Jump to content
IGNORED

tani interkonekt do gramofonu


dida83

Recommended Posts

czym się sugerować w wyborze interkonektu do gramofonu?potrzebuje kupić dwa jeden do połączenia gramofonu z przedwzmacniaczem a drugi od przedwzmacniacza do wzmacniacza..w aukcjach internetowych niema odznaczonych typowych kabli do gramofonu..a wiem że powinny być inne koszt jaki moge wydać na jeden max 50zł

rozważam też zrobienie diy z tym sobie poradze..ale na razie wolał bym jakieś gotowe co polecicie?

Link to comment
Share on other sites

co Ty Korni audiofil jesteś jakiś? ma być tanio! :))

poszedłem po 4 lekkie wtyki rca po 4zł a kupiłem kompletne kabelki untry z porządnymi wtykami po 3zł za komplet

kilka jeszcze zostało a wcale nie graja jak wyglądają

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

czniać to . . . jak mawia prawdziwy noblista - jadem na ryby

Link to comment
Share on other sites

te unitrowskie płaskie ze sztywną powłoką (dual) były bardzo dobre elektrycznie.(serio)

Nie jakieś OFC.OCC,- a grały. Ciekawe czy to za sprawą Ducha PRL/u .

Z czystym sumieniem mozna polecić Koledze

A swoja drogą które ARCHEO ma to jeszcze???? :)

Link to comment
Share on other sites

Ciekawe czy to za sprawą Ducha PRL/u

Chyba sam pierwszy sekretarz Gomułka Władysław tchnął w nie ducha!

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

a wcale nie graja

Mamelu Drogi,

Skąd w Twej przenikliwości, do Twej Głowy Zacnej, dobrym olejem wypełnionej, Ci przyszło, żeby dystrybuować kable co "wcale nie grają"??? Czy to są może antykable sławne, skoro nie grają? Oświeć mnie w meandrach współczesnego marketingu, bo nie mam konceptu jak ludziom kable co nie grają sprzedać. Co mówić?

Twój podnóżek skromny,

Yul

Link to comment
Share on other sites

Chyba sam pierwszy sekretarz Gomułka Władysław tchnął w nie ducha!

tak, ale za Gomułki filmy zachodnie kopiowano na oryginalnych taśmach eastman kodak - skutkowało to istną ucztą dla oczu, byłem nie chwaląc się koneserem koloru i znałem wszystkie jego odmiany - a to: Technikolor, Metrocolor, Color by de luxe i inne - pamiętam - najlepszy był Technikolor - jednak na początku lat 70-tych ze względów oszczędnościowych zaczęto kopiować filmy na taśmie ORWOcolor, co powodowało żółto-rdzawą zupę na ekranie zamiast barw - ta sytuacja chyba trwa do dziś, bo nieraz zajrzę do kina - prawdziwe kolory mamy teraz w hd na telenowelach....

excelvinyl winylmania blog szukaj

Link to comment
Share on other sites

czym się sugerować w wyborze interkonektu do gramofonu?potrzebuje kupić dwa jeden do połączenia gramofonu z przedwzmacniaczem a drugi od przedwzmacniacza do wzmacniacza..w aukcjach internetowych niema odznaczonych typowych kabli do gramofonu..a wiem że powinny być inne koszt jaki moge wydać na jeden max 50zł

rozważam też zrobienie diy z tym sobie poradze..ale na razie wolał bym jakieś gotowe co polecicie?

Podstawowy i krytyczny wręcz parametr dla interkonektu między pre a gramofonem to pojemność kabla - dla wkładek gramofonowych typu MM, a taką zapewne masz. Pojemność powinna być jak najmniejsza na metr długości kabla, jest jednak pewien problem, mało kto ją podaje, i do tego musi być identyczna dla obu kabli w parze, czyli produkt musi byc powtarzalny, rzetelny. Jednak np. taki Klotz podaje ją odważnie i jawnie - 70 pF na metr dla swoich interkonektowych kabli koncentrycznych i jest to parametr znakomity, do tego o dziwo rzeczywiście rzetelnie podawany. Mam tego chyba z 8 czy 10 par interkonektowych od 25 cm do 3 metrów. Wszystko co kupuję mierzę mostkiem RLC, jeśli ma zbyt duże pojemności, wyrzucam na śmietnik niezależnie od ceny i ekstra wyglądu. Wszystkie kupione i zmierzone przeze mnie w ostatnich latach Klotze trzymały podawaną przez producenta pojemność kabla 70 pF na metr, producent jest rzetelny, a to rzadkość w tym zakresie cenowym, zresztą w ogóle. Wamat sprzedaje na ogół kompletne śmieci jeśli chodzi o interkonekty,czasem ładnie wyglądające, trzeba uważać.

