Skocz do zawartości
IGNORED

jaka kolumna centralna


herman42

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o pomoc w wyborze kolumny centralnej.Posiadam amplituner Onkyo TX-SR 577 kolumny front Fonus Classic 300 tyły Tannoy M2,chciałbym dokupić odpowiednie fronty i dlatego proszę o pomoc.Wszelkie sugestie mile widziane

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/97201-jaka-kolumna-centralna/
Udostępnij na innych stronach

chciałbym dokupić odpowiednie fronty

Chyba głośnik centralny tak jak w tytule posta. Z tego co wiem sugeruje się aby głośnik centralny był tej samej firmy i w tym samym modelu co głośniki frontowe. Tyły mogą być jakiekolwiek.

Luxman L-507uxII+CD D-05; Sonus Faber Olympica II

Waldek to nie jest takie proste. Zależy do czego (przede wszystkim) ma być zestaw. Jeśli do oglądania kina domowego - to jest tak, jak piszesz. Jeśli natomiast raczej do słuchania muzyki - to:

* SL/SR muszą być identyczne jak L/R;

* C teoretycznie też powinien być identyczny, ale z przyczyn czysto praktycznych dopuszcza się, aby był od tego samego producenta i z tej samej serii; ważne aby nie tylko wizualnie (acz i to nie jest bez znaczenia), ale przedewszystkim akustycznie (i to ma znacznie podstawowe) był dostosowany do pozostałych.

 

Zestaw kinowy raczej nie sprawdza się w muzyce, natomiast muzyczny bardzo dobrze spisuje się w kinowym zastosowaniu również.

Gość Gość

(Konto usunięte)

Zestaw kinowy raczej nie sprawdza się w muzyce, natomiast muzyczny bardzo dobrze spisuje się w kinowym zastosowaniu również.

A można wiedzieć czym się różni zestaw kinowy od muzycznego?

Czym się różni muzyka będąca ścieżką dźwiękową w filmie od tej z płyty?

Jak słucham płyty ze ścieżką dżwiękową z filmu to mam mieć zestaw kinowy czy muzyczny?

HQ150 już tyle razy pisałem czym się róznią. Rodzajem głośników i ich rozstawieniem. A wynika to z faktu odmiennej realizacji. Jeżeli Cię to interesuje, a nie chce Ci się szukać - to wrzucę na PRIVa.

 

Płyta ze ścieżką dźwiękową z filmu - jak już chesz być bardzo akuratny to zestaw kinowy. Bo tak była realizowana. Ale ja wszystkiego słucham na muzycznym.

Gość Gość

(Konto usunięte)

Pytam bo to dla mnie nowość. Niczym nie różni się dźwięk w kinie, idący na poszczególną kolumnę, od tego w stereo.

Podobnie niczym nie różnią się kolumny,, kinowe'' od muzycznych.

Chodzi o to żeby możliwie każda kolumna była jak najlepszej jakości i miała sygnał z jak najlepszego źródła, odpowiednio wzmocniony. Koniec Kropka.

W stereo bedą to dwie kolumny. W kinie 5.1 czy 7.1 czy nawet więcej.

Różnią się oczywiście sposobem ustawienia ale to zrozumiałe.

Mówienie że do kina są inne kolumny a do muzyki inne jest całkowitym nieporozumieniem.

Owszem na tyły w kinie często stosujemy tańsze paki z oszczędności. Bo te akurat kolumny przenoszą mniejsza część pasma więc oszczędność w wydatkach będzie mniej słyszalna. ale nie znaczy to że tak ma być. To dyktuje portfel a nie fakt że to system do kina domowego.

Pasmo muzyczne w kinie i muzyce jest takie samo. I chodzi o to żeby każda z kolumn mogła swobodnie oddać to co jest zapisane na płycie.

Wyjątkiem jest tytułowa kolumna centralna. Ale też nie z racji przenoszonego pasma tylko kompromisu pomiedzy jej umiejscowieniem a możliwościami. No bo ciężko najczęściej pod TV zmieścić kolumnę taką jak frontowa. Chociaź z zaawansowanych systemach z ekranem za nim umieszcza się kolumne taką jak na frontach lub nawet dwie.

