Skocz do zawartości
Akcesoria

Audio-Technica AT-PEQ30

Stawiając pierwsze kroki w będącej cały czas na fali wznoszącej domenie analogowej większość z nabywców mierzy się z dylematem wyboru gramofonu spełniającego ich wymagania. Warto bowiem mieć na uwadze, iż bazując jedynie na ofercie rynku pierwotnego mamy dostępne konstrukcje o napędzie paskowym i bezpośrednim (idlerową niszę pozwolę sobie w tym momencie pominąć), to część z nich posiada wbudowany przedwzmacniacz a część potrzebuje wspomagania urządzeniem zewnętrznym. Tym samym mnogość opcji może wywołać lekką konsternację a swoje trzy grosze dorzuca frakcja twierdząca, że dobre to już było i nie ma nic lepszego od klasyki vintage. Całe szczęście nawet niezbyt drenujące kieszeń gramofony od poważanych producentów wyposażone we wbudowane, z reguły nader minimalistyczne przedwzmacniacze gramofonowe dają możliwość późniejszej rozbudowy. I właśnie takiemu upgrade’owi poświęcimy dzisiejsze spotkanie, podczas którego zapoznamy się z dostarczonym przez Sieć Salonów Top HiFi & Video Design phono stagem Audio-Technica AT-PEQ30.

Audio-Technica_AT-PEQ30-0001.thumb.jpg.8712030ac659d2d7a4b32962f690f6b2.jpgAudio-Technica_AT-PEQ30-0002.thumb.jpg.1b3d368cd45ecc92230defd7839c45de.jpg

Audio-Technica_AT-PEQ30-0003.thumb.jpg.c34186bfa890e98200267e7c13647ea8.jpgAudio-Technica_AT-PEQ30-0004.thumb.jpg.7da50110b9528a2a07aba081f328bf37.jpg

Audio-Technica_AT-PEQ30-0005.thumb.jpg.cef95fdce036654c4cd14b772eda30ca.jpgAudio-Technica_AT-PEQ30-0006.thumb.jpg.61e0df9e60e1373ea51b1718213bc1a3.jpg

Audio-Technica_AT-PEQ30-0008.thumb.jpg.fa87fabaded9f63015bde6a5a3b37be2.jpgAudio-Technica_AT-PEQ30-0009.thumb.jpg.5f2a15a04ad212781e703912181f125c.jpg

Audio-Technica_AT-PEQ30-0010.thumb.jpg.e758793ec7dd28e9849c8e52dfe98350.jpgAudio-Technica_AT-PEQ30-0011.thumb.jpg.d66130aae0f7d5823f06bd1306dabfb0.jpg

Audio-Technica_AT-PEQ30-0012.thumb.jpg.33dedd147154ee64b3d3d20bf7107681.jpgAudio-Technica_AT-PEQ30-0013.thumb.jpg.f35ab7286b62491558b6fe298b9d82bf.jpg

Audio-Technica AT-PEQ30 to dość niewielkie, wielce estetyczne metalowe puzderko o aluminiowym froncie i zewnętrznym, wtyczkowym zasilaczu. Na płacie przednim za element dekoracyjny możemy uznać umieszczone w narożnikach ozdobne łby śrub, oraz usytuowany po lewej stronie logotyp marki. Z centrum na użytkownika łypie mikro dioda informująca o stanie pracy urządzenia, po której lewej stronie przycupnął włącznik główny a po przeciwległej selektor wyboru podłączonej wkładki (MM/MC). Wszystkie nastawy są fabrycznie zdefiniowane, więc zarówno wzmocnienie (35 dB (MM)/ 59 dB (MC)), jak i czułość wejściowa (4.5 mV(MM)/0.28 mV (MC)) są stałe. Całe szczęście powyższe parametry dobrano na tyle rozsądnie, że nie powinno być problemów ze współpracą z większością ogólnodostępnych wkładek. Nie ma bowiem co się oszukiwać i zaklinać rzeczywistości, tylko przejść do porządku dziennego nad faktem, iż posiadacze co bardziej egzotycznych przetworników akurat na tę propozycję Audio-Technici raczej nie spojrzą, śmiało więc możemy uznać, że 30-ka jest urządzeniem całkowicie bezobsługowym o nader szerokim gronie odbiorców. Ot klasyczny plug and play, z którym poradzi sobie dosłownie każdy. Potwierdza to ściana tylna, gdzie znajdziemy jedynie parę złoconych wejść z dedykowanym zaciskiem uziemienia i wyjść uzupełnienionych terminalem dedykowanym zasilaczowi. Z drobiazgów natury użytkowej warto mieć na uwadze, iż tytułowy przedwzmacniacz z racji swojej nader mało absorbującej wagi jest dość podatny na przesuwanie, szczególnie po podpięciu sztywnych interkonektów, więc jeśli takowych macie zamiar użyć warto pomyśleć o jakimś dociążeniu naszego bohatera.

