Skocz do zawartości
IGNORED

SF Amati czy B&W 802?


chilon

Rekomendowane odpowiedzi

Gdyby nie ten kevlar to może by to były niezłe kolumny a tak grają jak brudna szmata w średnicy w stosunku do Harpii Monk i chętnie wystawie fotki z porównania obu konstrukcji żeby nie było ze nie słuchałem. Średnica z kewlarowego głośnika może i jest dobra jak się nie słyszało lepszej.

Gość jarek&ania

(Konto usunięte)

Gdyby nie ten kevlar to może by to były niezłe kolumny a tak grają jak brudna szmata w średnicy w stosunku do Harpii Monk i chętnie wystawie fotki z porównania obu konstrukcji żeby nie było ze nie słuchałem. Średnica z kewlarowego głośnika może i jest dobra jak się nie słyszało lepszej.

No to gratuluje ugruntowanej samooceny.

Sluch to ty masz a i konkretna opinie wystawic potrafisz.

Z taka wiedza to powinienes pisywac do znanych czasopism takich Audio czy Stereoplay a nie marnowac swoj talent oratorski na amatorskim portalu.

Aha.... zapomnialem , ze ponowie z redakcji tych czosopism sa innego zdania.

Ale pewnie nie maja pojecia o czym pisza bo nie slyszeli innych kolumn i stac ich bylo tylko na badziewie od szmaciarzy z B&W.

Gość Arek__45

(Konto usunięte)

Wywiad przeprowadzono w 1997 roku w Saint Etienne. Jacques Mahul to założyciel firmy JMlab/Focal - czołowego francuskiego producenta kolumn i głośników.

Rozmówcy: JM - Jacques Mahul, MS - Marek Sawicki

 

JM: Membrany polikevlarowe są jedynymi, które przekazują mikroinformacje zawarte w sygnale. Często słuchając muzyki czujemy się przyjemnie. Przeżycie to dopiero jednak wywoływanie emocji. Nie można tego uzyskać ze zwykłymi membranami. Nawet poliglas wyraźnie odstaje w tej materii.

 

Spotykamy się z zarzutami, iż nasze membrany są żółte - powinny być w innym kolorze. Ale kevlar jest żółty.

 

JM: Ostatnio byłem w Włoszech i słuchałem PS ze wzmacniaczem Unison Research. Dźwięk był perfekcyjny. Produkujemy zestawy głośnikowe o wysokiej efektywności, które dobrze pracują z lampami. Należy być tutaj tylko ostrożnym przy Grande Utopii. Czasami przydaje się wysoki współczynnik tłumienia wzmacniacza. Natomiast nasze mniejsze zestawy dobrze pasują do lamp. Spectral 909 szczególnie. W naszych zestawach mamy szybki bas. Lampy szczególnie pasują do polikevlaru.

 

Nasz problem polega na tym, iż wiele firm produkuje membrany w kolorze żółtym z kevlaru. Klienci nie widzą natomiast różnic między polikevlarem, a kevlarem. B&W używa mnóstwo kevlaru. Ten materiał istnieje od dawna. Oni korzystają z niego natomiast niedługo. Związane jest to z aktualnie panującą modą na żółte membrany. I dlatego je wprowadzili. Szczególnie na rynku azjatyckim audiofile kochają żółte membrany. (śmiech)

 

Jest tak naprawdę. Kochają oni żółte kolory. B&W szybko wprowadził kevlar. Polikevlar i kevlar to zupełnie inne materiały, sztywność jest bardzo różna. Dźwięk jest zupełnie inny. Mamy mnóstwo problemów, aby to ludziom wyjaśnić.

jarek@ania ja w przeciwieństwie do Ciebie pisze o czymś co słuchalem i to 2 tygodnie we własnym domu a Ty negujesz a nie słyszałeś a 2 posty wcześniej piszesz, że najwięcej krzyczą Ci co nie widzieli kolumn na oczy czyli tacy jak Ty właśnie. Tyle w temacie :-) Do gazet pisać nie mogę bo ponad połowa tego co jest obecnie w sprzedaży jako hi-end to nabijanie ludzi w butelke więc się nie nadaję bo tam nie szukają krytyków tylko tanie dziwki, które za parę zł napiszą wszystko

Gość jarek&ania

(Konto usunięte)

Wywiad przeprowadzono w 1997 roku w Saint Etienne. Jacques Mahul to założyciel firmy JMlab/Focal - czołowego francuskiego producenta kolumn i głośników.

Rozmówcy: JM - Jacques Mahul, MS - Marek Sawicki

 

JM: Membrany polikevlarowe są jedynymi, które przekazują mikroinformacje zawarte w sygnale. Często słuchając muzyki czujemy się przyjemnie. Przeżycie to dopiero jednak wywoływanie emocji. Nie można tego uzyskać ze zwykłymi membranami. Nawet poliglas wyraźnie odstaje w tej materii.

 

Spotykamy się z zarzutami, iż nasze membrany są żółte - powinny być w innym kolorze. Ale kevlar jest żółty.

