Skocz do zawartości
IGNORED

Seas 27TBC/G vs SB Acoustics SB29RDC, wysokotonowce


Acoustics

Rekomendowane odpowiedzi

pharoh -mógłbyś napisać coś więcej na temat tego głośnika? Może jakiś projekt, pomiary czy coś? Bo szczerze pisząc, niewiele znalazłem na jego temat w Internecie, prawie nic, a same dane producenta to ciut mało.

Generalnie dziwi mnie, że skoro ten głośnik jest taki super, to dlaczego prawie nie ma konstrukcji DIY na nim opartych (?)

 

KrzysiekA - Tang Band gra dość zwarcie, ale jego charakterystyka częstotliwoścowa jest trochę bardziej połamana niż obiecuje producent. Generalnie wokale są dość nosowe i brakuje im tego czegoś, dlatego chcę wysokotonowca.

A co do różnicy w materiałach tych głośników -sam pisałeś, że Seas nie ma tak wyraźnej naleciałości typowej dla metalowców. Ale nie upieram się przy tym głośniku. Szczerze mówiąc nawet wolałbym materiałowca, ale z tego co wiem to po prostu nie da się osiągnąc takiej sztywności jak w metalowym, a nie chcę, żeby te kolumny grały blado.

No i jak już mowa o SB, to ponoć najlepiej brzmi ten, który podałem w temacie.

Tutaj znajdziesz kilka projektów na tym głośniku.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

KrzysiekA -trochę przeceniasz moją znajomośc języka niemieckiego ;)

 

W sumie pozwolę sobie podsumować Twoje wypowiedzi:

* Seas 27 tbc/g raczej nie nadaje się do tego Tang Banda

* SB 34RDCN to dobry głośnik

* SB 26STAC jest ??

 

No właśnie - pharoh uważa SB26 za lepszy od SB34.

Przyznam się szczerze, że nie brałem SB26 w ogóle pod uwagę, ale teraz zaczynam się zastanawiać. Oprócz powyższego linku do intertechnik -mógłby ktoś porównać te dwa a właściwie już trzy głośniki ze sobą? W miarę szczegółowo?

<br />

No właśnie - pharoh uważa SB26 za lepszy od SB34.<br />

<br />

<br />

Nie uwazam go za lepszego, tylko lepiej sie zgra z reszta Twoich glosnikow oraz bardziej pasuje pod Twoje wymagania.

Nie daj się podpuścić. Jak w każdym temacie, będziesz miał WYŁĄCZNIE porady podyktowane z jednej strony jakąś teorią, czyli pomiarami, ale też żadnemu radzącemu nie jest łatwo uciec od własnych upodobań dźwiękowych. Stąd głośniki mojsze i nawet najmojsze, abstrahując od wyznaczników typu pasmo czy zniekształcenia; często nawet poza pasmem pracy. Przecież ta ostatnio umieszczona w tabeli super 15-tka wysokotonowców to zestaw, którego jeśli tylko nie popsujesz zrąbaną zwrotnicą, to każdy z nich da więcej, niż 90% słuchaczy dosłyszy. Ja np. używam ewidentnie źle zaimplantowanej Vify XT 25, a i tak jestem zachwycony. Wobec czego na pewno nie polecę czegoś z twardą membraną typu aluminium czy tytan, które moim zdaniem (a jak dokładnie, bez uprzedzeń i nastawienia poczytasz posty, to nie tylko moim ) mają tendencję do upiększania np. jak piszą koledzy blach perkusyjnych, "oszukując" jednocześnie i przesadzając na instrumentach akustycznych czy wokalach. Wybór należy do Ciebie.

Nie ma nic gorszego, niż człowiek wykształcony ponad własną inteligencję.   Jerzy Dobrowolski

Wiem, że wybór należy do mnie, ale nie do końca do mnie -skoro nie mogę przesłuchać i porównać... :(

Podbarwienia w metalowych powiadasz, hmm... No nie wiem, albo się przyzwyczaiłem do dźwięku strun gitary "na aluminium", albo słuchałem słabych "materiałowców", bo zawsze po odsłuchu miałem wrażenie, że jakoś tak zamulały, że to brzmienie było nijakie. Aluminium zasyczało, owszem, ale coś się działo. No i chyba nie bez powodu większość producentów stosuje właśnie twarde membrany wysokotonowców -akurat tym razem nie chodzi o kasę -wyprodukowanie jednych jak i drugich jest porównywalnie drogie.

