Skocz do zawartości
IGNORED

Metronome C8 vs.CH Precision vs. DCS Vivaldi


Gość jarek&ania

Rekomendowane odpowiedzi

Grand Utopia BE mają spadki impedancji do 3 omów przy 50 hz i do 4 omów przy 500hz a wiec nie stanowią łatwego obciążenia dla lampowców. To " zassanie" przy 500hz mogło mieć wpływ na wrażenie jasnego dźwięku. Kagur słuchałeś tylko w bi-ampingu ?

 

" The Be's sensitivity might be quite generous, but the impedance trace (fig.6) shows that the speaker is a demanding load, dipping under 3 ohms at just below 50Hz. There's a zone at around 4 ohms either side of 500Hz, but elsewhere the load is an easy-to-drive 6 ohms or better.—Paul Messenger "

Sorry pomyliłem się, ale aktualne Utopie też mają spadek do 3 omów. Nie wiem tylko w jakim paśmie dokładnie bo nie można znaleźć pomiarów. Ale jeśli np. przy 500hz to może być podobnie.

Dlatego one są stworzone do bi-ampingu albo do całości z dobrego tranzystora. Z drugiej strony są kolumny mające spadki do 2 om, a nawet panele elektrostatyczne ze spadkami do blisko 1 oma i ludzie próbują to napędzać lampą. Nie upieram się ani przy lampie ani przy tranzystorze. Szukam jak najlepszego dźwięku, choć wizualnie blask święcenia lamp podoba mi się od zawsze.

Komu gdzies cos znowu spadlo?:)2 lub 3 ohmy to jakis ponury zart.

Tuby nie graja " krzykliwie" imo tylko dynamicznie i namacalnie, nie wolno im jednak podlaczac tych samych wzmakow , co do kolumn pasywnych .

Moje omegi to nominalne 18 ohmow , najnizej spada do 10 , tutaj elektrownia niepotrzebna, potrzebny za to czar pierwszych watow seta.

Dlaczego kupowac kolumny o takiej trudnej impedencji za gruba kase, a potem szukac mocarncyh wzmakow? Nie czaje tej koncepcji .

Nie lepiej zaczac od skutecznych kolumn, a potem szukac do nich czarujacej lampy ?

I kasy zostanie troszke na inne rozne ,fajne sprawy.

No chyba , ze ktos nie moze zyc bez kondo, to nie zostanie:)

Konto w trakcie usuwania

Nie lepiej zaczac od skutecznych kolumn, a potem szukac do nich czarujacej lampy ?

 

 

Znawcy uważają, że nie, ponieważ wysoko skuteczna kolumna tym bardziej potrzebuje jeszcze mocniejszych wzmacniaczy, a słabowity SET jakoś tam gra ale nie kontroluje takich kolumn… :-)

To moze byc i prawda, jesli bas jest odtwarzany z tuby, ale jesli mamy w kolumnie wbudowane , dobrane wzmaki np 2x250 W klasie ab i 4 celulozowe woofery, to wystarczy, ze set poda na bas 1W mocy. Do tego regulacje odciecia , po co robic to poza kolumna , jak to wszystko ludzie juz wymyslili i sprzedaja duzo taniej?

Ja wiem , ze wszystko mozna drozej zrobic, ale czy lepiej?

Tak sie tylko drocze, bo jakos wszyscy swietuja:)

Konto w trakcie usuwania

I znów znawcy twierdzą, że taki układ o jakim piszesz jak najbardziej jest dobry pod warunkiem, że masz procesor DSP z aktywną zwrotnicą.W przeciwnym razie każdy przetwornik gra osobno, są duże przesunięcia fazowe, niezgodności i chaos. Dopiero aktywna zwrotnica to wszystko prostuje i ustawia w zgodności fazowej. Ale ma to wady, czyli cena ok 10000 euro oraz dodatkowa konwersja AD/DA. I tu akurat znam fachowca, który swego czasu robił pomiary kilku zestawów tubowych i twierdzi, że wszystkie były rozjechane fazowo i dopiero procesor DSP Trinnov z aktywną zwrotnicą wszystko ustawił. I wtedy zagrało to całkiem dobrze, choć sam nie jest fanem tub. Twierdzi, że to między innym dlatego tuby grają tak jak grają. Winne między innymi ponosi rozjechanie fazowe przetworników. Gdyby zsumować cenę modelu Trio, procesora DSP i dobrych wzmacniaczy to już tak tanie wcale nie będzie… :-)

