Skocz do zawartości

Opinie o sprzęcie

5844 opinie sprzęt

Harman Kardon AVR-355

Witam, Chciałem się podzielić swoimi uwagami odnośnie HK355, którego mam od 2 miesięcy. W trakcie zakupu przesłuchałem Harmanna 355, Denona 2808, Marantza 7002 oraz Yamahę 863. Jednak z tych wszystkich ampli tunerów najbardziej pod kątem dopasowania do moich głośników –Dali IKON6 – najbardziej odpowiadał mi Harmann AVR-355. W połączeniu z tymi kolumnami dźwięk jest bardzo plastyczny, wciągający w długie słuchanie. Przy Marantzie był zbyt ostry , Yamaha była bezwiedna. HK 355 generuje doskonałą przestrzeń (zwłaszcza przy konfiguracji wielokanałowej) ciekawą ciepłą barwę z dobra średnicą, niezłym basem i subtelną górą pasma. W użyciu jest bardzo prosty i ambitnemu użytkownikowi nie daje zbyt dużo satysfakcji. Jeżeli chodzi o złe strony Harmana 355, to z pewnością ma on kłopoty z synchronizacją ścieżki dźwiękowej w filmach DVD/VCD z odpowiednim dekoderem dźwięku. Pozostałe ampli tunery nawet się nie zająknęły, a DVD39 de facto też produkcji Harmanna trzeba było klika razy ponownie odpalać, bo nie było dźwięku od początku trwania filmu. Znalazłem podobne opinie na forach zagranicznych, więc nie jest to przypadek. Zasadniczo mam jednak zastrzeżenia do tak osławionego przez wszystkich zasilacza, który w mitach ma ogromny zapas mocy itd. Jestem z wykształcenia elektronikiem i pewne cechy wzmacniacza tej klasy (cena 3800,00 zł) nie są dopuszczalne. Chodzi mianowicie o brumienie zasilacza (sprawdzałem w innych modelach jest tak samo). Nie przeszkadza ono w „normalnym”, bądź głośnym słuchaniu. Ale gdy dla przyjemności chcesz posłuchać muzyki lub obejrzeć DVD późnym wieczorem to zapomnij! Amplituner nagrzewa się bardzo szybko (można nim ogrzewać przy okazji w zimie pokój) i po kliku minutach słychać impulsowe brumienie, które jest tak irytujące, że chciałem po 2 tygodniach sprzedać 355. Po długim czasie to brumienie może przejść w ciągły szum wentylatora, co jest mniej uciążliwe, ale moim zdaniem i tak niedopuszczalne w tej klasie sprzętu. Generalnie zostawiłem sobie ten ampli tuner ze względu na plastyczny charakter dźwięku, ale do dziś czuję niesmak jak można było niedopracować tyle szczegółów.


Advance Acoustic MAP305

Prawdę mówiąc kupiłem ten wzmacniacz bardziej z powodu jego wygladu niż walorów brzmieniowych. Pierwszy odsłuch w salonie audio bardzo zniechęcił mnie do tego klocka. Jednakże, niezwykle przyciągający uwagę design francuskiej integry zmusił mnie do wypożyczenia jej do domu na odsłuchy. I tu duże moje zdziwienie - wzmacniacz zagrał zupełnie inaczej niż w salonie. Natarczywość, brak spójności, niekontrolowany bass nie miały miejsca w moim systemie. Myślę, że połączenie mojego przetwornika na lampach Mullarda (które są znane z jedenej strony z niezwykłej muzykalności, a z drugiej z dynamiki i szczegółowości) z mocną integrą Advance sprawiło, że dzwięk stał się rewelacyjny pod względem separacji instrumentow, przestrzeni, glebokości sceny i aksamitnej, cieplej barwy czy reprodukcji basu, nieźle też było w dziedzinie szczegolowosci dzwieku i analitycznego otwarzania wysokich rejestrów.Świetnie MAP305 sprawdza się jako końcówka mocy te 100 W robi swoje, nigdy nie słucham głośniej niż na 10 godzinie i czuć jeszcze ogromny zapas mocy. Polecam za super wygląd i bardzo dobry dzwięk w tej cenie.


Nikko STA-8080

ampli nieslychanie dynamiczny i mocy...65 wat rms przy 8ohm i 85rms przy 4ohm na kanal...mozliwosc pracy jako preamp i koncowka mocy


JVC ax-511

zainteresowałem się nim tylko ze względu na budowe- w srodku siedzi 8 tranzystorów sankena i trafo wielkosci tego w sony 530es. tani budzetowy wzmacniacz o sporej mocy (szacuje około 80w 8 ohm). wzmacniacz solidnie wykonany, alu panel, dosc cięzki (ok 9 kg). gra zwartym, szybkim bassem, jest cholernie dynamiczny. nie jest jednak tak jasny jak denony serii -60. góra i srednica mozna rzec-"aksamitne". trudno znaleźc własciwe okreslenie, dźwięk jest szorstki, góra dodatkowo troche okrojona z detali. srednie i góra jakby lekko schowane. gra dośc przestrzennie jak na tego typu sprzęt, z duzą dozą powietrza, co jest jego znacznym plusem. polecam do zbyt skrzekliwych kolumn.