Śmiało możemy założyć, iż Audio-Technica AT-PEQ30 znajdzie się w kręgu zainteresowań użytkowników dość podstawowych modeli Pro-Jecta, Audio-Technici (vide AT-LPW50PB, AT-LP120XUSB, AT-LPW40WN), Thorensa (TD 201, TD 402 DD), TEAC-a (TN-4D, TN-300), etc. …, uzbrojonych w równie podstawowe rylce. Nie muszę chyba dodawać, iż przynajmniej na początku cenników oferowane wkładki projektowane są zgodnie z zasadą „primum non nocere”. Oznacza to mniej więcej tyle, że lepiej będzie jeśli jakieś informacje zawarte na mniej, bądź bardziej sfatygowanych krążkach pominą, bądź nieco złagodzą – ucywilizują. Mamy zatem do czynienia z na swój, stereotypowo „analogowy”, sposób gęstym, spójnym i homogenicznym graniem, którego dalsze dociążanie i zagęszczanie nie wydaje się najlepszym pomysłem. Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że z podobnego założenia wyszedł zespół stojący za AT-PEQ30 stawiając na zaskakująco dojrzałą liniowość i swobodę. Nie oznacza to bynajmniej podążania drogą galopujących suchot i wręcz prosektoryjnego chłodu, lecz dążenie do zachowania wzorowej równowagi pomiędzy jakością i ilością dostarczanych do naszych uszu informacji a także takiego samego balansu tonalnego. Dzięki temu w ryzy brane są pozornie mięsiste, a tak po prawdzie maskujące detale, partie kontrabasu na „Glamoured” Cassandry Wilson. Oprócz pudła do głosu dochodzą w tym momencie również struny a „przerośnięte skrzypce” nie próbują przywłaszczać sobie miejsca zarezerwowanego dla pozostałego instrumentarium. Słychać zatem nie dość, że więcej, to jeszcze lepiej. Głos wokalistki nie traci przy tym nic ze swojej chropawej zmysłowości i co najważniejsze nadal charakteryzuje się niskim, jak na damski, tembrem. Nie zachodzi zatem zjawisko sztucznego odchodzenia, które może i przy zbyt obfitym w dole pasma materiale mogłoby ratować sytuację, lecz już przy realizacjach pod tym względem poprawnych, bądź wręcz szczupłych mściłoby się  podkreśleniem sybilantów i zbytnią ofensywnością. A takowych anomalii z AT-PEQ30 nie odnotowałem nawet na dość „chłodno” zarejestrowanym „Vägen” Tingvall Trio, gdzie fortepian miał właściwy sobie gabaryt i daleki był od szklistej analityczności zabijającej eteryczność i muzykalność ww. pozycji.
Zmieniając repertuar na nieco bardziej mainstreamowy i sięgając czy to po świetny album „Ray of Light” Madonny, czy nawet daleki od audiofilskiej referencji „Kick” INXS za każdym razem dostawałem dźwięk bezpośredni, daleki od zawoalowania a jednocześnie niemęczący, stroniący od ofensywności. Efekty przestrzenne odwzorowane zostały nader sugestywnie, wspomniane przy jazzie prowadzenie, tym razem syntetycznego, basu nie mogło się nie podobać, parametr pace and rhythm nie pozwalał spokojnie usiedzieć w fotelu a gitarowe riffy cięły powietrze nie raniąc (zbytnio) uszu. Warto w tym momencie nadmienić, iż choć Audio-Technica nader litościwie traktuje kiepskie tłoczenia i dość sfatygowane krążki zbytnio nie epatując „smażeniem”, to z wrodzoną kulturą różnicuje jakość tak nośnika, jak i zapisanego na nim materiału. Dzięki temu Madonna czarowała iście holograficzną trójwymiarowością a z kolei Michael Hutchence z ekipą scenę budował raczej w szerz aniżeli w głąb, niezbyt kwapiąc się przy tym do oderwania się od głośników. Oznacza to, że bardzo szybko dojdziemy do wniosku, iż życie jest zbyt krótkie na katowanie się kiepskiej jakości, „zajechanymi” egzemplarzami i nawet na tak podstawowych pułapach cenowych sensownym jest poszukiwanie bądź to świetnie zachowanych wydań z epoki (i bynajmniej nie chodzi o nasze rodzime tłoczenia z czasów słusznie minionych), bądź sprawdzonych reedycji.

