno.No to w końcu zgłupiałem.

a czemu miałbyś lać rzadszy olej ? olej zawsze lejesz zgodnie z zaleceniami producenta.

 

pochłanianie oleju przez silnik świadczy o jakości nie gęstości. W nowych silnikach 5w40 jest olejem niskoprzebiegowym i potrafi zostać dosłownie wypity przez silnik.

nie czepiaj się, ubywa w stopniu pomijalnym od wymiany do wymiany :D

 

Simon mechanika zmień lub niech robi to co umie a nie dywaguje o olejach

 

A po co skoro już wszystko zrobił:) planowanie głowicy,rozrząd w e36. Porobili i naprawdę jestem wdzięczny, tylko mi wbili dylemat z tym olejem.

 

U mnie oleju nie ubywa a jeśli to śladowa ilość,owszem kapne coś tam. A to 92r. Będzie Liqui Moly,albo Motul,ceramizer też planowałem spróbować.

 

a czemu miałbyś lać rzadszy olej ?

 

Chcę tylko jak najlepszy żeby było dobrze. Narazie był 10w40. Jak go kupiłem to to był rozrząd rozpaprany i w oleju chyba motodoctor. Potem było płukanie i sam 10w40.

jak masz motor po generalce to nie baw się w żadne ceramizaery, motodoktory i inne. Na chwile jest fajnie ale potem może być gorzej.

 

Jeśli chcesz coś dodawać do oleju to tylko nanokomponeny nie wytwarzające warstw ściernych.

Słusznie fetek prawi.

 

Znajomi przerabiali ceramizery kilka lata wstecz. Poprawa w pracy silnika była na 4-5 tysiące kilometrów.

Po tym przebiegu dochodziło do spadku ciśnienia sprężania w cylindrze, zwiększonej konsumpcji oleju.

Zwiększała się głośność pracy jednostki napędowej.

Samochody to benzynowe Honda Civic i Opel Astra II. Raz w tygodniu trasa około 1300 km autostradami.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.