 

A twardymi materiałami jest tak, że ich zniekształcenia są silniej słyszalne, ale tylko w wąskim paśmie. "szmaciane" wysokotonowce mają mniejszą głośność zniekształceń, ale te zniekształcenia rozsiane są w całym paśmie...

 

Ale może faktycznie -skoro pozostałe głośniki są papiero-podobne to metalowa wysokotonówka mogłaby się nie wpasować... Boję się po prostu, że stracę coś do czego się przyzwyczaiłem -właśnie dźwięk strun gitary -mam wielu znajomych grających na wysokiej klasy gitarach 6 jak i 12 strunowych i w moim mniemaniu właśnie metalowe kopułki wierniej to oddają, a tkaninowe trochę maskują, ale może to kwestia przyzwyczajenia, autosugestii. Gdyby było mnie stać na pokrycie szmacianej kopułki warstwą diamentową to nie byłoby w ogóle tematu ;) ale póki co raczej to rozwiązanie odpada, nawet nie wiem czy w Polsce ktoś się tym zajmuje :/

Generalnie wszystko zalezy od tego, gdzie planujesz zrobic podzial. Jezeli pomiedzy 2-5Khz, to wg mnie jedynym sluszym tutaj rozwiazaniem jest miekka kopulka, lepiej sobie poradzi w tym pasmie. Jezeli wyzej, to spokojnie mozesz brac seasa. A moze wstega? (np Fountek Neocd3.0).

Posluchaj kilka dni tej szerokopasmowki i zastanow sie, gdzie najlepiej widzialbys podzial i pozniej do tego dobierz glosnik.

wstęgowce wg mnie grają najładniej, ale sa trochę za drogie i mają skuteczności powyżej 100dB, co je wyklucza (sa za głośne w stosunku do reszty głośników). ALE ta wstęga, którą podesłałeś spodobała m sie bardzo (jeśli chodzi o parametry). Mógłbyś o niej napisac coś więcej?

Ale może faktycznie -skoro pozostałe głośniki są papiero-podobne to metalowa wysokotonówka mogłaby się nie wpasować...

W5-1611 ma membranę z polipropylenu.(z plastiku).

KrzysiekA -to, że dac się da to ja wiem, ale wg wielu rezystor zawsze zabiera trochę informacji, nie jest to przekaz 1:1, dlatego chciałbym uniknąc jakiegokolwiek rezystowa w torze i wszystko starać się wystroić na cewkach i kondensatorach.

PS wiesz coś na temat w/w głośnika wstęgowego?

Kto ci takich głupot naopowiadał. A co powiesz w takim razie na temat transformatora w głośnikach wstęgowych. Rezystory zachowują się przynajmniej liniowo. O transformatorach nie można czegoś takiego powiedzieć. Głośnik wysokotonowy w 99 % przypadków podłączany jest przez rezystor. Zawsze trzeba dopasowywać głośnik wysokotonowy przez rezystor bo większość głośników wysokotonowych ma efektywność 90 dB i powyżej a większość głośników średniotonowych i niskośredniotonowych poniżej 90 dB.

witam

Nie znam SB Acustic ale doskolnale znam i robilem rozne kombinacje z gwzidkami seasa.Szczegolnie tbfc/g to troche inny glosnik niz uzywa Harpia ale bardzo podobny.

Wg mnie taniego seas albo sie kocha albo nienawidzi ,glosnik potrafi czasem narzucic swoj charakter grania.Potwierdzam blachy brzmia na nim dobrze.Wypowiem sie na temat scana 9700-9900 to swietne stare glosniki ,bardzo dokladne i sczegolowe- z malo ktorymi wzacniaczami potrafia zagarac,potrzeba im swietnej elektorniki.

Sam jestem ciekawy tych SB Acustic bo powoli nudzi mi sie swietne granie dynaudiio d260.

