Skocz do zawartości

Opinie o sprzęcie

5849 opinie sprzęt

Onkyo Onkyo CR-N7

Wspaniała wieżyczka, jest to amplituner z cd(całkiem dobrej jakości) o mocy nie za dużej, około 15w na 8ohm, korzystałem z niej z 5 lat a kupiłem używaną i działa do dziś. W środku jeszcze wszystko na nichiconie a z tyłu made in japan. Granie jest bardzo dobre jak na taki sprzęt, prawdopodobnie gra lepiej niż każda wieża do 1000zł nowa bez względu na napis. Pilot porządny, widać że ktoś przysiadł i zwrócił uwagę na każdy detal, gała duża chodzi powoli i z majestatem jak w porządnym wzmaku, przyciski do źródeł 2, jakby sie jeden spartolił i tak ma być. Bardzo dobry sprzęt i polecam, korzystałem jako wzmacniacz do korzystania z pc ze względu na rozmiar. Dziś już nikt takiego czegoś nie zrobi. No ale jednak pełnowymiarowy wzmacniacz zagra lepiej, w każdym razie udany pomost między wieżami a prawdziwym wzmacniaczem. Również fajny ekranik niebieski dali, czytelny, nic sie nie wypala ani nie razi w oczy, sprzęt pamięta źródło i szybko się włącza. 


Harman Kardon 430 twin powered

Zdecydowałem się kupić po recenzjach wszystkich Klipszowców. Bo to ich legenda. Ale nie koniecznie mój klimat jeśli chodzi o zestawy głośnikowe. Grał u mnie z Technics SB-5000, KEF Calinda, Telefunken rl70 i z każdym z tych zestawów dawał sobie świetnie radę. Dzięki budowie dual mono scena jest zajęty....sta i samo brzmienie wydaje się być bardzo liniowe ale pomiary wykazują coś innego. Muzycznie bajka. Technicznie wykonany bardzo solidnie, jedyny mankament to bardzo cienka aluminiowa obudowa pod na dole mająca tendencje do łapania wszystkich możliwych wgnieceń. No i jako plus bardzo mała dostępność na rynku wtórnym. Pomiary mojego można znaleść tutaj: https://impedancja.blogspot.com/2025/03/harman-kardon-420-twin-power.html   Wiadomo HK wymaga wymiany większości kondensatorów. Po za tym można słuchać godzinami!


Yamaha CR-820

Posiadam ten wzmacniacz już jakiś czas i obecnie z kolumnami KEF Calinda gra wyśmienicie. Jest to ta klasyczna legendarna Yamaha z dawnych lat, solidnie wykonana i na prawdę dobrze brzmiąca. Nie jak obecne japońskie bardzo jasne brzmienie. Ja bym powiedział, że gra podobnie do Harman Kardon 430 (dual mono). No i ma doskonały osprzęt. Dla kogoś kto gustuje w szpuli , kasecie i winylu i streamerze jest to idealny wybór. Po zakupie warto zainwestować w wymianę oryginalnego słabego jednak oświetlenia na LED i to wszystko. Pomiary o moja szersza ocena na mojej prywatnej stronie: https://impedancja.blogspot.com/2025/06/yamaha-cr-820.html


BMN Berges 3i

Berges 3i , to najwyższy  poziom brzmienia. Szeroka scena , stereofonia , wokal nieco przed resztą instrumentów  ,wybrzmiewające dźwięki no i te detale , które sprawiają ,że jest to dźwięk najwyższej jakości. 


