Skocz do zawartości
IGNORED

Dlaczego winyl NIE BRZMI lepiej od CD?


Rekomendowane odpowiedzi

 

Rozmowa rozmową, ale ja chciałbym wiedzieć co da się praktycznie usłyszeć z tych zjawisk o których rozmawialiście. Może Pan profesor podpowie jakiś w miarę prosty eksperyment żeby się o tym przekonać ? Przepraszam że jestem takim niedowiarkiem, ale w audio cały czas mówi się o wpływie różnych mierzalnych zjawisk na dźwięk a praktycznie (na ucho) nikt nie chce zaprezentować że te omawiane zjawiska słyszy. Ja lubię wiedzieć czy temat jest wart zainteresowania praktycznego (to często powoduje koszty) czy jest tylko tematem teoretycznym technicznym. Tak jak ze zniekształceniami - wzmacniacz o zniekształceniach 0,1 % jest dużo gorszy technicznie od wzmacniacza o zniekształceniach 0,001 %, ale my tego nie usłyszymy bo próg naszej percepcji jest na poziomie 1% (niektórzy deklarują ustnie 0,1%). Ten magnetofon z twojego awatara tylko do środka pasma ma ~0,3% a dla górnych częstotliwości może mieć nawet więcej niż 1,5% (zależy od częstotliwości).

 

Moim zdaniem słyszymy tylko tyle ile wynika z naszego filtra naturalnego czyli ograniczenia słuchu.

nie wyobrażam sobie takiego testu w obliczu skomplikowanej struktury dźwięku, prawdziwe źródła dźwięku występują tylko w naturze, osobiście uważam, że dobrym testem byłoby zarejestrowanie perkusji naprzemian 20khz-ową parą mikrofonów i 50khz-ową, a zniekształcenia thd należą do typu stacjonarnych i nie słyszymy róznicy między 1% a 0,001%, natomiast brak w przytoczonym przeze mnie impulsie 15khz składowych harmonicznych powyżej 20khz powoduje występowanie zniekształceń TIM rzędu 50%

Przepraszam że jestem takim niedowiarkiem, ale w audio cały czas mówi się o wpływie różnych mierzalnych zjawisk na dźwięk a praktycznie (na ucho) nikt nie chce zaprezentować że te omawiane zjawiska słyszy. Ja lubię wiedzieć czy temat jest wart zainteresowania praktycznego (to często powoduje koszty) czy jest tylko tematem teoretycznym technicznym.

No właśnie jaka celna uwaga. Będzie jeszcze trudniej coś takiego udowodnić gdy "zatrudni" się gramofon, urządzenie o wielu niedoskonałościach. Tym bardziej że na końcu tego wszystkiego leży najsłabsze ogniwo czyli głośniki.

 

Ja o tych 10us rozdzielczości ludzkiego ucha nie dyskutuję. Tu Purple masz rację im "czyściej" zarejestrujemy i odtworzymy sygnał muzyczny tym lepiej. Pasmo przenoszenia co najmniej 2 razy wyżej niż sygnał, bez sprzeciwu, dajmy jeszcze wyżej. To co budzi moje wątpliwości, to opinie że gramofon jest właśnie takim doskonałym przyrządem, że może służyć do niezaburzonego odtwarzania takich sygnałów.

 

Purple są takie płyty DVD Audio gdzie oprócz gęstego zapisu cyfrowego, jest też zwykła "ścieżka" CD. W obu przypadkach ta sam muzyka. Słuchałeś czegoś takiego ? Czy zauważyłeś jakąś istotną różnicę ?

<br />Purple są takie płyty DVD Audio gdzie oprócz gęstego zapisu cyfrowego, jest też zwykła "ścieżka" CD<br />
są też płyty sacd, w których oprócz warstwy dsd jest pcm, także nie słyszę różnicy, a jest to spowodowane masterem, który jest wykonywany pod cd audio a potem upsamplowany do sacd, w takiej sytuacji nie może być mowy o wyższości sacd nad cd, bo sacd jest degradowany do cd poprzez chwyt upsamplingowy

nie wyobrażam sobie takiego testu w obliczu skomplikowanej struktury dźwięku

Czyli rozmawiamy o zjawiskach których słyszalności dla zdrowego człowieka nie da się udowodnić ? Można tylko sobie poteoretyzować. Z teorią i pomiarami oczywiście, jak już wcześniej pisałem, zgadzam się.