No tak wszyskiemu winni polscy fachowcy:)

Niemcy nic o tym rozjechaniu faz nie wiedza i im sie podoba, zreszta Kisielowi tez:)

 

Wykonanie:

Wielka tuba determinuje pierwsze wraїenie, ale jest tu wiele innych godnych podziwu rzeczy. Technika jest oryginalna, wielow±tkowa i pierwszorzкdnej jako¶ci, wykonanie detalu – najwyїszej klasy. Niespotykany nigdzie indziej wybуr wersji kolorystycznych (tub i paneli frontowych) pozwala dopasowaж (i zmieniaж!) wygl±d wedle naszego gustu.

 

Laboratorium:

100 dB efektywno¶ci, 12-omowa impedancja – poradzi sobie kaїdy wzmacniacz. Charakterystyka dobrze zrуwnowaїona, z lekkim wzmocnieniem doskonale rozpraszanych najwyїszych czкstotliwo¶ci, zafalowaniami w okolicy 2 kHz zaleїnymi od osi pomiaru i rewelacyjnie rozci±gniкtym basem (-6 dB przy 20 Hz).

 

Brzmienie:

Dynamika poraїa nie nerwowo¶ci±, ale swobod± i spokojem; peіne porozumienie dјwiкkуw potкїnych i subtelnych, nasycenie tre¶ci± kaїdego detalu, precyzja i szybko¶ж wybrzmienia nawet najwiкkszych instrumentуw. Nasycenie i przejrzysto¶ж, ciepіo i finezja. Emocjonalna, energetyczna ¶rednica, selektywna i neutralna gуra pasma, bas w roli wsparcia.

Konto w trakcie usuwania

Ostatnio fachowiec tłumaczył mi, jak przebiega sygnał audio przez różne rodzaje wzmacniaczy. Uważał, że bi-amping jest super ale najlepiej żeby były 2 pary tranzystorów lub tranzystor np klasy A i na sam bas może być AB lub D.

Nieco gorszą opcją jego zdaniem jest układ gdy są 2 pary wzmacniaczy lampowych np SET plus Push Pull na sam bas. Najgorszą opcją jest jego zdaniem, to co ja próbuję zrobić i co też ty masz u siebie, czyli próba łączenia wzmacniaczy lampowych z tranzystorami. Ponoć przebieg sygnału przez tranzystor jest setki razy szybszy niż przez lampowy, co finalnie daje totalne rozjechanie fazowe. Jeśli na końcu w kolumnie jest dobra zwrotnica pasywna to ona próbuje to jakoś scalić z lepszym lub gorszym skutkiem. Ale jeśli jej nie ma to musi być procesor DSP z aktywną zwrotnicą, która opóźni przejście sygnału przez tranzystory i dostosuje wszystko do lamp, przez które nie da się przyspieszyć przejęcia sygnału. Ale i tak jest to ponoć karkołomna zabawa. Może ma racje, że trzeba się zdecydować. Albo lampy albo tranzystory i wtedy bi-amping.

 

Ponoć Niemcy doskonale wiedzą o rozjechanie faz.

 

Mariusz, co to za znaki? Piszesz na płycie grzewczej w kuchni?... :-)

No kazdy ma swojego guru, ja zostane przy Kisielu, bo mniej wiecej to slysze, co on opisuje. Ale avantgardy to nie koniec swiata, tyle ze mi pasuja i dobieram tor do nich tak jak Ty do swoich Utopii.

Jakbym byl pewny ,ze zmieniajac kolumny uzyskalbym znaczacy postep dzwieku zachowujac reszte toru, to chetnie bym sprobowal.

Poki co skupiam sie na zrodlach i kablach, korci mnie posluchac po wakacjach kondo souga w porownaniu do amplifona.

Arabskiego sie ucze, stad te znaki:), na powaznie to wkelilem z audio.com.pl, tak jest w oryginale:)

A co do faz, to jednak biora to pod uwage, bo zwrotnice na basie i sopranach sa przemyslanymi konstrukcjami , na srednicy jak wiadomo jest bez zwrotki. Dlatego Kisiel pisze o wyrownanym pasmie.

