Skocz do zawartości
IGNORED

Klub Bayerische Motoren Werke (BMW)


Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, zakładka Car Audio

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) umiera, a wy tutaj na Bocznicy? :)

No właśnie , umarła a tu chodzi o konkretny samochód .

 

Przesłuchałem sporo radioodbiorników jakieś 4 lata temu. Wybór był wtedy dla mnie oczywisty - tylko JVC. Używałem w dwóch autach KD-R611 oraz KD-R511.

Ilość informacji i muzykalność wyprzedzała mocno wszystkie Alpine których słuchałem. Alpine przy JVC było wrecz sterylne i odfiltrowane, nudne.

Poważnie myślę nad PIONEER DEH-80PRS

 

Ma ktoś może jakieś ranking takich radioodtwarzaczy ?

 

Wzmacniacz zewnętrzny od razu odpuściłem, ponieważ dźwięk w żaden sposób nie przeganiał wbudowanego w radio. W kategoriach audiofilskich oczywiście, a nie rąbanki.

Jest na to fajny sposób .

Tylne głośniki puścić przez kodny foliowe 10uF i rezystory 10W około 10-12om i z jednego tylnego kanału bezpośrednio wpiąć się pod suba o wysokiej sprawności ;)

Pojemności i rezystancje trzeba dobrać samemu do konkretnego auta i suba tak żeby była zachowana równowaga tonalna ale to rozwiązanie daje radę .

 

Choćby 2,8 ale jak tym na wakacje jechać tzn. za ile?

I to jest plus 3.0D

Nie zawija się aż tak ale przy dynamicznej jeździe mój mieści się w 7,3L ON / 100km ( średnia z kilku lat wyliczona z kilometrów i tankowania na tym samym dystrybutorze ).

W trasie niezależnie od prędkości mieści się w 7 litrach .

To jest fenomen tego silnika chociaż nic nie zastąpi dźwięku 4,4 V8 :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez muda44

Miałem sprzedać swoje E39

 

Ciągnie mnie do E39,chciałbym przyśpieszenia w ciszy i płynięcia po trasie jak w limuzynie. E36 z Remusem na końcu może kręci w młodości i czasami jest fajnie ale topornie i głośno.

 

Są w allegro chyba Jbl 13cm i piszą że dają basu na miarę sześciocalowców,o ile to prawda to biorę to na przód a do tyłu elipsy z dystansem/przejściówką. E36 coupe przód i tył fabrycznie 13 cm przetworniki :(

Jest na to fajny sposób .

Tylne głośniki puścić przez kodny foliowe 10uF i rezystory 10W około 10-12om i z jednego tylnego kanału bezpośrednio wpiąć się pod suba o wysokiej sprawności ;)

Pojemności i rezystancje trzeba dobrać samemu do konkretnego auta i suba tak żeby była zachowana równowaga tonalna ale to rozwiązanie daje radę .

 

Absolutnie nie. W takim wypadku trzeba zastosować woofer z podwójną cewką (na dwa kanały). Filtracja woofera od góry jest konieczna, w przeciwnym razie jest to wielka kaszana. Należy więc zbudować normalne zwrotnice 2way. W takim wypadku dwudrożne głośniki na górze tracą już zupełnie sens, ponieważ nie są one nie zostaną wykorzystane tak jak powinny być i nie były do tego tworzone. W dodatku kaszana względem przedniego stereo się kłania, ponieważ z przodu inny rząd, z tyłu inny rząd, rzecz nie do opanowania, chyba że komuś odpowiada umpa umpa.

To zmiana silnika, czy całe auto?

Cale auto. E34 pojechala w sina dal i zakupilem E38. Chcialem E39 528, ale dobrze ze tego nie uczynilem. E38 to wogole cos innego. Cicho i miekko jak w kościele. O V8 nie wspomnę.

 

 

Na trójce tak ciśnie do 150? Ja też tak chce:( Choćby 2,8 ale jak tym na wakacje jechać tzn. za ile?

2.8 to oszczedny silnik, w trasie potrafi palic 7-8l Pb. Mi 4.4 pali 10. Jest też jeszcze LPG. Pisałem to kiedyś i powtorze. Lepiej zagazowac duza benzyne niz jeździć duzym dizlem.

Edytowane przez rafal735r

?👈

Co do radia to nie wiem, bo ja mam fabrycznie navi w desce, glosniki pewnie oryginalne ale dają radę. Co jak co, ale pchanie zwykłego radia w deske E39, E38 plus ta denna maskujaca przejsciowka to jakas masakra jest. Jak komus nie chodzi zmieniarka to lepiej kupić emulator wav, mp3.