Co do 18w8545 to ciezki glosnik,potrzeba mu pieca. Srednia z niego jest dobra ale lekko wycofana i nie zabija szczegolowoscia.

 

Jeslio chodzi o wplyw biernych elementow w zwrotnicy to zdecydowanie wiecej "graja" kondensatory i cewki niz rezystory.

dobra, ok, zwrotnica jeszcze przede mnią, będe czytał ;)

 

Czyli np Fountek NeoCD2.0 powinien być lepszy od Fountek Neocd3.0 ? I jak te wstęgi potencjalnie mają się do głośników z tematu Waszym zdaniem? -> lepsze, gorsze i dlaczego?

 

Jakie są Wasze doświadczenia/spostrzeżenia dotyczące głośników wstęgowych? Bo generalnie mało producentów ich używa. Sam słyszałem tylko dwie konstrukcje, ale jedna z nich dosłownie zwalała z nóg jeśli chodzi o wysokie tony.

Ciekawym aspektem tych rozważań jest mulenie głośników tekstylnych !? Wspomniana przeze mnie XT 25 ma pasmo godne niemal nietoperza, przynajmniej w osi głównej do 40 kHz, a podobne pasmo, a przynajmniej do 30 kHz ma jeden z konkurentów. I nie potrafi przenieść blach perkusyjnych? IMHO to właśnie jest audioherezja. Możliwości są dwie: słuchacz nie potrzebuje ( uchodząc za złotouchego, przynajmniej we własnym mniemaniu ) naturalnego, wysokiej klasy dźwięku, lecz z pomocą choćby tytanu czy aluminium próbuje osiągnąć efekty stosowania korektora graficznego, konturu czy też innych wynalazków - ulepszaczy. Stąd też często słyszane opinie, że po świetnym czasem tuningu CD czy wzmacniacza gra to dużo gorzej; a ma mniej zniekształceń po prostu, jest mniej odjazdowe czy atrakcyjne. Drugą, moim zdaniem przyczyną jest stosowanie mało transparentnych kabli głośnikowych + okablowanie kolumny łącznie ze zwrotnicą. Powoduje to, że chcąc usłyszeć z głośnika to, co jest np. w słuchawkach trzeba łapać się właśnie tytanu czy aluminium, żeby zachować przynajmniej pozory otwartości dźwięku. A ta cecha jest dla mnie podstawową, jeśli chodzi o ogólną, pierwszą ocenę jakiegokolwiek zestawu, choćby nawet z najniższej półki. Tu jednak każdy szuka już "własnego dźwięku", który mu odpowiada; i tak już zostanie. Żal tylko, że przy okazji głośno wypowiada się różne "audioherezje", które wielu amatorów dźwięku wysokiej klasy wpuszczają w ślepą uliczkę. A wracając do rezystorów, to dobrze by było, gdyby inne elementy toru psuły tylko trzy razy tyle, co nawet zwykłe rezystory w pasmie akustycznym.

Nie ma nic gorszego, niż człowiek wykształcony ponad własną inteligencję.   Jerzy Dobrowolski

Jakby to powiedzieć, hmm... Wydaje mi się, że pisałem o własnych (czyt. subiektywnych) odczuciach ze słuchanego dźwięku, porównywanego do dźwięku live bez nagłośnienia (ot chociażby wspomniana wyżej gitara). I generalnie to ja się pytam o doradę, niżeli wciskam komuś swoje teorie i nadal oczekuję dorady w wyborze teraz również dokładając do porównania wstęgi.

 

BTW audioburak -Seas z tematu ma wręcz załamanie na najwyższych częstotliwościach i produkuje ich wręcz mniej od przeciętnej materiałowej kopółki.