Sennheiser HD-600

Słuchawki które uchodzą za legendę i takie są. W swoim 41 letnim życiu miałem wiele słuchawek. Jedne gorsze, drugie lepsze. Jest takie powiedzenie w języku angielskim "A jackal of all trades" które znaczy, że ktoś lub coś robi wiele rzeczy dobrze ale nie ma jednej wybitnej cechy. Takie są właśnie Sennheiser hd600. Grają one określiłbym jednym wyrazem - "równo" i mają to coś co pozwala relaksować się przy ich odsłuchu przez nawet kilka godzin bez uczucia zmęczenia materiału, czy też nudy. Przekazują muzykę wiernie bez koloryzacji. Mam tą przyjemność parować je z neutralnym także DAC RME ADI 2 i często łapię się na tym, że zamiast 15 minut odsłuchu zostaje na 2 godziny. Nie poleciłbym ich tylko do jednego gatunku muzycznego, mianowicie do muzyki metalowej.. zwiewny i subtelny bas HD600 ma się nijak do ciężkiego metalu. Za to jazz czy klasyka to poezja.  Są bardzo wygodne. Nie czuję zmęczenia nosząc je na głowie. Komfortem użytkowania równają się z  także świetnym słuchawką jakimi są Shure SRH 1840. Słuchawki Sennheiser hd600 uzyskują moją całkowitą akredytację.


BMN S2 II

Miałem zrobić upgrade na próbę dla porównania. Najwyżej zwrócę -pomyślałem. " Niestety" zostają na dłużej. Duże różnice w porównaniuz EX2II. Bas schodzi niżej, rewelacyjna średnica, łagodna góra. Kolumny grają bardzo neutralnie. To drugi model kolumn BMN jaki posiadam i widzę, że producent tak stworzył ofertę, że dostajemy najlepszy sprzęt w danej klasie cenowej. Jedni chcą wydać mniej inni więcej a najważniejsze jest to że idąc w górę naprawdę słyszalnie nie tylko cenowo poprawiamy jakość dźwięku. Aż boję się myśleć jak w takim razie brzmią  Beszele 1 Pro. Myślę że za parę lat spróbuję się o tym przekonać.


BMN Ex2 II

Moje pierwsze kolumny z prawdziwego zdarzenia. Nisko schodzący bas, delikatna góra, wreszcie mogłem wyłączyć korektor. Bardzo wszechstronne, choć z moim sprzętem spokojna muzyka, jazz, brzmi zdecydowanie przyjemniej niż riffy metalowe. Miałem okazję zaglądać do środka- elektronika na najwyższym poziomie. Ogólnie " jest moc".


Chord Qutest

Znakomity przetwornik. Nie wiem ile trzeba zapłacić aby było lepiej. Nie interesuje mnie to, przestałem szukać. Każdy aspekt dźwięku wydobywającego się z tego urządzenia można opisać jako - sterylny, doskonały. Słucham na filtrze neutralnym. Co do kwestii zasilacza dodawanego w zestawie, to sprawia on bardzo marne pierwsze wrażenie ale nie usłyszałem różnic przy zasilaniu zasilaczem liniowym.


BMN Beszele 3

BMN Beszele to kolumny, które przede wszystkim grają bardzo czysto. Przypominają mi pierwszy kontakt z płytą CD. Fantastyczne brzmienie instrumentów perkusyjnych. Barwa wszystkich instrumentów jest wyrazista, ale nie natarczywa. Doskonale ze sobą kontrastują, przez co każdy instrument świetnie współbrzmi z innymi. Zachwyciła mnie „szybkość” dźwięku. Dźwięk szybko narasta i szybko wygasza się, a energia z jaką potrafi uderzyć wciska w fotel 😉 Bas robi świetną robotę. Schodzi nisko, jest szybki i punktowy. Nie znajdziemy tu suchej, chłodnej, kartonowej barwy. Piękne wokale. Średnica nie pcha się na pierwszy plan. Dźwięk jest głęboki, pełny, w żaden sposób nie podkreśla któregoś z zakresu częstotliwości. Nic nie jest podbarwione czy zbytnio nasycone. Nie są to kolumny, które grają efekciarsko. To kolumny, które z pewnością zaspokoją oczekiwania wielu miłośników muzyki, jak sądzę nawet tych bardziej wymagających, jak ja 😉 Moje wrażenia streściłem do kilku zdań, bo tych kolumn trzeba posłuchać, a nie o nich mówić.  Powinienem wpisać ile zapłaciłem. Nie kupiłem nowych Beszeli, tylko został wykonany upgrade z niższego modelu do Beszeli. Cenę upgrade ustala producent w zależności od zastosowanych podzespołów. Ja wybrałem najlepsze przetworniki z oferty. 