?👈

Ciągnie mnie do E39,chciałbym przyśpieszenia w ciszy i płynięcia po trasie jak w limuzynie

To jest fajny samochód pod warunkiem że kupisz zadbaną sztukę z rozsądnym przebiegiem . Nie licz że za 15000zł kupisz w pełni sprawne 530D .

 

Pisałem to kiedyś i powtorze. Lepiej zagazowac duza benzyne niz jeździć duzym dizlem.

A miałeś dużego diesla ?

740i w automacie spala około 15l LPG , to mniej więcej 7 l ON . Osiągi nieco gorsze ale bez kombinowania , pełen bagażnik i nie muszę tankować co jakieś 300-400km .

Mało tego 15l LPG to spalanie nie przy dynamicznej jeździe dookoła komina .

 

Co do radia to nie wiem, bo ja mam fabrycznie navi w desce, glosniki pewnie oryginalne ale dają radę. Co jak co, ale pchanie zwykłego radia w deske E39, E38 plus ta denna maskujaca przejsciowka to jakas masakra jest. Jak komus nie chodzi zmieniarka to lepiej kupić emulator wav, mp3.

Nie słyszałem dobrego , fabrycznego audio w E38 i wolę już tą zaślepkę .

 

 

A miałeś dużego diesla ?

740i w automacie spala około 15l LPG , to mniej więcej 7 l ON . Osiągi nieco gorsze ale bez kombinowania , pełen bagażnik i nie muszę tankować co jakieś 300-400km .

Mało tego 15l LPG to spalanie nie przy dynamicznej jeździe dookoła komina .

15 w mieszanym. Instalka LPG to zadna czarna magia, założysz na dobrych czesciach i będzie służyć lata.

Jak ktos chce taniej moze wybrac E39 z M54, spalanie na poziomie 2.8. Ale ja E39 nie kupie juz na pewno.

4.4 pali na trasie 11l lpg, zeby zblizyc sie do tego wyniku w dizlu musialbys zejsc do 5l ON w swoim 530 co jest nie wykonalne. Kulture jazdy pomijam.

 

Nie słyszałem dobrego , fabrycznego audio w E38 i wolę już tą zaślepkę .

A ja wole fabryczne navi, jak ktoś lubi robic poloneza z BMW to coz. Mi w samochodzie nie musi grac jak w domu. I nie oszukujmy sie ze jakis grajek JVC sprowadzi nirwane.

Edytowane przez rafal735r

?👈

15 w mieszanym. Instalka LPG to zadna czarna magia, założysz na dobrych czesciach i będzie służyć lata.

Jak ktos chce taniej moze wybrac E39 z M54, spalanie na poziomie 2.8. Ale ja E39 nie kupie juz na pewno.

4.4 pali na trasie 11l lpg, zeby zblizyc sie do tego wyniku w dizlu musialbys zejsc do 5l ON w swoim 530 co jest nie wykonalne. Kulture jazdy pomijam.

Od nastu lat pracuję w dużej firmie w której dobrze się zarabia i mam wielu kumpli , fanów BMW i dobrych mocnych aut a przez to realne rozeznanie przez lata a nie internetowe fantazje .

Przy dynamicznej jeździe 4,4 czy 4,0 spali od 15 litrów w górę przy czym to 15 litrów to nie tak dynamiczna jazda jak 530D który w tym momencie spali te 7 litrów . Do dzisiaj jeden z kumpli jeździ zagazowaną 740i i na tej samej drodze pali mu właśnie 14 litrów a ja go często widzę we wstecznym lusterku .

Nie wspomnę że zimą przy małych odcinkach jeździ na benzynie zanim się na gaz przełączy .

Pewnie że na starcie czy jakby chciał to nie mam szans go dogonić ale to nie jest mistrz jednej prostej a piszę o codziennej jeździe do pracy gdzie rozsądek bierze górę nad chwilowymi zapędami .

R6 czy V8 BMW są wspaniałe ale jednak na co dzień i do dynamicznej jazdy zdrowe 3.0 D jest lepsze . Mnie wkurza dźwięk tego silnika na wolnych obrotach bo nie lubię diesli ale już jadąc nie słychać że to klekot .

Kultura jazdy ?

Tu właśnie kłania się elastyczność diesla a jak jest zdrowy to chodzi bezgłośnie i dynamicznie . Mam cały bagażnik i nie muszę tankować co 300-400km a co 800-900km .

