Skocz do zawartości
IGNORED

Wzmacniacz słuchawkowy HA-2013. Poskładaj razem z nami.


Rekomendowane odpowiedzi

Niektórzy stosują tu odcięte nogi kondensatorów / rezystorów - to dobry pomysł.

Dziwna sprawa z tymi obciętymi nogami - niektóre przyciąga magnes.

Spróbuj zrobić kilka obrotów VR1 i włącz, jak nie pomoże to wyłącz, obróć kilkanaście obrotów w drugą stronę i ponownie włącz. Jak zaskoczy to wyreguluj z woltomierzem.

 

Staraliśmy się z Jeremym wyelimionować ten problem ograniczając zakres VR1 rezystorami R4 i R7, ale pewnie 50ohm to za mało.

 

Niestety nie pomogło, sporo kręciłem w obie strony ale nic nie pomogło. Nie wiem dla czego nie ma napięcia zaraz za bezpiecznikami?

Niestety nie pomogło, sporo kręciłem w obie strony ale nic nie pomogło. Nie wiem dla czego nie ma napięcia zaraz za bezpiecznikami?

Czy bezpieczniki się grzeją?

Jeśli tak, to masz zwarcie lub wzbudzenie.

Ważne jest, by wyłączyć zasilanie, pokręcić VR1 w inne położenie oraz ponownie włączyć zasilanie i zmierzyć napięcie. W tej sytuacji nie kręć VR1 kiedy układ jest zasilany.

Czy bezpieczniki się grzeją?

Jeśli tak, to masz zwarcie lub wzbudzenie.

 

Sprawdziłem, grzeją się całkiem porządnie.

Jak sprawdzić czy mam wzbudzenie? Zwarcia zaraz poszukam organoleptycznie.

 

PS> Przy kręceniu VR1 zasilanie wyłączałem jak zalecałeś.

Dzięki Robert za pomoc, nie mogę się doczekać gdy odpalę ten układ.

Spróbuj skręcić helitrim VR3 tak, by uzyskać jak największą jego oporność.

Widzę, że użyłeś tranzystorów końcowych Hitachi, czy rezystor R17 masz 2,7K?, czy masz wlutowany termistor?

 

Sprawdź, czy nie padła któraś dioda w mostku.

 

Generalnie możesz wylutować oba tranzystory mocy (widzę, ze są bez radiatora) i sprawdzić, czy wtedy będziesz miał prawidłowe zasilanie.

 

Uważaj by odpalając bez radiatora nie uwalić termicznie tranzystorów mocy - dużo nie trzeba.

Nie masz zwarcia na termistorze ? strasznie krzywo ci sie tam podlutowal, sprawdz dokladne,, i tak jak R pisze, bez radiatora nie odwazyl bym sie tego ukladu uruchamiac,

Pozdrawiam

Panowie, poniżej link do opisu montażu i uruchomienia HA-2013:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Jest to wersja, która prawdopodobnie będzie w miarę potrzeb i rozwoju tematu uzupełniana o kolejne informacje.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeszcze zdjęcia

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) post-28578-0-44411700-1360525647_thumb.jpg

Weź najpierw te pcb umyj specyjalnym preparatem a później odpalaj,ty się dziwisz czemu nie działa.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wczoraj uruchomiłem swój egzemplarz HA2013. Jezeli prawidłowo zamontujemy elementy i prawidłowo je polutujemy, układ wzmacniacza działa poprawnie od pierwszego włączenia. Wszystkie regulacje również nie nastręczają porblemów. Układ uruchomiłem w oparciu o oryginalny schemat HA5000, a więc bez kaskody (T12, R35). Prąd spoczynkowy ma wartość 250 mA. Dla tej wartości radiatory widoczne na zdjęciach nagrzewają się po kilku godz. grania max. do ok. 50 stopni. Radiatory przykręcone są bezpośrednio do aluminiowej podstawy i to ona przejmuje również znaczną ilość ciepła. Punkt wspólny masy obu kanałów znajduje się na gniazdach słuchawkowych i z tamtąd połaczony jest przewodem z obudową w miejscu gdzie podłaczone są również przewody ekranów transformatorów i przewód PE (ochronny ) gniazda zasilającego. Takie rozwiązanie skutkuje zupełną ciszą w słuchawkach. Zadnego przydźwięku, świergotu , czy tez innych niepożądanych odgłosów. Na razie o dźwięku nie będę się wypowiadał ale co od razu słychać - jest on wysokiej próby. Pogrzeję jeszcze wzmacniacz kilka dni.