 

JM: Ostatnio byłem w Włoszech i słuchałem PS ze wzmacniaczem Unison Research. Dźwięk był perfekcyjny. Produkujemy zestawy głośnikowe o wysokiej efektywności, które dobrze pracują z lampami. Należy być tutaj tylko ostrożnym przy Grande Utopii. Czasami przydaje się wysoki współczynnik tłumienia wzmacniacza. Natomiast nasze mniejsze zestawy dobrze pasują do lamp. Spectral 909 szczególnie. W naszych zestawach mamy szybki bas. Lampy szczególnie pasują do polikevlaru.

 

Nasz problem polega na tym, iż wiele firm produkuje membrany w kolorze żółtym z kevlaru. Klienci nie widzą natomiast różnic między polikevlarem, a kevlarem. B&W używa mnóstwo kevlaru. Ten materiał istnieje od dawna. Oni korzystają z niego natomiast niedługo. Związane jest to z aktualnie panującą modą na żółte membrany. I dlatego je wprowadzili. Szczególnie na rynku azjatyckim audiofile kochają żółte membrany. (śmiech)

 

Jest tak naprawdę. Kochają oni żółte kolory. B&W szybko wprowadził kevlar. Polikevlar i kevlar to zupełnie inne materiały, sztywność jest bardzo różna. Dźwięk jest zupełnie inny. Mamy mnóstwo problemów, aby to ludziom wyjaśnić.

Fajnie , ze przytoczyles wywiad na temat a nie jakies wypociny jak madrali powyzej.

W koncu cos merytorycznego w temacie kolumn.

Niestety jest to wywiad z firma produkujaca kolumny a wiec nie dziwie sie , ze kazdy chwali swoje rozwiazania.Tak byloby w kazdym innym wypadku.

Ponadto jest to wywiad z 1997r a wiec kompletnie nie na temat nowych kolumn , ktore to produkowane sa od niespelna roku.

Stare kolumny B&W maja nie wiele wspolnego z aktualnymi a juz kolumny z 1997r zupelnie nic.

Od tego czasu B&W zmienilo w kolumnach prawie wszystko - konstrukcje, zwrotnice, glosniki w tym wysokotonowy (uwazany przez fachowcow za obecnie najlepszy na rynku) itp itd.

Wielu innych producentow poszlo tym tropem np. oslawione Avalony.

Co do Focala jest to na pewno b.dobra firma ale w tej klasie cenowej wole B&W 800D od Stelli Utopii, chocby ze wzgledu na napewno lepszy diamentowy glosnik wyskotonowy niz berylowy w Utopii

Jak chcesz poczytac na temat nowych B&W wejdz na ponizszy link.

Tutaj znajdziesz opinie redakcji a nie producentow.

Takich opinii jest jeszcze wiecej i mozna by spierac sie bez konca.

 

pozdr.

Jarek

 

 

http://www.stereoplay.de/testbericht/lautsprecher-b-w-800-diamond-1100396,900.html

 

jarek@ania ja w przeciwieństwie do Ciebie pisze o czymś co słuchalem i to 2 tygodnie we własnym domu a Ty negujesz a nie słyszałeś a 2 posty wcześniej piszesz, że najwięcej krzyczą Ci co nie widzieli kolumn na oczy czyli tacy jak Ty właśnie. Tyle w temacie :-) Do gazet pisać nie mogę bo ponad połowa tego co jest obecnie w sprzedaży jako hi-end to nabijanie ludzi w butelke więc się nie nadaję bo tam nie szukają krytyków tylko tanie dziwki, które za parę zł napiszą wszystko

No i co z tego wynika , ze ty sluchales kolumny 2 tygodnie w domu?

Zupelnie nic.

Po prostu tobie bardziej podobaja sie Harpie a 100 innym ludziom bardziej podobac sie beda np.Tonsile.

Nie oznacza to jednak , ze jedne czy drugie sa gorsze bo nie tobie o tym sadzic.

 

A co do uwag na temat tego co kto widzial i slyszal w swoim zyciu nie masz pojecia.

Powiem ci tylko tyle , ze jak ty miales rowerek na 3 kolkach to ja sluchalem audio w domu ze znajomymi.

 

Z formy twojej wypowiedzi wnioskuje , ze jestes jeszcze mlodym audiofilem i ponosza ciebie jeszcze emocje. A wtedy to pisze sie takie bzdety nie na temat.

Tu muszę kolegę rozczarować. Stella Utopia to nie jest klasa cenowa B&W 800D. Kolega chyba pomylił modele.

Wiem że kolega ma zamówione dla siebie 800D i szczerze gratuluję.

Jak pisałem mój znajomy, dobry audiofil też bardzo ceni 800D.

Ale to nie są najlepsze kolumny jakie można kupić. Można je rozpatrywać w kategorii cenowej.

 

Stella Utopia jest ok 3x droższa ale też znacznie lepsza.

Można się spierać co kto lubi ale Stella Utopia to inna dynamika, inna mięsistość i namacalmość, inna jakość basu, zejście i głębia.

Być może nie są lepsze o 300% od 800D i wtedy relacja ceny do brzmienia faktycznie może być korzystniejsza dla 800D

niż Stelli ale w ocenie bezwzględnej bez zastanowienia wolałbym Stelle.

