Jump to content
IGNORED

Marantz PM-57, kolumny Technics SM-M500 jakie rozwiązanie połączenia

Tomek Żmudziński

Recommended Posts

Cześć!

Potrzebuje pomocy w rozwiązaniu takiego problemu.

Mam zestaw Marantz PM-57 oraz kolumny Technics SM-M500, chciałbym wymienić w tym zestawie kable, ponieważ te które mam są już leciwe i jakościowo dyskusyjne.

Od razu zaznaczam, że jeśli chodzi o podłączenia, kable itp to jestem laikiem, jednak uzupełniłem swoją wiedzę i zaczynam się trochę orientować, jednak potrzebuje doradztwa do tego konkretnego zestawu w co warto zainwestować (i ile) a co można sobie odpuścić?

Zastanawiam się jakiej grubości powinny być kable, czy warto montować złącza bananowe i czy podłączyć kolumny za pomocą bi-wire. I jeśli jest to możliwe to prosiłbym o opisanie jakiej różnicy w jakości mogę się spodziewać, przy zastosowaniu poszczególnych elementów (kable, złącza etc.)

Kup miedziane kable o przekroju 2,5 mm - może być np. Jantzen.

Różnic nie usłyszysz żadnych - to nie ta klasa sprzętu. Banany tak bo gwarantują solidne połączenie i dużą łatwość podłączania. Choć sam kabel bez konfekcji zagra dokładnie tak samo.

Bi-wiring oczywiście tak - na pewno nie zaszkodzi.

A jeśli Cię swędzą ręce i uszy, to zaproponuję budżetowy bi - wiring. Mianowicie kable na bas polecane przez justasa - wystarczą spoko, a po wyjęciu zworek na kolumnie do drugiej pary zacisków kolumny i drugiej pary wzmacniacza podłączasz kabelek solid miedziany typu np. telefonicznego 2 x 0,5 mm średnicy po ok 75 gr/metr ( oznaczając + i - ). Potem A + B.

Różnica powinna być zauważalna; jeśli nie będzie, to pewnie okablowanie kopułki wewnątrz kolumny tego nie puszcza.

Można się pokusić wtedy o wymianę przewodów do kopułki w kolumnie na taki solid, ale że nie każdy w ogóle usłyszy różnicę, więc nie wiadomo czy warto sobie zawracać głowę ( ankieta: kto słyszy różnicę w kablach, a kto nie - wyniki 67 do 33 ).

Powodzenia w odsłuchach i nie trać z pola widzenia MUZYKI !