Nie do końca masz rację. Dla potrzeb filmu dźwięk miksuje się w tzw. dubbing theater i kolumny mają jaknajwierniej odtwarzać taką właśnie sytuację. Muzykę (wielokanałową) nagrywa się odpowiednio rozstawionymi mikrofonami, która to sytuacja nie ma z poprzednią nic wspólnego.

 

Ad rem (po oznaczeniu rodzaju: typ głośnika, kąt, wysokość ustawienia w odniesieniu do uszu)

 

L/R:

kino: direct, +/- 22.5*, na poziomie

muzyka: direct, +/- 30*, na poziomie

 

C:

kino: direct, 0*, na poziomie

muzyka: direct, 0*, na poziomie (z tej samej serii co L/R)

 

 

SL/SR

kino: dipole, +/- 90* do +/- 110*, min. 1 m. powyżej

muzyka: direct, +/- 135*, na poziomie (te same co L/R)

 

BL/BR (jeśli to jest 7.1):

kino: dipole, całkiem z tyłu blisko siebie, min 1 m. powyżej

muzyka: wogóle nie ma, muzyka jest tylko 5.1

 

S-W:

kino: w dowolnym miejscu

muzyka: kąt 0*. pod C

 

Czy teraz widzisz różnicę?

 

Pozdrawiam.

Gość Gość

(Konto usunięte)

Tego nie neguję. Wiadomo że ścieżka 5.1 musi rozdzielać pasmo na poszczególne przetworniki. Ale to nie znaczy że tylna lewa kolumna jest inaczej zbudowana niż frontowa. Nie. Obie mają być jak najlepszej jakości. I nie sa jakoś inaczej zbudowane. Mają w sobie głośniki, zwotnicę i obudowę.Czym suma tych elementów będzie lepsza tym lepszy usłyszymy efekt. I jak zwykle mamy wyjątek w postaci głośników dipolowych na tyły np. ale one też nie są jakoś inaczej zbudowane do kina i do muzyki. Po prostu inny typ głośnika.

Nikt nie zaprzecza potrzeby głośników wysokiej jakości, jeśli podchodzimy do sprawy poważnie. Jestem zdziwiony, że wogóle deliberujemy na temat tak oczywisty. Pytałeś czym się różni konfiguracja kinowa od muzycznej - to odpowiedziałem. Różni się i to znacznie. Tylna lewa ma być identyczna jak frontowa (pozostańmy przy Twoim przykładzie) w konfiguracji muzycznej. W kinowej stoi tam inny typ głośnika i w innym miejscu.

Gość Gość

(Konto usunięte)

W kinowej stoi tam inny typ głośnika i w innym miejscu.

 

 

No i tu nie ma zgody. My się musimy kiedyś Bobcat na odsłuchy umówić.

Niby czemu w kinie domowym ma być inna? Również ma być najlepsza w miarę naszych możliwości finansowych.

Ma być najlepsza, ale innego typu. Nie spierajmy się co lepsze: lokomotywa czy jacht pełnomorski. Każde ma być najlepsze w swojej kategorii, ale każde ma inne zastosowanie. W kinie chodzi o to, aby z surroundów był dźwięk rozproszony. Do muzyki musi być wszędzie bezpośredni.

 

Chyba robisz nieuprawniony skrót myślowy: dipole = tanie pierdzigrajki. Nieprawda. I dipole i direct mogą być drogimi z górnej półki lub tanimi pierdzigrajkami.

Pytam bo to dla mnie nowość. Niczym nie różni się dźwięk w kinie, idący na poszczególną kolumnę, od tego w stereo.

Podobnie niczym nie różnią się kolumny,, kinowe'' od muzycznych.

Chodzi o to żeby możliwie każda kolumna była jak najlepszej jakości i miała sygnał z jak najlepszego źródła, odpowiednio wzmocniony. Koniec Kropka.

W stereo bedą to dwie kolumny. W kinie 5.1 czy 7.1 czy nawet więcej.

 

Absolutnie zgadzam się ze satnowiskiem HQ, a jak czytam po raz N-ty te same teoretyczne wywody i wzory/kąty to aż mnie mdli.

 

Tak samo jak kolumny stereo rozstawiasz tak, jak dla danego modelu i w danych warunkach lokalowych najlepiej (a nie: tyle milimetrów od nosa, tyle od prawego ucha, przy zachowaniu kąta 32 st itd.) tak samo jest z głośnikami 5.1

Są ogólnie znane zasady, których należy przestrzegać, do tego dochodzą własne próby, jak dany set-up gra najlepiej.

