Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Philipsa-tam element był na stałe zamocowany na rurce

 

 

 

CTRL + Q to Enable/Disable GoPhoto.it

Andrzeju posiadam w kolekcji gramofon Philips 686 z tym ramieniem. W tym rozwiązaniu przesuwny ciężarek na belce ramienia służy do regulacji siły nacisku wkładki. Na rurce jest naniesiona skala w gramach. Oczywiście taki ciężarek w zależności od swego położenia na belce zmieniał również jej rezonans, tylko w sposób całkowicie przypadkowy a czasem nawet szkodliwy. Posiadając określoną, wcale nie małą masę, sam mógł wzmacniać niższe rezonanse. Conri prawidłowo odczytał jego przeznaczenie. Philips stosował to rozwiązanie od lat 70tych, pierwszy raz we flagowym modelu z modnymi wówczas sensorami jako przełącznikami funkcji.

Rozwiązanie Ryszarda, to umieszczenie na stałe ściśle przylegającego materiału silnie tłumiącego drgania w obliczonych lub pomierzonych węzłach fal stojących rezonansów belki. Moja podpowiedź zastosowania pianki obniża całość rezonansów tłumiąc je i rozpraszając, jednocześnie nie zwiększając masy efektywnej w znaczący sposób. Przy długich belkach powiązanie obydwu sposobów daje bardzo pożądane rezultaty.

W.

Człowiek się uczy całe życie....Bardzo dziękuję Ci za pomysły z pianką vlado.Kiedyś zastanawiałem się jak wypełnić ramię pianką ,ale po uszczelnianiu okien pianką montażową byłem pod wrażeniem jej ekspansywności i siły z jaką działa podczas rozpierania się w wolnej przestrzeni.No i wymiękłem.Wasze pomysły i przemyślenia są bardzo inspirujące a ja w końcu jestem jednoosobowym inżynierem i nie mam w okolicy z kim wymieniać pomysłów..Dziękuję,że jesteście...A

ja w końcu jestem jednoosobowym inżynierem i nie mam w okolicy z kim wymieniać pomysłów.

 

Pora otworzyć Gramofonowa Dolinę we Włocławku, Kadry się znajda , bliżej niż do Torunia, a i kierunek bardziej praktyczny,nie mówiąc o modzie.:)

Może Katedra Gramofonologii Stosowanej. z Twoja osobą w roli Rektora, Dyrektora , Wykładowcy i inz Praktyka na zajęciach technicznych :)

a jak się sprawuje ten pre lampowy yaquina ? mało o nim w sieci można znaleźć...

 

 

Trudno mi się wypowiadać na temat MS-12B Yaqina, bo na pewno jest to opinia bardzo subiektywna. No ,ale jeśli chcesz poczytać moje" obserwacje słuchowe " to zapraszam.

O budowie nie ma co się rozpisywać, bo każdy oczy ma - mi się podoba.

Co do dzwięku , stereo wyborne , scena szeroka , tony wysokie bardziej wyeksponowane, ale nie szeleszczące , basy szybkie, ale grają dopiero solidnie przy głośności ok.9 a wtedy to miodzik. Średnica bardziej wycofana ale ciepła jak to przy lampie. Wokale odrobinę wyeksponowane do przodu, jak by śpiewali tylko dla Ciebie.Instrumenty można z łatwością umiejscowić na scenie.

 

 

Pozdro.

[

Posłuchałem i mam mieszane odczucia, może dlatego, że tylko pięć utworów.

I wszystkie typu "plumkanie". Ale należy się cieszyć, że można posłuchać nawet pięciu.

 

Więc w skrócie, utwory jeden i dwa albo płyta tak nagrana albo...

brzmi jak za kotarą moja ocena dwa.

 

Utwór trzy niby OK do momentu wejścia wokalu, robi się bałagan.

Ocena trzy.

 

Utwory cztery i pięć ...hmm, są OK ale to za mało dalej dźwięk zamknięty.

Aczkolwiek te utwory jak dla mnie są najlepiej zrealizowane. Ocena trzy.

 

Miło było posłuchać, ale D103 gra o wiele lepiej.

Znam D103 bardzo dobrze, słuchałem jej na wielu ramionach.