 

Gdybym miał do wydania 100 tys, to być może 800D jest jakąś opcją.

Ale gdybym miał dostać w prezencie i wybrać 800D i Stelle to nawet półprzytomny po wielkim oblewaniu czegoś, nie miałbym chwili zawahania.

Co do diamentowego tweetera w porównaniu do berlylowego to znam oba, również te w Avalonach, są dosnonałe, berylowe również doskonałe.

Sam nie potrafię rozstrzygnać który lepsze, dla mnie oba wspaniałe brzmieniowo ale większa ilość osób znających się na tym lepiej niż ja uważała

że jednak berylowy jest najlepszy.

Jestem bardzo młodym audiofilem tylko 15 lat słucham na sprzęcie Hi-Fi i przez 15 lat przeczytalem 90% tego co wydały polskie brukowce audio. W tym czasie przesłuchałem kilkaset sprzętów, które tam testowano we własnym domu wiec co ja tam wiem o tych nędznych sprzedajnych redaktorach. Zawsze piszę o tym co słyszałem, a Ty nie porównywałeś Harpii Monk do B&W i próbujesz tutaj podskakiwać ze swoim doświadczeniem. Nic ono nie jest warte póki 2 produkty nie staną koło siebie tyle Ci mogę powiedzieć. U mnie te dwa produkty stały koło siebie porównywałem na 2 kablach głośnikowych z wysokiej półki, 3 preampach i 2 końcówkach mocy i B&W może się uczyć od Harpii jak się robi kolumny. Zresztą napisałem tylko o średnicy B&W bo góra była bardzo porównywalna bez żadnego faworyta, bas w B&W podbity jak w szczeniackich kolumnach za 1200zł o 5dB , żeby robić wrażenie i robił bo odciągał uwagę od kiepskiej średnicy, która w tych kolumnach jest sucha, szorstka, brudna i sporo mniej detaliczna niż z Harpii. B&W słuchałem bo chciałem je kupić w końcu legenda niestety ich brzmienie plus wyższa cena sprawiły, ze wolałem lepsze choć brzydsze Harpie.

 

sly30 a nie masz wrażenia, że ten diament brzmi zbyt łagodnie ??? Oczywiście jest wyrafinowany to bardzo wysoka klasa w wielu aspektach, ale dla mnie to jest krok w stronę przyjemności odsłuchu i odejście od prawdy. Natomiast berylu z Focala nie słyszałem na tyle dużo aby się o nim wypowiadać, ale z pewnością beryl z Usher-ów i Paradigmów brzmi za łagodnie a w Focalu wydawało mi się, że jest lepiej jednak póki nie posłucham w znanym środowisku to nie mogę się wypowiadać.

 

Wracając do Focala to ich głośnik średniotonowy ma coś czego B&W nie posiada to jest gładkość i już dzięki temu to lepsze kolumny.

Żeby pogodzić obu Panów powiem tak:

Każdy lubi być zadowolony ze swojego wyboru kolumn.

Każdy długo myśli i rozważa nim zdecyduje się na zakup. Dla każdego jest to baaardzo poważny wydatek na wiele lat.

Tym bardziej więc chciałby mieć pewność że dokonał właściwego wyboru.

Bolesne jest zatem gdy ktoś innych, szczególnie ktoś osłuchany stwierdza że nasz wybór był "do dupy" że nasze kolumny to szajs, że mają takie i inne wady i że zmarnowaliśmy kupę kasy.

W podtekście jest ukryta teza że jesteśmy głuchymi frajerami, nie znamy się, i w ogóle powinniśmy sobie strzelić w łeb.

Jest to wkurzające. Nieco łatwiej znosimy opcję krytyki w postac stwierdzenia adwersarza że "to nie moje granie"

Rozumiem więc że każdy z nas w jakimś sensie broni swojego wyboru.

Broni go tym bardziej szczerze że wiele wcześniej słuchał i kupił to co mu się najbardziej podobało, więc w tej obronie jest wiarygodny.

 

Ja uważam że jak mawia Stary Audiofil gra cały system i na bazie każdych kolumn można zbudować w sumie dobry lub nawet bardzo dobry system.

Jeśli nam się coś nie podobało lub któreś kolumny wypadły kiepsko to na 100% nie były podłączone w najlepszej dla siebie konfiguracji.

Suche i twarde kolumny muszą mieć miękką i soczystą resztę toru i odwrotnie.

Co do Harpii to nie słyszałem wieć nie mam zdania. Wiele osób bardzo je chwali ale są też osoby które mocno krytykują.

Nie dogodzi się wszystkim. Co do B&W nawet 800 to tu na forum jest wielu wytrawnych audiofili którzy przerobili już wiele kolumn, w tym B&W i większość

z nich nie jest fanami B&W. Jedni cenią je bardziej, inni mniej ale kupić to już ich nie chcą. Nie wszyscy ale większość.

Pewnie mają swoje powody.