 

 

A ja wole fabryczne navi, jak ktoś lubi robic poloneza z BMW to coz. Mi w samochodzie nie musi grac jak w domu. I nie oszukujmy sie ze jakis grajek JVC sprowadzi nirwane

A czy wsadzałeś takie "JVC" że tak piszesz ?

Pamiętam jak do swojego wsadziłem Alpine 9880R i to była PRZEPAŚĆ .

Wszelkie transmitery to jakiś żart ;)

Wygląda to jak wygląda ale dla mnie na org. nie idzie słuchać muzyki , gra to okropnie .

Edytowane przez muda44

U mnie w mieście jest dobry zakład montujący instalacje lpg. Taksówkarze wolą jeździć na gazie i jak pytam taksówkarza, to odpowiedź jest mniej więcej taka. "Panie, kupiłem auto jak miało przebieg 60tyś., założyłem gaz, teraz ma 360tyś. Problemów z silnikiem nie miałem, dizla już miałem i więcej kure.... nie chcę."

 

Ale 330d powiedzmy 7,2 litrów w trasie spali, a w trybie mieszanym z 8 litrów. Kolega tu mówi że mu V8 na gazie w trybie mieszanym pali 15 litrów.

 

Jest to 40zł kontra 30zł, różnica bardzo duża, praktycznie jak między zwykłą benzyną a dobrym turbodieslem. Użytkownicy nowych turbodiesli naprawdę czasem mają zbyt optymistyczne myślenie, a i tak wiadomo że duży turbodiesel na autostradzie 9 litrów spali.

Edytowane przez Piotr_1

 

 

Przy dynamicznej jeździe 4,4 czy 4,0 spali od 15 litrów w górę przy czym to 15 litrów to nie tak dynamiczna jazda jak 530D który w tym momencie spali te 7 litrów . Do dzisiaj jeden z kumpli jeździ zagazowaną 740i i na tej samej drodze pali mu właśnie 14 litrów a ja go często widzę we wstecznym lusterku .

 

To powiedz mu niech sie nauczy jezdzic, albo wstawi instalke jak trzeba, a nie dziadostwo na valtekach. Stycznosc z tymi silnikami mam od dawna, teraz mam sam. Zeby spalic 14l w trasie trzeba byc niezlym specjalista, albo mieć dojechanego szrota. Ostatnio zrobilem mini trase, 180km i mi spalila 15l benzyny. To gdzie te 14 na sto? Choc bys sie prezyl i wytezal nigdy jakies 530d nie pojedziesz taniej i taka jest prawda jak pisze Piotr. Niech on mi spali w miescie 20l lpg to i tak taniej jak dizlem bo 530 to w miescie 10 zjada na dzien dobry i nie pisz ze 7 bo spadne z krzesla. 7l to 1.9tdi.

 

 

 

Wszelkie transmitery to jakiś żart ;)

Wygląda to jak wygląda ale dla mnie na org. nie idzie słuchać muzyki , gra to okropnie .

Ale ja nie pisze o zadnym transmiterze.

Edytowane przez rafal735r

?👈

U mnie w mieście jest dobry zakład montujący instalacje lpg. Taksówkarze wolą jeździć na gazie i jak pytam taksówkarza, to odpowiedź jest mniej więcej taka. "Panie, kupiłem auto jak miało przebieg 60tyś., założyłem gaz, teraz ma 360tyś. Problemów z silnikiem nie miałem, dizla już miałem i więcej kure.... nie chcę."

Bo diesla nie kupuje się na 2km odcinki czy do miasta ale w trasy i wtedy jest oszczędność .

 

Ale 330d powiedzmy 7,2 litrów w trasie spali, a w trybie mieszanym z 8 litrów.

Jak pisałem wyżej . Srednia ROCZNA spalania ( z paragonów i kilometrów , tankowane na tym samym dystrybutorze ) wychodzi mi 7,2l /100km .

Tyle że ja kupiłem BMW a nie szrota jakie przeważają na naszych drogach .

 

Jest to 40zł kontra 30zł, różnica bardzo duża, praktycznie jak między zwykłą benzyną a dobrym turbodieslem

35 diesel vs 28 LPG .

Jak ktoś pisze że to duża różnica to znaczy że go nie stać na BMW ;)

Jazda BMW to nie tylko paliwo ale i eksploatacja a ta nie jest tania .

Zresztą jak kogoś stać na auto to i powinno stać na tankowanie . Kiedyś sam jeździłem na LPG teraz w życiu już bym LPG nie wstawił .