P.S. Ten profesor, z którym masz kontakt, jakoś musiał to udowodnić. Zapytaj go może coś podpowie.

że dobrym testem byłoby zarejestrowanie perkusji naprzemian 20khz-ową parą mikrofonów i 50khz-ową, a zniekształcenia thd należą do typu stacjonarnych i nie słyszymy róznicy między 1% a 0,001%, natomiast brak w przytoczonym przeze mnie impulsie 15khz składowych harmonicznych powyżej 20khz powoduje występowanie zniekształceń TIM rzędu 50%

W drugim systemie który posiadam (poza źródłem tor cały analogowy) Perkusja dobrze nagrana (może właśnie takimi mikrofonami jak piszesz) brzmi moim zdaniem wyjątkowo realistycznie a talerze szczególnie. Ta realność występuje mimo że sekcja wysokotonowa pracujących w tym systemie (też aktywny) ogranicza pasmo do 20 KHz. Próbowałem zamienić ten głośnik wysokotonowy na taki któremu wytwórca gwarantuje pasmo do >40 kHz. Po miesiącu słuchania wróciłem do głośnika poprzedniego choć oczywiście nie było jakichś mocno rzucających się w uszy uchybów w dźwięku wydobywającym się z jednego i drugiego. Typowe różnice które można przypisać nierównomierności charakterystyki częstotliwościowej, której to wahania dla głośników są nie bez znaczenia dla słyszanego efektu końcowego zwłaszcza jak ktoś mocno wsłuchuje się różnice.

No właśnie jaka celna uwaga. Będzie jeszcze trudniej coś takiego udowodnić gdy "zatrudni" się gramofon, urządzenie o wielu niedoskonałościach. Tym bardziej że na końcu tego wszystkiego leży najsłabsze ogniwo czyli głośniki.

Dokładnie. W gramofonie klasycznym (ramię obrotowe) mnie denerwowało to, że nie da się utrzymać tej samej jakości jakości nagrania dla zewnętrznych i wewnętrznych zwojów ścieżki nagraniowej. Denerwowało mnie też to że każde odtworzenie płyty powoduje nieodwracalne jej niszczenie oraz to że tłoczenia różnią się jakością w zależności od tego ile kopii zostało wytłoczonych na danej matrycy. Nie słychać tego ewidentnie na bieżąco, ale jak się przychodziło do miłośnika analogu w dłuższych odcinkach czasu i słuchało płyty, której ta osoba używała do testowania sprzętu to to zniszczenie mechaniczne było słychać jak na dłoni (nie mówię o pojedynczych trzaskach). Najlepiej to było słychać u osoby, która posiadała to samo nagranie tej samej wytwórni na analogu i CD. To była przepaść wykluczająca całkowicie mechaniczny odczyt ścieżki dźwiękowej. To oczywiście tylko moje zdanie. Oczywiście słuchanie z nowej płyty analogowej potrafi dać wiele zadowolenia posiadaczom takich systemów, ale oczywiście pod warunkiem że płyta jest starannie zrealizowana technicznie. To warunek podstawowy.

 

Tu Purple masz rację im "czyściej" zarejestrujemy i odtworzymy sygnał muzyczny tym lepiej.

Też się z tym zgadzam i zauważam że do tak zrealizowanych nagrań wracam chętniej mimo że często rodzaj zarejestrowanej muzyki pod względem artystycznym lezy trochę z boku mojego gustu, a z drugiej strony mój gust muzyczny ewoluuje pod wpływem słuchania takich bliskich perfekcji technicznej realizacji.

