Skocz do zawartości
IGNORED

Szukam osób chętnych do testów.


Muzg

Rekomendowane odpowiedzi

Wreszcie i u mnie zagrały zasiłki. Wniosek jeden słyszalny natychmiast. Precz z wszelkimi LM317 itp. Precyzja i kompletny brak zmulenia, Poszczególne wersje mają podobny charakter. Różnice raczej w budowaniu sceny, różnice nie są wielkie. Wersja 3,0 pokazuje odrobinę więcej- jest szerzej. Zasilacze zastosowałem zasilając część analogową PCM1794. To są wnioski zaledwie po paru godzinach. Jak trochę lepiej się osłucham napiszę więcej.

Muszę się trochę osłuchać, żeby wyciągnąć dokładniejsze wnioski. Na razie zastosowałem zasiłki w zasilaniu części analogowej PCM1794. Jest to miejsce , gdzie dobrze słychać wszelkie zmiany.

Jesteś w stanie "szybko" podmieniać poszczególne wersje regulatora przy tym PCM1794 (gniazdko Goldpin, czy coś) ? Wychwyciłeś jakieś różnice odsłuchowe dla poszczególnych wariantów ?

Witam

Staby dzis wstawione ,V3 9V w zasilaczu masterclocka -mam tylko jedna taka sztuke na 9V ,i tu nie bedzie porównań pomiedzy wersjami -odrobine grzeje sie ustrojstwo ,staby przy kosciach DAC są letnie

Oraz V3 5V zamiast fabrycznego CJ 78L05 jako stabilizatory dla SM5865 ,i tu mam komplet wszytkoch par - łatwosc monażu złacze glod pin ,docelowo jak wybiore wersje calść bedzie wlutowana w płytke

Za wcześnie na opisy ,jak sobie pogra i poslucham to coś skrobne - na zachete kilka zdjeć

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-17090-0-82826200-1371238729_thumb.jpg

post-17090-0-14600100-1371238708_thumb.jpg

post-17090-0-29366500-1371238713_thumb.jpg

post-17090-0-96439700-1371238719_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

to wygląda trochę jak CEC tylko na bogato :)

Ja na razie w ramach testów, przy podmianach chyba uwaliłem odbiornik cyfrowy(jedno dobrze, że nie drogi), bo nie reaguje a dioda synchronizacji świeci cały czas, szkoda że zdążyłem tylko chwilę posłuchać, konkretnie na zasilaniu cyfry za stabilizatorem 5V jest jeszcze TL431A obniżający napięcie, szczegółów raczej nie przybyło, ale mogę tylko powiedzieć że pojawiło się więcej swobody i zwiewności w dźwięku, jakby bardziej na żywo.

Jak ktoś ma na zbyciu STA120 to będę wdzięczny.

Nie wiem z czego to wynika, ale zasiłki bardzo ładnie wyciągają średnicę. Pogłosy, szczególiki czy też czarne tło najlepiej wypadają na wersji 3,0. Ostatnia wersja daje też najlepiej uporządkowany dźwięk. Wersja 2,0 w zasadzie różni się lekko mniejszą czytelnością w bardziej rozbudowanych nagraniach. Chętnie pisałbym się na wersję symetryczną do zasilania słuchawkowca . Reasumując dobre to... to. Układziki daleko lepsze od wszelkich scalonych wynalazków, których na szczęście pozbyłem się całkowicie z toru już jakiś czas temu.

V3.0 w wersji +/-12V dla Krzycha.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Witam,

 

W końcu podłączyłem staby do DAC-a AD1865 (wyjściowo ten sam co u zjj_wwa). Ja odłączyłem oryginalne zasilanie częśći analogowej AD1865 i dałem tam Spencera. Jedno co mogę napisać (choć nie będzie to bardzo odkrywcze :-) że staby Muzga są lepsze od 7805 ON semi, które miałem do tej pory. Założyłem je w miejsca U4 i U5 z załączonego schematu. Wiele spostrzeżeń z porównań pomiędzy wersjami jeszcze nie mam, ale np. mam wrażenie że dla SM5813 lepszą przestrzenność dał V0. To co generalnie rzuciło mi się w uszy to większa czystość, ostrość.

Przypuszczam, że niewielkie różnice w napięciach na wyjściach pomiędzy otrzymanymi wersjami, ok:

- 4,99V

- 5,02V

- 5,13V

- 5,19V

Pewnie też mogą mieć jakiś wpływ (choć nie pamiętam ile dawał mi V0 dokładnie)

Nie zmieniałem żadnych elementów na PCB po zamianie z 7805. Czy trzeba by tu jakieś kondy zmienić/wyrzucić? (załączam schemat).

