Skocz do zawartości
IGNORED

Jaki samochód?


grishnack

Rekomendowane odpowiedzi

Gość cycus12

(Konto usunięte)

Misiu co mam ci tlumaczyc skoro nie znasz angielskiego, nie wiesz co to jest upalanie, nie wiesz z czym sie je TC-SST i generalnie nie masz pojecia o Evo. Daruj sobie

nie wiedziałem że znajomość jeżyków jest równoważna z wiedzą motoryzacyjną (było iść na nauczyciela, zawód mechanika gratis). Poprosiłem byś mi to wyjaśnił a w odpowiedzi dostaje zjedzoną skrzynię biegów i upalanie, wybacz nie mam magicznej kuli i nie wiem o co Tobie chodzi, gdybym wiedział to bym się nie pytał. Po takiej odpowiedzi wnioskuje że sam nie wiesz o czym piszesz.

 

BTW: upalanie czego ? szklanek, zaworów, wirników, wtrysków, krzywek, uszczelniaczy, sprzęgła, łożyska, gumy ? ? i o co chodzi z automatem ? od kiedy rozmawiamy o EVO ?

 

Udzieliłem odpowiedzi na te pytania, które były mądre

wszystkie pytania zostały zadane na podstawie Twoich wypowiedzi (i do Twoich wypowiedzi), teraz nie rozumiem twierdzisz że pisałeś "rzeczy nie mądre" ?

 

Kilkukrotnie podważam Twoje zdanie a Twoją jedyną obroną jest oczernianie mojej osoby. Masz racje, ja też zaatakowałem ponieważ po przeczytaniu Twojej wypowiedzi pomyślałem sobie "co za baran to wymyślił" więc napisałem trochę pod adresem Twojej osoby, po czasie (i 46 stronach) dowiaduje się że dany fragment źle zrozumiałem. Poprosiłem Cie o wyjaśnienie, może się pomyliłem, faktycznie zrozumiałem coś na opak i niesłusznie Cie zaatakowałem. Nie rozumiem czemu nie chcesz w kilku słowach napisać prostego wyjaśnienia, w czym jest problem ?

 

Nie rozumiem też czemu nie odpowiesz na pytania, unikasz ich jak ognia, przecież to leży w Twoim interesie. Każdy może się pomylić albo po prostu czegoś nie wiedzieć, może masz racje to ja zawaliłem temat a o tym nie wiem, masz szanse mi dowalić. Potwierdź swoje słowa, przeproszę a nawet flachę postawie.

 

Jeśli dalej chcesz prowadzić politykę ataku i wycieczek osobistych (tyczy się to też HQ) to pamiętaj że pogrąża ona tylko Ciebie,

 

nie wiesz z czym sie je TC-SST

posługując się internetem...

 

 

Konstrukcja TC-SST jest typowa dla innych przekładni tego typu, jak np. DSG Volkswagena, DCT BMW, S-Tronic Audi czy PDK Porsche.
Twin Clutch Sportronic Shift Transmission – tak brzmi pełna nazwa dwusprzęgłowej skrzyni Mitsubishi, opracowanej wspólnie z niemiecką firmą Getrag. Jej nazwa kodowa to 6DCT470. Ta zautomatyzowana przekładnia została po raz pierwszy zastosowana w modelu Lancer Evo X w 2007 roku.

 

Jakie to Japońskie... (to oni już nic nie robią sami ?)

 

Lancer Evo X jest jedynym modelem w ofercie Mitsubishi, do którego można zamówić skrzynię TC-SST. Do niedawna była ona dostępna również w słabszych odmianach Lancera (m.in. RalliArt) oraz w Outlanderze poprzedniej generacji. Niestety, te wersje zniknęły już z polskich cenników.

http://blog.pgd.pl/twin-clutch-sst-dwa-sprzegla-w-trzech-diamentach

 

Dodatkowo czytając opinie DSG vs TC-SST na forum evolutionm.net nadziałem się na rzeczy typu "The TC-SST does this too" oraz "though the programming is better on the DSG". W każdym razie jest to typowa 2 sprzęgiełkowa skrzynia więc możemy się umowić że wiem jak ją "zjeść". Nie wiem tylko jaki max peek zniosą sprzęgiełka i chłodzenie skrzyni.