 

a i tak wiadomo że duży turbodiesel na autostradzie 9 litrów spali.

Kolejny mit .

W zeszłym roku jechałem po wzmacniacz 850km . Wszędzie but a tam gdzie się dało 180-220km/h . Srednia spalania 7,03/100km

 

To powiedz mu niech sie nauczy jezdzic, albo wstawi instalke jak trzeba, a nie dziadostwo na valtekach.

Jeździmy tą samą drogą i tyle mu pali . Nie wiem jakie LPG tam ma ale stać go na cokolwiek . Same Audio ma droższe niż ten samochód a trzyma go z sentymentu .

Zresztą znajomi którzy mieli BMki w większości już jeżdżą czymś innym . Wszyscy zgodnie twierdzimy że BMW skończyło się na E46/39/38 .

Nawet największy wielbiciel po E61 ma teraz Honde Civica . Po 2 latach sprzedał i powiedział - NIGDY WIĘCEJ BMW a miał wiele fajnych aut jak Golfy GTI , Audi A8 , S8 , RS6 , E39 i tą E61 i żadne się tak nie sypało jak to . Mój braciszek w kilkuletniej 3ce wymieniał takie elementy że głowa boli . Jak w Polonezie :/

 

Ostatnio zrobilem mini trase, 180km i mi spalila 15l benzyny.

Rafał , ja pisze o codziennej eksploatacji , dynamicznej jeździe w różnych warunkach i przebiegach a nie jakieś 180km .

 

Choc bys sie prezyl i wytezal nigdy jakies 530d nie pojedziesz taniej

Będzie porównywalnie a w zimę na krótkich odcinkach taniej ale jak byś nie wstawiał LPG to różnica jest znaczna .

Taka prawda , stać Cię na BMW to i stać na tankowanie a nie kombinowanie .

Zresztą jak ktoś kupuję BMKę za kilka , kilkanaście tysięcy to nie będzie go stać lać Pb . Zresztą po samym allegro widać jak ludzie do takiej E39 kupują wahacze po 80zł czy inne części jak najtaniej .

 

Kiedyś na giełdzie do faceta w BMce podszedł łepek i pyta ile to pali .

Facet powiedział mu - jak się pytasz ile to pali to znaczy że cię na ten samochód nie stać .

To są mądre i prawdziwe słowa .

 

i nie pisz ze 7 bo spadne z krzesla. 7l to 1.9tdi.

 

3/4 trasa i jak pisałem 7,2

Edytowane przez muda44

Ja narazie jezdze na Pb, bo mam dostęp do tanszej niz 5zł! Ale i tak pewnie wpakuje LPG. W V8 jest tak ze kazde wcisniecie gazu w podloge to jest spadek wskazowki od paliwa o 2mm.

?👈

Kolejny mit .

W zeszłym roku jechałem po wzmacniacz 850km . Wszędzie but a tam gdzie się dało 180-220km/h . Srednia spalania 7,03/100km

Daj spokoj z tym komputerem, pokazuja jakies cuda na kiju. Wlej pelny zbiornik, przejedz 100km i dolej znow do pelna, zobaczysz jakie 7.03 ci wyjdzie. Zeby nawet i wyszło te 7l to takim 740 musialbys spalic z 15-16l przy obecnych cenach gazu co jest wręcz śmieszne. Musiał byś chyba deptac co róż gaz w podłoge.

 

Jeździmy tą samą drogą i tyle mu pali . Nie wiem jakie LPG tam ma ale stać go na cokolwiek . Same Audio ma droższe niż ten samochód a trzyma go z sentymentu .

Zresztą znajomi którzy mieli BMki w większości już jeżdżą czymś innym . Wszyscy zgodnie twierdzimy że BMW skończyło się na E46/39/38 .

A według mnie już na E38, E39 (trojka to wogole nie ta liga dla mnie) BMW sie zaczeło kończyć. Jako wielo letni uzytkownik zadbanej E34 mowie to z pelną świadomością. Moze i E38,E39 lepiej sie prowadzą, mają więcej gadżetów etc, ale jakość już podupadła. Sama jakość skór, plastików. Oczywiście te w E38.E39 nie sa najgorsze, ale jak ktos mial styczność ze starszymi modelami wie o co chodzi. E38, E39 maja tez kilka plusów w stosunku do starszych E34, E32, np ledowe podświetlenie dechy, które juz sie nie przepala czy troche lepszy welur, który juz sie nie pruje przy wiekszych przebiegach, ale za to sie mechaci. I te wady fabryczne, wybrakowane pixele gdzie sie da, odpadające boczki foteli, odpadająca podsufitka...