Upieranie się, że tyły muszą być takie same jak fronty (ale już centralny nie musi) jest kolejnym nieporozumieniem, co najzwyczajniej weryfikuje praktyka. Jeśli coś dla muzyki miałoby być takie same, to właśnie centralny oraz L i R a niekoniecznie „tyły”, które odtwarzają sygnały nazwijmy to „uzupełniające”.

Rozumiem, że teraz jak mam z tyłu dipole, to mam instalację kinową, a jak sobie zmienię na zwykłe monitory, to już będzie muzyczna (i już nie kinowa), chociaż nie – muzyczna będzie wtedy jak tyły=frony.

Zapraszam w takim razie do mnie, do przekonania się, jak „instalacja kinowa” spisuje się w muzyce i ile są warte te wszystkie naukowe bzdety.

 

Podsumowując: mniej teoretyzowania ala „wymagania THX” więcej zdrowego rozsądku, praktyki oraz samodzielnych wniosków.

Gość Gość

(Konto usunięte)

Chyba robisz nieuprawniony skrót myślowy: dipole = tanie pierdzigrajki. Nieprawda. I dipole i direct mogą być drogimi z górnej półki lub tanimi pierdzigrajkami.

Nigdzie nic takiego nie napisałem.

Pokaż mi propozycje producentów zacnych konstrukcji, takich z górnej półki, które są dedykowane li tylko do kina domowego.

Upieranie się, że tyły muszą być takie same jak fronty (ale już centralny nie musi) jest kolejnym nieporozumieniem, co najzwyczajniej weryfikuje praktyka. Jeśli coś dla muzyki miałoby być takie same, to właśnie centralny oraz L i R a niekoniecznie „tyły”, które odtwarzają sygnały nazwijmy to „uzupełniające”.

 

Błąd. W wielokanałowej muzyce nie ma sygnałów uzupełniających. Jest 5 równoprawnych kanałów głównych (+LFE). C powinien teoretycznie być taki sam, a nie jest na zasadzie kompromisu z wymogami praktyki.

 

Zapraszam w takim razie do mnie, do przekonania się, jak „instalacja kinowa” spisuje się w muzyce i ile są warte te wszystkie naukowe bzdety.

 

Spisuje się. Ale konfiguracja muzyczna spisze się jeszcze lepiej.

 

Jesteś niekonsekwentny. W przypadku obrazu piszesz o wymogach naturalności, ma być idealnie zgodnie z zamiarami reżysera. Czynisz mi zarzuty, że ja lubię obraz nienaturalny. Natomiast w przypadku dźwięku - masz gdzieś naturalność i optujesz za pełną dowolnością. A w 5.1 też musi być zgodnie z zamiarem reżysera, tym razem dźwięku, bo tak a nie inaczej są rozstawione mikrofony przy nagrywaniu i tak dokonane jest miksowanie.

 

Moje naukowe bzdety w odnośnie dźwięku są dokładnie tyle samo warte co Twoje naukowe bzdety odnośnie obrazu. Ty chcesz mieć naturalny obraz, a dźwięk - dowolny, ja chcę mieć naturalny dźwięk a obraz dowolny. Szanuję Twoj punkt widzenia i proszę o uszanowanie mojego.

 

A wzorki podałem w odpowiedzi na pytanie HQ150. Zapraszam również do siebie dla przekonania się jak urzekająco piękny może być obraz na plaźmie ustawionej niezgodnie z akademickimi regułkami.

 

Pokaż mi propozycje producentów zacnych konstrukcji, takich z górnej półki, które są dedykowane li tylko do kina domowego.

 

Postawiłbym sprawę odwrotnie. Z oferty zacnych producentów z górnej pólki bardzo łatwo można zestawić znakomitą konfigurację muzyczną 5.1.

Gość Gość

(Konto usunięte)

. A w 5.1 też musi być zgodnie z zamiarem reżysera, tym razem dźwięku, bo tak a nie inaczej są rozstawione mikrofony przy nagrywaniu i tak dokonane jest miksowanie.

No teraz to Ty jesteś niekonsekwentny. Jak się ma do tego Twoje upodobanie do słuchania płyt CD w 5.1?