Parametry interkonektów między pre a wzmakiem nie są już takie krytyczne (choć warto mieć dobre) dla brzmienia, ale te pierwsze, między typową wkładką typu MM a pre - tak - bezwzględnie minimum pojemności i przyzwoite wtyki. Może sprobuj z Klotzami w sklepie RMS. Może wyjść lekko ponad 50 zł.

 

Ten temat generalnie nie jest taki do końca prosty, tak zupełnie tanio i z jakąś tam gwarancją jakości się nie da. W bardzo tanich interkonektach parametry obu kabli w parze potrafią być kompletnie rozjechane, mierzyłem pojemności takiej tandety nawet rzędu 250-300 pF na metr, do tego drastycznie różne dla obu kabli w parze, co może zupełnie zrujnować brzmienie wkkładki gramofonowej typu MM.

Link to comment
Share on other sites

zainspirował mnie ten wątek do "próby ognia i wody" niemalże, dla kabli Unitry (dł. ok. 1m)

zmierzyłem pojemność miernikiem Uni-T UT70A

1) kabel połączeniowy cinch-cinch (czyli np. magnetofon/tuner-wzmacniacz) - pojemność żył po ok. 300pF

jest to grubszy kabel, dochodzą wtyczki - też mają jakąś pojemność

2) kabel połączeniowy wyjęty z Bernarda z wtyczką DIN - jedna żyła ok. 100pF, druga ok.110pF

ten jest cieńszy

 

pomiar na najmniejszym zakresie 20nF, dwa miejsca po przecinku pokazują setki pF, czyli odpowiednio ~0,30/32 nF i ~0,10/0,11 nF

 

uwzględnić należy też błąd pomiarowy, ale myślę, że wyniki nie odbiegają za bardzo od rzeczywistości

Link to comment
Share on other sites

Podstawowy i krytyczny wręcz parametr dla interkonektu między pre a gramofonem to pojemność kabla - dla wkładek gramofonowych typu MM, a taką zapewne masz.

 

Z tą "zerową "pojemnoscią kaba (przynajmniej w dążeniu) byłbym ostrożny. Zwykle wkładki mają podawana pojemność dopasowania , i w pewnym sensie o ile preriaa nie ma regulacji kabel pelni tę dopasowująca funkcję . Stąd też dobre brzmienie starych okablowań w gramofonach z oryginalnymi wkładkami , bo dopasowywano kablem C obciażenia wejscia.

Link to comment
Share on other sites

Chyba sam pierwszy sekretarz Gomułka Władysław tchnął w nie ducha!

Ależ Yulciu Drogi, toż ten kabelek z czasów edwardiańskich raczej pochodzi. Z samego apogeum świetności audio w PRL'u :-)

 

Z tą "zerową "pojemnoscią kaba (przynajmniej w dążeniu) byłbym ostrożny. Zwykle wkładki mają podawana pojemność dopasowania , i w pewnym sensie o ile preriaa nie ma regulacji kabel pelni tę dopasowująca funkcję . Stąd też dobre brzmienie starych okablowań w gramofonach z oryginalnymi wkładkami , bo dopasowywano kablem C obciażenia wejscia.

Wytwórnie gramofonów uznawane za rzetelne, podawały dokładnie pojemność całości okablowania, od złączek wkładki, po wtyk do pre.

Link to comment
Share on other sites

Guest frywolny trucht

(Konto usunięte)

Ciekawe jak bardzo zmienił na dziś swój skład.

 

U mnie większe róznice są na kablach między pre, a wzmacniaczem niż między pre, a gramofonem. Jak wstawie taki relikt PRL miedzy gramofon, a pre, różnice są iluzoryczne, ale jak wstawię między pre, a wzmak zaczyna się dramat.

Link to comment
Share on other sites

Ciekawe jak bardzo zmienił na dziś swój skład.

 

U mnie większe róznice są na kablach między pre, a wzmacniaczem niż między pre, a gramofonem. Jak wstawie taki relikt PRL miedzy gramofon, a pre, różnice są iluzoryczne, ale jak wstawię między pre, a wzmak zaczyna się dramat.

Nie stresuj się. Ja mam cholercia tak samo:-)

Kabelki od gramofonu do pre, najlepiej takie jak zamontował producent(jeśli zamontował) lub o zalecanej pojemności. Na kabelek między pre/wzmak parę stówek należy wydać, najlepiej zrobić lub zamówić zrobienie pod dany pre.