ZAP Projekt ZAP TeXtreme Reference Floor

Chciałbym dokonać amatorskiej recenzji kolumn podłogowych od ZAP Projekt. Mam już je dłuższy czas także opinia nie będzie jak to zwykle przy nowych sprzętach pod wpływem efektu „wow” wiec na chłodno. Ciężko to zrobić zwięźle bo dźwięk jest na tyle bogaty i warty opisu że troszkę to rozwinę. Posiadałem wiele modeli (KEF, Monitor Audio, Pylon, Sonus Faber, Tannoy) tych znanych jak i mniej znanych konstrukcji ale tutaj mogę to ująć tak że to najbardziej realistyczne, dynamiczne i soczyste wręcz granie jakiego doświadczyłem. Pomimo że najwyższej jakości głośniki są w sekcji średniej i wysokiej to woofery Satori MW19 i ich aplikacja jest tutaj świetna. Pełna wersja tych kolumn na wooferach Textreme powoduje że niski dźwięk jest bardziej techniczny i bardziej konturowy. Miałem oczywiście przyjemność posłuchać dłużej również takiego rozwiązania full textreme wiec na moje gusta papirusowy Satori jest lepszy w rozumieniu bardziej uniwersalny. W moim pomieszczeniu ok 30m2 nigdy nie mogły sprawdzić się monitory – próbowałem dużych, małych – zawsze kubatura większej kolumny powodowała że niskie pasmo ale i ogólny przekaz dźwięku był znacznie potężniejszy, przekonywujący w wielu muzycznych gatunkach. Miałem przez długi czas subwoofer jednak mimo szczerej chęci dobre zgranie fazowe monofonicznego głośnika z parą kolumn w stereo jest ciężkie i tylko ignorant zbagatelizuje ten aspekt. Trzeba by dwóch subów a to w przypadku salonu gdzie żyją wszyscy domownicy troszkę problematyczne. Dopiero teraz przy tych kolumnach bas jest tak dobrej jakości i wyjątkowo nisko schodzący że pozbyłem się subwoofera. Słysząc solidną podstawę w dolnych pasmach którą zawdzięczam również wzmacniaczowi na układzie Purifi powoduje że różne instrumenty w tym najniższym zakresie również charakteryzują się selektywnością - można je usłyszeć. Niskie częstotliwości nie walczą ze sobą o miejsce. Zawsze było to odczuwalne w gorszej elektronice -i co istotne w gorszych głośnikach. Było go często dużo i może w prostej muzyce elektronicznej, techno to wystarczy ale już w prezentacji wielu instrumentów sali koncertowej czy jakiegoś skomplikowanego jazzowego utworu już na pewno nie. Niskie częstotliwości w muzyce niosą ze sobą bardzo dużo energii i zła ich prezentacja zaburzy balans całego utworu. Dobrze wszyscy wiemy że podzespoły które współpracują z pozostałymi komponentami zależą od ich aplikacji – tak jest przy przetwornikach DAC tak tez przy głośnikach itp. Tutaj duży ukłon dla ZAP bo zrobili to na pewno nie na kolanie tylko poświęcili troszkę czasu od strony efektu miarodajnych charakterystyk i zapewne dla weryfikacji też na ucho upewniając się czy na pewno gra jak oczekiwali. Wybrzmienia w basie które generują organy, kontrabas a nawet stopa w perkusji jest bardzo dobrze odwzorowane. Opisywanie dźwięku w stereo na pewno wiąże się z całym systemem bo gra pomieszczenie, wzmacniacz, źródło – ciężko odwzorować to samo u kogoś innego. Jednak pewne cechy, podstawa tego sposobu grania kolumn jest zachowana. Nie użytkuje sprzętu w profesjonalnym studio a w salonie jak większość z nas – jednak wielokrotnie w innych większych podłogowych kolumnach było za mało, czasem za dużo tego basu. Pogłos, rozlazłość z przeciąganiem to często negatywne walory pomieszczenia ale i zastosowanych komponentów. Przekonałem się bo tutaj panuje świetna równowaga brzmienia. Wszystko jest neutralnie zestrojone ale ze „smakiem”. Ten smak nadają świetnie dobrane podzespoły zwrotnicy (Jantzen Superior, Silver, cewki taśmowe, wewnętrzne okablowanie na posrebrzanych linkach typu hook-up itd.) po same głośniki które grają tu pierwsze skrzypce – dosłownie i w przenośni. Kolumny mają z tyłu dwa bass reflexy ale pomysły z zatykaniem ich jest średnia. Wydaje się że równowaga tonalna