Błąd. W wielokanałowej muzyce nie ma sygnałów uzupełniających. Jest 5 równoprawnych kanałów głównych (+LFE). C powinien teoretycznie być taki sam, a nie jest na zasadzie kompromisu z wymogami praktyki.

 

Chłopie, zamiast zasuwać tu z dogmatami po prostu sobie odpal jakiś materiał i odłącz kolumny LCR i zobacz, jakież to wspaniałe dźwięki wydają tyły i naprawdę apeluję raz jeszcze : zacznij rozmawiać swoimi słowami a nie hasłami z książki.Zerknij też sobie na wzorki które podajesz (jakie jest źródło tych rewelacji?), 22,5* dla L i R ??? To chyba jeszcze pochodzi z czasów początków kina domowego, gdzie uczeni teoretycy zalecali, żeby głośniki stawiać po bokach telewizora. Zastanawiasz się w ogóle, czy to co wklejasz ma jakiś sens? Policzyłeś, jaki by musiał być rozstaw L i R gdy siedzisz 2.5 metra od ekranu? "Tyły" na wysokości min 1m ??? Jeszcze raz pls o źródło, mam nadzieję, że nie jakieś normy THX? A jak ja mam dipole ok. 30 cm nad uszami, to jaka to instalacja? Bobcat, nie brnij w te absurdy, bo to trochę zaczyna przypominać dowodzenie, że Audyssey + Logitech = rewelacja, bo jest płaska charakterystyka ...

 

Ty chcesz mieć naturalny obraz, a dźwięk - dowolny, ja chcę mieć naturalny dźwięk a obraz dowolny. Szanuję Twoj punkt widzenia i proszę o uszanowanie mojego.

 

co to za bzdura? Ja chcę mieć i mam naturalny zarówno obraz jak i dźwięk i nie potrzebuję do tego wzorków.

Miałem na myśli natywne 5.1 czyli muzykę od samego początku nagrywaną i realizowaną jako wielokanał. Nigdy nie ukrywałem, że rozwijam stereo do 5.1 za pomocą DPL II na zasadzie "jak się nie ma co się lubi - to się lubi co się ma". Nie gustuję w słuchaniu przez 2 głośniki a muzyki naprawdę wielokanałowej jest mniej niż mało.

 

Natomiast natywne 5.1 chce mieć dokładnie tak jak nagrane. Wszelkie zabawy w robienie w tego kwadrofonii (z wirtualnym głośnikiem C i puszczaniem kanału LFE na pozostałe) czy też rozwijanie do 7.1 - uważam za poważny błąd w sztuce.

 

odpal jakiś materiał i odłącz kolumny LCR i zobacz, jakież to wspaniałe dźwięki wydają tyły i naprawdę apeluję raz jeszcze : zacznij rozmawiać swoimi słowami a nie hasłami z książki.

 

Więc odpal sobie BD Pure Audio "Flute Mystery" i będziesz miał instrumenty celowo umieszczone z tylu. Albo SACD Dire Straits "Brothers in Arms", Pink Floyd "Dark Side of the Moon" lub DVD-A Metallica Czarny Album. Też będziesz miał dużo z tyłu, bynajmniej nie tylko same pogłosy. Proponuję posłuchać trochę prawdziwych nagrań muzycznych 5.1 zamiast teoretyzować i rozmawiać w belferskim tonie.

 

Zastanawiasz się w ogóle, czy to co wklejasz ma jakiś sens? "Tyły" na wysokości min 1m ??? Jeszcze raz pls o źródło, mam nadzieję, że nie jakieś normy THX?

nie brnij w te absurdy,

 

Muszę Cię zmartwić. 1 metr to jest właśnie zalecenie THX przyjęte przez Dolby. Pozostałe wielkości pochodzą między innymi z normy ITU. Można je znaleźć w Instrukcjach wielu amplitunerów i fakt że jednoosobowo raczyłeś uznać to za bzdury nie ma najmniejszego znaczenia. Normy te czyta i stosuje cały świat a Twoje opinie czytamy wyłącznie my tu na Forum.

 

mam naturalny zarówno obraz jak i dźwięk i nie potrzebuję do tego wzorków.

 

Nie wiem jaki masz obraz. Dźwięk (powtarzam: z nagrań pure audio 5.1, nie ze ścieżki filmowej) przy takiej konfiguracji - naturalny nie jest.