To, co napisałem dotyczy właśnie częstych przypadków wyższej oceny głośników, bo lepiej grają blachę perkusyjną, choć ich "interpretacja" ma z naturalnym dźwiękiem Paiste, Sabiana czy Zildjiana niewiele wspólnego. Wiem, co piszę, bo sam wiele lat grałem właśnie na perkusji, a oceniając zdanie nawet moich kolegów przy okazji wielu odsłuchów są to bardziej wyobrażenia o ich właściwej barwie niż rzeczywistość. Z drugiej strony kocham ukłucia trąbki Milesa czy budzików w Time Floydów, które można usłyszeć spokojnie na jedwabnych kopułkach, że King Crimson w Epitaph nie wspomnę. A to, że zagrają tytanówki np. czynel bardziej wyraziście, to chyba wynik charakterystyki z wieloma rezonansami zarówno poza pasmem, jak i w pasmie przenoszenia. Sam też kiedyś szukałem dźwięku "live", ale po kilku koncertach, porównując np. Paco Penę w FN i w radiu - III(jednak zniekształcenia już przy niewielkich poziomach głośności), doszedłem do wniosku, że chyba jednak nie...Głośniki tubowe wysokich używane na koncertach ze względu na sprawność pozostawiły by mnie jednak w epoce Altusów. I to zmuszając mnie do ograniczania repertuaru wyłącznie w zasadzie do koncertów; i to muzyki rockowej, która obecnie stanowi nie więcej niż 30% tego, co słucham. Ale to tylko moje zdanie; każdy wybiera to, co lubi, żeby mu pasowało np. do repertuaru ostrzejszego, a nie "plumkania", czy jak go tam zwą.

Nie ma nic gorszego, niż człowiek wykształcony ponad własną inteligencję.   Jerzy Dobrowolski

BTW audioburak -Seas z tematu ma wręcz załamanie na najwyższych częstotliwościach i produkuje ich wręcz mniej od przeciętnej materiałowej kopółki.

To "załamanie" w dużej części pochodzi od wygładzania wykresu i dołka przy 23kHz, poprzedzającego break-up.

 

Tu masz porządny i dokładny pomiar, 27TBFC/G występował jako porównanie dla Scana i Peerlessa:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

A poza tym - najwyższa oktawa jest spokojnie do podbicia pod warunkiem zastosowania L-pad'u, raczej potrzebnego skoro średniak ma mniej niż 0.5% efektywności mocowej i 8ohm impedancję.

 

BTW - marnie widzę połączenie tego TangBand'a z tak dużym wooferem. Zaph dał do niego aż dwa SB15NRXC30-8 o znacznie większych możliwościach wychyleniowych jak i mocy RMS.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

piszac live mialem na mysli dzwiek z instrumentow bez nagloosnienia, tylko instrumenty.

Co do laczenia mojego niskotonowca i sredniaka -tang band ma zmierzona wyzsza rzeczywista skutecznosc niz ten 12o calowiec, ktory bedzie pelnik funkcje glosnika sub niskotonowego -mysle ciac go przy 250Hz. I wszystkie filtry planuje I rzedu.

Ps nikt sie nie wypowie na temat tych wstegowych glosnikow? Az tak Was porazila moja chwilowa niewystarczajaca wiedza na temat zwrotnic, czy moze urazilem Was swoimi spostrzezeniami dotyczacymi materialow na glosniki?

Ja o wstęgach wypowiadałem się już wielokrotnie, wystarczy skorzystać z wyszukiwarki.

 

Co do tego połączenia średniaka z wooferem - zrobisz jak będziesz chciał, jednak nie zdziw się jak przy wyższych głośnościach dostaniesz nie-homogeniczne brzmienie, ze swobodnym i dynamicznym zakresem 100 - 200Hz oraz "duszącym się" i rzężącym 200 - 300Hz.

Ps nikt sie nie wypowie na temat tych wstegowych glosnikow?

Acoustics

Podoba mi się, że wybrałeś konstrukcję na niestandardowych przetwornikach. Coś świeżego, ciekawego na forum. Postępuję podobnie:)

Co do wstęg to mogę napisać tylko tyle, że Founteka NeoCD1.0 słucham z FW146. Do Twoich preferencji pasuje ten dźwięk. Znakomite, naturalne brzmienie instrumentów dętych. Talerze perkusji - miodzio. Jednak wokale kobiece dalekie od naturalności. Dlatego planuję połączyć małą wstęgę z Dayton RS52 + FW200. Będzie wysoki podział, bo teraz ok 3300Hz. Możesz zaryzykować CD1.0 do wysokiego podziału. Niedawno widziałem tę parę głośników na alledrogo za 200zł. Więc jeśli się nie spodoba to sprzedasz bez straty. Co do Neo CD3.0 to cały czas walczę, walczyłem ze zwrotnicą do FW168 ale już zmieniłem koncepcję i połączę z FW146. CD3.0 to już inna liga ale cena bliska 300zł/szt. Więc w tej cenie jest już duży wybór przetworników. O filtrach niskiego rzędu zapomnij! Przy 3kHz trzeba zastosować 18dB dla CD3.0. Ciekawe jakby się to zgrało z polipropylenową membraną.