Argos Beta

Troche sie zbieralem by jakis grosz dorzucic od siebie, w koncu nastaly sensowne warunki odsluchowe wiec: brzmienie selektywne, zachowujace duza spojnosc, liniowosc i neutralnosc. Nie oznacza to jakiejs studyjnej beznamietnosci, raczej przeciwnie, jak koledzy wspomnieli - sluza do sluchania muzyki, dodam ze nie do prowadzenia 'odsluchow' i analizy pierdow. Scena wyraznie pchnieta za linie glosnikow. Swietna gradacja poszczegolnych planow, ograniczona szerokoscią bazy - celowy zabieg i mysle ze sensowny, zreszta Bartek o tym wspominal tu i owdzie. Zgodze sie z opinia dot. Argosow iz tych kolumn trzeba dluzej posluchac by docenic/zrozumiec zamysl autora. Juz jedna osoba u mnie tak reagowala, najpierw srednio, nic zaskakujacego, malo basu i powoli, okazuje sie ze wszystko sie odnajduje, na koncu duza satysfakcja i zdanie dosc odmienne od poczatkowych grymasow. Reasumujac: bez efekciarstwa, z naprawde duza kultura. No i na koniec uznanie dla Bartka, podejscie do klienta godne nasladowania.


JJ Electronic JJ243

Szprzęt rewelacyjny, jako przedwzmacniacz nie powoduje zniekształceń dźwięku, nie ocipla muzyki, jest neutralny. Pozwala tak skonfigurowac wejście gramofonowe, że każdy audiofil ma szanse dobrać dowolna wkladkę do gramofonu. Współgra wyglądem z JJ828.


JJ Electronic JJ828

Doskonały wygląd, mimo klasycznej obudowy otrzymujemy rewelacyjny i nowoczesny sprzęt. Dźwięk jest czysty, bez znikształceń, da sie wyczuć głębie i przy zamknietych oczach ma się odczucie, że w każdej chwili można stwierdzić gdzie siedzi perkusista a gdzie gra gitarzysta. Wzmacniacz doskonale radzi sobie i zmuzyka spokojna np nu jazz, czy folkiem, bez kłopotu oddaje wokale, klarowność instrumentów. W szybkich i ostrych nagraniach np LP czy P.O.D nie muli i nic nie traci się z muzyki, bas głęboki i można go wyczuć przeponą, górne pasma nie przeszkadzają. Można słuchac muzyki bardzi cicho i nie traci sie na detalach i jakości.


Wega DIRECT 700

Dość przestarzale wyglądające monitory firmy Wega mającej conieco wspólnego z SONY. Za górę odpowiedzialna tytanowa kopółka VISATONA znana np z kolumn ProAc SuperTower :-). Średnica to 50mm kopółka Seasa a dół 25cm Canton pracujący w obudowie zamkniętej. Waga sztuki ok 25kg. Pancerna, praktycznie głucha obudowa. Te kolumny nie oszukują, są neutralne jak nieszlifowana deska. Grają ostro, twardo ale w żadnym razie jazgotliwie. Są bardzo neutralne. Zaskakująco mocne. Warto kupić im odpowiedni sprzęt towarzyszący. Bas to kamień, średnica słodycz a góra to prawda. Polecam gorąco!


Arcus TS 45

Kolumny wyglądające jak Perfecty 150 które po włączeniu przy odpowiednim sprzęcie towarzyszącym powodują OPAD SZCZĘKI. To tak gra? Niemożliwe! A jednak Vifa M21 i D25 w połączeniu ze świetnym średniotonowcem ITT nie zawodzą. Dźwięk jest pełny, potężny o zaskakującej skali. Góra gra dobitnie i bardzo szczegółowo. Bas schodzi w rejony... bardzo nisko, jak dobre paczki podłogowe na 2x18cm. Ciężko jest się naprawdę do czegoś przyczepić. Jak dla mnie jest to dźwięk porównywalny bez wstydu do współczesnych kolumn za 2-3000zł. Do tego napełnią bez problemu 20m2 bez zadyszki. Miałem wiele kolumn w różnych cenach ale tych poprostu chce się słuchać. Za cene 500zł za ile można je teraz kupić to chyba jakaś totalna pomyłka. ZA TANIO! Te kolumny nowe w 1986 roku kosztowały 1000 marek... i to było duzo dla przeciętnego niemca :-)