Bobcat, nie wiem jak Ty to robisz, ale podnosisz mi ciśnienie jak mało kto.

Skąd ty możesz w ogóle wiedzieć, jaki jest u mnie dźwięk? Skąd wiesz, jak mam rozstawione głośniki? Skąd osąd, że nie mam naturalnego dźwięku? Kinowego, muzyki czy jakiegokolwiek?

 

Cytujesz całkowicie bezrefleksyjnie jakieś prehistoryczne bzdury o kątach 22,5 stopnia czy wysokosci min 1 metr nad uszami (wg normy THX który to certyfikat gdzie indziej wyśmiewasz) i brniesz, twardo brniesz niczym KrzysiekA ze swoimi logitechami.

 

Normy te czyta i stosuje cały świat a

 

Bobcat, Ty nie wstydzisz się pisać takich farmazonów?

Nie wiem jaki masz obraz. Dźwięk (powtarzam: z nagrań pure audio 5.1, nie ze ścieżki filmowej) przy takiej konfiguracji - naturalny nie jest.

 

A masz jakieś przykłady konfiguracji do poparcia tej tezy? Pytam bo do ustawień kina jest dużo literatury jak ustawiać głośniki itd natomiast nigdzie nie spotkałem się z instrukcjami do ustawieniem specjalnie do muzyki wielokanałowej.

Mczaj jeżeli masz odmienne zdanie -będę wdzięczny za merytoryczne kontrargumenty. Używając w ich miejsce epitetów dowodzisz braku tychże. Nazywanie norm jakie stosowane są w przemyśle elektronicznym bzdurami jest mało poważne. I jeśli ktoś powinien się wstydzić, to chyba nie ja, gdyż staram się nie rozmawiać z wyższością w stylu braku szacunku do Ciebie, butnym i kpiąco-pseudodowcipnym. Arogancja jest mało przekonująca.

 

Zalecenia THX odnośnie dźwięku tylko przytoczyłem, co nie znaczy że je stosuję. Prawdę mówiąc mam je gdzieś, gdyż dotyczą one dźwięku filmowego, a podstawowym zadaniem moich zabawek jest muzyka.

 

 

 

A masz jakieś przykłady konfiguracji do poparcia tej tezy? Pytam bo do ustawień kina jest dużo literatury jak ustawiać głośniki itd natomiast nigdzie nie spotkałem się z instrukcjami do ustawieniem specjalnie do muzyki wielokanałowej.

 

Zajrzyj na normę ITU.R-B.775.2

Dobra, Bobcat, kolega wyżej wspomniał o przykładach.

 

Poniżej masz fotki dwóch systemów, zamieszczone na tym forum w 2010 roku. Jeden mój, drugi Twój. W moim zmieniły się kolumny z S8 na S4v2 na podstawkach 60cm (stoją w tym samym miejscu) plus 2 piętnostocalowe suby za kotarą. Surroundy mam 1 metr z tyłu, 3 metry od siebie na podstawkach 1m.

Bardzo Cię proszę o wskazanie wad mojego systemu, które nie pozwalają mu zagrać naturalnie i oraz objaśnienie na przykładzie Twojego systemu, co jeszcze muszę zrobić, żeby osiągnąć muzyczną doskonałość. Z pewnością rozstrzygająca będzie norma ITU.R-B.775.2 co nie?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

post-17029-0-93264700-1348176397_thumb.jpg

 

 

Mistrzu, nauczaj!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

.W moim zmieniły się kolumny z S8 na S4v2 na podstawkach 60cm (stoją w tym samym miejscu) plus 2 piętnostocalowe suby za kotarą. Surroundy mam 1 metr z tyłu, 3 metry od siebie na podstawkach 1m.

Bardzo Cię proszę o wskazanie wad mojego systemu, które nie pozwalają mu zagrać naturalnie i oraz objaśnienie na przykładzie Twojego systemu, co jeszcze muszę zrobić, żeby osiągnąć muzyczną doskonałość. Z pewnością rozstrzygająca będzie norma ITU.R-B.775.2 co nie?

Wg normy ITU i TAM przede wszystkim powinieneś przestawić S4v2 ze standów na szafkę, żeby stały obok telewizora.

Niestety na prawidłowo ustawione subwoofery nie masz już szans, brak miejsca pod tv.