Edytowane przez Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Próbowałem zamienić ten głośnik wysokotonowy na taki któremu wytwórca gwarantuje pasmo do >40 kHz.

czy kolumny, w których zmieniałeś głośnik wysokotonowy są typu diy? nie zajmuję się projektowaniem kolumn, ale wiem, że sercem kolumny jest zwrotnica i jesli wymieniasz głośnik na inny o innych parametrach to nie może się to odbyć bezkarnie dla charakterystyki fazowej całej kolumny, jeśli charakterystyka fazowa Ci się rozjedzie, a powinna być płaska, to uzyskane jej szersze pasmo przenoszenia może stać się dla niej przekleństwem, bo wtedy w widmie transjentu wyższe harmoniczne będą się sumować z przesuniętą fazą a wiesz co się dzieje gdy dodajesz np 2 sinusoidy ze sobą? przesunięcie fazowe jednej względem drugiej powoduje różne wyniki finalne, a w szczególnym przypadku gdy dodajesz 2 jednakowe sinusy w tej samej fazie to suma jest podwojona, ale gdy te sinusoidy przesuniesz względem siebie o180 stopni to wynik jest zerowy, nie wspominałem do tej pory o charakterystykach fazowych toru audio ale są one równie ważne jak charakterystyki częstotliwosciowe, i żeby prawidłowo reprodukować transjent potrzebna jest szeroka charakterystyka czestotliwościowa i płaska charakterystyka fazowa ponieważ transjent jest impulsem, który można przedstawić za pomoca transformaty jako widmo amplitudowe i fazowe

czy kolumny, w których zmieniałeś głośnik wysokotonowy są typu diy?

Tak, mają budowę modułową. Trzy drogi każda w oddzielnej skrzynce. Jest możliwość ustawiania zgrania fazowego (mechanicznie). Nie mam zastrzeżeń do działania ani tego pierwszego ani tego drugiego głośnika ale lepiej mi się słucha i realizm brzmienia oceniam lepiej na tym który ma pasmo do 20 kHz (potem szybko opada).

Badałeś kiedyś wpływ zgrania fazowego na odbiór muzyki w czasie rzeczywistym ? To znaczy co słychać w przypadku kolumny idealnie zgranej i nie idealnie zgranej ? Pomijam oczywiście przypadek szczególny kiedy dwa sąsiednie głośniki spotkają się na podziale w przeciwnych fazach (lub w pobliżu) będąc prawidłowo do rzędu zwrotnicy podłączone.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Tak, mają budowę modułową. Trzy drogi każda w oddzielnej skrzynce. Jest możliwość ustawiania zgrania fazowego (mechanicznie). Nie mam zastrzeżeń do działania ani tego pierwszego ani tego drugiego głośnika ale lepiej mi się słucha i realizm brzmienia oceniam lepiej na tym który ma pasmo do 20 kHz (potem szybko opada).

Badałeś kiedyś wpływ zgrania fazowego na odbiór muzyki w czasie rzeczywistym ? To znaczy co słychać w przypadku kolumny idealnie zgranej i nie idealnie zgranej ? Pomijam oczywiście przypadek szczególny kiedy dwa sąsiednie głośniki spotkają się na podziale w przeciwnych fazach (lub w pobliżu) będąc prawidłowo do rzędu zwrotnicy podłączone.

widzę, że lubisz experymenty, ja mam kolumny elac fs-247, są to kolumny szerokopasmowe ze wstęgowymi głośnikami wysokotonowymi i nie mam możliwości żadnych regulacji, chociaż któryś z wyższych modeli tej firmy ma możliwość mechanicznej regulacji głośników

widzę, że lubisz experymenty,

Każdy hobbysta lubi eksperymenty. Jedni takie bardziej uporządkowane technicznie (to ja) a inni takie puszczone na żywioł. Po to jestem hobbystą żeby dochodzić dlaczego coś się dzieje i co z parametrów technicznych ma wpływ na to co słyszymy a co ma wpływ bez znaczenia lub żaden. To właśnie pod hasłem eksperymentów związanych z badaniem słyszalności różnych zjawisk znanych z teorii i pomiarów kupiłem do tego wcześniej opisywanego systemu zwrotnicę DSP. Ta zwrotnica umożliwia w czasie rzeczywistym sprawdzanie słyszalności zjawisk, które wiadomo że są mierzalne. Naprawdę fajna zabawa. Dużo fajniejsza niż przerzucanie ton "klocków" (sprzętu) bez ładu i składu.