Niestety nie na każdym pokazała pazur.

Proszę nie traktować mojej oceny jako krytykę.

Wręcz odwrotnie jak zachętę aby AF grał jeszcze lepiej.

 

VIS

Dzięki za ocenę i konkretne ustosunkowanie się. Ta wkładka na ramieniu AF brzmi już inaczej, lepiej, ponieważ sample były nagrywane przy wykonanych na roboczo i szybko („brudno”) tłumikach testowych a trzeba je było w końcu zrobić od zera w wersji estetycznej, i ta wersja estetyczno-ostateczna tłumików okazała się skuteczniejsza niż robocza. Powiesiłem na rurce ramienia cztery i tak to zostawię. Poprawiłem też odrobinę VTA.

Ta ocena jest dla mnie cenna, jest ciekawym przyczynkiem do aspektu subiektywizmu w odsłuchach i różnic w torach odtwarzania. Hm, mój odsłuch na kompie i słuchawkach HD800 (mają opinię wybitnie neutralnych) nie dawał wrażenia przytłumionego odtwarzania zza kotary na dwóch pierwszych samplach, (mimo, że to płyty polskie) - są na tych samplach słyszalne te wszystkie smaczki i szmerki, z kolei utwór nr 3 jest u mnie odczuwany jako trochę zbyt jasny, krótkimi momentami nawet zbyt przeraźliwy, trochę jakby za dużo górnej średnicy.

Pouczające porównanie. Nie miałem niestety okazji posłuchania DL103R na innych ramionach, może z wyjątkiem Technicsa, ale mam wrażenie, że akurat kombinację Technicsa plus DL103R zaczyna już AF z tą sama wkladką po poprawkach przewyższać.

A propos - czy pamietasz, w jakiego typu ramionach ta wkladka grała najlepiej? Nie bez znaczenia było też prawdopodobnie to, na czym leżała płyta. Mógłbys skrobnąć kilka słów na ten temat? Może podsunęłoby mi to jakiś pomysł.....

Edytowane przez ryszard_pp
Gość frywolny trucht

(Konto usunięte)

Fajne masz te słuchawki, ale one są szalenie jasne i szczegółowe. Kolumny grają mimo wszystko ciemniej i mniej dosadnie.

.Wasze pomysły i przemyślenia są bardzo inspirujące a ja w końcu jestem jednoosobowym inżynierem i nie mam w okolicy z kim wymieniać pomysłów..Dziękuję,że jesteście...A

Andrzeju, myślę że forum tematyczne jest miejscem wymiany wiedzy pomiędzy jednako zakręconymi amatorami tego hobby. Jeśli potrzebujesz dokładnego opisu sposobu dozowania wypełnienia pianką belki ramienia, daj znać na PW aby nie zanudzać opisami technicznymi innych Forumowiczów.

Jeśli zainteresowanie tym tematem jest większe, opiszę na forum.

W.

<br />Jeśli potrzebujesz dokładnego opisu sposobu dozowania wypełnienia pianką belki ramienia, daj znać na PW aby nie zanudzać opisami technicznymi innych Forumowiczów.<br />Jeśli zainteresowanie tym tematem jest większe, opiszę na forum.<br />

- mnie to bardzo interesuje !

excelvinyl winylmania blog szukaj

Excelku, mimo sympatii jaką cie darzę, Twoja postawa przeczy temu co napisałeś:-) Upór z jakim od lat eksploatujesz karygodnie wyjustowany gramofon (całkiem poprawny gramofon) i głoszone przez Ciebie jedynie słuszne opinie wyższości jedynego formatu zapisu i odtwarzania dźwięku nad resztą, budzi we mnie niepokój i niepewność Twych intencji. Być może zbyt ostro to ująłem, jednak tak to czuję.

Bardzo proszę odpowiedz mi na jedno pytanie.

Jakowoż dyskusja prowadzona przez Ryszarda, Andrzeja, Conri i mnie, dotyczy rezonansów ramion lekkich i ultralekkich o długości efektywnej powyżej 10ich.

Czy zamierzasz zbudować takie ramię?