Edytowane przez rafal735r

?👈

Daj spokoj z tym komputerem,

Rano tankowanie do pierwszego odbicia i po powrocie , wieczorem ten sam dystrybutor i też lanie do pierwszego odbicia . Srednia z paliwa i kilometrów wyszła dokładnie 7,06 .

Ale żeby tyle palił trzeba mieć wszytko sprawne . Nowy przepływomierz , nowa cała odma , szczelny dolot , wydech i cały układ podciśnienia .

To są podstawy podstaw .

Raz na rok też zalane STP - formuła do czyszczenia wtryskiwaczy diesla .

 

A według mnie już na E38, E39 (trojka to wogole nie ta liga dla mnie) BMW sie zaczeło kończyć

Też tak uważam . E34 którą też miałem z prawdziwym brzegiem 104000km jeździ u rodziców codzienne do dzisiaj i faktycznie jest lepiej wykonane .

Sama przekładnia ślimakowa to też dużo lepszy układ niz maglownica .

 

I te wady fabryczne, wybrakowane pixele gdzie sie da, odpadające boczki foteli, odpadająca podsufitka...

Jak ma z milion najechane i przeżyje kilka razy pranie to tak się dzieje .

U mnie wszystkie wyświetlacze palą się jak nowe i nic nie odpada .

 

Faktem jest że większość BMW w kraju to szroty po niejednokrotnym dzwonie . Szroty naprawiane najtańszym kosztem .

Edytowane przez muda44

Moze w poliftach te taśmy od ekranow poprawili. W fotelach manualnych nie ma problemu z boczkami. U mnie oba boczki byly polamane dlatego na allegro jest ich od groma do kupienia. Nowych zamiennikow jak i usług z zakresu naprawy ekranow.

Edytowane przez rafal735r

?👈

Kolego Muda, podajesz nierzetelne informacje. Kolega rafał735 podaje tutaj uczciwie średnie spalanie 15 litrów gazu w trybie mieszanym. Według statystyk spalania 530d pali w cyklu średnim minimum 8,1 ON, natomiast 740i 12,4 PB.

 

Jak odnieść wasze opinie do siebie? Odpowiedz sobie sam. Ktoś tutaj jest uczciwy, a ktoś próbuje nagiąć rzeczywistość.

W dodatku 740i jest autem szybszym i lepszym, a nie jak próbujesz tutaj wmówić.

 

Twoje średnie spalanie na autostradzie przy rzekomym ciśnięciu i 180km/h to śmiech na sali, jak czytam takie rzeczy, to pukam się po głowie.

Wiem że 3.0D pali mało, ale swoje też pali.

 

Pozostaje cieszyć się że masz na co wydawać pieniądze, bo w końcu marka zobowiązuje. Przy tankowaniu możesz rozlać dwa litry na ziemię, dla prestiżu.

Te 8.1 on to takie ksiazkowe, nigdy takie dane się nie pokrywają z rzeczywistością. Według książki to 740 pali 9 w trasie. Ale to dane mierzone w laboratoryjnych warunkach gdy wszystko było nowe. Zawsze ten litr, dwa trzeba dodać

Edytowane przez rafal735r

?👈

Kolego Muda, podajesz nierzetelne informacje. Kolega rafał735 podaje tutaj uczciwie średnie spalanie 15 litrów gazu w trybie mieszanym. Według statystyk spalania 530d pali w cyklu średnim minimum 8,1 ON, natomiast 740i 12,4 PB.

Ty jakies zabawny facet jesteś .

Jakich statystyk ?

Miałeś facet zadbane 530D z normalnym przebiegiem ?

Nie .

To o czym ty piszesz ?

Mam ten samochód od 8 lat . Jeździ codziennie zarówno małe jak i duże trasy i chyba wiem lepiej co mam .

740i miało kilku dobrze mi znanych kolegów z którymi widziałem się codziennie a nie fantastów internetowych ( nie piszę Rafał o Tobie ) co to większości BMW przez okno widziało albo wie ile wyczytał .

 

a ktoś próbuje nagiąć rzeczywistość.

A po co bym miał to robić ?

I właśnie dlatego że tak mało pali przy takiej dynamicznej jeździe jeżdżę nim tyle lat i jeszcze pojeżdżę .