Sharp SM-1144 Precision Amplifier

Wzmacniacz kupiłem z ciekawości. Po doczyszczeniu uraczył mnie świetnym wyglądem (ciężki aluminiowy front, wielka gała głośnoći z podlejonym od spodu srebrnym kółkiem alu ze skalą co na czarnym panelu prezentuje się ekstra, pokrywa powlekana plastikiem zabezpieczającym przed zarysowaniem) A po wygrzaniu jeszcze lepszym dźwiękiem (jedne z pierwszych hybryd STK). W obszarze preampa tranzystory philipsa które w.g. not katalogowych zaprojektowano do audio typu high end. Konstrukcja pancerna. Potężny radiator, transformator EI o mocy około 270W który do ciągnięcia stopnia oddającego 2x 25W @ 8R może się w dzisiejszych czasach wydawać absurdem, wszystko skręcone na grubych stalowych profilach sprawia że sprzęt wzbudza zaufanie. Konstrukcja oparta głównie o wysokiej jakości elektrolity Sanyo (kubki zalewane żywicą, nie korkowane gumą - zakres temperatury do 125st!). W zasilaniu dwie matsushity snap 4700uF 35V. Szkoda jedynie że nie posiada zabezpieczeń stopnia mocy. Scalak STK465 jest bowiem "goły" w wzmak posiada jedynie bezpieczniki na wyjściu.


Metz AX 4970

Wzmak kupiłem jesienią roku 2007, od szanowanego przezemnie sprzedawcy używki audio na giełdzie w lubinie, sprzedał mi to za grosze jako stałemu klientowi i z racji że ktoś mu ukradł z niego ładne toczone aluminiowe gałki potków basu i sopranu (dorobiłem z klasycznych plastikowych czarnobiałych jak z mixerach, wizualnie dobrze się komponują z gałą volume)   Wzmak grał na początku z Bose Interaudio 1000XL jednakże z racji na ilość soku jaki był w stanie podać w niższych pasmach kolumny te nie wyrabiały. Wzmacniacz wyciąga niezły dół z "płytkich" konstrukcji typu closed. Potężną jego zaletą jest to że naprawde ciężko go przesterować, po podpięciu sygnału o standardowym poziomie, z karty dźwiękowej, gałke można odkręcić do końca, linijki LED pokazujące moc wyjściową zapalają się na stałe i zero przesteru. Dźwięk nieco spłycony ale dalej przyjemny. Niemalże podejżewałem go o soft-clipping ale nie ma go tu.   Wade jaką znalazłem po dłuższym czasie i dosyć przypadkowo to nietrwałe kondensatory matsushity jakie tam siedzą seryjnie, praktycznie wszystkie miały oznaki zieleniny na nogach lub "zeszczały" się na płyte. Wymieniłem na nichicona, nippona-chemicona, philipsa i sanyo. Zostały tylko dwa nichicony 6800uF 35V typu Snap w zasilaniu stopnia. Graetza w stopniu pobocznikowałem kondami 47nF 250VDC philipsa i kondy w zasilaniach Wimami 470nF 63V. Po tym zabiegu gra naprawde fenomenalnie, nie rozstane się z nim dopuki nie będzie takiej konieczności.   Oprócz brzmienia również konstrukcyjnie naprawde dobry wzmak, jakość druku i lutu świetny, nastawiony na diagnostyke i naprawe. Osobne uzwojenie dla stopnia mocy i osobne dla preampa z przedkorekcją i innymi bajerami.   Wzmacniacz "rozmiękcza" teoretycznie mocniejszą konkurencje na hybrydach STK. Popularny STK4191 przy nim jazgocze. Dopiero oryginalny STK463 w dosyć wysokim wzmaku Sharp SM-1144, gdzie przedkorekcja wykonana jest na wysokiej klasy tranzystorach philipsa jest tu konkurencją.   Słucham D'n'b, ambientu, metalu, etc. Lubie posłuchać pełnego, mocnego, czystego dźwięku i ten wzmak spełnia moje wymagania.


Marantz 2020

Przepiękny Marantz co prawda najniższy model ale w super stanie, dosłownie ma pare rysek. Solidna konstrukcja, rozkręcenie go na części pierwsze sprowadza się do "krzyżaka". W nocy to już prawdziwa magia ino się wpatrywać :) Bardzo ładnie gra jest bardzo melodyjny aż się boję posłuchać wyższych modeli :) Ogólnie bardzo polecam jak komuś się trafi w idealnym stanie to brać !