 

Czy FQ-440 MR ma taki sam setup przeniesienia napędu co słabsze wersje EVO ? (w końcu się znacie...) i jak z przeglądami ? co 5kkm jak kiedyś ?

 

heh 440kucy z 2 litrowego silnika... :) a ktoś pisał że 1,4 122 konny to wyżyłowanie...

Z tą skrzynią nie przesadzaj, to że wykorzystali doświadczenie Getrag-a tylko dobrze o nich świadczy. Są pewne firmy mająca wąską specjalizację i przez lata "odeszły" reszcie. Wykorzystanie ich potencjału lub współpraca przy projekcie tylko dobrze świadczy o danej firmie. Getrag, Oerlikon Graziano, AP Racing, Öhlins, Quaife, Xtrac, żeby wymienić tych ciekawszych, są to specjaliści i wiele firm posiłkuje się ich zapleczem czy gotowymi produktami. Olbrzymia ilość projektów silników również powstaje w Porsche bądź u Yamahy. Nie wszyscy się tym chwalą ale chętnie korzystają. Po co wyważać otwarte drzwi?

Jeszcze jedno. Czy wiesz kto zaprojektował dwusprzęgłową skrzynie biegów dla VW? No właśnie wcale nie Niemcy, tylko amerykański Borg Warner. Niemcy tłuką je tylko na licencji. Nawet kiedyś miałem przyjemność robić oprzyrządowanie do robotów produkcyjnych. Podobnie jak do robotów w BMW, Oplu, MB czy VW. ;)

Gość cycus12

(Konto usunięte)

zgoda w 100%, niemieckie auta też nie są takie niemieckie (nawet BMW) a już od lat wiele elementów różnych marek pochodzi z tych samych fabryk. Po za wykorzystaniem doświadczenia innych (o czym pisałeś) podejrzewam że dość sporą rolę odgrywają tutaj finanse, tak jest po prostu taniej.

 

Bilstein jest niemiecki.... i też siedzi w EVO. podobnie jak Eibach, znajdziemy tam też włoskie Brembo i wiele innych elementów również z rynku amerykańskiego nie będących nawet w promilu produktem japońskim.

 

Piszę tak bo są tutaj osoby święcie przekonane że japońskie auto jest japońskie (bo tak pewno przeczyli w internecie), jest też pewien pan który gardzi niemiecką motoryzacją a jednocześnie jest fanem auta który dość sporo zawdzięcza niemieckiemu przemysłowi i posiada w sobie niemieckie komponenty (chociaż może produkowane w chinach).

No dobra ale w zasadzie żadna firma nie robi sama hamulców, z wysokiej półki mamy tylko w zasadzie Brembo i AP Racing. Jesteś pewien, że w Mitsubishi nie siedzi KYB? No jest też Tein, ale to inna liga.

Gość cycus12

(Konto usunięte)

Pewności nie mam bo ogranicza mnie internet ale tak jest podane na stornach, na chwile obecną nie znam nikogo z EVO by zapytać / zajrzeć. też obstawiłem że wezmą coś swojego.

http://www.4evo.pl/historia/

http://forums.evolutionm.net/evo-x-tires-wheels-brakes-suspension-sponsored-tire-rack/505092-bilstein-w-lowering-springs.html

 

I rode in a drove my friend's X GSR with MR Bilsteins + Eibach Prokits and was very impressed with how comfortable the ride is
I want to ty it as stock bilstein

 

http://www.evoxforums.com/forums/showthread.php?t=63459

EVO X MR Bilstein Shocks & Eibach Springs Stock

 

Less thank 10k miles

 

Próbuje jeszcze rozszyfrować turbosprężarkę, TD05H-152G6-12T (montowana przy 4G63) nie wygląda mi na produkcji japońskiej ale tu się mogę mylić bo dostęp od materiałów ograniczony. Nawet na evolutionm.net widzę że ludzie borykają się z brakiem odpowiedniej papirologii.

