Skocz do zawartości
IGNORED

Co zrobić by auto nabrało życia jak fabryka przykazała


ricon

Rekomendowane odpowiedzi

Wiadmo że nasze auta z wiekiem tracą wigor i dynamikę .Po części sami się do zmian przywyczajamy, może być to oznaka iedomagań silnika (ogólnie) problemów z elektryką i współczesnym wsadem elektoniki. Nie zawsze wizyta w serwisie. podlacznie pod diagnostyke daje wskazowke co robić . Tak było z pewną marką . Komp poladowy nie wyrzucał błędu , silnik miał moc na papierze większą od poprzedniej generacji(modelu) a jechac toto nie chciało. Wobec bezsilności "złotych rączek" i pełni wiedzy serwisów a jakże autoryzowanych, postanowiłem wziaś sprawe w swoje ręce. Po lektorach tu i tam , padła decyzja o czyszczeniu dolotu. Jako nie za mocny w zapleczu ograniczyłem się do czyszczenia przepływomierza przy filtrze powietrza i przepustnicy. Nie ingerowałem poprzez demontarz w tzw silnik krokowy. Jedynie jeszcze do paliwa dodałem preparat do czyszczenia wtrysków (benzyna). Aplikacja przez komorę filtra powietrza, przegazowanie 1500/2000 obr z równoczesnym podawaniem środka myjacego (oparty na zw aromatyczno myjacych -co by sie za tym nie kryło, jakiś firmowy do tego celu) dało efekt przechodzący najśmielsze oczekiwania .15min odmłodziło 8 latka.
115km z 1600 ccm okazało się prawdą. a nawet gdyby pojechac na hamownię może było by UP. To nie ten sam samochód. Pedał gazu wymaga muskania a nie deptania. Efekt hamowania silnikem też całkiem inaczej efektywny. Spalanie zeszło do fabrycznej normy z broszury 7.8/100 miasto. Nie wiem w czym rzecz. ale wrażenia "odswieżenia "mocy niesamowite Mimo 130.000 km porównując jazdę innym egzemplarzem wyzbyłem się kompleksów.
Jezeli macie jakies inne recepty dające podobne szokujace efekty zapraszam do kontynuacji tematu.

Człowiek, który siedzi w temacie rajdów i przygotowywania do nich aut cywilnych powiedział ciekawą rzecz: największą moc mają używki seicento po kurierce itp. Jeśli męczymy auto na niskich dla oszczędności, to moc silnika spada.

[quote name='Thorogood' timestamp='1387313801' post='3023317']
Wystarczy powiesić CD-R na lusterku.
[/quote]
To środek na radary na E7 do Lublina.(Nie mam nic przeciwko temu miastu)

A jaki to był człowiek i po jakich rajdach? Może Chojnacki? On się zajmował silnikami fiatów i daewoo.

W małych silnikach wysokoobrotowych przy jeździe na zbyt niskim biegu najbardziej dostaje układ korbowy. Może to właśnie jest przyczyną utraty mocy? A może chodziło o to że przeganiając auto na wysokich obrotach nie dopuszczamy do zatykania wtryskiwaczy, nie trzeba aplikować środków myjących.

Tak naprawdę to takie odmładzanie auta zależy od rodzaju auta i przebiegu. Można sprawdzić czy łożyska są sprawne czy hamulce nie blokują i czy nie ma luzów w gumowych elementach zawieszenie = najlepiej przy okazji wymiany amortyzatorów i klocków hamulcowych.

Z silnikami jest gorzej bo są różne i różne punkty mogą w nich szwankować. Ważne jest żeby wszystkie instalacje i osprzęt były sprawne, przewody i węże szczelne bez przebić i pęknięć, wyregulowany zapłon i rozrząd, niezużyty pasek i niezbyt ciasne luzy zaworowe. I odpowiednio często wymieniany olej.
Nic oryginalniejszego nie przychodzi mi do głowy.

[quote name='Kubri' timestamp='1387315597' post='3023367']
A jaki to był człowiek i po jakich rajdach? Może Chojnacki? On się zajmował silnikami fiatów i daewoo.

[/quote]

Z Chojnackim coś tam współpracuje, ale to tyle. Po prostu młody mechanik mający swoje warsztaty, który hobbystycznie się ściga. Tyle.

Magazyn Car and Driver prowadzi na swoich lamach serie testow długodystansowych wielu samochodow na dystansie 64kkm i w jednym przypadku 160kkm http://www.caranddriver.com/list-reviews-long-term-tests
Po przejrzeniu kilku testow widze ze osiagi wielu samochodow sie nie zmieniaja, w niektorych przypadkach nawet sie poprawiaja. Jedynie w przypadku WV sie delkatnie pogorszyly (ale sprawdzilem tylko dwa modele, moze to przypadek). Roznice sa naprawde niewielkie a nawet zmiana pogody ma wplyw na osiagi. Mozliwe ze nasze odczucia odnosnie osiagow samochodu z czasem to kwestia psychiczna, po prostu przyzwyczajamy sie do samochodu i wydaje sie nam wolny. Tak samo psikanie sprejem do silnika daje nam tylko efekt lepszego samopoczucia. Ja osobiscie bym nie psikal niczym po przepływomierzu, bo jest to dosyc delikatne urzadzenie pomiarowe, ktore latwo uszkodzic.