Te głośniki, które stosowałem zamiennie to też były wstęgi. Chciałbym jeszcze zrobić eksperyment z AMT np. Beymą TPL150, ale cena jest niezbyt zachęcająca do eksperymentów.

Edytowane przez Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Każdy hobbysta lubi eksperymenty. Jedni takie bardziej uporządkowane technicznie (to ja) a inni takie puszczone na żywioł. Po to jestem hobbystą żeby dochodzić dlaczego coś się dzieje i co z parametrów technicznych ma wpływ na to co słyszymy a co ma wpływ bez znaczenia lub żaden. To właśnie pod hasłem eksperymentów związanych z badaniem słyszalności różnych zjawisk znanych z teorii i pomiarów kupiłem do tego wcześniej opisywanego systemu zwrotnicę DSP. Ta zwrotnica umożliwia w czasie rzeczywistym sprawdzanie słyszalności zjawisk, które wiadomo że są mierzalne. Naprawdę fajna zabawa. Dużo fajniejsza niż przerzucanie ton "klocków" (sprzętu) bez ładu i składu.

Te głośniki, które stosowałem zamiennie to też były wstęgi. Chciałbym jeszcze zrobić eksperyment z AMT np. Beymą TPL150, ale cena jest niezbyt zachęcająca do eksperymentów.

dsp to na pewno fajna zabawka ale nic nie przywróci transjentom rzeczywistych zboczy,

dsp to na pewno fajna zabawka ale nic nie przywróci transjentom rzeczywistych zboczy,

Trudno, jakoś to przeżyję.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

czy to Twój awatar pojawił się na allegro?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

czy to Twój awatar pojawił się na allegro?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ho, ho, ho :-) . Ciekawe za ile pójdzie ? Jeżeli stan zgodny ze zdjęciami to naprawdę fajna sprawa.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Ho, ho, ho :-) . Ciekawe za ile pójdzie ? Jeżeli stan zgodny ze zdjęciami to naprawdę fajna sprawa.

nie wiadomo czy w ogóle pójdzie? bo jest ustawiona cena minimalna, tak było w przypadku Teac A 7300 2T

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) był poprzednio wystawiany z licytacją i skończyło się na 3900 ale nie osiągnęło minimalnej a teraz ponownie wystawiony za kup teraz 5600, a Ty nie włączasz się do licytacji Akai GX-400?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

bo jest ustawiona cena minimalna,

Tak się zastanawiam dlaczego cena minimalna jest tajna ? Po co licytować jak propozycje są prawdopodobnie daleko od oczekiwań sprzedającego. I tak po przekroczeniu ceny minimalnej wszyscy dowiedzą się jaka ona była.

a Ty nie włączasz się do licytacji Akai GX-400?

Jeszcze parę lat temu może zareagowałbym emocjonalnie na taką aukcję, ale obecnie nie mam już takich uniesień do tego sprzętu. Mam magnetofon dobrze działający, efektowny i dużo nowszy, ale ostatnio go nie używam. Drugi magnetofon byłby już przegięciem. Nie jestem kolekcjonerem. Poza tym to magnetofon, który już ma ponad 40 lat (były produkowane w latach 1972/1974). Należy spodziewać się różnych dziwnych zachowań. Zwłaszcza dotyczących przełączników głowic rewersu i innych też. Cena jak sądzę też nie będzie atrakcyjna (dla fanów krajowych) bo to rzeczywiście rzadki sprzęt. Muszą mi wystarczyć fotki i instrukcja serwisowa ;-). Poza tym nie mam konta na Allegro, ale magnetofon piękny.