 

Przy okazji nadziałem się na wiele 2 Litrowych jednostek z tym turbo o mocach powyżej 400 koni. Im dalej kopie tym bardziej EVO staje się zwyczajny (zwłaszcza silnik).

Faktycznie też sprawdzałem u kumpla i jest Bilstein. Jeśli chodzi o hamulce, to jak już pisałem nie ma za bardzo alternatyw i na pewno nie chodzi o koszty. Sprawdź sobie w jakich autach siedzi Brembo i AP a sam zobaczysz, że to nie ma nic wspólnego z oszczędzaniem i patriotyzmem. Jest jeszcze kilka niszowych marek ale to tylko sport i aftermarket. Chociaż z tego co wiem to "gwint" niemieckiego D2 (hamulce też robią) króluje w Japonii w sporcie, szczególnie w driftingu.

 

Turbina na 100% jest japońska, produkcji Mitsubishi. Znam tą serię doskonale. Volvo ich używało, świetny i niezawodny sprzęt.

 

Powiedz mi tylko co takiego nie jest niemieckiego w BMW, bo ja nie kojarzę.

Gość cycus12

(Konto usunięte)

na pewno nie chodzi o koszty. Sprawdź sobie w jakich autach siedzi Brembo i AP a sam zobaczysz, że to nie ma nic wspólnego z oszczędzaniem i patriotyzmem.

robią to tylko dla kasy a księgowa jest wszędzie :) jakakolwiek marka gdyby zechciała produkować np własne hamulce musi badać, testować i wydawać kasę.. więc taniej wychodzi kupić to co sprawdzone -> o to mi chodziło :) Z resztą wstawienie takich marek do swoich autek to też dobre reklama.

 

Turbina na 100% jest japońska, produkcji Mitsubishi. Znam tą serię doskonale. Volvo ich używało, świetny i niezawodny sprzęt.

noo jest mega, bardzo szybko wstaje i dużo szybciej osiąga maksimum.

 

nie jest niemieckiego w BMW

np wtrysk paliwa którzy przyszedł z PSA. Niemcy są o tyle w dobrej sytuacji że produkują bardzo dużo elementów więc bez większych problemów można z tego składać samochody.

Piszę tak bo są tutaj osoby święcie przekonane że japońskie auto jest japońskie (bo tak pewno przeczyli w internecie), jest też pewien pan który gardzi niemiecką motoryzacją a jednocześnie jest fanem auta który dość sporo zawdzięcza niemieckiemu przemysłowi i posiada w sobie niemieckie komponenty (chociaż może produkowane w chinach).

Daruj sobie swoje wywody. Jak widzisz za każdym razem zostajesz wypunktowany i okazuje się, że twoja wiedza, pomimo tego, że używasz specjalistycznych zwrotów, jest dość płytka. Podniecasz się niemiecką techniką jak szczur na otwarcie kanału, nie dostrzegając jednocześnie, że inne kraje również mają zasługi w tej dziedzinie. Aby podeprzeć swoje proniemieckie teorie rozbierasz na atomy wręcz całe linie produkcyjne aby tylko udowodnić, że Niemieckie jest najlepsze. Jakbym czytał Auto Bild, o przepraszam Auto Świat i całą rzeszę prasy skupionej wokół tego samego wydawnictwa. Przy obecnej globalizacji to głupota. Ja starałem się tylko wskazać, że poza niemieckimi cudami techniki ( nawiasem mówiąc ADAC coś tam ostatnio zamieszał, jeśli chodzi o rzetelność rankingów) są i inni. Japończycy.

 

Dlaczego na nich tak jedziesz nie wiem, widocznie masz w tym swój interes.

Over.