Magnat Monitor 220

Jako, że tyle co wkręcam się w klocki mało co mogę powiedzieć. Dla mnie te kolumny to bajka w porównaniu z głośnikami komputerowymi, a miałem ich w sumie z 5 zestawów kończąc na Geniusach 5000 które przestały mnie zadowalać. Wszystkie takie zestawy creativa czy logitecha to jeden plastikowy badziew, a nowe modele tylko różnią się wyglądem i niczym innym. Kolumny bardzo ładnie graja, dobry basik, według mnie za dużo wysokich tonów, a za mało środka. Być może to być spowodowane złym ustawieniem kolumn (mam mały pokój) Ogólnie polecam dla początkujących :)


Harman Kardon PM645

Jako, że tyle co wkręcam się w klocki mało co mogę powiedzieć. Dla mnie ten wzmacniacz to bajka w porównaniu z głośnikami komputerowymi, a miałem ich w sumie z 5 zestawów kończąc na Geniusach 5000 które przestały mnie zadowalać. Wszystkie takie zestawy creativa czy logitecha to jeden plastikowy badziew a nowe modele tylko różnią się wyglądem i niczym innym. Kupiłem wzmacniacz na Allegro w pięknym srebnym kolorze, idealnym stanie jak i wizualnym taki i technicznym. Gra bardzo ładnie i jestem w pełni zadowolony z zakupu. Do 300 zł z czystym sercem polecam.


Audio Academy Tethys II

Chyba dla każdego z nas przychodzi czas kiedy posiadany system zaczyna bardziej denerwować niż cieszyć nasze uszy. W tym momencie zazwyczaj myślimy o zmianach, nie wiemy co, nie wiem jak, nie wiemy dlaczego, ale jesteśmy pewni że trzeba coś zmienić. Gadamy ze znajomymi dzielimy się naszą frustracją…. że gra mdło, bez życia, dudni jak w studni itp. W taki właśnie sposób wszedłem w posiadanie kolumn AA Thetys II, ofiarodawcą był kolega który perfidnie wcisnął mi te kolumny "do testów" mówiąc "zobaczysz jak zagrają u Ciebie podłogówki"… tiaa no i zagrały :-) Pierwsze wrażenia po wniesieniu kolumn do mojego pokoju odsłuchowego o pow. ok. 17 m2 to hmm duuuuuże to to… obawiałem się że Thetysy u mnie będą przytłoczone, bas będzie wypełniał pokój doszczętnie i że nic po za tym słyszeć nie będę i co ? Nic bardziej mylnego :-) Po włączeniu sprzętu Thetysy pięknie zniknęły z pokoju i im bardziej kolumny się wygrzewały, tym większy uśmiech pojawiał się na mojej twarzy. Pokój pokój został wypełniony dźwiękami i uporządkowaną sceną. Basu jest wystarczająca ilość i ma się wrażenie jest on o krok od przewałki, no ale na szczęście do tego nie dochodzi. Wydaje się że pokój 17 m2 jest dla Thetysów minimum jakiego nie powinno się przekraczać. Kolumny brzmią bardzo naturalnie, nie ma żadnych przebarwień. Scena jest uporządkowana i wieloplanowa. Na brak góry również narzekać nie będę. Thetysy świetnie sprawdzają się w nagraniach z wykopem dobry rock czy coś ciężkiego nie sprawia im najmniejszego problemu, oczywiście pod warunkiem że posiada się wzmacniacz który dostarczy im odpowiednią dawkę mocy. W nagraniach gdzie występują małe składy Thetysy czarują swoją górą, nie brzmią metalicznie, nie kują uszu ma się wrażenie iż muzycy grają u nas i dla nas w pokoju tworzy się magiczna atmosfera sprzyjająca do…. sami wiecie do czego ;-P


AHP Bezpieczniki pozłacane

Tak, tak. Zalety to jednocześnie wady. Wszystko zależy od aplikacji. Daleki byłbym od wydawania jednoznacznego wyroku ponieważ wszystko zależy od konfiguracji i tego czego komu w danym momencie brakuje/ma za dużo.   Przede wszystkim im lepsza aplikacja (konfiguracja w kierunku tzw "highend") tym mniejszy sens stosowania AHP ponieważ AHP z wyraźnym charakterem ingeruje w dźwięk. Podkreślam AHP poniewasz generalizowanie, że "złote/srebrne/rodowane bezpieczniki" ogólnie są takie to nieporozumienie. Być może są lepsze... Dla kogoś kto w stosunkowo tani (30 zł) sposób chce skorygować brzmienie jest to jakieś wyjście.   Wyraźniejsza zmiana brzmienia nastąpiła we wzmacniaczu. W źródle było bardziej subtelnie ale słyszalnie.






×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.