Audio-Technica AT-PEQ30 nie tylko nie przynosi wstydu wielce zasłużonej branży audio marce, co wydaje się oczywistym upgradem dla wszystkich posiadaczy ich podstawowych gramofonów i wkładek. Zapewnia bowiem nad wyraz dojrzałą równowagę tonalną, świetną rozdzielczość i przede wszystkim jak na dłoni pokazuje sens rozsądnej inwestycji w dedykowany tor analogowy, który z jednej strony wcale nie musi kosztować majątku a z drugiej dawać wiele radości z rozrastającej się w iście ekspresowym tempie płytoteki.

Marcin Olszewski

System wykorzystany podczas testu
– CD/DAC: Ayon CD-35 (Preamp + Signature) + Finite Elemente Cerabase compact
– Odtwarzacz plików: Lumin U1 Mini + I-O Data Soundgenic HDL-RA4TB
– Selektor źródeł cyfrowych: Audio Authority 1177
– Gramofon: Kuzma Stabi S + Kuzma Stogi + Dynavector DV-10X5
– Przedwzmacniacz gramofonowy: Tellurium Q Iridium MM/MC Phono Pre Amp
– Przedwzmacniacz liniowy: Cambridge Audio Edge NQ
– Końcówka mocy: Bryston 4B³ + Graphite Audio IC-35 Isolation Cones; Cambridge Audio Edge M
– Kolumny: Dynaudio Contour 30 + podkładki Acoustic Revive SPU-8 + kwarcowe platformy Base Audio
– IC RCA: Tellurium Q Silver Diamond
– IC XLR: Organic Audio; Vermöuth Audio Reference; Acrolink 7N-A2070 Leggenda
– IC cyfrowe: Fadel art DigiLitz; Harmonic Technology Cyberlink Copper; Apogee Wyde Eye; Monster Cable Interlink LightSpeed 200
– Kable USB: Wireworld Starlight; Goldenote Firenze Silver; Fidata HFU2; Vermöuth Audio Reference USB
– Kable głośnikowe: Signal Projects Hydra; Vermöuth Audio Reference Loudspeaker Cable
– Kable zasilające: Furutech FP-3TS762 / FI-28R / FI-E38R; Organic Audio Power + Furutech CF-080 Damping Ring; Acoustic Zen Gargantua II; Furutech Nanoflux Power NCF
– Listwa zasilająca: Furutech e-TP60ER + Furutech FP-3TS762 / Fi-50 NCF(R) /FI-50M NCF(R)
– Gniazdo zasilające ścienne: Furutech FT-SWS(R)
– Platforma antywibracyjna: Franc Audio Accessories Wood Block Slim Platform
– Switch: Silent Angel Bonn N8 + nóżki Silent Angel S28 + zasilacz Silent Angel Forester F1 + Luna Cables Gris DC
– Przewody ethernet: Neyton CAT7+; Audiomica Anort Consequence; Artoc Ultra Reference; Arago Excellence; Furutech LAN-8 NCF
– Stolik: Rogoz Audio 4SM
– Panele akustyczne: Vicoustic Flat Panel VM