O ironio, takie 14/16inch ramię powinno bez problemów współpracować z wkładką MF-100 z dowolnie zaimplementowaną igłą. Poważnie.

W.

<br />Czy zamierzasz zbudować takie ramię?<br />

 

- nie vlado, nie zamierzam - jestem tylko kibicem w tym wątku jako że nie mam ad fonciaka - tym niemniej ciekawi mnie, czy pianka skutecznie wytłumi drgania w obliczonych lub pomierzonych węzłach fal stojących rezonansów belki, a szczególnie przy długich belkach.

excelvinyl winylmania blog szukaj

A propos - czy pamietasz, w jakiego typu ramionach ta wkladka grała najlepiej?

Ortofon RS-309D efektywna masa 4g bez headshell'a. Dodałem headshell 16 gramowy.

Denon 103 zagrał na tym ramieniu najlepiej. Ramię ma dynamiczną kompensację.

 

Drugie ramie na którym 103'a zagrała bardzo dobrze to Acos Lustre GST 801.

Efektywna masa z headshell'em to 25 gram. Ramię ma dynamiczną kompensację.

 

Trzecie ramię to Audio Technica ATP 16T, jest to bardzo ciężkie ramie bez kompensacji.

Ale masa efektywna 35-40 gram ratuje sprawę.

To ramię gra troszkę jaśniej niż Acos Lustre GST 801.

 

Piszesz o VTA, zwróć uwagę na SRA bo to jest najważniejsze. Producenci wkładek podają

nacisk + - np 0.5 grama, ta tolerancja służy nam do prawidłowego ustawienia SRA.

Zakładając, że VTA jest ustawione prawidłowo. Warto zrozumieć o co chodzi.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Co do tłumienia ramion, proponuję pooglądać starsze ramiona Ortofona.

Chyba najbardziej kultowe ramie Ortofona to Ortofon RMG-309.

Zobacz jak prosto jest rozwiązana kompensacja dynamiczna.

 

VIS

 

Ortofon__RS309D.jpg

 

Acos%20Lustre%20GST%20801.jpg

 

Audio%20Technica%20ATP%2016T.jpg

 

Ortofon%20RMG309.JPG

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ortofon RS-309D efektywna masa 4g bez headshell'a. Dodałem headshell 16 gramowy.

Denon 103 zagrał na tym ramieniu najlepiej. Ramię ma dynamiczną kompensację.

 

Drugie ramie na którym 103'a zagrała bardzo dobrze to Acos Lustre GST 801.

Efektywna masa z headshell'em to 25 gram. Ramię ma dynamiczną kompensację.

 

Trzecie ramię to Audio Technica ATP 16T, jest to bardzo ciężkie ramie bez kompensacji.

Ale masa efektywna 35-40 gram ratuje sprawę.

To ramię gra troszkę jaśniej niż Acos Lustre GST 801.

 

Piszesz o VTA, zwróć uwagę na SRA bo to jest najważniejsze. Producenci wkładek podają

nacisk + - np 0.5 grama, ta tolerancja służy nam do prawidłowego ustawienia SRA.

Zakładając, że VTA jest ustawione prawidłowo. Warto zrozumieć o co chodzi.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Co do tłumienia ramion, proponuję pooglądać starsze ramiona Ortofona.

Chyba najbardziej kultowe ramie Ortofona to Ortofon RMG-309.

Zobacz jak prosto jest rozwiązana kompensacja dynamiczna.

 

VIS

 

 

Ech, piękne ramiona, chciałoby się mieć.

Widzę, że ramię Ortofona RS-309D 12" ma acentryczną p-wagę z obniżonym środkiem ciężkości, identycznie jak ramię AF. Kompensacja dynamiczna to bardzo przydatna rzecz, nie dotyczy ona jednak bezpośrednio rezonansów w zakresie akustycznym, o których tu mowa. Zgodnie z opisem producenta jest to „dynamic balance system for increased stability when tracking warps”. Z kolei “the new short wire spring, housed in the pivot case, eliminates unwanted vibrations in the tone arm” nie wyeliminuje rezonansów wzdłuż całej długości rurki ramienia i akustycznych fal stojących, no way, ta sprężyna na pivocie to tylko część zagadnienia. W rzeczywistości producenci raczej nie publikują tego, ale walczą z rezonansami rurek ramion stosując odpowiednie materiały i konstrukcję wewnętrzną oraz kształt rurek, nie jest to czyste aluminum tylko stopy, stosuje się różne kształty, różne materiały.