 

Teac A 7300 2T

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) był poprzednio wystawiany z licytacją i skończyło się na 3900 ale nie osiągnęło minimalnej a teraz ponownie wystawiony za kup teraz 5600,

Na Teac-a trzeba mocno uważać bo głowice mają bardzo nietrwałe. Mocno używane będą na pewno wymagały ich wymiany a to nie jest proste i tanie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

dsp to na pewno fajna zabawka ale nic nie przywróci transjentom rzeczywistych zboczy,

Wracając do tematu to wpadłem na inny pomysł na udowodnienie słyszalności zjawisk o których piszesz. Niestety ten sposób wymaga dostępu do rejestracji, która była robiona bez ograniczeń pasma od góry (co najmniej do 40-50 kHz) i obejmowała instrumenty, które tak wysoko dają wyraźne (pomiar) harmoniczne. Nagranie takie przepuszczamy przez filtr dolnoprzepustowy o częstotliwości np. 30 kHz. Filtr włączamy i wyłączamy w trakcie odtwarzania. Jeżeli słuchacz/słuchacze będą potrafili powiedzieć kiedy ten filtr jest włączony lub wyłączony to znaczy że zjawisko jest istotne i warto się nim zajmować, jeżeli nie będą potrafili tego określić to o tym elemencie można zapomnieć (nieistotny w domenie naszego słuchu). Ja stawiam na tą drugą wersję chociaż nie wykluczam możliwości istnienia osób, które taki eksperyment przejdą pomyślnie.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

pomysł jest poprawny, tylko obawiam się, że nie znajdziesz nagrania, które spełniałoby warunek szerokopasmowy, wszystkie studia nagrań używają mikrofonów przenoszących do 20 khz, wystarczy spojrzeć w specyfikacje sprzetową dowolnego studia nagrań na internetowych stronach tych studiów, a zamykanie 20khz-owego mikrofonu filtrem 30khz-owym jest bez sensu bo sam mikrofon jest już filtrem o częstotliwości odcięcia 20khz, moim zdaniem najlepszym testem jest rejestracja perkusji dwoma parami mikrofonów na przemian 20- i 50khz-owymi np 2xDPA4006 i 2xDPA4007 i rejestracja na szpulowym TEAC X-2000M, perkusja jest źródłem szczególnie silnych transjentów o agresywnym zboczu narastającym i świetnie nadaje się do takiego experymentu

perkusja jest źródłem szczególnie silnych transjentów o agresywnym zboczu narastającym i świetnie nadaje się do takiego experymentu

Moje oba systemy oddają te elementy bardzo dobrze, ale oczywiście nie twierdzę że nie może być lepiej. Działania takiego filtru nie udało mi się odnotować na słuch ani na jednym ani na drugim. Nawet filtru o niższej granicy działania.

Żeby mieć korzyść ze słyszenia takich szybkich zboczy musiałbyś mieć słuch lepszy niż te strome zbocza (duża częstotliwość graniczna). Twój słuch ze względu na ograniczone pasmo łagodzi te zbocza tak jak ten filtr elektryczny. Dlatego, moim zdaniem, nie usłyszysz różnicy przy włączonym filtrze (25-30 kHz) i przy wyłączonym bo Twój słuch ma "filtr" odcinający znacznie wcześniej.

Edytowane przez Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Moje oba systemy oddają te elementy bardzo dobrze, ale oczywiście nie twierdzę że nie może być lepiej. Działania takiego filtru nie udało mi się odnotować na słuch ani na jednym ani na drugim. Nawet filtru o niższej granicy działania.

Żeby mieć korzyść ze słyszenia takich szybkich zboczy musiałbyś mieć słuch lepszy niż te strome zbocza (duża częstotliwość graniczna). Twój słuch ze względu na ograniczone pasmo łagodzi te zbocza tak jak ten filtr elektryczny. Dlatego, moim zdaniem, nie usłyszysz różnicy przy włączonym filtrze (25-30 kHz) i przy wyłączonym bo Twój słuch ma "filtr" odcinający znacznie wcześniej.