Rotel A14, RCD-971 & Dynaudio Focus 140.

Gość cycus12

(Konto usunięte)

eh dzisiaj to wszystko jest wymieszane i poplątane. Kupisz golfa, niby auto niemieckie a tam polskie panewki czy inne buble które 150 tyś km nie wytrzymają. Kupisz auto japońskie które w wersji europejskiej ma europejskie silniki.. itd

heh 440kucy z 2 litrowego silnika... :) a ktoś pisał że 1,4 122 konny to wyżyłowanie...

Tylko totalny laik, albo głupiec, aby utrzymać się przy swojej teorii, jest w stanie bezpośrednio porównać zaawansowaną budowę silnika Evo z fabrycznym silniczkiem TSI. Żenada.

Rotel A14, RCD-971 & Dynaudio Focus 140.

Gość cycus12

(Konto usunięte)

@sittek - po raz kolejny mnie obrażasz i po raz kolejny baaardzo dużo wnosisz do tematu. Rozumiem że tylko na tyle Cie stać ?

 

BTW: podstawowe zwroty, terminy znane nawet 20 letnim motoryzacyjnym amatorom lub nawet osobie której popsuło się auto stanowią dla Ciebie wyrafinowany i specjalistyczny jeżyk ? no ładnie, znawca. Co tu jest takiego specjalistycznego ? te kilka nazwa i numerków z lacnera ? przecież powinieneś je znać na wyrywki, to Ty deklarowałeś się znawcą marki.

 

Ja nie muszę siebie podbudowywać, chwalić szkopów etc. To nie ja napisałem że to jest szrot nie potrafiąc tego udowodnić, a jako że troszkę o tych autach wiem to staje w ich obronie, Ty jednak nadal nie potrafisz zrozumieć prostej analogii w EVO jest dużo duszy niemieckiej inżynierii i gdyby nie to czym gardzisz EVO byłoby inny, nie wnikam czy gorszy czy lepszy, inny.

 

Tylko totalny laik, albo głupiec, aby utrzymać się przy swojej teorii, jest w stanie bezpośrednio porównać zaawansowaną budowę silnika Evo z fabrycznym silniczkiem TSI. Żenada.

powiem to samo co Ty... nie zrozumiałeś o co chodziło :) wytłumaczyć ? ale czy to nie ty wkleiłs link że 1,4 TSI przez swoją zaawansowaną i skomplikowaną konstrukcje nie będzie produkowany ? czytasz czasem co wklejasz czy kończysz na samym tytule ?

 

Tak silnik jest zaawansowany (nawet ten od kosiarki), niestety takie silniki posiada prawie każdy koncern i to parę ładnych lat.

 

@netboy - czy evo jest fabrycznie zakuty ? lub wybrane elementy

powiem to samo co Ty... nie zrozumiałeś o co chodziło :) wytłumaczyć ?

Nie musisz, przyrównałeś i wynik poszedł w świat. Według ciebie Evo to taki sam wyżyłowany silniczek jak w TSI VW. Super. I co ciekawe nie różnią się budową. Dałeś po raz kolejny wyraz, że na japońskich autach kompletnie się nie znasz. Dziękuję.

Rotel A14, RCD-971 & Dynaudio Focus 140.

Chyba nie całkiem jest z tym gazem jak piszesz. Nie wiem jak inne kraje ale potęga motoryzacyjna, czyli RFN, bardzo lubi gaz. Tu spotkanie auta z wyższej klasy z gazem nie jest trudne. Ot, choćby wczoraj na stacji był Aston tankujący gaz. Jest tylko jedno ale. Niemcy zakładają gaz, nie tyle z oszczędności, co z ekologii. Tu gdzie mieszkam bardzo się o to dba i ludzie z Polski przyjeżdżając z małego miasteczka do jednego z większych miast Europy, nie mogą się nadziwić jakie tu jest świeże powietrze.