 

Natomiast w konstrukcji ramienia AF cenię sobie jego długość oraz możliwość precyzyjnego dokonania bez ograniczeń wszystkich możliwych regulacji, oczywiście VTA-SRA-VTF (VTF ustawia się w mojej wersji ramienia precyzyjnie i powtarzalnie) no i nareszcie azymutu. Azymut mogłem wreszcie ustawić bardzo dokładnie, a to rzadkość. Nareszcie można też ustawić kąt przekoszenia wkładki - headshell to umożliwia bo jest zamocowany obrotowo. Te regulacje działają w praktyce w sposób dokładny i powtarzalny. Są stabilne, utrzymują się i nie rozjeżdżają w czasie. Trzeba tylko trochę popracować nad wytłumieniem ramienia, z jakiegoś powodu dotyczy to właściwie tylko twardych wkładek MC, z MM ten gramofon rzeczywiście brzmi znakomicie.

 

O regulacji VTA pisałem hasłowo. Oczywiście rutynowo zwracam uwagę na SRA, czasem robię fotkę:

 

post-26459-0-66176600-1358925785_thumb.jpg

 

post-26459-0-11784100-1358925773_thumb.jpg

 

Dzięki za podany link jednak podstawą mojej wiedzy na temat kombinacji VTA/SRA/VTF są raczej normy IEC98-1964 i IEC98-1987 Art. 8.1, opisane na przykład tu:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Problem polega na tym, że w praktyce producenci wkładek, nawet drogich nie utrzymują tych parametrów w granicach deklarowanych tolerancji. W konsekwencji do każdej konkretnej wkładki trzeba podchodzić indywidualnie. Było to kiedyś wałkowane na forum i nie ma sensu do tego wracać.

 

Nawiasem mówiąc, czy słyszałeś na ostatnim Audioshow twardą wkładkę MC Ortofona Anna (compliance chyba 9, cena ok. 30 tys zł) na wypasionym ramieniu – całość w cenie samochodu? Przecież to była jakaś porażka, już chyba moje sample brzmią lepiej. Pisało o tym kilka osób na forum.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez ryszard_pp

Ech, piękne ramiona, chciałoby się mieć.

Dzięki, mi z gramofonów najbardziej podobają się ramiona. Najważniejsze aby z tego hobby mieć frajdę i zabawę czego Tobie serdecznie życzę w Nowym Roku. Nie słyszałem Ortofona Anna. Jestem przekonany, że jeżeli Anna grała inaczej to może była niedokładnie ustawiona. A może Ci co ją słyszeli to tylko snują opowieści wielorybnicze. Mam w planie kupno Ortofon Anna, rozmawiałem ze znajomym który ją ma i chwali bardzo. Więc dlaczego nie spróbować. Ale chyba dość pisania. Szczególnie, że wątek dotyczy gramofonu Ad Fontes. VIS Edytowane przez vis

Czy zamierzasz zbudować takie ramię?

O ironio, takie 14/16inch ramię powinno bez problemów współpracować z wkładką MF-100 z dowolnie zaimplementowaną igłą.

ja zamierzałem zbudować takie ramie ale zwątpiłem. Ramie miało być zrobione na przegubie ramienia Foniki R-12 - tym plastikowym lekkim. Poprzez wymianę rurki na dłuższą.

Gość frywolny trucht

(Konto usunięte)

Acos Lustre GST 801 piękne. Można się gapić i gapić.

 

No dobra, a co tam u Andrzeja Analogowego w kwestii gramofonu w wersji slim? Będzie Baby Ad Fontes?

 

Druga sprawa, mata skórzana, co ona daje w stosunku do gumiaka, jak wygląda, czy jest oficjalnym akcesorium, czy to był jednorazowy wybryk?