Lechu nie masz racji, różnica powinna być taka jakbyś słuchał nagrania z filharmonii na słuchawkach a odsłuchem na żywo w filharmonii, nagranie 20khz-owymi mikrofonami koncertu w filharmonii powoduje efekt odfiltrowania części widma transjentów i wydłużenia czasu narastania zbocza, natomiast nagranie 50khz-owymi mikrofonami powoduje wrażenie żywego udziału w koncercie, chyba odróżniasz dźwięk z komercyjnej płyty a żywym dźwiękiem w filharmonii, a takiej różnicy być nie powinno i na tym polega hi-end

chyba odróżniasz dźwięk z komercyjnej płyty a żywym dźwiękiem w filharmonii

Oczywiście że tak, ale przyczyn tego są "miliony". Nie jest to takie proste, że jak zastosujemy te "czarodziejskie" mikrofony i sprzęt pozwalający na odtwarzanie do 50 kHz to nagle uzyskamy dźwięk taki jak w filharmonii u nas w domu. Nie da się.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

próbowałeś? nikt nie próbował, tylko reżim szerokopasmowy jest sposobem na hi-endowe nagranie a z twojego miliona przyczyn wymień chociaż kilka, chętnie skomentuję

próbowałeś? nikt nie próbował, tylko reżim szerokopasmowy jest sposobem na hi-endowe nagranie a z twojego miliona przyczyn wymień chociaż kilka, chętnie skomentuję

Nakładanie się akustyki pomieszczenia w którym dokonywana jest rejestracja z pomieszczeniem w którym następuje odsłuch. Zależność uzyskanych efektów od położenia kolumn w pomieszczeniu i naszej głowy względem pomieszczenia i kolumn. Brak symetrii ustawienia sprzętu w pomieszczeniu i symetrii budowy konstrukcyjnej samego pomieszczenia. Brak symetrii częstotliwościowej kolumn w ramach danej dwójki stereo. To tak np. elementy, które w bardzo wysokim stopniu wpływają na efekty osiągane w konkretnych warunkach. Te które Ty tak podkreślasz mają wpływ marginalny o ile w ogóle mają. Nikt na razie nie udowodnił ich praktycznego (słyszalnego) wpływu.

 

nikt nie próbował,

Jak nikt nie próbował to nie ma o czym rozmawiać. Brak materiałów wyjściowych do doświadczeń. Spróbuj zainteresować jakieś uczelnie może zrobią badania praktyczne i powstaną z tego jakieś testy pokazujące problem. Bez tego to tylko teoretyczne dywagacje.

Edytowane przez Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Nakładanie się akustyki pomieszczenia w którym dokonywana jest rejestracja z pomieszczeniem w którym następuje odsłuch. Zależność uzyskanych efektów od położenia kolumn w pomieszczeniu i naszej głowy względem pomieszczenia i kolumn. Brak symetrii ustawienia sprzętu w pomieszczeniu i symetrii budowy konstrukcyjnej samego pomieszczenia. Brak symetrii częstotliwościowej kolumn w ramach danej dwójki stereo. To tak np. elementy, które w bardzo wysokim stopniu wpływają na efekty osiągane w konkretnych warunkach. Te które Ty tak podkreślasz mają wpływ marginalny o ile w ogóle mają. Nikt na razie nie udowodnił ich praktycznego (słyszalnego) wpływu.

 

 

Jak nikt nie próbował to nie ma o czym rozmawiać. Brak materiałów wyjściowych do doświadczeń. Spróbuj zainteresować jakieś uczelnie może zrobią badania praktyczne i powstaną z tego jakieś testy pokazujące problem. Bez tego to tylko teoretyczne dywagacje.