Ponizej kilka tabelek zestawiajacych osiagi przed rozpoczęciem testu i na jego koncu:
http://media.caranddriver.com/files/2012-fiat-500-sport-long-term-update-review-car-and-driver2012-fiat-500-sport.pdf
http://www.caranddriver.com/reviews/2009-volkswagen-jetta-tdi-diesel-long-term-road-test
Hyundai po 160kkm
http://media.caranddriver.com/files/2009-hyundai-genesis-46-long-term-road-test-car-and-drivercomplete-specs-and-performance-data-2009-hyundai-genesis-46.pdf

[quote name='kubanczyk' timestamp='1387336903' post='3023561']
Mozliwe ze nasze odczucia odnosnie osiagow samochodu z czasem to kwestia psychiczna, po prostu przyzwyczajamy sie do samochodu i wydaje sie nam wolny.
[/quote]
To tez prawda. Ja jak jezdze klilka, kilkanascie dni normalnie nie przekraczajac 3tys obr, to potem jak dam gaz w podloge to wydaje mi sie ze lece. Do czasu gdy wsiade do V8 brata. Wtedy wydaje mi sie ze stoje, a nie lece...

?👈

Chciałeś się pochwalić pewnie trochę jakie to auto stoi w Twoim garażu ? Hehe. Pewnie teraz czekasz na pytanie: Rafal to co Ty tam masz pod maską ? :)

Od lat stosuję STP do czyszczenia wtrysków . Zarówno w dieslu CR jak i w benzyniakach .
Wlewem co rok i zawsze po czymś takim silnik chodzi równiej na wolnych obrotach . Wydaje mi się że też ciut mniej pali .

[quote name='PiotrJ' timestamp='1387360558' post='3023704']
Chciałeś się pochwalić pewnie trochę jakie to auto stoi w Twoim garażu ? Hehe. Pewnie teraz czekasz na pytanie: Rafal to co Ty tam masz pod maską ? :)
[/quote]
Chyba nie zrozumiales.

?👈

[quote name='kubanczyk' timestamp='1387336903' post='3023561']
Magazyn Car and Driver prowadzi na swoich lamach serie testow długodystansowych wielu samochodow na dystansie 64kkm i w jednym przypadku 160kkm [url="http://www.caranddriver.com/list-reviews-long-term-tests"]http://www.caranddriver.com/list-reviews-long-term-tests[/url]
Po przejrzeniu kilku testow widze ze osiagi wielu samochodow sie nie zmieniaja, w niektorych przypadkach nawet sie poprawiaja. Jedynie w przypadku WV sie delkatnie pogorszyly (ale sprawdzilem tylko dwa modele, moze to przypadek). Roznice sa naprawde niewielkie a nawet zmiana pogody ma wplyw na osiagi. Mozliwe ze nasze odczucia odnosnie osiagow samochodu z czasem to kwestia psychiczna, po prostu przyzwyczajamy sie do samochodu i wydaje sie nam wolny. Tak samo psikanie sprejem do silnika daje nam tylko efekt lepszego samopoczucia. Ja osobiscie bym nie psikal niczym po przepływomierzu, bo jest to dosyc delikatne urzadzenie pomiarowe, ktore latwo uszkodzic.

Ponizej kilka tabelek zestawiajacych osiagi przed rozpoczęciem testu i na jego koncu:
[url="http://media.caranddriver.com/files/2012-fiat-500-sport-long-term-update-review-car-and-driver2012-fiat-500-sport.pdf"]http://media.caranddriver.com/files/2012-fiat-500-sport-long-term-update-review-car-and-driver2012-fiat-500-sport.pdf[/url]
[url="http://www.caranddriver.com/reviews/2009-volkswagen-jetta-tdi-diesel-long-term-road-test"]http://www.caranddriver.com/reviews/2009-volkswagen-jetta-tdi-diesel-long-term-road-test[/url]
Hyundai po 160kkm
[url="http://media.caranddriver.com/files/2009-hyundai-genesis-46-long-term-road-test-car-and-drivercomplete-specs-and-performance-data-2009-hyundai-genesis-46.pdf"]http://media.carandd...-genesis-46.pdf[/url]
[/quote] Wydaje mi sie ze bardziej chodzi o tzw. 'docieranie'. Oczywiscie dla normalnego uzytkownika I nowoczesnych silnikach nie robi to roznicy (wiekszosc silnikow I tak jest 'dotarta') ale dla niektorych... Jak odbieralem moje auto to mialo na liczniku bodajze 6km I docieralem wg tej metody: [url="http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm"]http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm[/url]

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.