Dystrybucja: Sieć Salonów Top HiFi & Video Design
Cena: 1 199 PLN

Dane techniczne
Impedancja wejściowa:
- MM: 47 kΩ
- MC: 120 Ω
Czułość wejściowa:
- MM: 4.5 mV
- MC: 0.28 mV
Napięcie wyjściowe:
- MM / MC: 250 mV
Wzmocnienie:
- MM: 35 dB
- MC: 59 dB
Odstęp sygnał/szum:
- MM: 100 dB
- MC: 74 dB
Odchylenie od krzywej RIAA (20 - 20,000 Hz):
- MM/MC: ±0.5 dB
Zasilanie: DC 15 V, 1.2 A
Pobór mocy: 2.5 W
Wymiary (W x S x G): 47 x 197.5 x125.5 mm
Waga: 890 g

Data dodania

Audio Pro C20

Jeszcze do niedawna, pomimo coraz bardziej zaawansowanej integracji „domowej inteligencji” większość nieskażonych audiophilią nervosą użytkowników żyła w przekonaniu, że TV najrozsądniej wzbogacić o soundbar, bądź podpiąć pod posiadany zestaw MCh/stereo a mniej bądź bardziej bezprzewodowe ekosystemy składające się z większych i mniejszych jednostek są może i wygodne, jednak zazwyczaj pełniły rolę niezobowiązujących umilaczy codziennej krzątaniny w kuchni, relaksu w sypialni, czy też na balkonie.

Fr@ntz
Fr@ntz
Kolumny

Porównanie JBL Go 4 z poprzednimi modelami - co się zmieniło?

Porównanie nowego modelu głośnika JBL Go 4 z jego poprzednimi wersjami to temat, który z pewnością zainteresuje wielu miłośników muzyki i technologii audio. Marka JBL słynie z innowacyjnych rozwiązań dźwiękowych, które nie tylko zachwycają jakością brzmienia, ale także ewoluują wraz z postępem technologicznym. Dlatego też warto przyjrzeć się bliżej, jakie zmiany i ulepszenia zostały wprowadzone w najnowszym modelu JBL Go 4 w porównaniu z jego poprzednikami. #dwa_boxy_lewo_prawo_

audiostereo.pl
audiostereo.pl
Recenzje

Sonus Faber | Wywiad z Projektantem | Film

Cześć! Dzisiaj mamy dla Was wywiad z Livio Cucuzza, który jest głównym projektantem dla włoskiego Sonusa Fabera. Zadam mu kilka pytań, między innymi o jego ulubiony model, plany na przyszłość oraz o to, jakie polskie jedzenie mu najbardziej zasmakowało 😉 Zapraszamy do oglądania!   Chcielibyście zobaczyć więcej takich filmów? Dajcie znać w komentarzach pod filmem!

Q21
Q21
Wywiady

Męskie Granie 2024

START SPRZEDAŻY OSTATNIEJ PULI: 24.04.2024, g. 12:00 Już 23.04 o g. 12:00 pojawi się line-up 15-tej edycji trasy festiwalowej Żywiec Męskie Granie! FAQ - najczęściej zadawane pytania dotyczące zakupu biletów znajdziesz TUTAJ. Ważne: płatność za bilety będzie możliwa wyłącznie za pomocą BLIK oraz Vouchera eBilet. Do zatańczenia pod sceną! Bilety na trasę Męskie Granie 2024 Limit biletów: 4 bilety na użytkownika na dany koncert. Wszystkie bilety są personalizowane - o

AudioNews
AudioNews
Newsy

Orange Warsaw Festival 2024

O wydarzeniu OGŁOSZENIE ARTYSTÓW: legendarne The Prodigy zamknie Orange Main Stage 7 czerwca! Co-headlinerem piątku na OWF 2024 będzie Yeat. Orange Warsaw Festival to od kilkunastu lat najważniejsze wydarzenie muzyczne i kulturalne Warszawy oraz idealne rozpoczęcie festiwalowego lata. Każda edycja jest świętem muzyki, skupiającym dziesiątki tysięcy fanów i eklektyczny line-up. Orange Warsaw Festival 2024 line-up W dniach 7-8 czerwca na Torze Wyścigów Konnych Służewiec wystąpi

AudioNews
AudioNews
Newsy 1


Opinie użytkowników

Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia



Gość
Ta zawartość jest zamknięta i nie można dodawać komentarzy.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.