jest wtedy zachwiana. Bez tego brzmią tak jak powinny a że trzeba te 20 – 30cm odsunąć od ścian to chyba nie tajemnica – każde kolumny grają rezonansowo też całą swoją obudową. Można się zdziwić jak mocno poprawia się takim odsunięciem stereofonia i scena dźwiękowa. Użytkowałem kolumny neutralnie brzmiące jak i te z podbiciami czy strojone pod efektowne granie „V” -ką. Bez podawania firm – wynikało to z charakterystyk i odczucia przy słuchaniu. Jeśli jedne były nudne, drugie drażniły przy konkretnym typie muzyki a jeszcze inne robiły tylko WOW przez pierwsze minuty grania to ZAP zestrojone są bardzo dobrze. Symbioza wszystkich elementów znakomicie oddaje efekt. Nie da się pominąć świetnej jakości membran węglowych (TPCD) czyli Textreme które w średnicy wyjątkowo realistycznie oddają ludzki głos w przedziale 400 – 800Hz jak i instrumenty. Średnica jest więc bogata (w mojej wersji jest 13cm średni) i pierwszy raz jak usłyszałem zerkałem na charakterystykę która naprawdę jest gładka. We wcześniejszych Sonus Faberach średnica była też dobrze, czysto słyszalna ale wychodziła przed szereg – była mocno faworyzowana i jednak nie każda muzyka dobrze brzmiała. Wracając do meritum brak drażniącej po pewnych czasie cechy trąbki, saksofonu uświadomiła mi że znalazłem naprawdę dobrze grające paczki – aż strach pomyśleć ile takie salonowe musiałyby kosztować. Próbował ktoś z Was wycenić w takich salonowych do powiedzmy 20-30k za parę koszt głośników, elementów zwrotnic czy okablowania wewnątrz. To lepiej tego nie robić bo można się mocno zawieść ….oczywiście ktoś powie że słuchamy efektu-muzyki a nie sprzętu. No tak ale to wszystko fizyka i nie oszukamy taniego elektrolitycznego kondensatora czy słabego materiału układu drgającego w głośniku czyli membrany. Na końcu trzeba to wszystko ze sobą dobrać, połączyć i na podstawie doświadczenia, umiejętności zestroić aby wydać końcowy produkt klientowi. Teraz trochę o wysokotonowej sekcji na której bardzo mi zależało. Często w produktach Bowersa i Focala miałem jej za dużo, zaś w Dali a nawet KEF była trochę uśpiona ale akurat w przypadku Brytyjczyka na pewno nie mało rozdzielcza. Brak piskliwości, natarczywości, kłucia i jakie sobie jeszcze synonimy znajdziemy – jest w pełni zasłużony dla opisywania wysokich tonów. Dużą zasługa jest tu jednak też wzmacniacz. Rewelacyjnie Textreme dogadał się z moim wspominanym już wzmacniaczem na Purifi. To jest tak dobre połączenie że nie do odróżniania z piecem w A klasie ale tutaj z większą werwą, kopytem to jeszcze gra – przy czym nie marnujemy większości watów na ciepło 😊 tylko wszystko idzie w głośnik. Świetny efekt przestrzenności. Dużo zależy wiadomo od nagrania żeby kolumny znikły aby przesunął się wokal na środek, przed albo za kolumny. Poważnie holografia sceny jest bardzo angażująca i można przesłuchać wiele dobrze nagranych utworów odkrywając je na nowo. Słabo zrealizowane utwory, starszej daty utwory brzmią średnio. Rozdzielczość tego układu, klarowność, dokładność przekazu obnażą słabszej jakości system a tym bardziej utwór „słabo nagrany” W dobrych współczesnych utworach wszystko przekłada się na realizm którego zawsze mi brakowało. Głośniki mocno zmieniają charakter słuchanej muzyki to oczywista wiedza ale i tak zawsze na końcu ważne są aspekty finansowe, wygląd, wielkość konstrukcji no i sygnatura dźwiękowa. ZAP pomimo że jest manufakturą jeszcze mało/średnio znaną uważam że swoimi produktami przekonają wielu chociaż konkurencja też nie śpi i też tworzy świetne zespoły głośnikowe – trzeba tylko wiedzieć i testować aby wiedzieć które. Dlatego właśnie takie recenzje nawet amatorskie coś podpowiedzą zainteresowanym. Nie ma sensu być uprzedzonym do manufaktur bo tak jak wyżej napisałem – wydane środki do jakości tego co dostajemy jest niezaprzeczalna.   -