A ja powiem tak trzeba się trzymać ogólnej zasady rozstawu 5.1 tzn gdzie jaka kolumna ma stać, a ewentualne rozsunięcia czy dogięcia kolumn i tak dyktuje zawsze konkretne pomieszczenie, dlatego też nigdy nie będzie uniwersalnej precyzyjnej instrukcji dla wszystkich.

Gość Gość

(Konto usunięte)

Bardzo Cię proszę o wskazanie wad mojego systemu, które nie pozwalają mu zagrać naturalnie i oraz objaśnienie na przykładzie Twojego systemu, co jeszcze muszę zrobić, żeby osiągnąć muzyczną doskonałość. Z pewnością rozstrzygająca będzie norma ITU.R-B.775.2 co nie?

Dobre.

Ja bym też prosił a wyjaśnienie co powinienem zmienić oglądając koncert?

A i zdjęcie też już nie jest do koćca aktualne bo zamiast końcówki Pioneer Elite M-91 widocznej na zdjęciu, do napędzenia frontów mam ASR Emittera 1.

post-27264-0-62295900-1348198422_thumb.jpg

post-27264-0-42442500-1348198462_thumb.jpg

Dobre.

Ja bym też prosił a wyjaśnienie co powinienem zmienić oglądając koncert?

A i zdjęcie też już nie jest do koćca aktualne bo zamiast końcówki Pioneer Elite M-91 widocznej na zdjęciu, do napędzenia frontów mam ASR Emittera 1.

 

A dlaczego masz taki mały centralny? Wystarczy?

 

 

Co do tematu - myśle, ze centralny powinien być tej samej firmy i serii co reszta.

 

Przyznam, ze muzykę w 5.1 słucham jak mam tak nagrane płyty. Inaczej to w 2.1. Teoretycznie lepiej byłoby stereo, ale przy moich frontach ( Paradigm Monitor 7) subwoofer się przydaje ( Paeradigm UltraCube 10). Koncerty słucha się pięknie, muzykę w 5.1 także, o filmach nie wspomnę. Kino jest ok. Tu dużo zależy od sygnału z TV (konkretnej stacji ), bo z płyt raczej zawsze jest ok.

@ Mczaj

 

Na zamieszczonej przez Ciebie fotce mojego sprzętu tylko głośniki już są nowe. Telewizor, amplituner, odtwarzacz i tuner Sat - są tu jeszcze stare i teraz mam inne. Pozatym przedstawianie przodu nic nie wnosi, gdyż przód w muzyce jest w zasadzie ten sam jak przód w kinie. Faktyczne różnice pomiędzy tymi konfiguracjami są z tyłu. Nie można też mówić o "wadach" jakiegokolwiek systemu, gdyż takowych nie ma. Chciałem tylko zwrócić uwagę, że skoro mówimy o dopieszczaniu telewizora, aby spełniał jakieś normy (trójkąt barw, stopnie szarości, etc) - to są również (inne) normy dla dopieszczania dźwięku. Można oczywiście nie zwracać na jakiekolwiek normy uwagi, można je obśmiać i ustawić po swojemu, będąc zafascynowanym odmiennym od norm obrazem lub dźwiękiem. I to bynajmniej nie oznacza, że taki obraz/dźwięk jest w subiektywnej ocenie widza/słuchacza niewłaściwy. Dla niego jest on najlepszy z preferowanych i sprawia mu największą przyjemność.

 

@ HQ150.

 

Przecież powtarzam, że różnice są z tyłu. C jest ten sam.

Ale to jest na temat. Bo staramy się dociec, czy Herman musi mieć inny central do kina i inny do muzyki, jak mu radzi Bobcat.

Mam zatem prośbę do Hermana aby się określił, czy zestaw jaki posiada ma mu służyć do muzyki, czy kina domowego.

Luxman L-507uxII+CD D-05; Sonus Faber Olympica II

Gość Gość

(Konto usunięte)

A dlaczego masz taki mały centralny? Wystarczy?

 

Centralny nie jest taki mały:-)

Normalny. Acoustic Energy Aelite Center. Tylko fronty są spore a TV 55'' stąd to wrażenie. Zresztą już trwają rozmowy na temat następcy. Ale obecnie bawię się i wymieniam klocki w stereo.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.