Edytowane przez frywolny trucht

Slim się robi-czekam na talerz z POM-było o tym w wątku.Skóra w pierwszych egzemplarzach maty była zbyt sztywna i miała tendencję do podwijania się do góry.Czekam na nową partię z innego materiału.W porównaniu z gumą wydawało mi się,że bas był bardziej zwarty,ale to jak zwykle może być sugestia..

Gość vasa

(Konto usunięte)

Miałem w końcu okazję obejrzeć i posłuchać Ad Fontes.

Panie Andrzeju, piórem z czapki przed Panem zamiatam :)

Gramofon robi ogromne wrażenie.

 

Nie rozumiem dlaczego piszecie, że jest to gramofon do wkładek MM? Przecież jest cały szereg wkładek MC o znacznej podatności i kwestia kompatybilności dynamicznej nie powinna być problemem.

Jeżeli uda się posłuchać Ad Fontes z przyzwoitą MC to może mi się rozjaśni.

Gość GratefullDe

(Konto usunięte)

Przecież jest cały szereg wkładek MC o znacznej podatności i kwestia kompatybilności dynamicznej nie powinna być problemem.

 

No właśnie. U mnie od kilku dni Denon DL 304 na ramieniu Ad Fontes.... przeniósł ten gramofon w zupełnie inny wymiar. Mam wrażenie, że dopiero teraz pokazuje co naprawdę potrafi.

Wieczorem wrzucę kilka fotek.

Nareszcie po miesiącu leżakowania odpaliłem AdFontesa. Andrzeju - po prostu dzięki! Przyznam, że zabawa z regulacjami przednia! Pamiętam jak nie tak dawno obawiałem się w ogóle ustawiać wkładkę w poprzednim gramofonie, który służy już komuś innemu. Mam pytania Panie i Panowie. Jaką kolejność ustawiania parametrów stosujecie u siebie? Pytam, bo w zasadzie przesięg i azymut w przypadku AdF trzeba ustawiać najlepiej od razu, za jednym podejściem, luzując śruby u nasady ramienia. Wkładka później już ma tylko obrót w osi śruby mocującej headshell, w płaszczyźnie poziomej. Później każda kolejna korekta regulacji grozi zmianą jednego z nich. A skoro tak, to w zasadzie najpierw VTA, a dopiero potem przesięg i azymut. Potem jubilerska robota z ustawieniem w dwóch punktach dedykowanego szablonu. Nie posiadając słynnego programu komputerowego wszystko odbywa się chałupniczą metodą z użyciem lusterka, papieru milimetrowego i grafitu. Lusterko głównie do azymutu. Jak sobie radzicie z grafitem? W przypadku Goldringów, raczej nie występuje płaszczyzna z boku wkładki, do której można by go podkleić. Podobnie od czoła. Takie płaszczyzny są w górnej części wkładki, w której są otwory na śruby. Pozostaje wierzyć konstruktorom, że zachowują one odpowiednio równoległość i prostopadłość do osi cantilever'a... A może skorzystać z płaszczyzn headshell"a? Oczywiście ustawianie odbywa się po wstępnym ustawieniu siły nacisku igły, która dopiero na deser jest cyzelowana. A na koniec zabawa z ustawieniami windy i podpórki ramienia - tutaj co kto lubi - oczywiście w granicach rozsądku:) Jak to wygląda u Was?

Tak przy okazji - zaskoczyło mnie, jak taki mały smyk - silniczek jest w stanie ruszyć talerz ze stanu spoczynku. Oczywiście normalnie trochę go "zakręcam", ale spróbowałem tak od zera. Zrobił to bez większego wysiłku. Jeszcze jedno... Ustawianie obrotów. Robicie to kiedy? Najpierw szablon, a potem zdejmujecie go i kładziecie płytę na kręcący się talerz? Czy szablon na leżącą już płytę? Zmieniacie płyty "w locie", nie wyłączając silnika, czy wyłączacie? A jeśli wyłączacie, to obroty ustawiacie od początku? Ot kilka pytań, refleksji po odpaleniu AdF:)

No właśnie. U mnie od kilku dni Denon DL 304 na ramieniu Ad Fontes.... przeniósł ten gramofon w zupełnie inny wymiar. Mam wrażenie, że dopiero teraz pokazuje co naprawdę potrafi.