 

No i mam je bez radiatorów i trochę się grzeją, bez szału, ale pewnie pod 50 mogą mieć.

 

Pozdr

Łukasz

 

PS. W miejsce starych stabów dałem gold piny, trzeba było tylko nóżki w nowych podszlifować żeby weszły.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

>>> SM5813 lepszą przestrzenność dał V0.

 

Który konkretnie ? (brakuje cyfry w oznaczeniu)

 

Chodzi o V 1.0 ?

 

>>> gold piny, trzeba było tylko nóżki w nowych podszlifować

 

Ja raczej męskie goldpiny na stałe do płytki wlutowałem, a staby (różne wersje) mam przylutowane do "damskich" gniazd goldpin (cięta na "trójki"), które następnie nasuwam i można w ten sposób wygodnie szybko wymieniać i różne konfiguracje testować.

 

W przypadku stabów Muzg'a ... te potrzebują "damsko-damskiej" przejściówki z goldpin gniazdek przy tej mojej koncepcji.

 

Którą konkretnie wersję masz na tym SM5815 ? (v1.0, v1.1, v2.0, v3.0) ?

Hej.

 

A może źle spojrzałem, wydało mi się, że miałem wersję V0 po prostu, ale to pewnie było 1.0.

 

Co do wpływu proszę aż tak nie bazować na tym co napisałem :-) zastrzegam sobie prawo do zmiany zdania po dalszych odsłuchach ;-)

 

Nie mogę znaleźć żadnego zdjęcia goldpinów. które używam, ale wlutowałem żeńskie (cięte na trójki) w pcb i w nie wkładam staby.

Generalnie to nie ma sensu wydłużać połączenia stabilizatora z układem, a szczególnie złączkami. Stab jest zaprojektowany, aby można go było wlutować w PCB goldpinami. Do testów, najlepiej jest w układ wlutować gniazda do goldpinów, jak u Was, czy tak, jak to zrobiliśmy u Marcina w CECu. Domyślnie jednak, po wybraniu najlepszej konfiguracji polecam usunąć gniazda i go przylutować.

Powiem tylko tyle ze staby sa naprawde świetne , zamiana z fabrycznego na te wniosła naprawde sporo i napewno para zastaja juz u mnie na stałe - najbardzie rzuca sie na uszy bardzooo dobra przestrzen , zwiekszenie rozdzielczosci ,poglosy to daje sie najbardziej zauważyc

Różnice pomiedzy wersjami - hmmm ciezko coś napisać , w slepym teście nie poznał bym jaka wersja aktualnie gra ,-choc tu ostatnio poprostu brak mi czasu na takie porównania , przepinalem sie pomiedzy wersjami kilka razy i jakis sporych roznic nie slysze ,choc zawsze jakos wracalem do wesji V3

Taka uwaga do wszystkich Kolegów testerów. Na płytce jest pojemność na wyjściu zdaje się to kilka mikro ceramik smd. Pokombinujcie z pojemnością na wyjściu, a w zasadzie tą którą macie już poza płytką. Łatwo zniweczyć zalety zasiłek zbyt dużą wartością. Dajcie tylko tyle ile według was da dźwięk nie odchudzony i absolutnie nie więcej. U mnie to zakres tak do 68u. Pojemności wyższe zwyczajnie mulą.

Wszyscy chwalą ale ja muszę dorzucić do tego słodzenia trochę goryczy, bo chciałem zameldować, że przetestowałem wczoraj i przedwczoraj stabilizatory specjalnie w bardzo nieprzyjemnym środowisku, zamiast z własnego trafka i prostownika bezczelnie na karcie muzycznej. Konkretnie jest to herkules fortisimo4 w miejsce stabilizatora ams1117 5V (chyba cąłkiem nie najgorszego sądząc po karcie katalogowej), oczywiście karta muzyczna została dawno temu poważnie z osconowana i tantalowana i służy mi za transport spdf, specjalnie na tą okazję skleciłem na 2 ne5534 buforek na uniwersalnej płytce obslugujący wyjście, zasilany co prawda z pokładowych 7805/7905, ale przynajmniej symetrycznie, teraz może o efektach: najlepiej spisała się wersja 1,1 dźwięk jest w miarę spójny z dobrą przestrzenią, barwa minimalnie rozjaśniona, ale nie uciekła za specjalnie od pierwowzoru słychać wyostrzenie góry, ale tez lepszą lokalizację, wersje 2 i 3 totalna klapa 2 nie dało się kompletnie słuchać, dźwięk ostry mocno przesterowany, wpadający w kliping i kompletnie brak średnicy. 3 brzmiała trochę bardziej stonowanie ale nie była wolna od tych samych przypadłości, za to pojawiała się średnica i trochę takie j płynnej barwy liquid kojarzącego się z lampą, ale nadal daleko od tego co bym chciał usłyszeć.