Jescze raz chciałbym podziękować autorom projektu - doskonała robota.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-8690-0-52854500-1360530167_thumb.jpg

post-8690-0-84027700-1360530186_thumb.jpg

post-8690-0-50234700-1360530207_thumb.jpg

post-8690-0-92527000-1360530389_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Damper, widzę, że masz radiatory bardzo podobne jeśli nie takie same jak moje (jeśli mają około 8cm wysokości), u siebie po 2h grania zauważyłem, że na najcieplejszych tranach jest 57'C (napięcie ustawione na 21mV), radiator jest już sporo chłodniejszy, mój wzmak gra na razie bez domku na kawałku panela podłogowego a więc ma b.dobrą wentylację, po przełożeniu w obudowę temp. na tranach na pewno jeszcze wzrośnie, chłopaki pisali, że układ kompensacji był liczony na 50-60'C na tranzystorach, nie wiem jak Ty ale ja się rozglądam za większymi radiatorami.

Kupiłem wiertło 0.5 i 0.6 a tu kurcze za małe... Jakimi poszerzaliście otworki pod kołki pomiarowe i rezystory np R24? BTW super opis montażu ;)

 

edit:

Wiertelko 1mm pod rezystory R23 R24 R25

Dzięki, a już miałem chwilę żeby coś polutować :/

Edytowane przez rayfe

STACJONARNY: PC->NFB 1.32->HA2013 MOBILNY: HTC 10->CCA C16/FiiO FH5

Kupiłem wiertło 0.5 i 0.6 a tu kurcze za małe... Jakimi poszerzaliście otworki pod kołki pomiarowe i rezystory np R24? BTW super opis montażu ;)

U siebie pod rezystory rozwierciłem chyba 0,8mm a kołki wcisnąłem i są idealnie w pionie.

np.: w tym sklepie MPC71, ale mają rozstaw 10mm:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) i trzeba wybrać: rezystory, dalej: 17.Rezystory ceramiczne drutowe(pionowe) i bezindukcyjne MPC:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

AMB

witam

 

a tutaj masz orginały Fukushimy Futaby:https://www.buerklin.com/default.asp?event=ShowSE%28%29&search=mpc&suggestion=&l=e&ch=14825

 

pozdrawiam

Jak już wiercę zapytam - czy poza otworami pod R23 R24 R25 i pod kołki pomiarowe TP1, TP2, TP3 i TP4 jakieś otwory powiększaliście?

Edytowane przez rayfe

STACJONARNY: PC->NFB 1.32->HA2013 MOBILNY: HTC 10->CCA C16/FiiO FH5

Spróbuj skręcić helitrim VR3 tak, by uzyskać jak największą jego oporność.

Widzę, że użyłeś tranzystorów końcowych Hitachi, czy rezystor R17 masz 2,7K?, czy masz wlutowany termistor?

 

Sprawdź, czy nie padła któraś dioda w mostku.

 

Generalnie możesz wylutować oba tranzystory mocy (widzę, ze są bez radiatora) i sprawdzić, czy wtedy będziesz miał prawidłowe zasilanie.

 

Uważaj by odpalając bez radiatora nie uwalić termicznie tranzystorów mocy - dużo nie trzeba.

 

A więc tak:

- Płytki umyłem - Nie pomogło

- Diody sprawdziłem są OK

- Termistor wlutowany i nie robi zwarć

- R17 = 2.7K

- Radiator zdjąłem do zdjęć

 

Zdesperowany wylutowałem oba tranzystory mocy i teraz przekaźnik ładnie się załącza. Czy to oznacza że uwalony jest któryś tran? Jak sprawdzić który? I najważniejsze skąd wziąć sprawny? HELP

Jak już wiercę zapytam - czy poza otworami pod R23 R24 R25 i pod kołki pomiarowe TP1, TP2, TP3 i TP4 jakieś otwory powiększaliście?

Ja wierciłem wiertłem 0,8mm pod wszystkie zworki i co większe elementy - rezystory, kondensatory. Chyba warto mieć pod ręką sprzęt do wiercenia bo otwory są wyjątkowo ciasne.

Ja wierciłem wiertłem 0,8mm pod wszystkie zworki i co większe elementy - rezystory, kondensatory. Chyba warto mieć pod ręką sprzęt do wiercenia bo otwory są wyjątkowo ciasne.