Wśród wielu audiofilli B&W ma opinię takiego VW.Niby bardzo dobry ale tylko VW.Taka lepsza masówka udająca BMW, Merca czy Audi.

 

Utopie też nie wszystkim się podobają.Spotkałem się z opinią że grają zbyt potężnie czy też spektakularnie, że mają mniej finezji itd.

Znów jest tak że nie dogodzi się wszystkim.

Reasumując jeśli kolega jarek&ania kocha 800D to jego prawo i mogą się mu podobać co nie znaczy że kolega icema007 nie ma swoich racji

i to całkiem obiektywnych.

 

Co do kwestii diament-beryl to ja odbieram oba jako bardzo precyzyjne, szczegółowe, szybkie ale wcale nie mają żadnych metalicznych nalotów jak czasem

mówią zwolennicy tweetrów miękkich.

Poza tym w miarę wygrzewania kolumn te metalowe tweetery łagodnieją, stają się bardziej pastelowe.

Tu znów dużo zależy od reszty toru. Ja nie potrafię rozstrzygnąć który lepszy bo oba bardzo mi się podobają.

Czasem mam wrażenie że diament gra minimalnie jaśniej ale potem znów nie jestem już tego taki pewien.

Gość jarek&ania

(Konto usunięte)

Tu muszę kolegę rozczarować. Stella Utopia to nie jest klasa cenowa B&W 800D. Kolega chyba pomylił modele.

Wiem że kolega ma zamówione dla siebie 800D i szczerze gratuluję.

Jak pisałem mój znajomy, dobry audiofil też bardzo ceni 800D.

Ale to nie są najlepsze kolumny jakie można kupić. Można je rozpatrywać w kategorii cenowej.

 

Stella Utopia jest ok 3x droższa ale też znacznie lepsza.

Można się spierać co kto lubi ale Stella Utopia to inna dynamika, inna mięsistość i namacalmość, inna jakość basu, zejście i głębia.

Być może nie są lepsze o 300% od 800D i wtedy relacja ceny do brzmienia faktycznie może być korzystniejsza dla 800D

niż Stelli ale w ocenie bezwzględnej bez zastanowienia wolałbym Stelle.

 

Gdybym miał do wydania 100 tys, to być może 800D jest jakąś opcją.

Ale gdybym miał dostać w prezencie i wybrać 800D i Stelle to nawet półprzytomny po wielkim oblewaniu czegoś, nie miałbym chwili zawahania.

Co do diamentowego tweetera w porównaniu do berlylowego to znam oba, również te w Avalonach, są dosnonałe, berylowe również doskonałe.

Sam nie potrafię rozstrzygnać który lepsze, dla mnie oba wspaniałe brzmieniowo ale większa ilość osób znających się na tym lepiej niż ja uważała

że jednak berylowy jest najlepszy.

Mialem na mysli Meaestro Utopia.

Chociaz za Stelle nie dal bym tyle kasy. W ogole wydanie 50-70 tys eur za kolumny jest lekka przesada.

Z tym Focalem to tez nie jest tak rozowo skoro poszli w laske do Naima bo sprzedaz

kuleje ;)

hehehe...kolega jest słabo zorientowany a ja akurat że tak powiem..."jestem w kontakcie"

Focal kupił Naima a nie odwrotnie.Mają jeszcze większe apetyty.

Co do Maestro to mogę się zgodzić że być może 800D będą lepszcze, a może tylko nieco inne.

A co do kulejącej sprzedaży to z tego co wiem kryyzys dotyka wszystkie firmy.

Focal jest wielką firmą i sporo sprzedaje na cały świat w tym w Azji i USA.

Ale być może mniej niż B&W ale też jest mniej masową firmą niż B&W.

W Focalu jest mniej VW niż w B&W, tak bym to ujął.

 

A czy warto dać za kolumny tyle czy nie to już inna sprawa.

Faktem jest że żabojady cenią się za wysoko.Też tak uważam.

Ale porównywalne do Stelli kolumny Avalon Isis kosztują tyle samo,

więc amerykanie też mocno przesadzili.

 

Jeszcze z innej strony patrząc to kolega jarek&ania zapomniał już jak drogie

kable MIT-a sobie zakupił?

Jak policzy cenę IC + SP które już ma lub niebawem będzie miał to wyjdzie cena kolumn 800D.

To tu kolega nie widzi "lekkiej" przesady wydać na kable tyle ile na kolumny?

 

To tak w kwestii pewnego obiektywizmu.

sly30 ależ oczywiście B&W to całkiem niezłe kolumny nie mówię, że nie, tylko, że mi przez 2 tygodnie grania z nimi nie udało się za nic wyciągnąć wciągającej, gładkiej średnicy. Bas jest super trochę go za dużo, ale jest fajny kwestia pomieszczenia, kabli, pre, daka można ograniczyć ten bas może komuś też pasować zwłaszcza jak ma duże pomieszczenie to nie jest duża wada. Natomiast ze średnicą co zrobić ? Zamulić Cardasami żeby dało się sluchać ? Lampą ciężko też napędzić takie kolumbryny a końcówka w klasie A mimo, że mega gładka brzmiała sucho... do tego w Harpiach było czyściej, przejrzyściej i ze zdecydowanie większą ilością informacji i wcale nie szczuplo. Natomiast co do mojego gustu to kilka osób jeszcze u mnie tego słuchało i na 5 osób 1 (fan B&W mający takie kolumny w domu) wskazała na wyższość B&W w ocenie ogólnej i 2 osoby twierdziły, ze ten duży bas z B&W podoba im się bardziej.