 

 

I takie są fakty, że jadąc ze swojej gleby swoim klekotem i przejeżdżając pod moim oknem jeden z drugim atakuje moją wolnośc. Dlatego właśnie mówi się, że normy euro nie spowodowały, że smog zaczął zanikac. W tym czasie podrożało paliwo i dziadostwo z 30stoletnim kredytem na chawire pod Łomiankami zaczęło jeździc golfami i skodami w tedeiku.

 

 

Do tego w gratisie dziadostwo opala swoje domy wunglem, albo jeszcze lepiej - peletem. Z i znajdzie się jeden na sto, który dorzuci płyty wiórowej, bo mu zalega (bo się dowiedział w internetach, że meblościanki są już passe).

 

To jest zachowanie typowe dla rolnika jeżdżącego swoim ursusem po swoim polu.

 

 

 

A z jakiej metropolii pochodzi jeden z drugim opowiadający, że do tego, czy innego auta nie wypada wstawiac gazu, ale już kopciuch jest ok? Idę o zakład, że ta metropolia była tak do 1 tys. mieszkańców.

 

Można by się jeszcze pokusic o zapytanie, ile chamów ze wsi ma u siebie wycięte dpfy w swoich bolidach po cheaptuningu...

eh dzisiaj to wszystko jest wymieszane i poplątane. Kupisz golfa, niby auto niemieckie a tam polskie panewki czy inne buble które 150 tyś km nie wytrzymają. Kupisz auto japońskie które w wersji europejskiej ma europejskie silniki.. itd

 

No i? Od zawsze pewna część rozwiązań w motoryzacji - i nie tylko tam - była kupowana tam gdzie robią coś lepiej lub taniej. Duża część foteli w europejskich autach powstaje również w Polsce, tu też na przykład, produkuje się panele klimatyzacji do Lamborghini.

Wysokiej klasy hamulce robią Włosi i Brytyjczycy oraz kilka firm niemieckich.

Zawieszenia Niemcy i częściowo Japończycy oraz Szwedzi.

Turbiny głównie Japonia (IHI, MHI) i USA (Garrett, Holset, Borg Warner/KKK) Tak na marginesie BMW stosuje zarówno Garrett, MHI jak i Borg Warner.

 

Specjalizacja w produkcji tych elementów jest niewiarygodna. Spójrz sobie ile kosztują na przykład zaciski AP czy Brembo i zastanów się czy na pewno tu chodzi o oszczędności. Koncern wielkości VW czy choćby takie Ferrari które nie musi się liczyć z ceną, jednak kupuje IHI czy Brembo a nie produkuje samodzielnie. Koszt zrobienia zacisku to są naprawdę groszowe sprawy a jednak Ferrari buli za Brembo.

 

 

@netboy - czy evo jest fabrycznie zakuty ? lub wybrane elementy

 

No chyba nie wyobrażasz sobie ładowania na 400ps bez choćby kutych tłoków? ;) Te ma od niemieckiego Mahle.

Gość cycus12

(Konto usunięte)

Nie musisz, przyrównałeś i wynik poszedł w świat. Według ciebie Evo to taki sam wyżyłowany silniczek jak w TSI VW. Super. I co ciekawe nie różnią się budową. Dałeś po raz kolejny wyraz, że na japońskich autach kompletnie się nie znasz. Dziękuję.

nie wiem czy jesteś sens po raz kolejny zadawać takie samo pytanie ale zaryzykuje: GDZIE JA TAK NAPISAŁEM ?

 

Można by się jeszcze pokusic o zapytanie, ile chamów ze wsi ma u siebie wycięte dpfy w swoich bolidach po cheaptuningu...

żeby tylko DPF'y i żeby tylko na wsi.