Wyżej przeze mnie wymienione powierciłem jedynką i wyraźnie kołki mają troszkę luzu, to samo nóżki rezystorów. Jeżeli będę składał i coś w międzyczasie będzie mi utrudniało mam sklep pod nosem, nie kupię 0.8 to powiercę jedynką :) Płytka świetnie się wierci, zero problemów jak na razie a przerobiłem 4szt (2szt mam w zapasie) :)

Edytowane przez rayfe

STACJONARNY: PC->NFB 1.32->HA2013 MOBILNY: HTC 10->CCA C16/FiiO FH5

Wyświetl postUżytkownik Robertinus dnia 10.02.2013 - 21:00 napisał

Spróbuj skręcić helitrim VR3 tak, by uzyskać jak największą jego oporność.

Widzę, że użyłeś tranzystorów końcowych Hitachi, czy rezystor R17 masz 2,7K?, czy masz wlutowany termistor?

 

Sprawdź, czy nie padła któraś dioda w mostku.

 

Generalnie możesz wylutować oba tranzystory mocy (widzę, ze są bez radiatora) i sprawdzić, czy wtedy będziesz miał prawidłowe zasilanie.

 

Uważaj by odpalając bez radiatora nie uwalić termicznie tranzystorów mocy - dużo nie trzeba.

 

A więc tak:

- Płytki umyłem - Nie pomogło

- Diody sprawdziłem są OK

- Termistor wlutowany i nie robi zwarć

- R17 = 2.7K

- Radiator zdjąłem do zdjęć

 

Zdesperowany wylutowałem oba tranzystory mocy i teraz przekaźnik ładnie się załącza. Czy to oznacza że uwalony jest któryś tran? Jak sprawdzić który? I najważniejsze skąd wziąć sprawny? HELP

 

Wlutowałem trany ponownie i teraz wszystko działa... Dzięki za pomoc :) Zastanawia mnie tylko co to było.

Zabieram się do dalszej regulacji :D

może udało Ci zrobić się tzw. zimny lut.

Ja przy lutowaniu po stopieniu cyny trzymam lutownicę przy punkcie lutowniczym prze 2-3 sekundy dopóki cyna się ładnie nie rozpłynie.

AMB

Panowie, w poście nr 1089 umieściłem link do opisu montażu i uruchomienia wzmaka, jest tam też o rozwiercaniu otworów. Proponuję poczytać.

Opisałem otwory, które trzeba / można rozwiercić.

 

Swoją drogą to korzystaliśmy z tych samych zasobów Eagle, z których korzystaliśmy przy projektowaniu wersji 2012, więc wydaje mi się, że to Merkar zakombinował coś z wiertłami w wiertarce CNC.

Swoją drogą to korzystaliśmy z tych samych zasobów Eagle, z których korzystaliśmy przy projektowaniu wersji 2012, więc wydaje mi się, że to Merkar zakombinował coś z wiertłami w wiertarce CNC.

 

Miałem bardzo podobną sytuację. Płytki wykonane w innym zakładzie miały otwory takie jak w projekcie Eagla, a w Merkarze niektóre otwory i dziwne, że też jedynie o średnicy 1mm były za małe, jakby niedowiercone na przelot, a może wiertła zużyte i nieco mniejsza średnica wychodziła.

Dziwne dla mnie jest jedynie to, że część otworów 1mm są o prawidłowej wielkości, a kilka mniejszych.

 

W każdym bądź razie, to Merkar nabroił z otworami.

Miałem bardzo podobną sytuację. Płytki wykonane w innym zakładzie miały otwory takie jak w projekcie Eagla, a w Merkarze niektóre otwory i dziwne, że też jedynie o średnicy 1mm były za małe, jakby niedowiercone na przelot, a może wiertła zużyte i nieco mniejsza średnica wychodziła.

Dziwne dla mnie jest jedynie to, że część otworów 1mm są o prawidłowej wielkości, a kilka mniejszych.

 

W każdym bądź razie, to Merkar nabroił z otworami.

Przykro to pisać, ale ogólnie mam wrażenie, że Merkar zaczyna zaniedbywać jakość swoich wyrobów. Zdarzają się zanieczyszczenia, plamy pod soldermaską a ona sama na różnych płytkach ma różny odcień.

Ponad to ktoś kreatywny wyciął nam na projekcie jedna ścieżkę stanowiącą przedłużenie masy i biegnącą wzdłuż ścieżki sprzężenia zwrotnego. Ona była dość cienka i może bali się poodtrawiania, ale przecież takie zmiany uzgadnia się z zamawiającym.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.