Lechu akustyka pomieszczenia nie ma żadnego wpływu na odsłuch nagrania, ponieważ dźwiek odbity od ścian dobiega z mniejszą amplitudą niż główna fala akustyczna z kolumn i nie ma wpływu na efekty fazowe na tej samej zasadzie co przesłuch międzykanałowy, oczywiście, że dla prawidłowego odsłuchu głowa słuchacza powinna być nieruchomo na osi symetrii kolumn dlatego najlepszym rozwiązaniem pod tym względem są słuchawki, symetria pomieszczenia odsłuchowego też nie ma znaczenia na tej samej zasadzie jak przesłuch międzykanałowy a ważne jest jedynie by słuchacz znajdował sie na osi symetrii kolumn, symetria charakterystyk obu kolumn jest wystarczająca bo kolumny są fabrycznie parowane a ich minimalne rozbieżności mieszczą się w rozdzielczości fazowej ludzkiego ucha, Lechu nie musze niczym interesować wyższych uczelni bo jak poprzednio wspominałem prof Kulka z PW twierdzi, że zniekształcenia dynamiczne w porównaniu ze statycznymi typu dynamika i thd mają decydujące znaczenie w percepcji dźwięku a Ty to podważasz twierdząc że wpływ jest marginalny, komercyjne nagranie zawiera 100% zniekształceń TIM, i Ty uważasz ze to margines? nieźle

a Ty to podważasz twierdząc że wpływ jest marginalny, komercyjne nagranie zawiera 100% zniekształceń TIM, i Ty uważasz ze to margines? nieźle

Niczego nie podważam tyko czekam na wiarygodną prezentację przdstawionych zjawisk. Nie przepadam za teoretyzowaniem choć oczywiście to też ciekawy elment hobby. Zawsze za teorią powinien stać eksperyment potwierdzający wpływ opisanego zjawiska na to co jest w stanie usłyszeć człowiek.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

nie wiadomo czy w ogóle pójdzie? bo jest ustawiona cena minimalna, tak było w przypadku Teac A 7300 2T

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) był poprzednio wystawiany z licytacją i skończyło się na 3900 ale nie osiągnęło minimalnej a teraz ponownie wystawiony za kup teraz 5600, a Ty nie włączasz się do licytacji Akai GX-400?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Już było wcześniej o tym w tym wątku (#1601), ale dzięki :-). Ładny.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Śliczny. Aż dech w piersi zapiera. ;-)

Jak to miałem jedynie M 2405S, ale i tak go bardzo mile wspominam.

W latach chyba 90-tych ukradli mi go z działki.

Już było wcześniej o tym w tym wątku (#1601), ale dzięki :-). Ładny.

to jest poprzednia aukcja tego magnetofonu z opcją kup teraz 9700, no to można sobie wyobrazić jaka może być cena minimalna ukryta w obecnej aukcji w wersji z licytacją?

 

Śliczny. Aż dech w piersi zapiera. ;-)

Jak to miałem jedynie M 2405S, ale i tak go bardzo mile wspominam.

W latach chyba 90-tych ukradli mi go z działki.

to był magnetofon tej klasy co dama pik i aria z tym, że chyba miał wbudowany wzmacniacz?

to jest poprzednia aukcja tego magnetofonu z opcją kup teraz 9700, no to można sobie wyobrazić jaka może być cena minimalna ukryta w obecnej aukcji w wersji z licytacją?

Po co ukrywać cenę minimalną ? I tak po przekroczeniu jest ona wiadoma bo zniknie opis jej dotyczący.

W Polsce dostać 9700 za GX400 jest chyba niemożliwe. Tu potrzebny jest koneser od zabytków. Prawdopodobnie tylko sprzedaż na zachodzie może zbliżyć się do takiej kwoty.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

to był magnetofon tej klasy co dama pik i aria z tym, że chyba miał wbudowany wzmacniacz?

 

Tak i głośniki. Dlatego go czasem zabierałem na działkę i tam zostawiałem...aż go ukradli.

Edytowane przez soundchaser

Śliczny. Aż dech w piersi zapiera

Zgadza się. Też kiedyś mi zapierał, ale tak długo oglądałem zdjęcia i katalogi że mi się opatrzył i przestał "zapierać" ;-). Nawet instrukcję serwisową do niego ściągnąłem.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.