W.

Link to comment
Share on other sites

Susznie, susznie kolego drogi! Pochodzą z czasów tego co "wstrzymał szynkę, ruszył serek, a nazywał się Edward Gierek" :) A może nawet z czasów Spawacza Uzbrojonego, kto wie. Sam nie wiem czemu mi się kabelki z foty z gomułkowszczyzną skojarzyły. Może dlatego, że za Gomułki też było dużo kabli, ino że w UB.

Pozdro,

Yul

Link to comment
Share on other sites

Guest frywolny trucht

(Konto usunięte)

pięknie!widze że temat nie do obejścia kable zaczynają sie od 60zł w górę..pre jakie posiadam to cambridge audio 540p-b mam też kabelek z tematu ahaja proel..może z tego zrobić?co wy na to podejdzie?

 

Ja nie znam proela, ale jak ahaja mówi, że dobry to dobry. Tego sobie podłącz między gramofonem, a pre. Natomiast między pre, a wzmacniaczem jest podobna zabawa jakbyś podłączał CD. Jeżeli nie słyszysz różnic podłączając różnymi kablami CD to najpewniej nie usłyszysz ich również w przypadku pre.

Nic nie stoi na przeszkodzie byś to jednak sprawdził. Na pewno masz parę różnych kabli, albo kolegów, którzy mają. Tylko jak próbujesz spróbuj nie porównywać 10 kabli, które w zasadzie są takie same :)

Link to comment
Share on other sites

Ciekawe jak bardzo zmienił na dziś swój skład.

 

U mnie większe róznice są na kablach między pre, a wzmacniaczem niż między pre, a gramofonem. Jak wstawie taki relikt PRL miedzy gramofon, a pre, różnice są iluzoryczne, ale jak wstawię między pre, a wzmak zaczyna się dramat.

Sytuacja tego typu jest rzadsza, nie należy mieszać skutku z przyczyną, przyczyną nie jest sam kabel jako taki, przyczyna jest raczej silne niedopasowanie impedancyjne wyjścia pre do wejścia wzmaka, co powoduje tak skrajną wrażliwość na wymianę kabla. Nie jest to typowe. Mam 4 pre, 4 wzmaki , w tym jeden to lampa, i chyba ze 20 par interkonektów (analogowych, cyfrowych - wszystko pomierzone mostkiem RLC) o bardzo różnych parametrach. W żadnej kombinacji tych elementów żadna z par interkonektów włożona między wzmak a pre nie miała wpływu na dźwięk. Aha, dochodzą do tego jeszcze kombinacje z 2-ma telewizorami, procesorem kina domowego i chol...ra wie czym jeszcze. Natomiast interkonekt między wkladką MM a pre - to ho ho, troche wyższa szkola jazdy. Poczytaj troche (uważnie) Ahaję, naprawde nie bez powodu proponował zrobienie specjalnego intera DIY do wykorzystania właśnie między pre a wkladką.

Nie odkrywam Ameryki, to było wałkowane na forum.

Link to comment
Share on other sites

alesz ja czytam..nie od dzis..mam juz tez male doswiadczenie w temacie.wiem ze kable graja..lecz tym razem stoje przed faktem zakupu albo dobrych kabli... albo gramiaka i tanich kabli..po jakims czasie zakup lepszych kabli..

Link to comment
Share on other sites

pięknie!widze że temat nie do obejścia kable zaczynają sie od 60zł w górę..pre jakie posiadam to cambridge audio 540p-b mam też kabelek z tematu ahaja proel..może z tego zrobić?co wy na to podejdzie?

Jak masz proela to na co czekasz? Rób, tak jak ludzie piszą, jak Ahaja mówi robić z proela to trzeba robić. Może na razie, dopóki nie zrobisz - pożycz coś od kogoś?

Link to comment
Share on other sites

Guest frywolny trucht

(Konto usunięte)

Ryszard pewnie masz rację, pewnie mam w ogóle słaby sprzęt, bo wzmacniacz i CD są tej samej firmy, a CD podobnie wrażliwy na zmianę kabla jak i mój pre od Pro-Jecta. A jak się skubańce moje (wzmacniacz i CD) ucieszyły wymianą fabrycznych kabli sieciowych na ciut lepsze :)

Link to comment
Share on other sites

z proelem jest tak..trzeba by było wydać 60zł na jakieś wmiare wtyki...pytanie jest czy nie lepiej kupić klotza za 60zł..proel trzeba wtykać w rca podwójnie ..już to przechodziłem i nie jest to takie piekne..ale co mi pozostaje..tak zrobie!