 

Spójrz sobie ile kosztują na przykład zaciski AP czy Brembo i zastanów się czy na pewno tu chodzi o oszczędności. Koncern wielkości VW czy choćby takie Ferrari które nie musi się liczyć z ceną, jednak kupuje IHI czy Brembo a nie produkuje samodzielnie. Koszt zrobienia zacisku to są naprawdę groszowe sprawy a jednak Ferrari buli za Brembo.

produkcja może i tak ale wymyślenie i przebadanie chyba już nie do końca. Tak na logikę, może jest inaczej, nigdy się tym nie interesowałem a i gołym okiem widać że wiesz lepiej :)

 

No chyba nie wyobrażasz sobie ładowania na 400ps bez choćby kutych tłoków? ;) Te ma od niemieckiego Mahle.

znowu niemcy... no qrde się panoszą. Biorąc pod uwagę że generalnie wymieniają zabawki i robią z tego 700-900 koni to raczej kuty musi być, wolałem jednak zapytać (niewiele o tym aucie / silniku wiem) a różne rzeczy widziałem.

 

2,0 TSI niestety kuty z fabryki nie jest, ale dopiero przy 400 ps / 500niuta czyli stage 4 robią kute korby. Jeździ taki w kraju 430ps chyba. Ciekwe też robią u sąsiadów:

http://youtu.be/8iO9A1D_niQ

Niemcy, słyną z produkcji maszyn precyzyjnych i inżynierii z tym związanej, do tego są potęga na świecie przemysłu chemicznego. Nic dziwnego, że to właśnie w tym kraju powstają najlepsze "szpeje" do tuningu i produkcji aut z wyższej półki...

 

Pamiętaj również, że pierwsze auta na świecie, to Daimler i Benz, jak dodasz ich (Niemców) zamiłowanie do prędkości, otrzymujesz...

 

... AMG, Brabus, König Umbau, Ruf, M GmbH, Isdera, Weissman, Abt, Gumpert, Lotec, jednym tchem wymieniając tych najważniejszych. Marki te nie powstały z słabej wiedzy i braku zaplecza produkcyjno-projektowego. Oczywiście o markach głównego nurtu, nie wspominam.

 

Jeśli robią moce o których piszesz, w co nie wątpię, to kute korbowody oferuje, daleko nie szukając, Cosworth.

 

Jeśli chodzi o te nieszczęsne zaciski, to przy użyciu powszechnie dostępnego stopu aluminium, programu CAD, FEM i CAM, oraz frezarki CNC powstaną w pół dnia. Popatrz na firmy które wyżej wymieniłem, zobacz co potrafią zrobić i odpowiedz sobie na pytanie czy Porsche, projektując jedne z najlepszych silników świata, dla dużej jego części, lub VW budujące coś takiego jak Veyron, nie jest w stanie ogarnąć kawałka stopu aluminium z dziesięcioma otworami i musi jeszcze tego nie robić z oszczędności?

 

Tak swoją drogą, to u mnie w mieście jeżdżą dwie Isdery (Spider i Imperator) każda jest jedną z szesnastu wyprodukowanych. Trafić takie coś, to jak znaleźć Yeti. ;)

Gość cycus12

(Konto usunięte)

Jeśli chodzi o te nieszczęsne zaciski, to przy użyciu powszechnie dostępnego stopu aluminium, programu CAD, FEM i CAM, oraz frezarki CNC powstaną w pół dnia. Popatrz na firmy które wyżej wymieniłem, zobacz co potrafią zrobić i odpowiedz sobie na pytanie czy Porsche, projektując jedne z najlepszych silników świata, dla dużej jego części, lub VW budujące coś takiego jak Veyron, nie jest w stanie ogarnąć kawałka stopu aluminium z dziesięcioma otworami i musi jeszcze tego nie robić z oszczędności?

a nie mam tutaj sporów / problemów patentowych lub innej natury prawnej ?

 

Przyznam się że nie analizowałem tego nigdy w ten sposób, nigdy też nie starałem się tego objąć jako całokształt potęgi niemieckiej, może dlatego że nie stać mnie na pewne wyczynowe luksusy. Niestety moja wiedza jest zbyt skąpa by przeprowadzić jakąś konkretniejszą dyskusje na tym poziomie, w każdym razie miło było spotkać kogoś kto nie gardzi niemieckimi "szrotami" i jest w stanie napisać coś konkretnego.