Konto w trakcie usuwania

Przy twoim mega wielkim pokoju i braku chęci robienia adaptacji akustycznej, która nawet nie byłaby możliwa przy takiej ilości okien, to tuby są chyba najlepsze, tym bardziej, że lubisz ich brzmienie i że możesz siedzieć od nich 6m co jest ważne. Tuby i miejsce odsłuchowe np 3m to bez sensu. Po to wymyślono kiedyś tuby i tak je opracowano by w kinach mogły donosić dźwięk do widzów oddalonych nawet ponad 20m.

 

Souga to świetny wzmacniacz.

Nieraz siadam te 6 m od, tam gdzie Ty siedziales, ale jednak wiecej szczegolow i glebsza scene slysze z mojego fotela , chociaz nieco cofnietego wg Twoich sugestii.

Konto w trakcie usuwania

Moźliwe że to też kwestia dogięcia kolumn. Poza tym każdy przyzwyczaja się do swojego brzmienia. Mnie się u ciebie podobało i nie było krzykliwie ale z większej odległości. To samo było wszędzie w Monachium gdzie grały tuby. Nawet te wielkie super Magico. Z 10m było ok, ale z 5m dramat, nie do słuchania.

Gość cybant

(Konto usunięte)

Ostatnio fachowiec tłumaczył mi, jak przebiega sygnał audio przez różne rodzaje wzmacniaczy. Uważał, że bi-amping jest super ale najlepiej żeby były 2 pary tranzystorów lub tranzystor np klasy A i na sam bas może być AB lub D.

Nieco gorszą opcją jego zdaniem jest układ gdy są 2 pary wzmacniaczy lampowych np SET plus Push Pull na sam bas. Najgorszą opcją jest jego zdaniem, to co ja próbuję zrobić i co też ty masz u siebie, czyli próba łączenia wzmacniaczy lampowych z tranzystorami. Ponoć przebieg sygnału przez tranzystor jest setki razy szybszy niż przez lampowy, co finalnie daje totalne rozjechanie fazowe. Jeśli na końcu w kolumnie jest dobra zwrotnica pasywna to ona próbuje to jakoś scalić z lepszym lub gorszym skutkiem. Ale jeśli jej nie ma to musi być procesor DSP z aktywną zwrotnicą, która opóźni przejście sygnału przez tranzystory i dostosuje wszystko do lamp, przez które nie da się przyspieszyć przejęcia sygnału. Ale i tak jest to ponoć karkołomna zabawa. Może ma racje, że trzeba się zdecydować. Albo lampy albo tranzystory i wtedy bi-amping.

 

Ponoć Niemcy doskonale wiedzą o rozjechanie faz.

 

Mariusz, co to za znaki? Piszesz na płycie grzewczej w kuchni?... :-)

A nie prościej zamiast aktywnych zwrotnic za 10 tys. euro zwykła aktywna na sam bas i program ARTA ...mierzysz , ustawiasz sobie fazę

na stałe...i słuchasz.

Nie wydaje mi się też , żeby Niemcy nie umieli zgrać faz ... to podstawa projektowania głośników...

To wyrównanie fazowe które przeprowadza Twój znajomy w tubach jest być może konieczne jeżeli ktoś faktycznie słucha tub z odległości 2 metrów...wtedy faktycznie głośniki są w różnych odległościach od uszu i pojawia się niefazowość.

Tuby mają centra oddalone od siebie i konieczne jest słuchanie ich z większej odległości, podobnie jak dużych standardowych kolumn takich jak Twoje Utopie.

Zresztą one też mają regulacje fazową , tylko przeprowadzaną mechanicznie...

 

Nieco gorszą opcją jego zdaniem jest układ gdy są 2 pary wzmacniaczy lampowych np SET plus Push Pull na sam bas. Najgorszą opcją jest jego zdaniem, to co ja próbuję zrobić i co też ty masz u siebie, czyli próba łączenia wzmacniaczy lampowych z tranzystorami. Ponoć przebieg sygnału przez tranzystor jest setki razy szybszy niż przez lampowy, co finalnie daje totalne rozjechanie fazowe.