 

na razie pre lezy nieużyty ani razu ..więc nie wiem jak się zachowa..wzmacniacz mam CA 340 I CD CA 540 i tam też były jaja z kablem..podszedł najlepiej od audionovy..

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) a wamat tym kusi! takie tanie 20zł......ino BRAC!!

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Link to comment
Share on other sites

Tak, Proel wymaga nieco zaangażowania.

Mniej owego wymaga Schulz DK4 - topologia identyczna.

120cm przewód ma około 60pF pojemności.

Wtyki:

Minimum przyzwoitości to Neutrik NYS373.

Hajend to Neutrik Profi.

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

Link to comment
Share on other sites

ahaj czy mógł byś bardzo prosze przesłać link tych kabli..wolał bym jednak by jedna żyła wchodziła w wtyk..a wtedy zrobiłbym sobie dwa takie kabelki przed pre i z pre do wzmaka..dziękuje !

 

z wtykam dam rade tylko kabelka na allegro chyba niedostępny..a chce uniknąć błędnego zakupu.

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

czy chodzi o ten 2x0.14mm2 ?

 

a czy niema takiego kabelka gdzie puszcze sobie normalnie jedną żyłę do jednego wtyka?jeśli dobrze myślę musi on być dodatkowo ekranowany?

Link to comment
Share on other sites

Tak, to ten kabel.

 

"a czy niema takiego kabelka gdzie puszcze sobie normalnie jedną żyłę do jednego wtyka?jeśli dobrze myślę musi on być dodatkowo ekranowany?"

Takich są tysiące. Kup byle jaki, zaterminuj i masz. Znaczy działać będzie... nic ponad to.

Musisz sobie odpowiedzieć: byle działało czy porządnie.

Tego DK4 możesz również zaterminować tradycyjnie: żyła do bolca a erkan do masy. I w ten sposób z 1m przewodu masz kabel stereo. Jakościowo to nie będzie to co zaproponowałem w wątku o Proelu. Sprawdzalem to dzisiątki razy zanim założyłem ten wątek.

Do połączenia gramofon>>pre musi być ekranowany. I w miarę możliwości jak najkrótszy.

 

Za porządny przewód 1 żyła w ekranie o niskiej pojemności zapłacisz znaaacznie więcej.

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

Link to comment
Share on other sites

dida, bardzo proszę zacznij pisać po polsku.

 

"Sytuacja tego typu jest rzadsza, nie należy mieszać skutku z przyczyną, przyczyną nie jest sam kabel jako taki, przyczyna jest raczej silne niedopasowanie impedancyjne wyjścia pre do wejścia wzmaka, co powoduje tak skrajną wrażliwość na wymianę kabla. Nie jest to typowe".

 

Wybacz Ryszard, owszem, jednak: Posiadam autorskie pre AHAJA II i poprosiłem o wykonanie kabla Pre/Wzm dedykowane pod ten zestaw, w moim przypadku kable firmowe (nie najtańsze) ograniczały możliwości oddania przestrzeni przez gramofon. Dobór kabelka bardzo determinuje wzmacniacz, głośniki i akustyka pomieszczenia. Moja rada: unikać niklu we wtyczkach i ostrożnie szafować srebrem w drutach:-)

W.

Link to comment
Share on other sites

Ryszard pewnie masz rację, pewnie mam w ogóle słaby sprzęt, bo wzmacniacz i CD są tej samej firmy, a CD podobnie wrażliwy na zmianę kabla jak i mój pre od Pro-Jecta. A jak się skubańce moje (wzmacniacz i CD) ucieszyły wymianą fabrycznych kabli sieciowych na ciut lepsze :)

:)) Aj Frywolny, prowokujesz .......:))) Te sieciówki......Dlatego nie używam żadnych...wyrwałem kable energetyczne ze ściany i podłączyłem bezpośrednio do wnętrza sprzętu. chyba nie można lepiej, prawda? :)))))

Link to comment
Share on other sites

Jest jeszcze jedna opcja - koncentryczne kable antenowe: niektóre modele

mają i 50 pF/m, a do tego jak się dobierze najmniejszą rozsądną długość - będzie

dobrze. Sam używam takiego co miał 50 pF/m, długość 60 cm, wtyki jakie były

(w miarę solidne, a 5 zł/szt) i jestem zadowolony.

Wkładka AT 440 ML; pojemność wejścia phono 150 pF.

 

pozdrawiam,

Krzysiek

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.