Mocny bas to ja lubię.Kopnięcie musi być więc to bym też uznał za plus a nie za wadę...hehehe

Co do wzmacniacza to kolejny raz wychodzi na to że B&W muszą być napędzane mocnym, dynamicznym ale ciepłym tranzystorem a nie lampą.

O Cardasach zapomnij. Porażka, kabel-tłumik. Dla mnie nie do przyjęcia.

Być może te Monki faktycznie zagrały ciekawiej.Tak mogło być.A może te B&W potrzebowały jeszcze dłuższego wygrzewania żeby zgubić szorstkość

średnicy?

W miarę grania tweete łagodnieje, średnica też robi się bardzij pastelowa. Czasem potrzeba duuużo godzin grania nim kolumny zagrają na 100% swoich możliwości.

Gość jarek&ania

(Konto usunięte)

hehehe...kolega jest słabo zorientowany a ja akurat że tak powiem..."jestem w kontakcie"

Focal kupił Naima a nie odwrotnie.Mają jeszcze większe apetyty.

Co do Maestro to mogę się zgodzić że być może 800D będą lepszcze, a może tylko nieco inne.

A co do kulejącej sprzedaży to z tego co wiem kryyzys dotyka wszystkie firmy.

Focal jest wielką firmą i sporo sprzedaje na cały świat w tym w Azji i USA.

Ale być może mniej niż B&W ale też jest mniej masową firmą niż B&W.

W Focalu jest mniej VW niż w B&W, tak bym to ujął.

 

A czy warto dać za kolumny tyle czy nie to już inna sprawa.

Faktem jest że żabojady cenią się za wysoko.Też tak uważam.

Ale porównywalne do Stelli kolumny Avalon Isis kosztują tyle samo,

więc amerykanie też mocno przesadzili.

 

Jeszcze z innej strony patrząc to kolega jarek&ania zapomniał już jak drogie

kable MIT-a sobie zakupił?

Jak policzy cenę IC + SP które już ma lub niebawem będzie miał to wyjdzie cena kolumn 800D.

To tu kolega nie widzi "lekkiej" przesady wydać na kable tyle ile na kolumny?

 

To tak w kwestii pewnego obiektywizmu.

Hehehee...... kable to kupilem "z musu" bo jak koledze wiadomo przy moich koncowkach i twitterach B&W gralo "za przejrzyscie".

Nie bede sie spieral na temat wyzszosci sw.bozego narodzenia nad sw.wielkiej nocy bo wole smigus dyngus.

A opinie w "szmaciarskim" stylu to mozna koniowi na Helu zameldowac.

 

Jezeli chodzi o Naima i Focala to znam inna wersje niz kolega ale moze chodzlo o innego Naima.

Z reszta nie wazne . Wazna zeby nie kupowac B&W 800D bo, "... bo to zle kolumny byly..." , ze zacytuje tutaj klasyka;)

Komunikat prasowy mówił o fuzji Focal – Naim. Jednak choćby z porównania rocznych obrotów (31 mln GBP – Focal, 18 mln GBP - Naim) można domyślać się kto gra tam pierwsze skrzypce, chociaż w biznesie zdarza się też że to mały połknie dużego:). Tak na marginesie:)

Gość Arek__45

(Konto usunięte)

Komunikat prasowy mówił o fuzji Focal – Naim. Jednak choćby z porównania rocznych obrotów (31 mln GBP – Focal, 18 mln GBP - Naim) można domyślać się kto gra tam pierwsze skrzypce, chociaż w biznesie zdarza się też że to mały połknie dużego:). Tak na marginesie:)

 

Jesli te dane co do obrotow sa prawdziwe to ...to te HiEndy cienkie sa i tyle.....

Gość jarek&ania

(Konto usunięte)

Nigdzie nie napisałem żeby nie kupować B&W!

Proszę uważnie czytać.

A które to opinie są w "szmaciarskim" stylu?

Moje? Czy inne, te nieprzychylne B&W?

Nie twoje tylko innego zacnego kolegi.

Poczytaj wczesniej o "brudnych szmatach" to skumasz

Gość jarek&ania

(Konto usunięte)

Dla porownania roczne obroty B&W Group Ltd (B&W, Rotel, Classé) to ok. 120 mln GBP.

A co z obrotami potentata w branzy kolumn Harpia?