Tonsil R50BT

Doskonała jakość dźwięku, świetne wykonanie, ANC działa rewelacyjnie.


Yaqin MS-30L

Wzmacniacz kupiłem bo miałem wcześniej yaqina mc-10l , wiedziałem czego się spodziewać. Nie zawoidłem się , na fabrycznych lampach grał znośnie , a po wymianie lamp na psvane el34uk i sterujących na 6ż1p tzw gold grid grał jeszcze lepiej. Ogónie wzmacniacz gra stosunkowo ciepło z lekkim podbiciem basu w stylu el34 , góry i środka jak dla mnie jest z sam raz , a podbity dół przydaje się przy cichym  nocnym słuchaniu lub do mniejszy monitorów. Dobry partner do "jasnych" kolumn.    


Emotiva BasX A2

Zaskakująco dobry sprzęt! Wybrałem go, bo mój stary Denon miał za mało mocy dla nowych kolumn (Fyne Audio f502). Końcówka nie koloruje sygnału i ma olbrzymi zapas mocy! Stylistyka może być dyskusyjna, ale to rzecz gustu. Przekonuje mnie za to jakośc wykonania - jest naprawde na wysokim poziomie. Polecam, jeśli chcesz zatrzymać dotychczasowy wzmacniacz, ale potrzebujesz więcej kopa.


BMN Ex2 II

Prawie 10 lat temu kupiłem w firmie BMN kolumny. Grały super, ale ktoś przesadził z głośnością (podłączył inny wzmacniacz) i spalił się tweeter. Oprócz tego, uszkodziła się okleina od ciepła z kominka. Pan Bogdan, nie dość, że naprawił okleinę, to zaproponował upgrade kolumn do nowszej wersji i jak zwykle zrobił to profesjonalnie. Piszę tę opinię nie od razu po podłączeniu kolumn, tylko aby dopiero po odpowiednim wygrzaniu napisać uczciwie, że grają jeszcze ładniej niż poprzednio, chociaż to wydaje się być mało możliwe, bo i tak, jak dla mnie, grały pięknie. Nie potrafię pisać fachowej recenzji. Mogę jedynie napisać, że grają rewelacyjnie. Panie Bogdanie, dziękuję 🙂