Więc masz do wyboru:

Seas 27TBFC/G - bardzo dobra cena

Dayton RS28A - podobno lepszy od Seasa ale dużo droższy

Fountek NeoCD3.0 bardzo mnie ciekawi porównanie do 27TBC/G (chyba go kupię do eksperymentów)

Aha wspomniałeś jeszcze o NeoCD2.0. To podobno znakomita wstęga ale do niskich podziałów. Więc do Twojego TB zupełnie mi nie pasuje. Kosmiczna cena - szkoda kasy.

KonradRak -dzieki za konkretna wypowiedz.

Ostatnio sluchalem kolumn (3500euro/szt) z wstegowa gora -wysokie graly przepieknie i to wlasnie wokale brzmialy moim subiektywnym zdaniem najlepiej. Kolumna ta miala jednaj jeden problem - byly wysokie i dlugo dlugo nic i pozniej reszta pasma -na ucho na prawde z 9dB roznicy, stad moje obawy czy nie zagra mi tylko gora... Zastanawia mnie tylko dlaczego w studyjnych kolumnach nie ma wsteg -wnioskuje ze za bardzo narzucaja swoje brzmienie, ale przeciez w domu mozna sluchac po swojemu ;)

dzis caly dzien probuje dowiedziec sie czegos wiecej o tych wstegach, ale albo mam badziewna przegladarke w telefonie (standarfowa w noki c6) albo nie ma o tym az tak duzo jak niektorzy forumowicze uwazaja.

Nie zmienia to jednak faktu, ze temat wstegi wzbudzil we mnie duze zainteresowanie, mimo, ze bylem juz niemal przekonany do ktoregos glosnika z tematu teraz przekonuje sie do wstegi.

Nie chce miec jednak zbyt wysokiego ciecia, poniewaz moj szerokopasmowiec gra dobrze, to jednak wokale sa zbyt nosowe. Podzial planuje 250Hz i 4kHz wstepnie. Btw -dlaczego do wstegi uwazasz, ze zwrotnica I rzedu nie starczy? Pezeciez jej charakterystyka sama tez bedzie juz opadac tworzac tez jakby naturalny filtr.

Kolumna ta miala jednaj jeden problem - byly wysokie i dlugo dlugo nic i pozniej reszta pasma -na ucho na prawde z 9dB roznicy, stad moje obawy czy nie zagra mi tylko gora...
gdy bedziesz projektował zwrotnice to bedziesz sie staral dazyc do wyrownania pasma, wiec po prostui sciszysz ta wstege. Problemem moze byc zbyt niska efektynosc , nie zbyt wysoka (ale tylko w systemach pasywnych).

 

 

. Btw -dlaczego do wstegi uwazasz, ze zwrotnica I rzedu nie starczy? Pezeciez jej charakterystyka sama tez bedzie juz opadac tworzac tez jakby naturalny filtr.

WWstegi sa delikatne. I "wychylenie liniowe" (o ile istnieje we wstegach cos takiego ;) ) nie wytrzymaloby niskich czestotliwosci podanych z wieksza moca.

 

 

 

Chcesz zrobic niestandardowa konstrukcje - wielki woofer, szerokopasmowka i wstega. Ja jednak zwroce uwage, ze 3 drogi z 8-10" wooferem, 12-15" sredniakiem i wysokotonowa kopulka sa konstrukcja klasyczna i dajaca pewnosc, ze zagraja dobrze. Przemysl to, zebys nie zalowal.