Niemcy, słyną z produkcji maszyn precyzyjnych i inżynierii z tym związanej,

U nas to zniszczono celowo, na początku swojej kariery zawodowej robiłem kute korbowody z 40H i śruby korbowodowe z 35HNM Pierścionki tłokowe, e.t.c na jednych z pierwszych obrabiarek CNC wyprodukowanych w Tarnowie (TZC32N, WAC 25, FYJN cos tam z szafą GE i niemieckich WMW bardzo popularnych w Stalowej Woli)

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Ciężko, w czymś prostszym w budowie niż cep, zawrzeć patenty ograniczające innym produkcję. Być może, poszczególne firmy na jakieś szczegóły patenty mają, ale ogólnie na zaciski czy tarcze raczej nie mogą, bo sama budowa samochodu wymusza taki a nie inny kształt i działanie. No i jeszcze raz wyciągnę kwestię projektowania silników. Myślisz, że gdzie jest więcej patentów, norm, wymagań i uregulowań prawnych, w silnikach czy zaciskach hamulcowych?

 

Obejrzyj sobie jak wyglądają zaciski tych firm a sam wyciągniesz podobne wnioski. AP Racing, Rotora, Brembo GT, Wilwood, Stoptech, D2, Ksport.

Na stronie AP Racing, Brembo i chyba Rotory można ściągnąć rysunki techniczne i się zagłębić w budowę. Kilka lat temu, na podstawie dokumentacji AP Racing, zupełnie dla sportu zrobiłem sobie na CNC zaciski czterotłoczkowe. Zajęło mi to jakieś dwa wieczory, z różnych powodów ich nie skończyłem, ale zabawa była. ;)

 

Co do niemieckiej motoryzacji. Generalnie zdania mam podzielone co do różnych firm i poszczególnych modeli. Pisząc o niej, chciałem tylko wyprostować kilka rzeczy na temat krajów produkcji i przyczyn czemu tak wiele zaawansowanych rzeczy się tu produkuje. Choć faktycznie lubię niemieckie auta, to większość moich większych lub mniejszych motoryzacyjnych marzeń jest z innych krajów niż DE.

U nas to zniszczono celowo, na początku swojej kariery zawodowej robiłem kute korbowody z 40H i śruby korbowodowe z 35HNM Pierścionki tłokowe, e.t.c na jednych z pierwszych obrabiarek CNC wyprodukowanych w Tarnowie (TZC32N, WAC 25, FYJN cos tam z szafą GE i niemieckich WMW bardzo popularnych w Stalowej Woli)

 

Teraz musisz trochę zweryfikować ten pogląd. Bo cała masa zachodnich firm łącznie z takimi jak BMW, VW czy odchodząc trochę od motoryzacji Delner Coupler albo Kuka Robotics produkuje dużo części, zlecając produkcję na CNC w Polsce. DC nawet większość produkcji robi w PL a jest to najwyższa półka technologiczna. Mają swoje zakłady i korzystają również z podwykonawców. Ciekawostką w temacie forum jest to, że jednym z nich są Zakłady Mechaniczne Radmor. ;)

 

Poza tym, pisałem o produkcji i projektowaniu samych maszyn i urządzeń precyzyjnych, takich jak roboty, obrabiarki, i tym podobne, a nie ich wykorzystaniu do produkcji.

 

niestety smutna prawda, wykończyli wszystko co się da.

 

No jak już wyżej wspomniałem, to nie jest prawda.

 

 

a czy jeszcze któryś z was coś dłubie w motoryzacji ? zawodowo lub hobbystycznie ?

 

Jakiś czas temu napisałem posta o starych ludziach, cofnij się i poszukaj. ;)

Teraz musisz trochę zweryfikować ten pogląd. Bo cała masa zachodnich firm łącznie z takimi jak BMW, VW czy odchodząc trochę od motoryzacji Delner Coupler albo Kuka Robotics produkuje dużo części, zlecając produkcję na CNC w Polsce. DC nawet większość produkcji robi w PL.