To tak po które o tym co się działo, bo rezultaty niespodziewanie były fatalne, mam wrażenie że stabilizatory się wzbudzały od zakłóceń zasilacza w sumie chyba nie najgorszego bo BQ, ale jednak słabo tolerowały takie źródło.

U mnie to zakres tak do 68u. Pojemności wyższe zwyczajnie mulą.

Cenna uwaga. Muszę to sprawdzić. A jeszcze pytanie takie: czy to 68u to masz w elektolicie, czy co innego ?

MKP testowałeś może ?

Wszyscy chwalą ale ja muszę dorzucić do tego słodzenia trochę goryczy, bo chciałem zameldować, że przetestowałem wczoraj i przedwczoraj stabilizatory specjalnie w bardzo nieprzyjemnym środowisku, zamiast z własnego trafka i prostownika bezczelnie na karcie muzycznej. Konkretnie jest to herkules fortisimo4 w miejsce stabilizatora ams1117 5V (chyba cąłkiem nie najgorszego sądząc po karcie katalogowej), oczywiście karta muzyczna została dawno temu poważnie z osconowana i tantalowana i służy mi za transport spdf, specjalnie na tą okazję skleciłem na 2 ne5534 buforek na uniwersalnej płytce obslugujący wyjście, zasilany co prawda z pokładowych 7805/7905, ale przynajmniej symetrycznie, teraz może o efektach: najlepiej spisała się wersja 1,1 dźwięk jest w miarę spójny z dobrą przestrzenią, barwa minimalnie rozjaśniona, ale nie uciekła za specjalnie od pierwowzoru słychać wyostrzenie góry, ale tez lepszą lokalizację, wersje 2 i 3 totalna klapa 2 nie dało się kompletnie słuchać, dźwięk ostry mocno przesterowany, wpadający w kliping i kompletnie brak średnicy. 3 brzmiała trochę bardziej stonowanie ale nie była wolna od tych samych przypadłości, za to pojawiała się średnica i trochę takie j płynnej barwy liquid kojarzącego się z lampą, ale nadal daleko od tego co bym chciał usłyszeć.

To tak po które o tym co się działo, bo rezultaty niespodziewanie były fatalne, mam wrażenie że stabilizatory się wzbudzały od zakłóceń zasilacza w sumie chyba nie najgorszego bo BQ, ale jednak słabo tolerowały takie źródło.

 

Mierzyłeś napięcie stałe przed i po stabilizatorze? Możliwe, że z jakiś powodów stabilizator nie pracował poprawnie np. miał zbyt małą różnicę między napięciem wejściowym, a wyjściowym.

 

Cieszę się, że staby się Wam podobają. Przyjemniej się nad czymś pracuje, jak wie się, że jest to dobre. :)

 

Krzych, jak wersja +/-12V?

Cenna uwaga. Muszę to sprawdzić. A jeszcze pytanie takie: czy to 68u to masz w elektolicie, czy co innego ?

MKP testowałeś może ?

Moja uwaga dotyczy elektrolitów, foliaków nie próbowałem. Robiłem kiedyś próby przy innej okazji właśnie z foliakami i darło to trochę mordę

 

Mierzyłeś napięcie stałe przed i po stabilizatorze? Możliwe, że z jakiś powodów stabilizator nie pracował poprawnie np. miał zbyt małą różnicę między napięciem wejściowym, a wyjściowym.

 

Cieszę się, że staby się Wam podobają. Przyjemniej się nad czymś pracuje, jak wie się, że jest to dobre. :)

 

Krzych, jak wersja +/-12V?

Jeszcze nie.

nie sprawdzałem napięć za stabilizatorem, ale wiem że na stabilizator trafia bezpośrednio z płyty bo kiedyś sprawdzałem przebieg ścieżek i mierzyłem, bezpośrednio za stabilizatorem jest tantal 10uF, a za nim tuż przy samej kostce jeszcze parę sztuk osconów po 10uF tak to się prezętuje

gallery_39112_253_157885.jpg

gallery_39112_253_191737.jpg

Co to znaczy jak gaśnie zielony led, a świeci się nadal czerwony led ?