 

A jak pisałem o problemach z fazą przy bi-ampingu przy użyciu różnych końcówek, to Stasiop odsądzał mnie od czci i wiary .....

Nawiasem mówiąc, zwrotnica niczego nie próbuje, bo nie ma inteligencji. Ona po prostu jest.

 

Jeszcze a propos tub i dużych głośników. Ludzie dziwią się czemu są tacy co lubia monitory. Czasami muszą lubić, bo wstawianie dużych głośników do powiedzmy 20m2 nie ma wiekszego sensu.

Szczerze mówiac np. w pokoju wielkości słynnego pokoju Eberotha wstawianie Magico to bezsens. I nie pomogą na to żadne ustroje akustyczne, nawet takie z akrylu ;-). Stawia to pod dużym znakiem zapytania wiedzę i doświadczenie osoby, która na taki pomysł wpada. Chyba, ze ta osoba ma w tym inny cel.

No kazdy ma swojego guru, ja zostane przy Kisielu, bo mniej wiecej to slysze, co on opisuje. Ale avantgardy to nie koniec swiata, tyle ze mi pasuja i dobieram tor do nich tak jak Ty do swoich Utopii.

Jakbym byl pewny ,ze zmieniajac kolumny uzyskalbym znaczacy postep dzwieku zachowujac reszte toru, to chetnie bym sprobowal.

Poki co skupiam sie na zrodlach i kablach, korci mnie posluchac po wakacjach kondo souga w porownaniu do amplifona.

Arabskiego sie ucze, stad te znaki:), na powaznie to wkelilem z audio.com.pl, tak jest w oryginale:)

A co do faz, to jednak biora to pod uwage, bo zwrotnice na basie i sopranach sa przemyslanymi konstrukcjami , na srednicy jak wiadomo jest bez zwrotki. Dlatego Kisiel pisze o wyrownanym pasmie.

 

Kondo Souga?

Do Twoich kolumn wystarczy za połowę ceny 300b Reimyo........i nie będzie gorzej od Sougi-będzie na pewno lepiej,tylko wymień te vovoxy.

Ale przecież on nie ma Q7 tylko S5. To są kolumny właśnie do pokoi od 25m2 i taki pokój ma.

 

 

Tzn.Magico S5 od 25 metrów w dół?..............czyli ile mniej niż 25 metrów?

Rafaelu, opanowałeś już transformatę Fouriera?

Pracujesz intensywnie nad doborem koloru oplotu twojego hiper kabla? Bo przecież to jest najważniejsze, reszta to przypadek ;-)

Ponoć przebieg sygnału przez tranzystor jest setki razy szybszy niż przez lampowy, co finalnie daje totalne rozjechanie fazowe.

Wiekszej bzdury juz dawno nie slyszalem.

 

Ale jeśli jej nie ma to musi być procesor DSP z aktywną zwrotnicą, która opóźni przejście sygnału przez tranzystory i dostosuje wszystko do lamp, przez które nie da się przyspieszyć przejęcia sygnału.

Kolejna MEGA bzdura

 

Przebieg fazy dla wzmacniaczy lampowych i tranzystorowych jest podobny w pasmie akystycznym. Poza pasmem akustycznym faza przebiega roznie w zaleznosci od konstrukcji wzmacniacza a dokladniej w zaleznosci od stosowanego filtra wejsciowego nie jest to zalezne od tego czy jest to wzmacniacz lampowy czy tez tranzystorowy. To jest elementarz teorii konstrukcji wzmacniaczy i kazdy tzw fachowiec powinien miec ta podstawowa wiedze mocno opanowana.

 

Twojemu 'fachowcowi' tak sadze chodzilo o znieksztalcenia TIM bo tam w przypadku lampowek jak i tranzystorow beda sie roznily czasy przejscia impulsow prostokatnych. Jednak tego zjawiska nie da sie wyregulowac zadna zwrotnica cyfrowa. Zreszta ta wypowiedz wyglada ze dzwonilo w ktoryms kosciele tylko nie wiadomo w ktorym ... ;)

Nie jestem konstruktorem. Wiem co mi mówił. To poważny gość i na tym polu ma troche osiągnięć....w przeciwieństwie do ciebie... :-))

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.