 

Poza tym, pisałem o produkcji i projektowaniu samych maszyn i urządzeń precyzyjnych, takich jak roboty, a nie ich wykorzystaniu do produkcji.

 

To się bardzo powoli odbudowuje nie stać nas np. na taką KUKE, Kawasaki jest bardziej trendy. Pamiętam w poprzedniej firmie rupiecia ABB który nurkował dziobem w materiał :)

Obecnie przymierzamy się w firmie do czegoś takiego

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) za tem jak widzisz na pewno nie jest to produkt krajowy (pisałem na PW ale nie raczyłeś odpisać)

 

To ze np na AGH zrobią pojedynczego robota to jeszcze nie świadczy o naszym potencjale gospodarczym. W mojej przedostatniej firmie z niemieckim rodowodem

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) zatrudniającej 40 wysoko kwalifikowanych inżynierów (Catia, Solid Works-projekty dla Audi,VW, Continentala i krajowego Leoparda) robiliśmy dla Isuzu zrobotyzowane stanowisko montażu zaworów i roboty tez były zgadnij jakiej firmy :)

 

Owszem sporo robi się dla tzw. automotive sam wcześniej jak prowadziłem swoja firmę obsługiwałem np. takiego Metzelera ale tego nie widać u nas w firmach robiących obrabiarki. Sporo zostało przejętych np przez DMG ale się to nie rozwija bo taniocha i lipa napiera z zewnątrz UE.

 

W sumie miło wspomnieć że pracowało się w firmie w której nasi inżynierowie zaprojektowali 3/4 samochodu Audi :)

Tak ze Audi jest prawie Polskie :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Ale Ty dalej piszesz o produkcji maszyn a nie na maszynach. W kwestii obrabiarek, firmy które znam, mają parki maszynowe z najwyższej półki, DMG wcale nią nie jest. Zaraz luknę na PW, przepraszam nic mi nie wyskoczyło.

Mój były Bos np. ma wewnętrzne bezpośrednie połączenie z siecią projektową VW i robią projekty bezpośrednio u nas dla nich.

 

Może to lepsze niż przemysł obrabiarkowy kto to wie?

 

Ale Ty dalej piszesz o produkcji maszyn a nie na maszynach. W kwestii obrabiarek, firmy które znam, mają parki maszynowe z najwyższej półki, DMG wcale nią nie jest. Zaraz luknę na PW, przepraszam nic mi nie wyskoczyło.

 

DMG nie jest mocni są japończycy

 

np. Maazak ale firmy go mające można policzyć na palcach.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

No właśnie Japonia, choć nie tylko, po prostu DMG jest taki se. Ale Sinumeric i Heidenhain są godnymi konkurentami Fanuca. Nie mogę odpisać na PW z tapatalka, jutro spróbuję z kompa.

 

Mazak, Okuma, Fadal, Chiron, Mori Seiki, ... znalazło by się tego kilka. "moje" parki maszynowe głównie się z nich składały.

No właśnie Japonia, choć nie tylko, po prostu DMG jest taki se. Ale Sinumeric i Heidenhain są godnymi konkurentami Fanuca. Nie mogę odpisać na PW z tapatalka, jutro spróbuję z kompa.

 

To są 3 wiodące systemy sterowania obrabiarek każdy ma coś dobrego i słabego tutaj akurat różnie to wychodzi. I tak jak przychodzi do maszyn High Speed są uzależnieni od enkoderów pewnej firmy robiącej kiedyś fajne klocki audio :)

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Gość cycus12

(Konto usunięte)

Zakłady Mechaniczne Radmor. ;)

ponoć nie dobrze się dzieje w tej firmie a coraz głośniej w pewnych kręgach się mówi o "wykupie" gruntów w Gdyni. Ale równie dobrze mogą to być spekulacje.
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.