Zapewne oznacza to problem ...

Ale Jaki problem ?

Coś możesz powiedzieć w jakiej części obwodu jest zielony led ? a w jakiej czerwony ?

 

Aha, .... i co to może oznaczać, że zielony led świeci w miarę mocno, lub bardzo słabo ?

nie sprawdzałem napięć za stabilizatorem, ale wiem że na stabilizator trafia bezpośrednio z płyty bo kiedyś sprawdzałem przebieg ścieżek i mierzyłem, bezpośrednio za stabilizatorem jest tantal 10uF, a za nim tuż przy samej kostce jeszcze parę sztuk osconów po 10uF tak to się prezętuje

 

Bezpośrednio z płyty, ale jaka jest jego wartość?

 

 

Co to znaczy jak gaśnie zielony led, a świeci się nadal czerwony led ?

Zapewne oznacza to problem ...

Ale Jaki problem ?

Coś możesz powiedzieć w jakiej części obwodu jest zielony led ? a w jakiej czerwony ?

 

Aha, .... i co to może oznaczać, że zielony led świeci w miarę mocno, lub bardzo słabo ?

 

Gaśnięcie zielonego LEDa najczęściej spowodowane jest zanikiem napięcia wyjściowego lub jego sporej zmianie. Gaśnięcie LEDa czerwonego zazwyczaj oznacza zbyt małe napięcie na wejściu (zbyt mały dropout). Obydwa w normalnych sytuacjach nie powinny występować i może to oznaczać, że albo przeciążyłeś stabilizator, albo coś uniemożliwia jego prawidłową pracę np. oscylacje. Sprawdź także, czy Ci się nic nie urwało.

Tak, gdy nie będzie kontaktować Ci masa - zielona dioda zgaśnie, a czerwona może się świecić w zależności od obciążenia. Dobrze jednak, że problemy ustąpiły. :)

  • 2 tygodnie później...

Chciałbym uaktualnić moją opinię o dodatkowym elektrolicie na wyjściu i.... . Jednak najlepiej gra bez takowego na wyjściu. Dodatkowa pojemność tylko go (bas) spowalnia wydłuża i w sumie może jest go więcej , ale to więcej nie oznacza przyrostu jakości- no ale to moja subiektywna ocena

Tez przez dluzszy czas nosilem sie z pomyslem zaprojektowania dyskretnych regulatorow zastepujacych uklady scalone. Plytka nie powinna zatem byc za duza - te na zdjeciach ponizej mierza 13x32mm.

Napiecie wyjsciowe mozna regulowac w zakresie +-1.6V do okolo +-22V. Vr mozna zewnetrznie polaczyc do kondensatora elektrolitycznego zmiejszajac w ten sposob szumy wlasne referencji napieciowej. Zewnetrznie tez mozna podlaczyc tranzystor darligtona jesli regulator mialby sobie radzic z wiekszymi mocami. Regulator nie posiada petli nfb.

Na razie jeszcze nie przetestowany, schemat i plytki wygladaja w ten sposob:

reg12led_simpl_sch.GIF

reg12led_pcb.jpg

Dodatkowa pojemność tylko go (bas) spowalnia wydłuża i w sumie może jest go więcej , ale to więcej nie oznacza przyrostu jakości- no ale to moja subiektywna ocena

Też to zaobserwowałem.

  • 3 tygodnie później...

Tez przez dluzszy czas nosilem sie z pomyslem zaprojektowania dyskretnych regulatorow zastepujacych uklady scalone. Plytka nie powinna zatem byc za duza - te na zdjeciach ponizej mierza 13x32mm.

Napiecie wyjsciowe mozna regulowac w zakresie +-1.6V do okolo +-22V. Vr mozna zewnetrznie polaczyc do kondensatora elektrolitycznego zmiejszajac w ten sposob szumy wlasne referencji napieciowej. Zewnetrznie tez mozna podlaczyc tranzystor darligtona jesli regulator mialby sobie radzic z wiekszymi mocami. Regulator nie posiada petli nfb.

Na razie jeszcze nie przetestowany, schemat i plytki wygladaja w ten sposob:

 

Kurczę jakoś przeoczyłem wpis @ludo.

Bardzo fajne płyteczki, topologia gdyby nie brak NFB podobna do mojego V1.0 :)

Rozumiem, że LEDy masz z drugiej strony PCB?

Ciekawy jestem, jak u Ciebie z stabilnością temperaturową. LEDy generalnie trochę płyną, ale w sumie nie zawsze to ma takie znaczenie.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.