Wieczorem wrzucę kilka fotek.

 

Wrzuć wreszcie, bo nie mogę się doczekać. Ramię AF metalowe czy węglowe ? DL304 jest mięciutka w porównainiu z DL103R, może rzeczywiście tu jest pies pogrzebany? Przynajmniej w części. Jeśli ramię jest węglowe, to i ono (charakter jego rezonansów inny niż dla ramienia Alu) może się dokładać do dobrego brzmienia wkladek MC.

Gość GratefullDe

(Konto usunięte)

Wkładka jest stosunkowo miękka lecz cięższa o 2 g od Ortofona VMS, na razie wisi na ramieniu alu. Wybieram się do Andrzeja by to zmienić oraz dać cieńszy a tym samym lżejszy headshell. Tyle na razie mogę zrobić by obniżyć masę ramienia.

post-27859-0-26450300-1359486398_thumb.jpg

post-27859-0-10224000-1359486405_thumb.jpg

post-27859-0-72618500-1359486410_thumb.jpg

post-27859-0-68679900-1359486416_thumb.jpg

Nareszcie po miesiącu leżakowania odpaliłem AdFontesa. Andrzeju - po prostu dzięki! Przyznam, że zabawa z regulacjami przednia! Pamiętam jak nie tak dawno obawiałem się w ogóle ustawiać wkładkę w poprzednim gramofonie, który służy już komuś innemu. Mam pytania Panie i Panowie. Jaką kolejność ustawiania parametrów stosujecie u siebie? Pytam, bo w zasadzie przesięg i azymut w przypadku AdF trzeba ustawiać najlepiej od razu, za jednym podejściem, luzując śruby u nasady ramienia. Wkładka później już ma tylko obrót w osi śruby mocującej headshell, w płaszczyźnie poziomej. Później każda kolejna korekta regulacji grozi zmianą jednego z nich. A skoro tak, to w zasadzie najpierw VTA, a dopiero potem przesięg i azymut. Potem jubilerska robota z ustawieniem w dwóch punktach dedykowanego szablonu. Nie posiadając słynnego programu komputerowego wszystko odbywa się chałupniczą metodą z użyciem lusterka, papieru milimetrowego i grafitu. Lusterko głównie do azymutu. Jak sobie radzicie z grafitem? W przypadku Goldringów, raczej nie występuje płaszczyzna z boku wkładki, do której można by go podkleić. Podobnie od czoła. Takie płaszczyzny są w górnej części wkładki, w której są otwory na śruby. Pozostaje wierzyć konstruktorom, że zachowują one odpowiednio równoległość i prostopadłość do osi cantilever'a... A może skorzystać z płaszczyzn headshell"a? Oczywiście ustawianie odbywa się po wstępnym ustawieniu siły nacisku igły, która dopiero na deser jest cyzelowana. A na koniec zabawa z ustawieniami windy i podpórki ramienia - tutaj co kto lubi - oczywiście w granicach rozsądku:) Jak to wygląda u Was?

Tak przy okazji - zaskoczyło mnie, jak taki mały smyk - silniczek jest w stanie ruszyć talerz ze stanu spoczynku. Oczywiście normalnie trochę go "zakręcam", ale spróbowałem tak od zera. Zrobił to bez większego wysiłku. Jeszcze jedno... Ustawianie obrotów. Robicie to kiedy? Najpierw szablon, a potem zdejmujecie go i kładziecie płytę na kręcący się talerz? Czy szablon na leżącą już płytę? Zmieniacie płyty "w locie", nie wyłączając silnika, czy wyłączacie? A jeśli wyłączacie, to obroty ustawiacie od początku? Ot kilka pytań, refleksji po odpaleniu AdF:)

 

- Regulacje przesięgu i azymutu udało się rozdzielić przy pewnej wprawie i kilku (nastu) manualnych ćwiczeniach.

- Talerza przy wymianie płyt nie zatrzymuję.

- Stroboskop na plytę albo nie - różnie. Stroboskop ma podklejone podkładki (może być jakiś uchwt-nakładka) bo trudno go potem zebrać palcami z płyty.

- Do ustawień wkladki raczej nie korzysta się z płaszczyzn headshella, mogą być mylące.