 

Jestem bardzo młodym audiofilem tylko 15 lat słucham na sprzęcie Hi-Fi i przez 15 lat przeczytalem 90% tego co wydały polskie brukowce audio. W tym czasie przesłuchałem kilkaset sprzętów, które tam testowano we własnym domu wiec co ja tam wiem o tych nędznych sprzedajnych redaktorach. Zawsze piszę o tym co słyszałem, a Ty nie porównywałeś Harpii Monk do B&W i próbujesz tutaj podskakiwać ze swoim doświadczeniem. Nic ono nie jest warte póki 2 produkty nie staną koło siebie tyle Ci mogę powiedzieć. U mnie te dwa produkty stały koło siebie porównywałem na 2 kablach głośnikowych z wysokiej półki, 3 preampach i 2 końcówkach mocy i B&W może się uczyć od Harpii jak się robi kolumny. Zresztą napisałem tylko o średnicy B&W bo góra była bardzo porównywalna bez żadnego faworyta, bas w B&W podbity jak w szczeniackich kolumnach za 1200zł o 5dB , żeby robić wrażenie i robił bo odciągał uwagę od kiepskiej średnicy, która w tych kolumnach jest sucha, szorstka, brudna i sporo mniej detaliczna niż z Harpii. B&W słuchałem bo chciałem je kupić w końcu legenda niestety ich brzmienie plus wyższa cena sprawiły, ze wolałem lepsze choć brzydsze Harpie.

 

sly30 a nie masz wrażenia, że ten diament brzmi zbyt łagodnie ??? Oczywiście jest wyrafinowany to bardzo wysoka klasa w wielu aspektach, ale dla mnie to jest krok w stronę przyjemności odsłuchu i odejście od prawdy. Natomiast berylu z Focala nie słyszałem na tyle dużo aby się o nim wypowiadać, ale z pewnością beryl z Usher-ów i Paradigmów brzmi za łagodnie a w Focalu wydawało mi się, że jest lepiej jednak póki nie posłucham w znanym środowisku to nie mogę się wypowiadać.

 

Wracając do Focala to ich głośnik średniotonowy ma coś czego B&W nie posiada to jest gładkość i już dzięki temu to lepsze kolumny.

W odpowiedzi na twoje dywagacje powiem ci , ze masz racje .

Tak nie porownywalem Harpii do B&W 800D.

A to z takiego powodu , ze do glowy by mi to nie przyszlo zeby szukajac kolumn porownywac tych dwoch producentow.

 

Ty rozpisujesz sie obszernie o tym, ze robiles porownania i tylko nie napisales do jakiego modelu B&W porownywales te Harpie?

Jezeli do nowych B&W 800D i twierdzisz , ze jakis sklep ot tak dal ci 800D do domu to powiedz jaki to chetnie skorzystam zanim kupie.

Wcześniej słyszałem sporo kolumn większość odpadła po krótkim odsluchu nie moja bajka czyli daleko od rzeczywistości, niektóre były fajne ale jakiś jeden element nie pasował w brzmieniu jak np tuby Avangarde. Avalon za łagodne brzmienie zbyt kremowe, pastelowe, Focal do 40kzl nie ma nic ciekawego w ofercie Utopie są dla mnie za drogie, BW miałem używki w domu bo nowe tez poza budżetem to nie była najnowsza seria ani model 800 tylko 802 ale srednica i góra we wszystkich jest taka sama chyba ze o czyms nie wiem a do 800 to chyba trzeba porównywać model Grande Monk za 60kzl bo i tak dużo tańszy a znów zdecydowanie lepszy bas niż z mniejszych Monkow i wyższa dynamika. Nie wiem czy w najnowszej serii BW srednica się znacznie poprawiła trochę wątpię bo materiał ten sam a to on tu najwiecej miesza. Materiał decyduje w większości o brzmieniu i już bez słuchania mogę wiele cech brzmienia opisać po samych glosnikach bo niestety to się sprawdza i tak każde kolumny na np Etonach brzmią podobnie więc już ich nie słucham znam ich wady i występują zawsze. Może być wiecej czy mniej jakiegoś pasma itp ale sygnatura przetwornikow się ciągnie w każdej kolumnie czyli pastelowe barwy i ocieplenie. To samo węglowe czy aluminiowe głośniki. Oczywiście można spierdzielic aluminium jak np Monitor Audio dający bule a nie bas :-) ale dalej mamy brzmienie neutralne szybkie i dynamiczne bez pogrubiania z duża ilością informacji. Papier tak samo ciepło charakterystyczny jak cholera bas wypelnienie znieksztalceniami itd :-)Dla mnie to właśnie aluminium ma najmniej własnego charakteru trzeba tylko dobrze zaprojektować kolumny aby ominąć problemy jak rezonanse głośników i mamy dźwięk zależny w większości od tego co przed kolumnami to tam ksztaltujemy brzmienie systemu.

 

Zanim posluchalem BW z Harpiami zadzwoniłem porozmawiać z Panem Jurkiem z Harpii i mówię ze zanim kupię muszę porównać z Nautilusami a on do mnie "zobaczysz jak w piernicz dostaną na średnicy" tylko tyle nic wiecej i tak właśnie było jak zadzwoilem po odsluchach zapytałem skąd wiedział a on, ze kewlar nie ma szans i tyle sam materiał głośnika zna i wie ze to nie to.

Focal do 40kzl nie ma nic ciekawego w ofercie Utopie są dla mnie za drogie,

 

z tego rozumiem, że materiały membran focala ci pasują.