Nie wiem czy miał coś grzebane z mapami . Możliwe bo ma dołożony piąty katalizator i miałem jakieś papier że coś tam było robione z normą EURO i może coś przy okazji w silniku było grzebane . Co nie zmienia faktu że tyle mi pali a co mnie cholernie cieszy .

 

W dodatku 740i jest autem szybszym i lepszym, a nie jak próbujesz tutaj wmówić.

Pewnie że E38 740i jest i lepsze i szybsze .

To przecież oczywistość a piszemy o utrzymaniu takiego auta od spalania zaczynając a prawie każdy kupując taki samochód pierwsze co robi wstawia LPG bo go nie stać na takie spalanie i takie auto - proste.

Tylko nie piszcie o oszczędnościach bo to prestiżowe auta i jak kogoś stać na prestiż to buli a nie " udaje " .

 

 

Twoje średnie spalanie na autostradzie przy rzekomym ciśnięciu i 180km/h to śmiech na sali, jak czytam takie rzeczy, to pukam się po głowie.

Zakładamy się o 1000zł ?

Lejesz do pełna , robimy trasę nad morze i z powrotem i jak zmieszczę się w dynamicznej jeździe w okolicach 7l ty płacisz mi 1000zł

Stoi ?

 

Pozostaje cieszyć się że masz na co wydawać pieniądze, bo w końcu marka zobowiązuje. Przy tankowaniu możesz rozlać dwa litry na ziemię, dla prestiżu.

Wybacz , ale twoje wpisy to wpisy kogoś kogo na takie auto nie stać i nawet tego nie rozumiesz .

BMW to nie tylko paliwo a i wysokie koszty utrzymania .

Za swoją dałem 39 000zł chociaż stały już od 22000zł wiadomo gdzie .

Przez te lata wsadziłem w nią dobre ponad 18 000zł .

2 komplety nowych opon + felgi . Całe nowe przednie zawieszenie ( zostały tylko sprężyny ) , wszystkie gumy i masę dupereli jak regeneracja zacisków tarcze + klocki itd .

Co roku nowe wycieraczki Bosch Twin , Filtry Corteco itd .

Części kupowane albo w serwisie albo te najlepsze poza serwisem .

 

W tym roku choćby kupiłem wszystkie nowe rolki , napinacze i paski - 1000zł

Rolki wymieniłem nie że mi już padały czy szumiały ale pewne elementy wymienia się co pewien czas a ja nie będę czekał kiedy samochód mi na drodze stanie.

I te 1000zł ( oprócz standardowych przeglądów ) w roku to coś normalnego przy aucie klasy wyższej .

Więc te kilka PLN nie biorę pod uwagę chociaż spalanie mojego klekota mnie cieszy .

 

To są fakty .

Mało kogo mającego BMW stać na ten samochód .

Niech każdy sobie sam odpowie . Który z posiadaczy BMW kupuje do niego nowe opony klasy premium ?

Tylko nie piszcie o " super " używkach :)

 

Niedawno właśnie " koleś " kupił E60 i się cieszy bo używki opony kupił za 500zł

Ktoś kupuje duże , ciężkie auto o wyśrubowanych osiągach . Ponad 200km a stare , stytrane opony i to właśnie są polskie realia .

Edytowane przez muda44

Tak, ja rozumiem że tobie w trasie może palić 6,5 i że robisz same trasy, ale nie rozumiesz pojęcia "tryb mieszany". Tryb mieszany jest wtedy jak połowę robisz w normalnym mieście, połowę w trasie i tak raz na 50km gasisz silnik i go studzisz.

 

Napisałeś że jechałeś po wzmacniacz 850km, cisnąłeś autostradami 180-200km/h i spalił około siedem litrów.

Powiedz dokładnie na czym miałby polegać ten zakład i jak miałby zostać przeprowadzony pomiar, konkretnie, aby zweryfikować te słowa. Nie trzeba po to jechać nad morze, ani do babci, ani do dziadka, ani ja nie muszę zalewać twojego zbiornika do pełna. W Polsce nie można też poruszać się z takimi prędkościami (no chyba że z twoimi nowymi paskam, filtrami, felgamii i wycieraczkami). Nie zamierzam też ryzykować życia dla tego 1000zł skoro w jeździe jesteś podobnie rozważny jak w pisaniu. Natomiast mogę założyć się nawet o 2000zł że nie pali 7 litrów przy takiej prędkości, pod warunkiem przeprowadzenia rzetelnego pomiaru ze świadkiem i we w miarę bezpiecznych warunkach.

 

Cieszy że masz pieniądze dbać o auto, od takich osób warto kupić używany samochód. Zacznijmy od tego gdzie mieszkasz, jak daleko mamy do siebie.