 

 

Natomiast co do filtrów I rzedu, to jest taki lep na poczatkujacych. Mysla, ze dadza jedna cewke i po jednym kondzie dla mida i tweetera i to zalatwi sprawe zwrotnicy. A tak naprawde zwrotnice I rzedu mimo ze najprostsze to sa najtrudniejsze. Naprawde ciezko zgrac fazowo glosniki w tak szerokim pasmie w jakim beda pracowalyu filtrowane I rzedem. Do tego bez pochylonej scianki po prostu nie da sie ich zgrac. A to ze o zadnym skutecznym wycieciu rezonansow nie ma mowy (bez pulapek czestotliwosciowych) nawet nie trzeba wspominac. Filtry I rzedu sa dla tych co wiedza co robia i wiedza jakie glosniki dobrac.

 

 

Przemysl to zebys nie porwal sie z motyka na slonce jak ja kiedys ;)

El sueño de la razón produce monstruos.

o budowie zwrotnic poki co caly czas zbieram informacje. Jak zdecyduje sie na odpowiedni gwizdek to zabieram sie za zwrotnice i szczegolowe przemyslenia jej dotyczace. I nie upieram sie przy I rzedzie -chcialbym, ale w zaparte nie bede szedl:)

A jak juz mowa o korekcji fazy -wiele konstrukcji podobnych do moich ma glosnik sredniotonowy wysuniety wraz z malutka deska o jakies 2cm do przodu -ma to na celu wlasnie zgranie fazowe i sam sie nad tym zastanawiam, ale na jakiej podstawie mam dobrac ile centymetrow mam wysunac sredniotonowke? Pytam calkiem serio. Mozna to jakos wyliczyc, jesli tak to jak?

 

Ps co do roznicy w maksymalnym wychyleniu mojego basowca i sredniaka -wybieralem wlasnie specjalnie taki glosnik szerokopasmowy zeby mial male wychylenie -przeciez srednie tony maja na tyle duza czestotliwosc, ze zawieszenie membrany zapewniajace duzy skok daje wiecej zlego niz dobrego dla wyzszych czestotliwosci -skakac ma bas, nie reszta ;)

Ostatnio sluchalem kolumn (3500euro/szt) z wstegowa gora -wysokie graly przepieknie i to wlasnie wokale brzmialy moim subiektywnym zdaniem najlepiej<br />

Co to były za kolumny? Może Zeta Zero?

dzis caly dzien probuje dowiedziec sie czegos wiecej o tych wstegach, ale albo mam badziewna przegladarke w telefonie (standarfowa w noki c6) albo nie ma o tym az tak duzo jak niektorzy forumowicze uwazaja.

Słabo szukałeś:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wstęgę NeoCD3.0 łączy z Excelem firma XTZ:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

W Proac K6 jest Aurum Cantus, praktycznie to samo.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Tomq88 wyjasnił, że mała wstęga nie może nisko grać. Poniżej mój pomiar z kondensatorem 10uF. Nie wygląda już tak ładnie jak na stronie producenta. Widać duży pik ~1.8Hz. Co poniżej już nie wiadomo. Trzeba stromo filtrować.

 

SPL%20CD3.0.JPG

 

Poniżej przykładowe symulacje zwrotnic. Było ich dziesiątki i do finału jeszcze daleko :)

 

3300%203-3-2-2%20Butterworth.JPG

 

3300Hz%204-4-2-2%20L.JPG

 

Teraz doczytałem, że zastosujesz wofer 12"?! Ale kolos będzie. Mam 10" Daytona i wygląda monstrualnie! Kupiłem go żeby dopasować do 17cm średniego ale ostatecznie będzie 15cm (FW146) więc wolałbym RS225. Ten Twój szerokopasmowy TB jakoś mi nie pasuje do tego zestawu ale może wyjść coś ciekawego.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

o budowie zwrotnic poki co caly czas zbieram informacje. Jak zdecyduje sie na odpowiedni gwizdek to zabieram sie za zwrotnice i szczegolowe przemyslenia jej dotyczace. I nie upieram sie przy I rzedzie -chcialbym, ale w zaparte nie bede szedl:)

A jak juz mowa o korekcji fazy -wiele konstrukcji podobnych do moich ma glosnik sredniotonowy wysuniety wraz z malutka deska o jakies 2cm do przodu -ma to na celu wlasnie zgranie fazowe i sam sie nad tym zastanawiam, ale na jakiej podstawie mam dobrac ile centymetrow mam wysunac sredniotonowke? Pytam calkiem serio. Mozna to jakos wyliczyc, jesli tak to jak?