 

kup jakieś gotowce zollera ze starych czasów i zmień elementy w zwrotnicy na mocno "niszowe" - wypasione duelundy itp.

kolumny będą nie do poznania a ich uniwersalność i przezroczystość tylko wzrośnie.

 

będziesz miał zwrotnicę droższą niż kolumny - ale uwierz, że warto - zagrają lepiej niż te bardzo drogie zestawy, które są teraz w ofercie

 

to ostatnie apropo twojego ostatniego akapitu.

głośniki to nawet nie połowa dźwięku - ważniejsza jest aplikacja elektryczna i (często) obudowa

 

jeśli ktoś używa focala z przeciętną aplikacją i aparaturą - to ja się nie dziwię, że momentami "jest trudny" :)

Nie myśl. Jeśli już pomyślałeś, to nie mów. Jeśli już powiedziałeś, to nie pisz. Jeśli już napisałeś, to nie podpisuj. Jeśli podpisałeś, to się nie dziw!

Stary JMlab tak bardzo mi leży pierwsze Utopie te obecne na Berylu trochę mniej ale tez mało ich słuchałem natomiast Zollery to dobra szkoła grania i wiem ze po modyfikacjach ludzie bardzo je chwalili choć takie modyfikowane to znam tylko z opowieści znajomych. Kolumny już mam system kończę kompletowac na miarę moich naprawdęnadwyrezonych możliwości i planuje przystopowac na jakiś czas z wydatkami na to niekończące się hobby :-) mam nadzieje ze chociaż z rok wytrzymam :-)

Gość jarek&ania

(Konto usunięte)

Wcześniej słyszałem sporo kolumn większość odpadła po krótkim odsluchu nie moja bajka czyli daleko od rzeczywistości, niektóre były fajne ale jakiś jeden element nie pasował w brzmieniu jak np tuby Avangarde. Avalon za łagodne brzmienie zbyt kremowe, pastelowe, Focal do 40kzl nie ma nic ciekawego w ofercie Utopie są dla mnie za drogie, BW miałem używki w domu bo nowe tez poza budżetem to nie była najnowsza seria ani model 800 tylko 802 ale srednica i góra we wszystkich jest taka sama chyba ze o czyms nie wiem a do 800 to chyba trzeba porównywać model Grande Monk za 60kzl bo i tak dużo tańszy a znów zdecydowanie lepszy bas niż z mniejszych Monkow i wyższa dynamika. Nie wiem czy w najnowszej serii BW srednica się znacznie poprawiła trochę wątpię bo materiał ten sam a to on tu najwiecej miesza. Materiał decyduje w większości o brzmieniu i już bez słuchania mogę wiele cech brzmienia opisać po samych glosnikach bo niestety to się sprawdza i tak każde kolumny na np Etonach brzmią podobnie więc już ich nie słucham znam ich wady i występują zawsze. Może być wiecej czy mniej jakiegoś pasma itp ale sygnatura przetwornikow się ciągnie w każdej kolumnie czyli pastelowe barwy i ocieplenie. To samo węglowe czy aluminiowe głośniki. Oczywiście można spierdzielic aluminium jak np Monitor Audio dający bule a nie bas :-) ale dalej mamy brzmienie neutralne szybkie i dynamiczne bez pogrubiania z duża ilością informacji. Papier tak samo ciepło charakterystyczny jak cholera bas wypelnienie znieksztalceniami itd :-)Dla mnie to właśnie aluminium ma najmniej własnego charakteru trzeba tylko dobrze zaprojektować kolumny aby ominąć problemy jak rezonanse głośników i mamy dźwięk zależny w większości od tego co przed kolumnami to tam ksztaltujemy brzmienie systemu.

 

Zanim posluchalem BW z Harpiami zadzwoniłem porozmawiać z Panem Jurkiem z Harpii i mówię ze zanim kupię muszę porównać z Nautilusami a on do mnie "zobaczysz jak w piernicz dostaną na średnicy" tylko tyle nic wiecej i tak właśnie było jak zadzwoilem po odsluchach zapytałem skąd wiedział a on, ze kewlar nie ma szans i tyle sam materiał głośnika zna i wie ze to nie to.

Tak jak myslalem.

Sam mnie jeszcze nie dawno wysmiales , ze nie porownywalem czego z czyms.

A zroblies dokladnie to co wysmiales.

 

Jeszcze raz powtorze tobie ,ze stare B&W sa duzo gorsze od nowych a juz pisanie ,ze nowe 800D lub 802D brzmia jak brudna szmata to grube naduzycie graniczace z kompromitacja.

 

Nie znam wspomnianego p. Jurka .

Byc moze na polskim podworku jest wybitnym specjalista ale polski high end jest jak Yeti - wszyscy o nim slyszeli ale jeszcze nikt go nie widzial i slyszal ;)

 

Najpierw posluchaj aktualnych B&W a potem pogadamy.

Stary JMlab tak bardzo mi leży

 

przystopujesz jak skończysz głośniki - bez tego nie będziesz wiedział nic o swoim systemie i płytach.