Edytowane przez Piotr_1

Tak, ja rozumiem że tobie w trasie może palić 6,5 i że robisz same trasy, ale nie rozumiesz pojęcia "tryb mieszany". Tryb mieszany jest wtedy jak połowę robisz w normalnym mieście, połowę w trasie i tak raz na 50km gasisz silnik i go studzisz.

A o czym ja piszę ?

Czytaj dokładnie

 

3/4 trasa i jak pisałem 7,2

 

Powiedz dokładnie na czym miałby polegać ten zakład i jak miałby zostać przeprowadzony pomiar, konkretnie, aby zweryfikować te słowa.

Tak samo jak

Rano tankowanie do pierwszego odbicia i po powrocie , wieczorem ten sam dystrybutor i też lanie do pierwszego odbicia . Srednia z paliwa i kilometrów

Nic prostszego i bardziej wiarygodnego .

 

Nie trzeba po to jechać nad morze,

Akurat to dobra droga z moich stron .

 

ani ja nie muszę zalewać twojego zbiornika do pełna

Musisz , lanie po kilka litrów jest bez sensu i mało wiarygodne

 

(no chyba że z twoimi nowymi paskam, filtrami, felgamii i wycieraczkami)

Po co takie głupawe wstawki ?

I jakbyś nie wiedział to filtry mają wpływ na osiągi i spalanie .

 

Nie zamierzam też ryzykować życia dla tego 1000zł

To jest oczywiste , zawsze znajdzie się powód .

 

skoro w jeździe jesteś podobnie rozważny jak w pisaniu

Piszę o faktach i doświadczeniach a nie to co ludzie piszą .

 

Natomiast mogę założyć się nawet o 2000zł że nie pali 7 litrów przy takiej prędkości, pod warunkiem przeprowadzenia rzetelnego pomiaru ze świadkiem i we w miarę bezpiecznych warunkach.

 

Rzetelne ? Mogą być bardziej rzetelne niż rzeczywiste które podałem ?

A po co mi dodatkowy " kolega " ?

Co to kolejne forumowe ślepe testy ?

;)

 

Cieszy że masz pieniądze dbać o auto

Wybierając samochód najpierw trzeba sobie odpowiedzieć czy stać mnie na niego .

Moim zdaniem to E39 w stosunku do E34 jest dużo droższe w utrzymaniu . Nowsze wymagają jeszcze większych inwestycji więc prawdopodobnie nie kupię już nowszego BMW.

Na nowe mnie nie stać a dać z 50-60 000zł za 10 letni samochód który wymaga co chwile sporej kasy - NIE .

 

Zacznijmy od tego gdzie mieszkasz, jak daleko mamy do siebie.

Koło Głogowa .

Muda piszesz bzdury twierdząc, że jadąc 180-200km/h spalanie mieści się w siedmiu litrach.

Utrzymaj średnią 137km/h na trasie Rotterdam-Kraków ok(1300km) i wtedy podaj zużycie paliwa. Mnie skoda z 1.9.Tdi spaliła 7,2 .

Człowiek może być dobry, uczciwy ale i tak ilość ludzi na jego pogrzebie zależy od pogody...

Muda piszesz bzdury twierdząc, że jadąc 180-200km/h spalanie mieści się w siedmiu litrach.

Nie obraź się ale mi to lata w co wierzysz a w co nie .

Takie są fakty i o nich piszę .

 

Utrzymaj średnią 137km/h na trasie Rotterdam-Kraków ok(1300km) i wtedy podaj zużycie paliwa.

Nie jeżdżę tam więc odpada .

 

Mnie skoda z 1.9.Tdi spaliła 7,2

Zależy na jaki silnik trafisz ( akurat o dieslach VW wiem sporo ) i im mniejszy silnik tym więcej spali " goniony "

Mój klamot przy 160km/h ma 2800 obr/min i jest to jego punkt największej mocy .

Te 1,9 TDI na pompowtryskach fajnie gonią do pewnej prędkości i w pewnym momencie wychodzą poza moment i siadają a przy tym więcej palą .

Dlatego VW wymyślił sprytnie skrzynię DSG która trzyma silnik w przedziale najwyższego momentu .

 

No i nie porównujmy TDI do CR .

 

Ps.

Zalej chociaż raz te czarne STP do czyszczenia wtryskiwaczy na 50 litrów ON .

Zdziwisz się .