 

Ps co do roznicy w maksymalnym wychyleniu mojego basowca i sredniaka -wybieralem wlasnie specjalnie taki glosnik szerokopasmowy zeby mial male wychylenie -przeciez srednie tony maja na tyle duza czestotliwosc, ze zawieszenie membrany zapewniajace duzy skok daje wiecej zlego niz dobrego dla wyzszych czestotliwosci -skakac ma bas, nie reszta ;)

dzieki za rzeczowa wypowiedz:)

co do kolumn -nie pamietam jakie to byly -w najblizszym czasie postaram sie dokopac do zdjecia ktore im zrobilem, to napisze:) ale nie byly to Zeta Zero

dzieki rowniez za linki na pewno przejrze.

Co do mojego basowca :D kosztowal prawie 1000zl sztuka ale jest swietny -cewka 3", Fs 19Hz, odlewany kosz i charakterystyka niemal plaska juz od Fs. Glosnik ten bedzie pracowal w wielkiej podwojnej linii transmisyjnej (obudowy 125x40x50cm).

Co do tang banga -gra calkiem ladnie choc ma mocno poszarpana charakterystyke (nie usrednialem wykresu) i nosowe wokale. To pierwsze postaram zniwelowac zwrotnica a to drugie wysokotonowcem. Generalnie jak go mierzylem w komorze bezechowej to ma wieksza skutecznosc niz zapewnia producent. Jego gre (w odgrodzie i bez filtra) porownywalem do B&W 685 -wiadomo -mial mniej basu i gory, nosowe wokale ale gral bardzo spojnie i czysto. Uwazam ze stosunek jakosci do ceny jest bardzo dobry -za mniej niz 200zl dostajemy glosnik z solidnym ukladem magnetycznym, odlewanym koszem i metalowym korektorem fazy. Do tego male wychylenie membrany zapewnilo duza szybkosc i impuls, choc brzmienie z niego produkowane przypominalo jakby byl podlaczony do lampy a nie tranzystora. Mam wiec nadzieje ze sie sprawdzi. Jedyne co mnie martwi to material membrany.

Moze wydaje Ci sie, ze na temat zwrotnicy to taki offtop, ale wcale nie. Musisz wziac pod uwage calosc konstrukcji, a nie tylko sam glosnik. Kolumna to system - czyli zespol wspolpracujacych elemntow. takze trzeba wszystko przemyslec w zwiazku ze soba 9takze zwrotnice), a nie kazda rzecz oddzielnie (na zasadzie "zwrotnica bede martwil sie potem"...)

 

A jak juz mowa o korekcji fazy -wiele konstrukcji podobnych do moich ma glosnik sredniotonowy wysuniety wraz z malutka deska o jakies 2cm do przodu -ma to na celu wlasnie zgranie fazowe i sam sie nad tym zastanawiam, ale na jakiej podstawie mam dobrac ile centymetrow mam wysunac sredniotonowke? Pytam calkiem serio. Mozna to jakos wyliczyc, jesli tak to jak?
Ma to na celu zgranie czasowe. Poczytaj o konstrukcjach koherentnych czasowo (np na diyaudio.pl),. Zgranie fazowe i czasowe to dwie rozne rzeczy.

 

 

Ps co do roznicy w maksymalnym wychyleniu mojego basowca i sredniaka -wybieralem wlasnie specjalnie taki glosnik szerokopasmowy zeby mial male wychylenie -przeciez srednie tony maja na tyle duza czestotliwosc, ze zawieszenie membrany zapewniajace duzy skok daje wiecej zlego niz dobrego dla wyzszych czestotliwosci -skakac ma bas, nie reszta ;)
Ale nie o samo wychylenie liniowe chodzi, ale tez np o wielkosc cewki, material z jakiego jest zrobiona, poddatnosc zawieszenia. Chyba bys nie chcial zostac zmuszonym do słuchania na nsikich poziomach glosnosci, ze wzgledu na to ze sredniotonowy nie wyrabialby?

El sueño de la razón produce monstruos.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.