 

przeczytaj recenzję imagination w MHF - takie same wrażenia miałem po ich zakupie.

teraz jest nieporównywalnie lepiej i nie ma mowy o żadnych ostrościach wynikających z "charakteru kolumn".

 

teraz ich charakterem jest brak charakteru - jadą co chcesz, zgodnie z intencjami autora płyty

jest tektonika (w miarę fizyki ofc:) ), jest słodycz, jest ostrość - tak jak na płycie

 

tylko że zwrotnica nie mieści się w skrzynkach :)

Nie myśl. Jeśli już pomyślałeś, to nie mów. Jeśli już powiedziałeś, to nie pisz. Jeśli już napisałeś, to nie podpisuj. Jeśli podpisałeś, to się nie dziw!

Oczywiście że tak. Bez mocnego pieca nie masz co podchodzić do żadnych poważnych, dużych kolumn.

A jak jest z kolumienkami podstawkowymi? Na ogół mają niższą lub znacznie niższą skuteczność niż duże podłogowe. To też nalezy inaczej czytać? Czy Guarnieri Evolution z 86dB/W/m są łatwiejsze niż Amati Futura z 92dB/W/m?

Wiem, że są wielcy fani monitorów. Przedkładają je ponad duże podłogowe. Czy to kwestia wielkości pomieszczenia?

A jak jest z kolumienkami podstawkowymi? Na ogół mają niższą lub znacznie niższą skuteczność niż duże podłogowe. To też nalezy inaczej czytać? Czy Guarnieri Evolution z 86dB/W/m są łatwiejsze niż Amati Futura z 92dB/W/m?

Wiem, że są wielcy fani monitorów. Przedkładają je ponad duże podłogowe. Czy to kwestia wielkości pomieszczenia?

 

Nie jestem osobą która powinna się wypowiadać w kwestii małych kolumn.Lubię duże kolumny, duże samochody, duże silniki i mocne wzmacniacze.

Małe to dobre są podatki i...Azjatki...hehehe

Ale wg mojej wiedzy zawsze potrzebny jest mocny wzmacniacz bo tylko taki napędzi kolumny o małej skuteczności ale co ciekawe i czego dowiedziałem się niedawno

również do kolumn o dużej skuteczności powinien być mocny piec tyle że zależność jest nieco inna.

Kolumny o małej skuteczności ze słabym wzmacniaczem w ogóle nie zagrają, on ich nie uciągnie i będzie cicho, matowo, bez życia.

A znów z tymi o dużej skuteczności to słaby wzmacniacz grać będzie ale nie będzie miał nad nimi kontroli, władzy i to te kolumny będą dominować

nad wzmacniaczem a powinno być odwrotnie.To trochę jak nieusłuchane duże agresywne psy nad którymi właściciel nie panuje, boi się ich i to one w domu

są samcami Alpha.

to kwesia jakości i dopracowania brzmienia - im wieksza kolumna i im więcej głosników tym trudniej dopracować brzmienie

W zasadzie to jakich wielkich kolumn bym nie słuchał to wszystkie maja problemy ze spójnością, wyrafinowaniem , delikatnymi wybrzmieniami itd.

Owszem mają mocarny bas, zwalający z nóg (Wilsony, Utopie,B&W Nautiliusy, itp) i ogromną dynamikę ale zawsze brakuje - jak dla mnie oczywiście - subtelności, delikatności , barwy, skupienia na mikrodetalach i ogólnie wyrafinowania

 

przytoczę tylko produkty dwóch firm - Dynaudio i Sonus Faber - przytłaczająca większość audiofilów i melomanów wskazałyby na moniory jako ich najlepsze brzmieniowo produkty ( S25, EA I, Guarnieri)

Być może jak w życiu nie można mieć wszystkiego.Monitory nigdy nie mają takiej dynamiki ani ataku, basu, spektakularności co duże kolumny.

Jest też teoria która mówi że percepcja słuchu ma swoje ograniczenia i musi być podzielna.

Gdy w przekazie muzycznym duże się dzieje np mocny, zróżnicowany bas, fajna, szczegółowa góra, bogata średnica to percepcja się dzieli na poszczególne strefy brzmienia

gdyż musi analizować to co dzieje się w dole, w średnicy i w górze i gdy wszędzie dzieje się dużo to tylko część naszej percepcji możemy poświęcić na konkretne szczegóły brzmienia.

Wtedy zauważamy trochę góry, trochę basu i trochę średnicy.

Jeśli natomiast bas i góra są słabe, wycofane i niewiele się w ich dzieje to całą uwagę i percepcję skupiamy na tym co słychać a wtedy słychać tylko średnicę.

Zauważamy wówczas że w tej średnicy jest to i tamto a wcześniej na innym systemie wydawało się nam że tego nie było słychać aż tak dobrze.

A okazuje się że na obu systemach było to samo w średnicy tyle że na tym gdzie bogatsze są skraje pasma i więcej dzieje się w górze i dole to mniej uwagi poświęcamy średnicy gdyż musimy więcej uwagi przeznaczyć na rejestrowanie tego co dzieje się w górze i w basie.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.