ZAP Projekt ZAP TeXtreme Reference Monitor

Kolumny grają świetnie. Są szczegółowe, mają świetną przestrzeń i potrafią totalnie zniknąć. Mam pomieszczenie 40m2 ale kolumny tworzą trójkąt z miejscem odsłuchowym 2,5x2,5x2,5m i w takim pomieszczeniu potrafią przywalić basem. Generalnie strojone są liniowo ale ilość detali na środku jest niesamowita. Namacalność instrumentów czy wokali na sporo lepszym poziomie niż scan z serii revelator/iluminator. Polecam bardzo. Za tą cenę dostajemy absolutnie najwyższy poziom dźwięku który kładzie na łopatki wielu innych producentów wliczając nawet polskie manufaktury które już oferują świetny stosunek jakości do ceny. Trzeba przyznać że ZAP przebija ich.


Pioneer PDR-609

PROSTY SPOSÓB ŻEBY ZOSTAĆ REŻYSEREM DŻWIĘKU PDR - 609 MA KU TEMU WSZELKIE KWALIFIKACJE -  ZAPIS PŁYT CD-R , CD-RW - W FORMATACH DTS I HDCD - CZYLI UKRYTYCH INFORMACJI W PITACH I LANDACH , DOSTĘPNYCH JEDYNIE DLA 007 JEJ KRÓLEWSKIEJ MOŚCI  - JEST JEDNO ALE , DWADZIEŚCIA LAT WSTECZ BEZ PROBLEMU MOŻNA BYŁO ZAKUPIĆ PŁYTY CD-R AUDIO Z KODEM DO NAGRYWAREK STACJONARNYCH  ( KOSZT OD 5 - 20 ZŁOTYCH ZA SZTUKĘ ) OBECNIE TAKOWYCH JAK NA LEKARSTWO - NIE WSZYSTKIE CD-R , CD-RW AUDIO POSIADAJĄ KOMPATYBILNOŚĆ Z PDR-609 - SĄ TO JEDYNIE NOŚNIKI PRZEZNACZONE DO RECORDINGU AUDIO - MOŻNA DOKONAĆ OSZUSTWA - WŁOŻYĆ CD-R AUDIO I PO ROZPOZNANIU PRZEZ PIONEERA KODU  , PODMIENIĆ NA ZWYKŁĄ PŁYTĘ KOMPUTEROWĄ  - JAKOŚĆ NAGRAŃ Z TEJ NAGRYWARKI JEST ŚWIETNA   OCZYWIŚCIE PRZEZ KABEL OPTYCZNY -  REC.  ANLOGOWO ZAUWAŻA SIĘ ROZJAŚNIONĄ BARWĘ DŻWIĘKU ( ŚREDNICA ) I PODOBNY STYL 609 PREZENTUJE JAKO ODTWARZACZ CD - STARA BRYTYJSKA SZKOŁA  ZNANA Z ARCAMa  I  KOLUMN B&W - JEDNAK JEJ GŁÓWNYM PRZEZNACZENIEM JEST  WYPAL W DOMU I ZAPOMNIJ- U MNIE PRACOWAŁA PRZY TWORZENIU NAGRAŃ DO ODTWARZACZA SAMOCHODOWEGO - PŁYTY SĄ LEPIEJ NAGRANE I CZYTNIK OPTYCZNY NIE MUSI TAK CZĘSTO SZYBOWAĆ I KORZYSTAĆ Z KOREKCJI BŁĘDU - NAGRANIA DLA RODZINKI TO JUŻ INNA BAJKA - MUSI BYĆ CISZA , BO STAWIAM MIKROFON I WŁĄCZAM SZPULOWCA        WŁAŚNIE LECI KOLEJNA EDYCJA LISTY PRZEBOJÓW PROGRAMU TRZECIEGO






×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.