- Szablon łukowo-punktowy typu "arc protractor" jest lepszy (dokładniejszy) niż tylko 2-punktowy.

 

Wkładka jest stosunkowo miękka lecz cięższa o 2 g od Ortofona VMS, na razie wisi na ramieniu alu. Wybieram się do Andrzeja by to zmienić oraz dać cieńszy a tym samym lżejszy headshell. Tyle na razie mogę zrobić by obniżyć masę ramienia.

Widzę sporą szczelinę między stolikiem headshell'a a body wkładki, możesz podać przyczynę tego stanu?

Człowiek się uczy całe życie....Bardzo dziękuję Ci za pomysły z pianką vlado.Kiedyś zastanawiałem się jak wypełnić ramię pianką ,ale po uszczelnianiu okien pianką montażową byłem pod wrażeniem jej ekspansywności i siły z jaką działa podczas rozpierania się w wolnej przestrzeni.No i wymiękłem.Wasze pomysły i przemyślenia są bardzo inspirujące a ja w końcu jestem jednoosobowym inżynierem i nie mam w okolicy z kim wymieniać pomysłów..Dziękuję,że jesteście...A

Proszę mi wierzyć , Panie Andrzeju - są jeszcze inni. Tacy jak ja , którzy technicznie Panu nic nie doradzą. Bo - pojęcia o tych sprawach nie mają. Natomiast - patrzą , śledzą i kibicują (nawet z żonami - co już ludzkie pojęcie przechodzi) - i - najszczerzej życzą powodzenia w żmudnych Pańskich pracach. Przeogromny szacunek załączam - Jacek.

patrzą , śledzą i kibicują (nawet z żonami - co już ludzkie pojęcie przechodzi)

 

To Niusia ma żonę ?

I co za palanty redaktorskie piszą o braku tolerancji :) w tym kraju.

Gość GratefullDe

(Konto usunięte)

Tak, jest szczelina. Spowodowane jest to konstukcją mocowania headshella, lekko wystaje trzpień na którym można obracać główke w poziomie. Problem, o którym miałem porozmawiać z Andrzejem, myslę, że do skorygowania.

To Niusia ma żonę ?

I co za palanty redaktorskie piszą o braku tolerancji :) w tym kraju.

Tak - mam żonę , którą bardzo kocham. I dla niej - ten idiotyczny nick :) , bo czasami bywa "bezlitosna". I - nie "w tym kraju" , a we Francji , proszę Pana. Edytowane przez Bezlitosna Niusia

- Regulacje przesięgu i azymutu udało się rozdzielić przy pewnej wprawie i kilku (nastu) manualnych ćwiczeniach.

- Talerza przy wymianie płyt nie zatrzymuję.

- Stroboskop na plytę albo nie - różnie. Stroboskop ma podklejone podkładki (może być jakiś uchwt-nakładka) bo trudno go potem zebrać palcami z płyty.

- Do ustawień wkladki raczej nie korzysta się z płaszczyzn headshella, mogą być mylące.

- Szablon łukowo-punktowy typu "arc protractor" jest lepszy (dokładniejszy) niż tylko 2-punktowy.

 

Dzięki za refleksje. Szablon mam oczywiście łukowy, choć i dwa punkty są zaznaczone - po to aby nie przekosić wkładki. Jeszcze kilka podejść i ręce nabiorą wprawy:)

Tak, jest szczelina. Spowodowane jest to konstukcją mocowania headshella, lekko wystaje trzpień na którym można obracać główke w poziomie. Problem, o którym miałem porozmawiać z Andrzejem, myslę, że do skorygowania.

Koniecznie. teraz ten naprężony śrubami stolik działa jako swoisty rezonator. Zastosuj pastę silikonową lub przekładkę z miękkiego igielitu tłumiące te rezonanse.

I jeszcze jedno, w jakim celu chcesz pomniejszyć masę tego już lekkiego ramienia kiedy chcesz stosować wkładki MC wymagajace w większości większego dociążenia z racji mniejszej poddatności zawieszeń? Chyba, że miałeś na myśli jedynie odbarczenie samego headshell'a, a nie zmniejszenie masy efektywnej?

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.