Ja to leję co roku do każdego auta ( do Pb jest niebieskie )

Edytowane przez muda44

Troche za mocno muda sie spinasz. Piotr mial kilka BMW i wie co pisze. Druga rzecz to czytając twoje posty mam wrażenie ze nie wiele wiesz o samym serwisie aut (nie tylko bmw). To ze zostawisz pare ładnych stowek za serwis w warsztacie nie znaczy ze mozesz pisać takie rzeczy. Ja swojego BMW nie postawie nigdy do żadnego serwisu, bo mam przynajmniej podstawowe pojęcie o motoryzacji. Wszystko robie sam albo brat. Za nic nie przeplacam, doplacam, nadplacam. Płace za fizyczne części za które sam zapłaciłem i wybrałem. Polegam tylko na sobie.

?👈

Piotr mial kilka BMW i wie co pisze

 

I to jest ta wiedza ?

Według statystyk spalania 530d pali

 

A miał , ma zadbane , serwisowane 530D w manualu bo o takim tu piszemy ?

Ja też miałem inne BMW ale co to ma do tego modelu z tym silnikiem jeżeli chodzi o spalanie ?

 

Druga rzecz to czytając twoje posty mam wrażenie ze nie wiele wiesz o samym serwisie aut (nie tylko bmw).

A gdzie to wyczytałeś ?

Prawie wszytko robię sam i na forach BMW masz moje wpisy i to ja chociażby podałem rysunki do ściągacza tulei wahaczy przednich E39 ( bez zdejmowania ich z auta od strony sworzni ) z czego wiele osób skorzystało i korzysta .

Proszę bardzo

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

A tu zostałem poproszony o pozwolenie umieszczenie opisu i rysunku tego ściągacza na " poradniku " na co się zgodziłem

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

Było tez o naprawie lamp LEDowych i parę innych .

 

To ze zostawisz pare ładnych stowek za serwis w warsztacie nie znaczy ze mozesz pisać takie rzeczy. Ja swojego BMW nie postawie nigdy do żadnego serwisu, bo mam przynajmniej podstawowe pojęcie o motoryzacji. Wszystko robie sam albo brat. Za nic nie przeplacam, doplacam, nadplacam. Płace za fizyczne części za które sam zapłaciłem i wybrałem. Polegam tylko na sobie.

Kilka razy byłem w serwisie BMW . Raz z problemem drgającej kiery który sam w końcu rozwiązałem .

Raz z reklamacją ich tarcz , na ustawienie zbieżności / geometrii i ostatni raz na wyważeniu kół .

Na tym wyważeniu na jednej feldze miałem 350gr ciężarków bo nie chciało im się odklejać i dokleili z drugiej strony a przy okazji porysowali mi zderzak .

To był ostatni raz .

Tuleje z tyłu wymieniał mi znajomy mechanik bo do tego trzeba mieć specjalny i kosztowny ściągacz .

Całą zawiechę łącznie z regeneracją maglownicy ( zrobiłem ich kilka chłopakom z forum ) i całą resztą zrobiłem sam w tym czy innych autach .

 

I chyba jakieś pojęcie o tym mam .

 

A co do części to kupuję u Maćka z Gorzowa ( powinieneś wiedzieć o kogo chodzi ) zawsze wybierając te najlepsze a kilka elementów w serwisie bo nie szło ich wtedy dostać u niego .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez muda44

No i te spalanie, 7l przy 200km. To chyba tylko w erze ☺

 

 

A miał , ma zadbane , serwisowane 530D w manualu bo o takim tu piszemy ?

 

O nie, nie katuj mnie już. To juz wole podtlenek i automat

?👈

O , tu jest o lampie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Są i inne :p

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muda, wklej fotkę z komputera samochofu o średim zużyciu za ostatnie 10tkm. Oczywiście mam na myßli ten tryb w którym komp resetuje dane co 10 tkm więc jeśli dopiero co jest po resecie to nie ma sensi.

Człowiek może być dobry, uczciwy ale i tak ilość ludzi na jego pogrzebie zależy od pogody...

No i te spalanie, 7l przy 200km. To chyba tylko w erze ☺

Gdyby palił 9 to bym go nie trzymał a kupił jakieś R6

 

O nie, nie katuj mnie już. To juz wole podtlenek i automat

Nie chodzi o katowanie ale o fakty .

Ja też miałem inne BMW ale tu piszemy o E39 530D w manualu .

 

Druga rzecz to czytając twoje posty mam wrażenie ze nie wiele wiesz o samym serwisie aut (nie tylko bmw).

I teraz powinno być ci głupio ;)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.